شناسه خبر : 59000
یکشنبه 16 ارديبهشت 1397 , 19:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اشکالات بسیار در نظام بنیاد!

در ساختار فعلی، بنیاد هیچ کدام از برنامه های تحول اداری را به صورت جدی اجرا نکرده است و با یک ارزیابی ساده از مهمترین شاخص های تحول اداری می توان فهمید که مدیریت های بنیاد در همه دوره ها ضعیف بوده اند.

الف - ب -  بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل نداشتن ساختار و تشکیلات تخصصی متناسب با جامعه هدف، دارای مشکلات بسیار پیچیده ای شده است که باز کردن گره هایش را در همین ساختار فعلی کاملا" و صد درصد غیر ممکن می سازد و تنها راه حل تبدیل آن به وزراتخانه است.
  اگر ریشه و پایه یک سازمان برخلاف کل ساختارهای کشور، درست ساخته نشده باشد و به جای شرح وظایف سازمانی و قانون و مقررات، سلیقه و برداشت مسئولین هر چند با دین و با ایمان حاکم باشد، بدیهی است که نتواند به اهداف عالی خود دست پیدا کند و سی سال تجربه تلخ ایثارگران از عملکرد بنیاد با مدیریت های مختلف، شاهد براین ادعاست.
   
  بنیاد به دلیل آنکه وظیفه اصلی اش خدمت رسانی به عزیز ترین و عالی ترین شهروندان کشور یعنی ایثارگران می باشد، لذا باید پیشروترین سازمان در جهت نیل به اهداف بسیار مهم تحول اداری، سایت های کلی نظام و اجرای دقیق و مستمر آن باشد.

  در ساختار فعلی، بنیاد هیچ کدام از برنامه های تحول اداری را به صورت جدی اجرا نکرده است و با یک ارزیابی ساده از مهمترین شاخص های تحول اداری می توان فهمید که مدیریت های بنیاد در همه دوره ها ضعیف بوده اند. برای شفاف سازی موضوع و برای اینکه خود مسئولین بنیاد هم از کاستی های موجود  مطلع باشند، برخی از برنامه های تحول اداری و کارنامه بنیاد را مرور می کنیم.
 
1-    خدمت رسانی به ایثارگران با موضوع بسیار مهم درمان:
  
 درمان تکمیلی ایثارگران که مهمترین نیاز این گروه است بارها و بارها دستخوش تغییرات بسیار اساسی شده است، گاهی درمان تکمیلی ایثارگران شاغل به دستگاه های دولتی واگذار شد و برخی وزارتخانه ها با بی توجهی اصلا آن را اجرا نکردند و گاهی به بنیاد و این گردش باطل چندین بار تکرار شد و ایثارگران را به هم پاس دادند، در آخرین وضعیت نیز ایثارگران به یک باره دچار بحران روحی ناشی از تغییر شرکت بیمه گردیدند و مجدد نقطه سر خط! و باز هم سرگردانی ایثارگران مظلوم، و اما مظلومترین قشر، یعنی جانبازان زیر 25% که تا 20سال پس از جنگ، حتی یک دفترچه درمانی هم نداشتند.

2-    تدوین قوانین و مقررات متعارف و متعادل :
 در سال 67 جنگ پایان یافت، لیکن قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران با صدها اشکال حقوقی در سال 91 تصویب شد! و هنوز هم اکثر مواد آن قابلیت اجرایی ندارد و اکثریت جانبازان با عنوان زیر25% از هر گونه تسهیلات محروم مانده اند و با میانگین سن 55 سال و کهولت سن نه حقوق بازنشستگی دارند و نه هیچ حمایت دیگر.

3-    سلامت اداری :
 وجود بیش از 30 هزار صفحه تخلفات استخراج شده از طرح تحقیق و تفحص مجلس، شاهد بسیار گویای نبودن سلامت اداری در بنیاد است، واقعیت آنکه بنیاد هرگز دچار کمبود بودجه و ثروت نبوده و شاید گاها" گروهی جانبازنما، حق و حقوق قانونی ایثارگران واقعی را به یغما برده اند.

4-    اصلاح ساختار و فرآیند ها:
   ارتش و سپاه و جهاد و بنیاد هرکدام برای خودشان قوانین مستقل دارند و طی سی سال همسان سازی انجام نشده و از کارهای هم بی اطلاع هستند، گاهی ایثارگری خوش شانس شامل دریافت چندین حقوق می شود و اکثریت جانبازان محروم از حداقل حقوق و معیشت، گاهی یک جانباز برای احراز درصد جانبازی باید در چندین کمیسیون شرکت کند. یک بار ارتش یا سپاه و دوباره بنیاد و... و متاسفانه برای کوتاه کردن این مسیر با وجود برخی از قوانین تا کنون چاره ای اندیشیده نشده ،مصیبت های کمیسیون های پزشکی و نادیده گرفتن های جانبازان اعصاب و روان را هم جداگانه می توان یک کتاب برایش نوشت.

اگر بخواهم تک تک طرح های تحول اداری و سیاست های کلی نظام را در بنیاد مرور کنیم، از حوصله خارج است.
ولی واقعیت تلخ اینکه کارنامه بنیاد، ارزیابی خیلی خوبی ندارد و 30سال تجربه آیا کافی نیست؟

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
اگر قانون مناسبی هم برای جانبازان زیر25تصویب شده است، فقط برای کارمندان دولت بوده است و رزمندگان و جانبازان زیر25% کارگر و یا بیکار محروم و همچنان مظلوم نگه داشته شده اند .
کاش یک نفر محقق می امد و همه دوره ها از زمان حاج خانم کروبی تا الان را در یک کتاب به ثبت می رساند تا حقیقت ماجرا در این سی سال روشن شود .
با طرحی که دیروز توی کمیسیون اموزش تصویب کردند بالای 25 ها از 2500 تا سهمیشون میتونن فقط 500 تا را بدست بیاورند. حدنصاب 70 را کردند 85 و 80 این ظلم اشکار در حق ما بود . من متاسفم برای دولت دروغگو و به درد نخور که برای سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی هاش در حق خانواده ایثاگران بالای 25 ظلم بزرگی کرد تا یه عده ضد انقلاب را خوشحال کند فکر نمیکنم تا حالا کشوری توانسته باشد اینچنین ظلمی در حق ایثاگرانش بکند دولت با این کار ظلم بزرگی هم در حق مردم کرد به نظرم.
امیدوارم خدا جواب این ظلم را در ان دنیا به ان ها بدهد.

...


...


همیشه از ولایت فقیه حمایت کنید .

و گرنه یک نفر در آینده که رئیس جمهور بشود :

خودش را رئیس جمهور مادامالعمر می خواند ؟!

و دیکتاتوری و تاریکی ایران را فرا می گیرد .

مانند حسنی مبارک مصر ؟! و دیگران .

...

ریشه همه فسادها، وجود قوانین تبعیض امیز و بی عدالتی در جامعه است
اگر تصمیمات با انصاف گرفته شود، همه راضی و خشنود خواهد شد .
و با صلح و دوستی زندگی ارامی خواهند داشت
باسلام ضمن تشکرازسایت وزین فاش بعرض برسدواقعا بعضی مسایل دل ادم روخیلی بدردمیاورد در روزجانبازکه اکثرادارات ربای جانبازان جلسه ای میگرند متاسفانه اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی بدون حتی فرستادن یک پیام برای جانبازان از ان همه ساله میگدارد درصورتی که برای خودشان جلسات رنگارنگ برگزارمیکنند این اداره کل به مسایل ایثارگران بی تفاوت میباشدوحتی سعی میکنداین قشز را ازپست های مدیریتی دورکندومتاسفانه مشاورامورایثارگران وزارتخانه هم بسیارمنفعل عمل میکندودراداره کل هم شخصی هست که اصلا ازایثارگران نمیتوتنددفاع کندجون سیاست اداره براین است تااین اشخاص رابسیارضعیف وبله فربان گوانتخاب میکنند وایثارگران اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی هر روز ازنظرپست های سازمانی تنزل پیدامیکنندوهیچ مرجعی نیست که دفاع کندحتی قانون خودایثارگران رابدرستی اجرانمیکنند ودرمخالفت صددرصدباایثارگران عمل میکنندازشمامیخواهم یک بررسی ازوضعیت ایثارگران راه وسهرسازی خراسان رضوی داشته باشیدکه این مسولین در پارتی بازی سرامد همه هستند
سلام بنده جانباز ۵۵ درصد هستم و با دو فرزند مدرسه ای مشکلی که دارم بنیاد تا الان اصلا از نزدیک حتی در روز جانباز یادی از ما نمیکنه تا از نزدیک مشکلاتمان رو ببینه ۳۵ سال هست که جانباز شدم تا حالا بنیاد ی دیداری از خانواده ام نداشت خواهشا این مورد رو منعکس کنید با تشکر
بنیاد حداقل کاری که می توانست انجام بدهد و تا الان پیگیری نشده همین قانون تخفیف بلیط مترو و راه اهن و.... برای جانبازان زیر25% و رزمندگان است که با یک نامه نگاری ساده به مسئولین مربوطه قابل حل بود .
ولی معلوم نیست برای اجرا و پیگیری قانون برنامه ششم چرا اینقدر کارها دیر پیش می رود ؟
ایا بهتر نبود، خدمت رسانی به ایثارگران ، قبل از هرگونه درخواست از سوی انها ، انجام می شد و ایثارگران تعجب می کردند !
با سلام تشکر
الان در خبرها هست که موضوع اضافه شدن وزارتخانه ها در دستور کار مجلس هست
حتی برای وزارت ورزش و سازمان جوانان که به نظر می رسد ضرورتی هم ندارد
امیدوارم با اذن مقام معظم رهبری امسال این کار مهم و اساسی انجام شود
چرا کارمندان جانباز زیر 25 درصد آموزش و پرورش از قانون ماده 51 محرومند ؟ چرا بین ایثارگران تبعیض قائل میشوید ؟
سلام - همه ساله در روز جانباز لوح تقدیری در کاغذ a 4 به جانبازان اهدا میشد متاسفانه امسال در آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز این لوح کاغذی هم به لطف رئیس جدید صادر نشد و جالب اینکه خودشان هم ایثارگر هستند ..البته انتظار نمیرود چون در مجلس هم نمایندکان ایثارگر هستند و لی فقط در حد شعار و اصلا پیگیری مشکلات و مصوبات را نمیکنند .
شهید مصطفی چمران:

می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می‌پذیرم. اما می گویم «آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست».
مشکلات سی ساله بنیاد هم دقیقا به همین علت است، مدیران با تقوای بی تخصص
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi