شناسه خبر : 59011
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حزب الله پیروز انتخابات لبنان شد+جدول

تبلیغات صهیونیست‌ها با هدف اثرگذاری بر انتخابات لبنان

وبگاه «البناء» نوشت: مقاومت، مافوق پیش‌بینی‌ها «پیروز» از انتخابات خارج شد؛ چه از نظر حجم رأی‌دهنده‌ها و چه از نظر تعداد کرسی‌هایی که لیست‌های «الامل و الوفاء»و متحدانش کسب کردند.

روزنامه «الاخبار» لبنان جدولی را منتشر کرده و نتایج غیر رسمی انتخابات پارلمانی لبنان را نشان می‌دهد؛ انتخاباتی که برای اولین بار بر اساس قانون تناسبی و پس از 9 سال، یکشنبه (دیروز/16 اردیبهشت) برگزار شد.

**برای دیدن نسخه با کیفیت روی عکس کلیک کنید**

انتخابات پارلمانی در لبنان برای اولین بار بر اساس قانون مبتنی بر نظام نسبیت برگزار شد. نتایجی که بعد از جنگ تبلیغاتی و سیاسی و حقوقی و مالی و دیپلماتیک گسترده ضد محور مقاومت در نتیجه این انتخابات شکل گرفت، این بود که محور مقاومت را با استحکام و پیروزی قابل توجه در عرصه لبنان مطرح کرد. این پیروزی را از یک طرف می‌توان از لحاظ حجم رأی بالای بستر عمومی محور مقاومت دانست که در پاسخ به دعوت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور به پای صندوق‌های رای آمدند. از طرفی دیگر تعداد کرسی‌هایی که لیست‌های امید و وفاداری و متحدان آنها به ویژه حزب قومی اجتماعی سوریه و فیصل کرامی وزیر سابق و سلیمان فرنجیه و عبدالکریم مراد به دست آوردند، این پیروزی را برای محور مقاومت دو چندان کرد.

در مقابل می‌توان گفت نتایج مشارکت انتخاباتی مردم در بیروت پایتخت لبنان و طرابلس پایتخت دوم این کشور برای جریان المستقبل ناامیدکننده بود و آنها انحصار کرسی های خود در این مناطق را از دست داده و بسیاری از کرسی های این حوزه‌ها را واگذار کردند. در بیروت آنها نتوانستند 9 کرسی از 11 کرسی پارلمان را برای خود کسب کنند، بلکه پنج کرسی را به دست آوردند و سرنوشت کرسی ششم همچنان مبهم است. در طرابلس نیز 3 کرسی به جریان المستقبل اختصاص داده شد و کرسی چهارم به نجیب میقاتی رسید و 3 کرسی دیگر نیز به فیصل کرامی اختصاص یافت.

وبگاه «البناء» نیز در گزارشی درباره نتایج انتخابات نوشت: مقاومت، مافوق پیش‌بینی‌ها «پیروز» از انتخابات خارج شد؛ چه از نظر حجم رأی‌دهنده‌ها که در راستای لبیک به دعوت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و «نبیه بری» رئیس پارلمان بود و چه از نظر تعداد کرسی‌هایی که لیست‌های «الامل و الوفاء» (لیست‌های وابسته مقاومت) و متحدانش کسب کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: در مقابل مشارکت انتخاباتی در بیروت و پایتخت دوم لبنان یعنی طرابلس برای جریان المستقبل (رقیب حزب‌الله) ناامیدکننده بود و این جریان بسیاری از کرسی‌هایی که فکرش را هم نمی‌کرد، از دست داد. مثلا در بیروت به 9 کرسی خود از 11 کرسی نرسید بلکه فقط 5 کرسی به دست آورد و سرنوشت کرسی ششم مجهول است و در طرابلس فقط 3 کرسی کسب کرد.

 پیروزی قاطع و کوبنده لیست‌های «الامل و الوفاء» و متحدان

لیست‌های «الامل و الوفاء» و متحدان، پیروزی قاطعی در حوزه‌های مختلف کسب کردند و قطار انتخاباتی جنبش امل  در «المصیلح» از پیروزی کامل این لیست‌ها در تمام لبنان خبر داد. لیست الامل و الوفاء در حوزه «جنوب سوم» با تمام 11 عضو خود از جمله «اسعد جردان» نامزد حزب قومی-اجتماعی سوریه پیروز شد. همانگونه که این لیست در حوزه «جنوب دوم» با تمام اعضایش پیروز شد، 125624 رأی کسب کرد و «نبیه بری» رئیس پارلمان «رأی برتر» (الصوت التفضیلی) را با 39949 رأی از آن خود کرد.

به نقل از مشرق

اینستاگرام
الله و اکبر ، الله و اکبر ، الله و اکبر مبارک باد پیروزی مقاومت
درود بر مقاومت و یاران مقاومت و مجاهدان مقاومت و درود بر مردمی از جنس مقاومت
ای کاش سواد سیاسی بعضی از رای دهندگان ما هم اینطوری می بود
ما رضائیم به رضای خداوند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi