شناسه خبر : 59014
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 , 15:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقدامی قابل تقدیر برای جانبازان قطع پا

ساخت جدید ترین نسل پنجه های پیشرفته از جنس کامپوزیت الیاف کربن که به جانبازان امکان دویدن می دهد، در یک شرکت دانش بنیان امکان پذیر شد.

فاش نیوز -  ساخت جدید ترین نسل پنجه های پیشرفته از جنس کامپوزیت الیاف کربن که به جانبازان امکان دویدن می دهد، در یک شرکت دانش بنیان امکان پذیر شد.

بر پایه این گزارش، شرکت دانش بنیان کامپوزیت گستر سپاهان اولین و تنها تولید کننده پنجه پای مصنوعی از جنس کامپوزیت الیاف کربن، جدید ترین نسل پنجه های پیشرفته را که به جانبازان امکان دویدن می دهد تولید کرد.
 

حمیدرضا مقاره عابد، مدیرعامل این شرکت به خبرنگار ما گفت:

پنجه های کربنی جدید ترین نسل پنجه های پیشرفته می باشد که امروزه به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده معلولان قطع پا قرار می گیرد. این پنجه ها نسبت به نسل های پیشین خود مانند داینامیک، ساچ و سینگل جهش قابل ملاحظه ای در طراحی و ساختار کرده به طوری که در کشورهای توسعه یافته عملا به طور کامل جایگزین نسل های قدیمی گردیده است. از جمله خواص این پنجه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. - وزن کمتر در مقایسه با نسل های قدیمی پنجه.
  2. - انعطاف در نواحی مچ، پاشنه و نوک پنجه که منجر به راحتی استفاده کاربر شده و آسیب ناشی از فشار ضربه به هنگام راه رفتن، که به مفاصل سالم وارد می شود، را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.   
  3. - راه رفتن به الگوی طبیعی نزدیک است.
  4. - امکان انجام فعالیت های ورزشی برای معلول و جانباز قطع عضو فراهم می گردد. 

پنجه کربنی پارس فلکس محصول شرکت کامپوزیت گستر سپاهان جزو محصولاتی است که بالاترین قابلیت را در میان انواع پنجه های کربنی دارا می باشد و لذا برای کاربری های متنوع، شامل استفاده در امور روزمره، پیاده روی، کوه پیمایی و سایر ورزش های پرتحرک کاملا مناسب می باشد.

مقاره عابد افزود: شرکت دانش بنیان کامپوزیت گستر سپاهان با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای بومی سازی محصولات پیشرفته در سال 1391 آغاز به فعالیت نموده و پس از انجام تحقیقات گسترده و گذراندن مراحل طراحی و آزمایش های متعدد مکانیکی در آزمایشگاه های شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) برای اولین بار در کشور، به عنوان یکی از 5 کشور مطرح در جهان، به فناوری ساخت اولین پنجه کربنی ایرانی با نام پارس فلکس به منظور بهره گیری و استفاده در پروتزهای اندام تحتانی دست یافت و با دریافت تاییدیه از شرکت هسا، اداره کل تجهیزات پزشکی و همچنین اخذ نشان کیفیت اتحادیه اروپا CE، این تولید ملی را به مرحله تولید انبوه رسانده است.

وی اظهار داشت: این محصول درسال گذشته توسط سازمان هایی مانند جمعیت هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و نیز کلینیک های خصوصی در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت و در نظر سنجی های متعدد انجام شده به طور کامل تایید شده است است.
مدیرعامل این شرکت گفت: در حال حاضر شرکت کامپوزیت گستر سپاهان به عنوان تنها تولید کننده این محصول از نظر کیفیت در ایران در مسیر رقابت نزدیک با محصولات مشابه آمرکایی، انگلیسی و آلمانی قرار گرفته است. شایان ذکر است با وجود کیفیت رقابتی و فرصت تعویض ۱۸ ماهه، قیمت محصول ایرانی کمتر از یک سوم مشابه خارجی می باشد.
حمیدرضا مقاره عابد در خاتمه یادآور شد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان و همچنین اعلام امسال به نام "حمایت از کالای ایرانی از سوی معظم له در جهت حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از خروج ارز و سرمایه ملی، شرکت کامپوزیت گستر سپاهان امیدوار است پنجه های این شرکت که نسبت به پنجه های کربنی خارجی با طراحی مشابه، قیمت بسیار پایین تری دارد با حمایت نهاد های ذیربط با شرایط سهل الوصول تری در اختیار جانبازان عزیز قرار گیرد. این امر با توجه به کارایی بالاتر پنجه های کربنی قطعا موجب رفاه بیشتر جانبازان معزز خواهد گردید.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi