شناسه خبر : 59020
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 , 13:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در تشریح نشست کمیسیون آموزش مجلس عنوان شد

کسب حداقل ۸۰ درصد حد نصاب برای ایثارگران در دانشگاه ‌ها

فاش نیوز -  سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تغییر در سهیمه خانواده ایثارگران در کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید حمایت میرزاده  در تشریح نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: نشست روز یکشنبه 16 اردیبهشت کمیسیون آموزش دارای دو دستور کار مهم بود که در بخش نخست آن رییس دانشگاه فرهنگیان در جلسه کمیسیون حاضر و گزارشی از عملکرد و ظرفیت‌ های این دانشگاه به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: یکی از نگرانی‌ هایی که در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد ظرفیت خالی دانشگاه فرهنگیان است که باید با تعامل وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش و سازمان امور استخدامی کشوری این نقص برطرف و از ظرفیت این دانشگاه برای تربیت معلم استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ادامه داد: مقرر شد هفته آینده نشستی برای به منظور استفاده از ظرفیتهای دانشگاه فرهنگیان با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش، وزارت علوم و دستگاه‌ های مرتبط برگزار شود تا برای استفاده از ظرفیت‌ های این دانشگاه راهکار عملیاتی پیش بینی شود.

میرزاده اضافه کرد: دستور کار دوم نشست کمیسیون به "طرح اصلاح ماده 90 برنامه ششم توسعه" اختصاص داشت که درباره سهمیه ایثارگران و خانواده ‌های آن‌ها در کنکور است و نهایتا به این ماده یک تبصره اضافه شد.

وی توضیح داد: تبصره مصوب کمیسیون آموزش به این شرح است "کسب حداقل 80 درصد از حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان (آخرین فرد پذیرفته شده گزینش آزاد در هر کدرشته محل) برای تمامی رشته محل‌ها الزامی است. این میزان برای برخی از کد رشته‌ محل‌های علوم تجربی مشتمل بر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و برخی رشته‌ های علوم ریاضی مشتمل بر فنی مهندسی در آزمون سراسری و تمامی رشته محل‌های تحصیلات تکمیلی و آزمون دستیاری پزشکی 85 درصد حد نصاب شرایط علمی است".

میرزاده یادآور شد: پیش از این درصد حدنصاب شرایط علمی برای خانواده ‌های ایثارگر 70 درصد بود که با این حساب این عزیزان باید برای قبولی در کنکور سراسری بیش از پیش تلاش داشته باشند تا سطح علمی پذیرفته‌شدگان نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: سهمیه‌ ها و ظرفیت‌ ها برای خانواده‌ های ایثارگر هیچ تغییری نکرد و فقط سطح علمی از 70 به 80 و 85 درصد رسید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: این تبصره مختص خانواده‌ های ایثارگران و جانبازان است و سهمیه خود جانبازان در کنکور هیچ تغییری ندارد.

 

اینستاگرام
چقدر تنگ نظرید از کل خدمتی که به ایثارگران فقط همین مونده اینم که با این تبصره از بین میره خب این همه منت برا 15 درصد اختلاف نمره اونم نمیخواد بدید برید ببینید کشورهایی که ما میگیم بلاد کفر چطور به ایثا گراشون رسیدگی میکنند
برای مقابله با این دروغ که شش ماهه به ما گفتن باید به دفتر رهبری نامه بزنیم. یه سرچ کنید نامه به رهبری میاد.باید از این خیانت به رهبری شکایت کنیم.هنوز دیر نشده
از فاش نیوز میخوان با یه مقاله ایثارگران را نسبت به دروغی بهشون گفتن آگاه کنن. و راه اعتراض را اعلام کنند.این نمیشه که دم کنکور سهمیه جانبازان را بی اثر کنن. اگه قرار به اصلاحه باید سر سال اعلام بشه .چرا با جانبازان مثل سربار برخورد می کنید. بنیاد شهید مثل همیشه خوابه
بچه پولدار بره تو پردیس پزشکی بخونه سطح علمی پایین نمیاد.بچه هیات علمی با سهمیه مخفی پزشکی و مهندسی بخونه نخبه محسوب میشه و مایه فخر کشور!اما بچه ایثارگر و شهید اگه با سهمیهدرس بخونن باعث افت نظام مشع شع بهداشت میشن!!!عجب استدلالی! این از دهن نماینده سنای آمریکا نیستا این از دهن نماینده مجلس اسلامی ایرانه! همه باید به سایت رهبری نامه بزنیم و مانع افزایش کف سهمیه بشیم از بنیادو مجلس هیچ انتظاری نباید داشت.اینا به فکر شهدا و جانبازا نیستن
اینهمه با زیر 25 ایها دشمنی کردید و نانشون رو بریدید که اینها هم از قصد کاری کردند که 10 برابر بیشتر ضرر کنن
به نام خدا
در حال حاضر عده ای با طرح عناوین انحرافی مانند همگن کردن سطح علمی دانشجویان دانشگاه های تراز اول کشور و یا حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ورود افراد بی سواد به رشته های تخصصی پزشکی و تحصیلات تکمیلی و عناوین مشابه , سعی در حذف ایثارگران از عرصه های علمی و دانشگاهی و مدیریتی کشور دارند و سوء استفاده از این عناوین در شرایطی است که هیچ بررسی دقیق مستند و علمی افت تحصیلی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور به دلیل وجود ایثارگران حاضر در دانشگاه ها که از سهمیه استفاده کرده اند را اثبات نمیکند که بخواهیم برای رفع این اشکال این عزیزان را حذف کنیم و یا تغییری در حد نصاب از 70 % به 85 % ایجاد کنیم , که این حرکت موذیانه و ظریف عملا منجر به حذف کامل سهمیه ایثارگران خواهد شد .
به دلایل نامشخص این درصد برای ایثارگران به 85 % افزایش داده میشود ! و عجیب است که چرا جهت افزایش سطح علمی کشور سراغ سهمیه ی ایثارگران رفته اند و به راحتی بر روی سهمیه اساتید , استعداد درخشان , مناطق محروم , انتقالی از کشورهای خارجی و ... چشم بسته اند ؟!!
تمام افراد با سهمیه ایثارگران در تمام مقاطع دانشگاهی در دانشگاه از سد همان امتحاناتی میگذرند که ملاک ارتقا برای افراد با سهمیه آزاد است و بر اساس همین امتحانات فارغ التحصیل میشوند و درین امتحانات دیگر سهمیه ای مطرح نیست و اگر گفته شود که این امتحانات ملاک سنجش سطح علمی در دانشگاه ها نیست پس حتی اگر تک تک افراد به صورت آزاد وارد دانشگاه شوند باز هم باید نگران فارغ التحصیل شدن بی سوادانی باشیم که سهمیه ای هم برایشان مطرح نیست .
اگر امتحاناتی از قبیل کنکور ملاک سنجش سواد بود , نمایندگان محترم به دنبال تدوین قانون جهت حذف تدریجی آن نبودند و به نظر میرسد عده ای با دادن آدرس غلط سعی در حذف ایثارگران و امتیازات آنان در کشور دارند و در اولین قدم از حذف سهمیه آنان در مراکز علمی با سوء استفاده از شعار عدالت تحصیلی و ارتقا سطح علمی , شروع کرده اند !
از طرح ادغام سهمیه ها چه خبر ؟
دروغ بود داداش ایثارگران به جان هم انداختن تا کسی اعتراض نکنه بعد کف قبولی کردن ۸۵ درصد! بنیاد شهید هم که مثل همیشه ساکت و بچه خوبه ی هیات دولت! نه دفاعی نه اعتراضی! لعنت به این میز که برای حفظش همه چیز زیر پا میگذارند.
ادغام دروغ بود .با این طرح سهمیه کامل اضافه میشه به سهمیه آزاد.ما بریم دانشگاه حیفه فقط بچه پولدارها برن که سطح علمی دارن! لعنت به دروغگو ها.
عملا سهمیه بی اثر شد. فراکسیون ایثارگران مجلس خدا قوت.آقای نوروزی نماینده رباط کریم خدا قوت. ما از اول به خیر شما امید نداشتیم اما شر شما به ما رسید. یک ماه به کنکور خانواده شهدا و ایثارگران بدجوری دشمن شاد کردید. خدا ازتون نگذره
منه فرزنده شهید از دار دنیا همین یه سهمیه رو داشتم ، چون نمیتونم تموم وقت درس بخونم پس باید با پزشکی خداحافظی کنیم .واگذارتون بخدا با این کارتون کدوم مشکل مملکت حل شده؟
انهایی باید پزشکی قبول شوند، که دانش بیشتری داشته باشند و بتوانند به دیگران کمک کنند، نه انهایی که وقت برای درس خواندن ندارند .
شما هر رشته ای قبول شوید هزینه اش به عهده بنیاد است .
و صندیی های خالی در دانشگاه ازاد فراوان است .
اره چون پدرم رفته شهید شده که دانشگاهی باشه که بتونن توش درش بخونن و سایش بالای سرم نیست که با پول برم خارج کشور پزشکی بخونم .
پزشکی ب تجربه عملیه ن دانش
از ابتدا هم طرح ادغام و یا افزایش سهمیه ای در کار نبود. هدف محدود کردن و به عبارت بهتر حمله به سهمیه ایثارگران و یک گام مهم در جهت حذف آن و خدمت به اربابان تمامیت خواه قدرت و ثروت بوده است . چرا سهمیه من دراوردی خانواده اعضای هیئت علمی دانشگاه ها را حذف نکردید؟ چون رانت است برای خودتان .ایثارگرآن بهوش باشید تا با اقدامات لازم مانع دستیابی اربابان ثروت و قدرت درد نکشیده به مطامع بی حد و حصر آنان شوید. این ظلم آشکار است.سهمیه ای که حد نصاب دارد دیگر سهمیه نیست جز منتی بر سر پیش کسوتان جهاد و شهادت
خوب این برا 97اعمال میشه؟ . تو دفترچه 70درصو بود
من كه پدرم فقط ٣ درصد كمتر از ٢٥ درصده فرقم با شما چيه!!!؟؟؟
اينكار يعني عدالت . هركي هوش و توانايي پزشكي رو داره اون بايد بخونه.
اوني كه پدرش رو تو يه تصادف از دست ميده شرايطش از من و امثال من بدتره براي درس خوندن ولي بدون سهميه قبول ميشه . هركي حقشه اون بايد بخونه
اگه حد نصاب 85 بشه من واسه پزشکی باید 8500 نمره علمیم بشه ک با این نمره رتبه منطقه سه من بین 2000 تا 3000 میشه ک یعنی سهمیه کشک

اين طرح مربوط به جانبازان زير ٢٥ درصده
این طرح فرزندان 25 به بالا را ایجاب میکنه بیستر درس بخونند
با سلام
لطفا ابلاغ شود که تک تک نمایندگان کشور توجیه شوند که سهمیه ایثارگران که در کشور مجود است .امروز توسط دو نماینده فرصت طلب وغیر ایثارگر که در طول 40سال انقلاب کارنامه موجود است دارند تیشه به ریشه ایثارگران می زنند . نگذارید پیروز شوند فردا هم سایر قوانین هم را لغو می کنند .70 درصد نمره ای است که سال ها از آن استفاده می شود فقط حذف سهمیه بود زیرا 85 درصد عملا دیگر کسی قبول نمی شود سریع از هر طریقی پیگیری کنید
احمد عزیز میشه بگید این طرح یعنی چه ؟شامل ما 25به بالا میشه
سلام ابتدا با بهانه اینکه میخواهیم ماده نود قانون توسعه ششم رو به نفع جانبازان زیر ۲۵درصد اصلاح کنیم طرح یه فوریتی تو مجلس تصویب کردند حالا کاملا مشخص شد که همش توطئه ای بر علیه کل ایثارگران و جانبازان بود وسهمیه جانبازان کلا بی اثر کردند نمایندگان ایثارگر مجلس هم که صدایی ازشون بلند نمیشه
اخه این وقت مطالعه رو از کجا بیاریم من تک فرزند جانباز قطع نخاع فاقد مادر
قاعدتا عزیز انی مثل شما بنیاد شهید توجه خاص دارند درست نیست در اینجا پیام بگذارید،یعنی اینقدر عزیزان بی توجه هستند؟؟؟ در عین حال شاید برای تفنن و ؟؟؟این پیام را گذاشتی
آقايان عزيز مگه ٨٥ درصد تراز چقدر سخته كه اينقدر ناراحت هستيد نفر آخر پزشكي كاشان از منطقه سه سال ٩٦ترازش ٩٧٠٠ بوده شما بايد تراز ٨١٠٠ بياريد قبول بشيد آيا ميدونيد با تراز ٨١٠٠ در مناطق آزاد هيچ رشته پير اپزشكي حتي در زاهدان وزابل هم نميشه قبول شد حتي پرديس خود گردان هم هيچ رشته پيرا پزشكي نميشه قبول شد چه رسد به پزشكي ، تو رو خدا قدر بدونيد و يه ذره بيشتر فعاليت كنيد ،ضمنامگه شما درظرفيت مازاد قراره پولي بديد كه همش ميگين پولدارها آزاد ميخونن ، ما فرزندان ايثار گر كه هزينه هامون رو بنياد ميده چرا ناشكري ميكنيد ، ديگه اين بنياد چكار واسه ما بكنه كه نكرده؟؟؟!!!!
درسته ولی ن وقتی ک تعداد نفرات زیاد باشه امسال 5 درصدیا خعلی بیشترن تازه25 درصدیام هستن رقابتم ک شدید):
خیلی خیلی طرح عالی ای است. ان شالله مجلس سریعا تصویب کند تا به کنکور 97 برسد
با سلام
این ۸۵ درصد تراز در واقع در عمل همان هفتاد درصد واقعی است. چون در محاسبه تراز یک عدد ثابت ۵۰۰۰ هم با امتیاز فرد جمع می‌شود. یعنی اگر فردی با تراز ۱۰۰۰۰ پزشکی قبول شده، امتیاز واقعی آن حدود ۵۰۰۰ است که هفتاد درصد آن میشود ۳۵۰۰. پس فرد برای قبولی پزشکی باید حداقل ۳۵۰۰ امتیاز واقعی کسب کرده باشد که جمعش با عدد ثابت ۵۰۰۰ میشود ۸۵۰۰. یعنی همین ۸۵ درصد پیشنهادی کمیسیون آموزش. الان سطح علمی برخی افرادی که پزشکی قبول میشوند خیلی خیلی پایین است‌. البته در دانشگاههای مادر افراد با سهمیه ایثارگران هم سطح علمی بالایی داشته اند ولی در دانشگاههای کوچک خیر. پس این مصوبه تخصصی و منطقی و در واقع لحاظ کردن هفتاد درصد واقعی بوده است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi