شناسه خبر : 59055
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 , 16:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نشست مشترک فراکسیون ایثارگران با شهیدی مطرح شد

طرح های ۶ گانه ایثارگری مجلس و بنیاد شهید

در دیدار نمایندگان فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رییس بنیاد شهید، مسائل و موضوعات مربوط به جامعه بزرگ ایثار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

فاش نیوز- دیدار عیدانه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با نمایندگان فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در هتل هویزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمنی فاش نیوز، در این دیدار که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس حضور داشتند، مسائل و موضوعات مربوط به جامعه بزرگ ایثار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحث مطرح شده در این دیدار اظهار داشت: نمایندگان ایثارگر مجلس روز یکشنبه 17 اردیبهشت با حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار داشتند که مسائل گوناگونی مطرح مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: موضوع وزارتخانه شدن بنیاد شهید، رسیدگی به امور حقوقی، مسائل اشتغال جانبازان، کسر خدمت فرزندان ایثارگران و همکاری بیشتر بین مجلس و بنیاد شهید از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بحث هماهنگی با بنیاد شهید، فراکسیون ایثارگران مجلس و سایر معاونت های ایثارگری در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت. همچنین مشکلات ایثارگران در ارتباط با بنیاد شهید اعم از استانی و شهرستانی از سوی نمایندگان در این دیدار مطرح شد.

حجت الاسلام نوروزی متذکر شد: بحث اقتصادی بنیاد شهید در حوزه بانک دی و موسسه کوثر از سوی حجت الاسلام شهیدی تشریح و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص خروجی این دیدار متذکر شد: در مورد هر کدام از این مباحث از سوی رییس بنیاد شهید و معاونان وی پاسخ هایی داده شد و برخی از آنها موکول به بررسی بیشتر موضوع از سوی آنها شد و در مورد بعضی از موضوعات قرار شد تغییرات در مدیریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران اعمال شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این دیدار همچنین نسبت به احکام مربوط به ایثارگران و فرزندان شاهد در برنامه ششم توسعه مقرر شد همه آنها در نشستی با معاونین بنیاد بررسی شود که هر کدام به نسبت اهمیت موضوع مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در ادامه تشریح مباحث مطرح شده در دیدار نمایندگان ایثارگر مجلس با رییس بنیاد شهید تصریح کرد: بحث تحصیل فرزندان جانبازان و جانبازان زیر 25 درصد مطرح و اینکه درصدی که باید امتیاز بیاورند آیا 80 درصد به صورت طراز باشد مورد تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در خصوص اعطای هدایا از سوی بنیاد شهید به نمایندگان در این دیدار اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: دیدار با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت اعیاد نیمه شعبان در هتل هویزه برگزار شد و در این دیدار حجت الاسلام شهیدی اعیاد شعبانیه را به نمایندگان ملت تبریک و تهنیت گفتند.

وی اضافه کرد: من در این دیدار چیزی به عنوان هدیه ندیدم و اگر کسانی دیده اند، خودشان جوابگو هستند اما به طور کلی این دیدار به مناسبت اعیاد شعبانیه از سوی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده بود.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با مثبت خواندن خروجی این دیدار اظهار داشت: خروجی این دیدار بسیار مثبت بود و در حد حرف نبود و برخی از موضوعات را خود من و هیئت رییسه فراکسیون باید پیگیری کنیم.

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: حداقل خروجی این دیدار  6 طرح بود که ما به عنوان نمایندگان ایثارگران، امروز آن را در صحن مجلس امضا کردیم.

این نماینده مجلس دهم در پایان متذکر شد: در این دیدار توافق شد که موضوع جانبازان بالینی حالت اشتغال محسوب شود و بنیاد هر چه زودتر آن 5 درصد را به آنها بدهد؛ همچنین شبهه ایجاد شده از سوی سازمان امور استخدامی کشور در رابطه با حقوق و مزایای رزمندگان همانند جانبازان و فرزندان شاهد، لحاظ و مزایای حقوقی و اجتماعی آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
اگر شما از اين جلسه كيلويي و بي خاصيت چيزي متوجه شديد ما هم فهميديم . فقط سركار مي گذارن
دادا جان اینا و اونا باهمن ... شک نکن . یه فیلم باسناریوی ازقبل نوشته شده همیشگی .
دست همشون تویه پیالس . باهم در حال بخور بخورن . خودتو خسته نکن .
ای کاش بجای اخبار از آقای نوروزی که هیچ کار برای ایثارگران نکردن خودتون اخبار نقادانه پخش کنید.الان فاش نیوز یه سایت مرجع ایثارگران شده.فقط خبر پخش نکنید مقاله انتقادی از افزایش حدنصاب نمره ایثارگران بنویسید.صدای ما را برسونید به مجلس
درباره ی کسر خدمت فرزندان ایثارگر هم فکری بکنید واقعا جوان ها بلاتکلیفن و منتظر اجرای قانون
آخرش كارخودتونو كردين تراز پزشكي رو ٨٥ درصد تعيين كرديد ، فرق من وبرادرم كه سال گذشته با تراز علمي ٧٠ درصد قبول شده و من كه درسم خيلي از اون بهتر هست واحتمالا با اين تراز نميتونم پزشكي قبول بشم چيه ما هر دو پدرمون جانباز ٥٠ درصده چون اون يكسال از من بزرگتره راحت قبول بشه ومن نشم يكي جواب اين بي عدالتي رو بده
سلام منم فرزند جانباز ۲۵ درصد هستم .پسر همسایمون دو سال از من بزگتره پارسال به راحتی پزشکی قبول شد حالا که ما خواستیم قبول شبم سختش کردین .خدا واستون نسازه
بسم رب الشهداء والصدقين.

باسلام وعرض ادب واحترام وارادت.
همانطور که مستحضرید متاسفانه اکثریت به قریب ایثارگران از عملکرد وزارت نفت کاملا" ناراضیند و در این زمینه هم شفاهی و هم کتبی مشکلات بیان گردیده و غیراز شعار و حرف خالی هیچی نصیب این عزیزان نشده است و روز به روز اوضاع بدتر می شود. توهین. تهمت. هتاکی. بی احترامی. بی ارزشی و حتی مواردی ضرب و شتم هم بخصوص در شرکت های شبه دولتی یا خصولتی بوده است.

عدم اجرای بند ث قسمت ششم. ماده 88. بهره مندی ایثارگران رزمنده شاغل از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایا.
عدم اجرای بند 47 ابلاغیه رهبرمعظم و فرزانه انقلاب دربرنامه ششم توسعه درمورد اولویت دادن به کلیه ایثارگران در ارتقاء شغلی و انتصابات و ترفیعات و تعدیل مدارک تحصیلی و انتقال و هیچ ارزشی برای این عزیزان قائل نیستند.

عدم اجرایی کامل بخشنامه 2727 و عدم اجرایی افزایش دو پایه تشویقی برای رزمندگان شاغل و عدم محاسبه مدت حضور داوطلبانه درجبهه به عنوان کارهای سخت و زیان آور برای کارمندان رسمی ایثارگر طبق بخشنامه.
عدم حل مشكل ارتقاءشغلي وتعديل مدرك تحصيلي كارمندان رزمنده ايثارگر با حضور داوطلبانه بيش از يكسال وسوابق معتبر خدمتي بيش از سي سال وسوابق آموزشي ارزشمند.
رفع تبعيض وبي عدالتي در قوانين ومقررات ايثارگران بين رزمندگان مظلوم وجانبازان وآزادگان گرانقدروخانواده هاي معظم شهداء
اجراي فوري سندراهبردي رزمندگان دفاع مقدس.
امیدواریم با توجه به فداکاری ها و ایثارگری ها و رشادت ها و ازخودگذشتگی های این عزیزان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نه در حرف و شعار بلکه در عمل پایبند شوند و مشکلات این عزیزان که به گفته مقام معظم رهبری حل مشکلات ایثارگران باید در اولویت کاری مسئولین و مدیریت ها باشد. هرچه زودتر با پیگیری های خداپسندانه و دلسوزانه و مستمر حل نمایند.

اجرکم عندالله.

با ادب واحترام وتشکر فراوان.

اسماعیل کریم زاده.نماینده ایثارگران.
سلام
احتمالا نمایندگان محترم به مناسبت اعیاد رفته بودند برای خودشان عیدی بگیرند چون هرچه مطالب را خواندم فقط کلی گویی بود واشاره ای از اینکه بپرسند آقای رئیس بنیاد چرا در اجرای برنا مه ششم ایثارگران تعلل وسر پیچی از قانون کرده اید نبود وچرا بعد از یک سال ونیم آئین نامه اجرائی برنامه ششم را ننوشته اید نبود چرا حداقل 5 درصد جانبازی پیش بینی شده در قانون ششم به جانبازان نبود !!!!! از این جلسه فقط شرکت کنندگان خوشحال بودند ومستمعین که ما با شیم در کما رفتیم خداوند جواب همه شما را بدهد
دراین جلسه که برگزارشدومواردی هم درخصوص زیر25درصدهامطرح شدجالبه که توسایت ایثاربنیادشهیدکه خبرش روکارکردنداصلا به طرح بررسی مشکلات زیر25درصدهاکه درجلسه مطرح شدنپرداخته این یعنی که بنیاداصلا به فکرزیر25درصدهانمیخوادباشه
بنام خدا
با عرض سلام واحترام . دعای خیر ما جانبازان بدرقه راه تمامی عزیزانی که خدمت خالصانه وبدون چشم داشت به این قشر میکنند .
حاج آقا نوروزی آیا مسئله پاداش پایان خدمت جانبازان بسیجی حالت اشتغال بنیاد که شما وهمکارانتون تصویب کردید وطبق مصوبه میبایست در 2 سال اول برنامه ششم کاملا پرداخت شود بگونه ای که در پایان 2 سال هیچ گونه طلبی در حوزه جانبازان باقی نماند پیگیر هستین که اکثر ما امید فراوان به این مصوبه داریم . وامید وار هستیم شما بزرگواران این مصوبه را پیگیر بوده وبه زودی شاهد پرداخت این مطالبات باشیم . البته همه مصوبات مورد نیاز شدید جانبازان است اما این یکی شدیدا مورد نیاز است ... خداوند جزای خیر دنیا واخرت نصیبتان فرماید .
جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی بسیجی حالت اشتغال بنیاد
وقتی درنظام اداری یک نهادمثل بنیاد باعدم اجرای قانون برنامه ششم دررابطه با جانبازان نیروهای مسلح بابدعهدی مواجهیم که موجبات سردرگمی انهت شده است .. چگونه است ازدیوانه مثل ترامپ انتظار خوش عهدی داریم
این شش طرح چی بود ؟ که تیتر کردید
ایشالله درحدحرف نباشه وپس ازفوت رزمندگان اجرایی بشه...مو سفید..صورت چروک..دیگرنشایدانتظار..روسفیدپیش خداترسم نبینم وعده ها
دراین برهه که بیش ازپیش نیازدرترویج فرهنگ ایثار مشهودبودبنیادباسهل انگاری دراجرای مصوبات تیشه به ریشه زد وآیندگان ازآن بخوبی یادنخواهندکرداین تنهافرصت برای جبران بیمهریهادرحق رزمندگان دراین 35سال بودکه بسادگی ازآن بدون آینده نگری گذشتیم ...دیدگاه هایمان رااصلاح کنیم ورزمندگان رادریابیم
با سلام و احترام بنده فرزند جانباز هفتاد درصد هستم اول اینکه طرح ۴۲ ماده ای ایثارگران بود که تبصره نوشته شده که خانواده جانبازان هفتاد درصد هم جز خانواده شاهد قرار میگیرند ولی تا الان اقدامی نشده که لطفا رسیدگی فرمایید و دوم اینکه سهمیه اموزش که از ۷۰ به ۸۵ رسیده را اقدامی نا عادلانه میدانیم و در حقیقت ۷۰ را به ۶۰ کمتر کنند نه اینکه بالا ببرند و تعداد قبول شدگان در دانشگاهها کمبشه از خانواده های ایثارگران ممنون
سلام
1- در سال 95 که تراز 70 بود از 2500 تا سهمیه در رشته های پزشکی و دارو و دندان احتمالا 2000 تا قبول می شدند. ( فکر میکنم باز هم اطلاعاتم زیاد درست نباشد مقدار از این کمتر هم باشد )
2- سال 96 با امدن سهمیه 5 درصد ان 2000 تا قبولی در رشته های تاپ تقلیل یافت به 1500 تا ( به چند علت قبولی در رشته های تاپ تجربی کاهش یافت در سهمیه ی ما : تراز قبولی سه رشته ی تاپ رفت بالا حداقل 500 تا برای داوطلبان ازاد ( چون با دادن 5 درصد سهمیه ظرفیتی که به داوطلبان ازاد میرسید را کم کرده بودند و مازاد بالای 25 ها را ازشون گرفتند ) و در نتیجه بالای 25 ها باید 70 درصد تراز اخرین فرد قبولی در ان کد رشته محل را که نسبت به قبل حداقل 500 تا رفته بود بالا را بیاورند که نیاوردند و 500 تا دیگه از سهمیشون کم شد. ( سال 96 اعتراضات گشترده به سهمیه ی 5 درصد در بین داوطلبان ازاد شکل گرفته بود و توی اخبار میگفتن رشته ای را که 95 با 2300 قبول شدند من با 1600 قبول نشدم و مقصر را سهمیه ی 5 درصد میدانستن این را گفتم تا بگم وقتی داوطلبان ازاد سهمیه ی 5 درصد انقدر باعث اعتراض و قبول نشدن شان شده مطمئن باشید که باعث شد تا 25 درصدی ها هم نسبت به قبل 500 تا کمتر قبول شوند )
بالای 25 ها در رشته های تاپ تجربی از 2500 تا ظرفیتشون بهشون 1500 تا رسید و به زیر 25 ها و رزمنده ها هم 500 تای خودشون و 1000 تا مازاد رسید و اون ها 1500 تا سهمیه داشتن حتی توی دستیاری دندان هم از 100 تا ظرفیتی که به ایثارگران داده بودند 50 تا به بالای 25 ها رسید و 50 تا به زیر 25 ها رسید. سهمیه کلا داره بینشون نصف نصف تقسیم میشود و زیر 25 ها میگن سهمیه به حال ما نسبت به مناطق فرقی نکرد اشتباهه اگر مناطق با 10 هزار پزشکی پردیس قبول شود زیر 25 ها با 13 هزار قبول میشدن نمی دانم سهمیه چقدر به نفعشون شد اما اگر به نفعشان نمیشد داد مناطق به اون صورت در نمیاد.
حالا زیر 25 ها و رزمنده ها و مخالفان سهمیه میگن ان 1500 تایی که به بالای 25 ها می رسد را هم کمتر کنید به شکل های مختلف هم می خواستند به هدفشون برسند :( تراز را ببرند بالا - ادغام کنند - هر دو تا کار را با هم انجام بدهند ) در حال حاضر هم با تراز 85 ان 1500 تا را به کمتر از 500 تا کاهش میدهند از لحاظ سطح هم زیر 25 ها و رزمنده ها از منطقه ی یک ( قوی ترین بچه های کنکور ) سطحشون خیلی است ( جمعیت ها رو یکی کردم ) جالب اینجاست که الان که دارند از 3000 تا سهمیه 2500 تاشو میدن به زیر 25 ها و رزمنده ها ان ها انقدر زیادن و همچنین سطحشون انقدر بالاست که سهمیه هم تاثیرش براشون کم خواهد بود توی 96 بالای 25 ها 18000 تا توی تجربی بودند و زیر 25 ها و رزمنده ها 32000 تا توی تجربی بودند که میشه گفت نصفش یعنی 16000 تاش زیر 25 ها بودند که میشه گفت تعداد زیر 25 ها و بالای 25 ها برابر بوده تو 96 اگر توی96 به بالای 25 ها 500 تا ظرفیت میدادند توی سه رشته تاپ تجربی تا 30 هزار با هاش قبول میشدن ولی زیر 25 ها ( بدون رزمنده ها ) تا 8000 قبول می شن با اون 500 تا تفاوت سطخ تا اینقدر هست زیر 25 ها و رزمنده ها و اوطلبان ازاد فقط دنبال این هستند که سهمیه ی بالای 25 ها رو نابود کنند و هیچی ازش نماند مطمئن باشید به همان 500 تا هم رحم نمیکنن فردا روز میگن داوطلبان ازاد تا سی هزار اونا دارن قبول میشن من دارم با 10 هزار قبول نمیشم انقدر ان 30 هزار را هم گنده کنند که باز دوباره هم به جون سهمیه ی اندک بالای 25 ها بیافتند فقط اخرش همه را می برند به مناطق و انجا ز بالای 25 ها فقط 150 تا قبول میشه و ان موقع دیگه کارمون ندارند و اگر خدایی نکرده در اینده جنگ بشه اون وقت هیچ کسی از ان کسانی که امروز دنبال منافع خودشون بودن و به شکل های مختلف با یه امتیاز بالای 25 ها مخالفت کردند و ان را از بین بردند نمیره جنگ دلایلی هم که برای اینکه به این واجب الهی عمل نکردند دارند دلایلی از جنس همان دلایلی که امروز با بیان ان ها امتیاز بالای 25 ها را امدند نابود کنند و بعد اون موقع ممکنه کشورمون بشه مثل افغانستان ( البته این کشور مرد زیاد داره و هیچوقت نمی ذارند این اتفاق بیافته ) که سالهاست دشمن توی کشورشون لونه کرده و نمیرن باهاش بجنگن چون احتمالا هر کسی دنبال منافع خودشه و دنبال عدالت و دین و ... نیست این منفعت طلبی ها در بعضی ها انقدر شدت میگیره که توی مستندی در باره ی داعش دیدم دختر 15 ساله ایی که قبلش اسیر داعشی ها شده بود میگفت مادرم منو ول کرد رفت بدون من فرار کرد و ... ان کشور هم مسلمان بود اما کاری که همون مادر با بچش کرده بود سر منشاء اش همین تفکراتیه که الان نسبت به سهمیه ی کنکور بالای 25 ها شکل گرفته به نظر من شاید اشتباه بگم اما چه دلیلی غیر از این می تواند داشته باشد که در اون مادر به فکر خویش بودن و منفعت طلبی به قدری رشد پیدا کرده که بچشو ول کنه بره تا اسیر داعش نشه اما بچش اسیر شود ما نباید بذاریم شیطان برای ما تصمیم بگیرد ( شیطان خیلی به ما نزدیک هست طوریکه خیلی از تفکرات را هم اون توی ذهن ما می کارد و پرورشش میدهد و ان قدر سعی میکنه که برایش ریشه ایجاد کند و ان تفکر را در ادم محکم بسازد که نمونه ش بشه ان مادر سوری و ان گندم بهشت ) ما باید به تصمیمی که خدا برایمان گرفته عمل کنیم.
اقا یان ایثار گر. بعدسی سال بیاد جوانان انروز وپیرمردان امروز ونسل یادگار جنگ ‌ارزش های ایثار گری به انان ن بها بدهید. اکثرن بیمار بیکار وشرمند ه عیال هستن. درشان ایشان نیست. اگه این سال اقدامی عاجل عنایت. فرمایید خدا خوشش میاید وحداقل درصدجانبازی به فاقدین جهت درمان ماها بدهید درضمن. نه مسکن وکار وهزینه های زندگی کمرشکن شده. به مارزمندگان نیز توجهی. نمایید. دیگه پیر شدیم. دیدار به قیامت. سی سال مصویه های فاقد اجرایی
کارکنان شاغل جانباز بالای 25 درصد و خانواده شاهد در آموزش و پرورش از امتیازات قانون ماده 51 استفاده میکنند ..... ولی کارکنان زیر 25 درصد از این امکانات محرومند چرا؟؟؟؟؟؟ چرا بین ایثارگران فرق میگزارید ؟ چرا تبعیض فقط به زیر 25 درصد قائل میشوید؟؟؟؟؟؟
قانون ماده 51 چرا به جانبازان شاغل زیر 25 درصد آموزش و پرورش شامل نمیشود ؟///
تمامی کسانی که در مجلس شورای اسلامی با این طرح ظالمانهادغام سهمیه ایثارگرانموافق بوده و برای آن قدمی برداشته اند ظلم بزرگی در حق فرزندان جانبازناتوان و فرزندان آزادگان و شهدا کرده اند و حق الناس بزرگی بر گردنشان است.
اساس سهمیه مناطق کنکور بر این روال است منطقه 1 و 2 و 3.مناطق 1 و 2 کلان شهرها و منطقه 3 اکثرا منطقه محروم هستندسهمیه بهتری نسبت به افراد دارای سهمیه 1و 2 هستند چرا که افرادی که در مناطق محروم و با امکانات آموزشی ضعیفی درس خوانده اند باید با کسی که در منطقه 1 و بهترین امکانات آموزشی و بهترین اساتید دارد در سهمیه کنکور فرق داشته باشند.حال فرزند جانباز شیمیایی 30 درصد باید با فرزند 5 درصد یک سهمیه را داشته یاشند؟؟؟
حال پدر من که جانباز شیمیایی30 درصد هست و تا الان یک ریالی از بنیاد شهید دریافت نکرده و بخاطر سرایت شیمایی به تمام نقاط بدن هرساله باید عمل جراحی کند و تمام این هزینه ها در بیمارستان خصوصی شخصی میپردازد باید با رزمنده شش ماه و جانباز 5 درصد که امکانات به نسبت خوبی هم دارند باید یک شوند؟؟؟
من دوران تحصیل برای خرج تحصیلات دوره دبیرستان خودم کار کردم و هزینه تحصیلمو درآوردم زیرا پدرم نتوانسته آن طور که باید مرا حمایت کند و همش گوشه خانه مریض احوال است...ولی فرزند رزمنده یا جانباز 5 درصد با حمایت پدرانشان جلو رفته اند و پشتشان گرم بوده به وجود ستون محکمی به نا پدر.
هرکه در مجلس شورای اسلامی با هرگونه تغییر در سهمیه ایثارگران 25 درصد موافقت و همکاری کند آه فرزندان خانواده شهدا و جانبازان و ازادگان دامن گیر وی می شود و قطعا عاقبت خوشی ندارد چون که خداوند جای حق نشسته.
بنیاد شهید به هیچ کسی الکی درصد جانبازی نمی دهد هرکسی که 25 درصد به بالا هست واقعا مشکل داره و قطعا از 8 سال جنگ تحمیلی ضربه سختی نسبت به رزمنده و 5 درصد دیده و قطعا نمیتونه مثل اونها راحت تر زندگیکنه.پدر بنده در منطقه فاو که یک صحنه تراژدی و بسیار غمناک که کشور عراق گاز خردل و سیانید از سری مواد کشنده رو در این مکان به عنوان شیمیایی استفاده کرد،قدرت این ماده شیمیایی به قدری زیاد بود که در روز اول حدود 500 نفر شهید شدن و 2500 نفر هم مجروح و در روزهای بعد در اثر همان شیمیایی 8500 نفر دیگر جانباز شدند.
علی ای الحال ما فرزندان جانباز بالای 25 درصد،آزادگان،و فرزندان محترم شهدااز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامیتقاضا داریمکه با هرگونه تغییر در این سهمیه هامخالفت جدی خود را اعلام نمودهزیرا که هیچ وقت فرزند رزمنده و جانباز محترم سهمیه 5 درصدسختی های فرزندان شیمیایی،اعصاب روان 30-40-45 و به بالاتر رادر زندگی نکشیده اند و قطعا زنگی بسیار بسیار راحت تری را داشته اند
ومن الله توفیق
عزیز من مشکل 5 درصد و 25 درصد نیست مشکل تراز 85 است ادغام این موضوع خوب ایت و قبولی برای همه هست ولی تراز 85 مشکل افرین است
سلام
اقای رزمنده و جانباز ادغام برای بالای 25 ها بسیار بدتر از تراز 85 هست ( تراز 85 هم خودش خیلی بده ) جمعیت جانبازان زیر 25 یک و نیم برابر بالای 25 ها هست و در نتیجه تعداد فرزندانشان هم یک و نیم برابر هست و توی کنکور 96 تجربی تعداد سهمیه ی 5 درصد ی ( متشکل از زیر 25 ها و رزمندگان ) 32 هزار تا بود و تعداد بالای 25 ها 18 هزار تا بود حال اگر در نظر بگیریم تعداد رزمندگان و زیر 25 ها برابر بوده ما توی 96 تجربی 16000 تا فرزند جانباز زیر 25 داریم که این بسیار کم است و حداقل باید 27000 تا باشند که در نتیجه خیلی ها در کنکور 96 با وجود اینکه می توانستند از سهمیه ی 5 درصدی استفاده کنند استفاده نکردند ولی امسال تعداد زیر 25 ها را می گویند خیلی بیشتر از پارسال هست طوریکه گفته میشه توی تجربی حتما بالای 45 هزار تا هستند مشمولا سهمیه 5 درصدی اگر بخواهیم اداغام را با توجه به اینکه زیر 25 ها تعدادشان نسبت به سال قبل در تجربی خیلی بیشتر شده ارزیابی کنیم در صورتی که زیر 25 ها ( بدون رزمندگان ) با بالا ی 25 ها ادغام شوند با رتبه ی کشوری کمتر از 20 هزار میتوانند سه رشته قبول شوند که تا 20 هزار تعداد بالای 25 هایی که قبول میشوند 250 تا هست و زیر 25 ها 2250 تا هست ( باز هم اشاره میکنم تعداد زیر 25 ها در 96 بسیار کمتر بود چون از سهمیه خیلی ها بنا به دلایلی مثل توصیه ی مشاوران که می گفتند چون این سهمیه سال اول هست اومده و اطلاعاتی راجع به ان نیست از ان استفاده نکنند بچه ها و یا اینکه میگن تعدادی از سهمیه با خبر نبودند و ... اما چزی که برای ما شفاف هست تعداد زیر 25 ها حتما باید 1.5 برابر بالای 25 ها باشد که وقتی تعداد بالای 25 ها 18 هزار تا هست تعداد زیر 25 ها حتما 27 هزار هست حداقل ) علت قبولی بسیار بیشتر زیر 25 ها هم تعداد بیشتر ان ها و سطح بسیار بالا تر ان ها هست و این اختلاف سطحی هم که ان را در ازمون سراسری شاهدیم مشکلات بسیار بیشتر بالای 25 ها هست که در کارنامه های ان ها نمود پیدا کرده است و در ثانی اگر زیر 25 ها را با بالای 25 ها ادغام کنند دیگر ان 5 درصدی که به رزمنده ها می دهند چون هیچ مازادی بهشان نمی رسد از سهمیه ی مناطق هم براشون بدتر هست و بسیار سهمیه ی 5 درصد به ضررشون میشه و ادغام از هر نظر غیر ممکن هست و نا عادلانه و ظالمانه هست کما اینکه تراز 85 نیز با وجود اینکه یه مقدار از ادغام بهتر است ان نیز سرشار از نا عدالتی و ظلم و تضعییع حق بالای 25 ها هست کلا سهمیه های فعلی بهترین شکل عدالت هست و قانون کامل و بی نقص هست و باید بهش احترام بگذاریم.
"حرف دل بچه های شهداوجانبازان بالای 25درصد" سلام علیکم.آیااگرپدرعزیزت زیر25بوداین حرفهارامیگفتی؟همه جانبازان عزیزچه زیر25چه بالای 25همه بایدتسهیلات داشته باشند.آیاعدالت است که شمای فرزندجانبازبالای25هرگونه تسهیلات داشته باشی دراین35سال ولی خودجانباززیر25وایثارگردارای سابقه جبهه هیچی؟فرزندانشان پیشکش.ملاک تشخیص درصدجانبازان دراین چندسال چگونه بودکه یکی شدبالای25ویکی شدزیر25.آیامیخواهی جانبازانی راببینی که زیر25درصدن ولی تعجب کنی؟چونکه پارتی ندارن.اصلابرای یک جانبازشیمییایی واعصاب وروان زیر25درصدیغنی چه؟آیایک ماشین هرجوری هم باکلاس وخوب باشه ولی یه پیچ چرخش شل باشه یایک قطعه کوچیکیش نقصان داشته باشه میتونه حرکت کنه؟کی رفته توروده هاوریه های یک شیمییایی که درصدشومثلابزنن5درصد.واقعاخنده داره.تمام ایثارگران حتی کسی که یک روزهم جبهه داره حقشه ازتمام تسهیلات استفاده کنن چونکه اثرات جنگ روچشیده.سلام برشهیدان عزیزوجانبازان گرامی وایثارگران محترم
سلام
مقصر این جریانات وزیر بهداشت هستند ایشان کلا به جای کار کردن حاشیه سازی می کنندو وضع را بدتر میکنند طرح تحول سلامت را راه انداختن و حق ویزیت دکتر ها را نصف کردند و دکتر ها که قبلا هر مریضی را در دو دقیقه ویزیت می کردن با امدن این طرح در یک دقیقه ویزیت میکنند و پزشکی بهم گفتند کیفیت کار پزشکان با این کار وزیر بهداشت بسیار پایین اومده ( خب پزشکان دنبال پول بیشتر هستند درست مثل وزیر بهداشت و مجبور میشن اینجوری سریع تر مریض ها رو ویزیت کنند ) کلا با اون طرحش سر مردم کلاه گذاشت و ظلم کرد در حقشون مورد بعدی ایشان از وقتی وزیر بهداشت شدند هر سال گفتند پرستار کم داریم ولی نشده تا حالا تلاش کنند ظرفیت این رشته را افزایش بدهند یا میگویند پزشک کم داریم و نشده ظرفیت این رشته را در دوران وزارت شان زیاد کنند یکی دیگر از ظلم هایی که در حق مردم کردند این بود که با امدنشان نصف ظرفیت های دانشگاه ها را پردیس کردند ان هم با ان قیمت بالای ان ها در حالی که قبل از امدن ایشان پردیس ها ظرفیتشون خیلی کمتر بود و ان ظرفیت مال بخش دولتی بود مورد اخر هم که جدیدا رفتن سراغش همین وزیر بهداشت این است که طرح دادن مجلس که پردیس ها را بدون کنکور کنیم ان موقع پردیس ها به جای اینکه سای 22 میلیون شهریه بگیرند سالی 120 میلیون شهریه می گیرند ایشان کلا توی حاشیه هستن اصلا کاری نکردند به نظر من یکی دیگه از حاشیه هاشون هم که سهمیه ی کنکور ایثاگران هست که ان را هم کلا نابود کنند ایشان ان همه ثروت دارند اما از ثروتشان برای ساخت دانشگاه و بیمارستان استفاده نمی کنند ان بیمارستانی هم که در تهران مال ایشان هست را با پول دولت ساختند به نام خودشان کردند کدوم کارش خوب بوده که الان این طرحی که برای نابود کردن سهمیه ی ایثاگران ریخته خوب باشه توی دوران وزارتش حتی نتونسته 16000 تا تخت نداشته و فرسوده شهر تهران را تعویض کند من یادم است از وز اول میگفتند ما تخت ها مون خرابن الانم دارن میگن تخت ها خرابن میدانید از روز اول چرا اینقدر گفت خت ها خرابن برای اینکه مردم خودشان به فکر این تخت ها بیافتن و خودشان تخت ها را عوض کنند الان هم دارند از بخش خصوصی میخواهند تخت ها رو عوض کنه بیمارستان 600 میلیاردی توی شیراز ساختند بیمارستا تخصصی سوختگی بود رئیس بیمارستان میگفتند این بیمارستان را تمام با پول مردم ساختیم بعد کیا شدن مسئول ( عین حرف خودشونه ) این اقای وزیر بهداشت دارو ها را انقدر گران کردند که دیگه وقتی میریم دکتر میگن 100 هزار تومن دارو هاتون شد مجبور میشیم بگیم هر چی رو بیمه نمیده بردارین بقیشو بدین اینجوری میخوایم خوب هم بشیم من نمیدانم این قدر این وزارت از جیب مردم زد ان پول ها را کجا خرج کرد
متاسفم براتون رو‌ خون شهدا اسکی نریییید
بنام خدا
با عرض سلام واحترام
معوقات جانبازان بسیجی حالت اشتغال بنیادکه مجلس تصویب کرد وطبق مصوبه می بایست در 2 سال اول برنامه ششم کاملا پرداخت شود بگونه ای که در پایان 2 سال هیچ گونه طلبی در حوزه جانبازان باقی نماند .
با سلام به همه نمایندگان محترم مجلس و مدافعان ایثارگران
روز فتح خرمشهر نزدیک است
روزی که همه رزمندگان از وطن دفاع کردند و اسیب های جسمی و روحی فراوان دیدند، ولی اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی بماند.
بیایید و تا دیر نشده به بهانه این روز گرامی ، قدر دان همه رزمندگان و جانبازان زیر25% باشید و با تصویب قوانین متعارف همه رزمندگان را خوشحال کنید .
بیایید حداقل این طرح های شش گانه را به ثمر برسانید تا رزمندگان هم از شما راضی باشند .
باور کنید رضایت خدا، در رضایت مردم است .
عدالت و انصاف را اجرا کنید،تا برگ سبزی در کارنامه شما در خانه ملت باقی بماندو تاریخ شما را به نیکی قضاوت کند.
- وام مسکن یک قانون مصوب و حق رزمندگان است
- ارتقا یک مقطع تحصیلی رزمنده ها یک قانون مصوب و شفاف است
- اعطاء 5% جانبازی به جانبازانی که دارای درصد از سپاه و ارتش هستند از طرف بنیاد قانون واضح است .
- صدور کارت شناسایی برای جانبازان زیر25% هزینه ای ندارد .
- برقراری حقوق ایثار و تبدیل کمک معیشت به حقوق در جهت امنیت روانی ، برای همه ایثارگرانی که فاقد بیمه و شغل هستند یک ضرورت فوری و ضروری است .
- ادغام سهمیه کنکور و حذف کلمه زیر25% به نفع کل ایثارگران است
- کسر خدمت سربازی در زمان صلح، طبق قانون به نفع همه فرزندان ماست
تا سوم خرداد چند تا خبر خوش هم بدهند راضی هستیم
ببنیم تا سوم خرداد چند کار انجام خواهد شد؟
بنام خدا:عزیزان کسی خبراز مواد این 6طرح داره یا خیر
با عرض سلام به شماعزیزان وکم کم به سالروز ارتحال بنیان گذار انقلاب میرسیم و بنابر غزل عارفانه ان عزیز. وخاطر خواه شمارزمندگان ودلسوزان ویادگاران ۸سال جنگ نابرابر. درمقابل ۳۸کشور. سفارش رزمندگان رانمود. ایا سی سال بی توجهی وقوانین فاقداجرایی ودرماندگی وعزیزان وبیماری ومشکلاات درمان معیشت ومسکن ودرپیچ وخم زندگی مانده اند ونااهلان برای این مردان بی ادعا نسخه می پیجند. انتظار فرج ازنیمه ی خرداد کشیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi