شناسه خبر : 59080
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رفتار تلخ وزارت نفت با ایثارگران!

اسماعیل کریم زاده- همانطور که مستحضرید متاسفانه اکثریت به قریب ایثارگران از عملکرد وزارت نفت کاملا" ناراضیند و در این زمینه هم شفاهی و هم کتبی مشکلات بیان گردیده و غیراز شعار و حرف خالی هیچی نصیب این عزیزان نشده است و روز به روز اوضاع بدتر می شود. توهین. تهمت. هتاکی. بی احترامی. بی ارزشی و حتی مواردی ضرب و شتم هم بخصوص در شرکت های شبه دولتی یا خصولتی بوده است.

 عدم اجرای بند ث قسمت ششم. ماده 88. بهره مندی ایثارگران رزمنده شاغل از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایا.
 
 عدم اجرای بند 47 ابلاغیه رهبرمعظم و فرزانه انقلاب دربرنامه ششم توسعه درمورد اولویت دادن به کلیه ایثارگران در ارتقاء شغلی و انتصابات و ترفیعات و تعدیل مدارک تحصیلی و انتقال و هیچ ارزشی برای این عزیزان قائل نیستند.

 عدم اجرایی کامل بخشنامه 2727 و عدم اجرایی افزایش دو پایه تشویقی برای رزمندگان شاغل و عدم محاسبه مدت حضور داوطلبانه درجبهه به عنوان کارهای سخت و زیان آور برای کارمندان رسمی ایثارگر طبق بخشنامه.

 عدم حل مشکل ارتقاء شغلی و تعدیل مدرک تحصیلی کارمندان رزمنده ایثارگر با حضور داوطلبانه بیش از یک سال و سوابق معتبر خدمتی بیش از سی سال و سوابق آموزشی ارزشمند.
 
  رفع تبعیض وبی عدالتی در قوانین و مقررات ایثارگران بین رزمندگان مظلوم و جانبازان و آزادگان گرانقدر وخانواده های معظم شهداء
اجرای فوری سندراهبردی رزمندگان دفاع مقدس.

 امیدواریم با توجه به فداکاری ها و ایثارگری ها و رشادت ها و ازخودگذشتگی های این عزیزان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نه در حرف و شعار بلکه در عمل پایبند شوند و مشکلات این عزیزان که به گفته مقام معظم رهبری حل مشکلات ایثارگران باید در اولویت کاری مسئولین و مدیریت ها باشد. هرچه زودتر با پیگیری های خداپسندانه و دلسوزانه و مستمر حل نمایند.

اجرکم عندالله.

با ادب واحترام وتشکر فراوان.

اسماعیل کریم زاده.نماینده ایثارگران.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
یکی به داد برسه مگه رزمنده ادم نیست والا ما تو خیبر کربلا۸ والجر ۱۰ و تک فکه و .... حضورداشتیم ۱۴ ماه هم سابقه داریم در ۷ اعزام همه را هم گردان بودیم موج و مجروحیت جزیی هم داشتیم والا ول نکردیم بیایم عقب حالا این مزدشه یکی مثل بعضی ها دختر و داماد و پسرش اون ور اب صفا کنند بعد ایشان حق ما را بخوره ما که راضی نیستیم و از مقام رهبری می خواهیم رسیدگی کند
زنگنه.. .. زنگنه..
یک وزیر بی غمه!!
چرا به قانون و حق
توجه تو، اینقدر کمه!؟
با سلام
جهت احتساب مدرک معادل بالاتر به دلیل گذراندن دوره های اموزشی، دولت سال 92 بخشنامه ای صادرکرد که به موجب آن به ازای گدراندن ساعات مشخص شده به تفکیک عمومی و تخصصی کارمندان بتوانند از مزایای مدرک بالاتر بهره مند شوند.
بخشنامه سال 92 البته سختگیرانه تر بخشنامه های قبلی طراحی شده به نحوی که همه سازمان فقط با تایید سازمان اداری و استخدامی می توانند انرا را اجرا کنند ، مدرک معادل هم اکنون برای مقطع دکتری ممنوع است و برای کارشناسی ارشد ازمون نهایی برگزار می شود .
و اما خلاصه ای از مشکلات مربوط به آموزش کارمندان :
- در سازمان اداری و استخدامی کشور، واحد اموزش کارکنان تقریبا غیر فعال است.
- سازمانها هم اطلاع رسانی کافی نمی کنند ، به همین دلیل کارمندان حتی نمی دانند که در سال بین 40 تا 60 ساعت باید دوره های اموزشی عمومی و تخصصی بگذرانند و بهتر است این دوره ها تخصصی متناسب با رشته شغلی مندرج در حکم باشد و طبق جدول بخشنامه کمتر و یا بیشتر ان فایده ای نخواهد داشت .
- بودجه اموزش کارکنان معمولا در سازمان جذب نمی شود، در حالیکه طبق قانون 1% بودجه باید صرف برگزاری این دوره ها شود .
در این میان به دلیل خلاء های موجود و نقص قانون ، برخی از کارکنان که اتفاقا حجم کاری و مسئولیت پذیری کمتری دارند ، در دانشگاههایی همچون علمی کاربردی مشغول به تحصیل در رشته های غیر تخصصی می شوند ومدرک تحصیلی بالاتر ارائه می دهند !
راهکار اینکه همانند سایر کشورهای پیشرفته دولت بیاید و به آموزش کارکنان بها بدهد و متناسب با نیازهای دورلت برای کارمندان دوره های مناسب برگزار نمایند و این بخشنامه را به اجرا نزدیک کند، تا هم مهارت کارمندان بالابرود و هم حقوقشان .
امید آنکه همه خواسته شما ایثارگران عزیز وزارت نفت اجرا شود و در کنارش روزی همه امتیازات ایثارگران شاغل وزارت نفت و سایر وزارتخانه ها به ایثارگران کارگر و فاقد شغل تسری داده شود .
البته منصفافه تر اینکه:
حقوق با منشا ایثارگری باید با حقوق با منشا شغل متفاوت باشد و همه ایثارگران متناسب با امتیاز ایثارگریشان شامل "حقوق ایثار" قرارداده شوند
تا عدالت بدرستی اجرا گردد .
حالا ایثارگرای شرکت نفت وضعشون بدهم نیست.یه فکری به حال ایثارگران فاقد شغل و از کارافتاده ها بکنید که هیچ منبع درامدی ندارند
باسلام خدمت مسئولین مربوطه ..بنده جانباز بازنشسته نفت میباشم هر ساله مبلغی به عنوان هدیه روز جانباز به جانبازان بازنشسته میدادن متاسفانه این مبلغ را از مادریغ کردن ) در رابطه با بخشنامه 27 27 میگن شامل حال شما نمیشه چون در سال 84 بازنشسته شده اید پس چرا به شاغلین نفت پرداخت شده ؟. ..از جنگ تحمیلی فقط درد و بدبختتی نسیب ما جانبازان شده چرا مجلس قانونی که تصویب میکند کل جانبازان درصد دار را فراگیر نیست اقای زنگنه با بچه های جانباز نفت چها که نکرد . هر کسی که حق بنده را خورده به هیچ عنوان نمیگذرم میسپارمش به الله
سلام میخاستم بدانم امسال هدیه جانباز به بازنشستگان جانباز تعلق میگیرد؟امیدواارم که مشمول حال ما شود زیرا همین مبلغ اندک برای ما غنیمت است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi