شناسه خبر : 59092
شنبه 22 ارديبهشت 1397 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برجام را پل کرده بودند!


حسام الدین برومند -  خروج آمریکا از برجام، شکست دیگری برای کسانی است که باز هم معادلات شان در باره جمهوری اسلامی غلط از آب د رآمد. شهریور 94 و چند ماه پیش از اجرای برجام ، طرف انگلیسی مذاکرات، هدف اصلی از برجام را لو داد . «جان ساورز» رئیس سابق ام‌آی‌۶ در مصاحبه با سی ان ان به صراحت مدعی شد : ماهیت انقلابی‌گری ایران در دوره ۱۵ ساله برجام تغییر می‌کند!
پیش از او، اوباما هم در مصاحبه با بلومبرگ گفته بود که نتیجه ای که از توافق هسته ای امید دارند این است که در یک روند یک دهه یا پانزده ساله و یا حتی بیست ساله ، مخالفان جمهوری اسلامی در داخل تقویت شوند!
گری سیمور مشاور پیشین باراک اوباما در امور کنترل تسلیحات و خلع سلاح نیز اسفند 92، در یک سخنرانی در مرکز مطالعات راهبردی لندن گفته بود: برخی از ایرانی‌هایی که من با آنها صحبت کرده‌ام بی سر و صدا به من گفتند که آمریکا باید در حوزه مسائل هسته‌ای نرمش داشته باشد تا روحانی بتواند تندروها را در انتخابات مجلس شکست بدهد!
اما اکنون آمریکا از برجام خارج شده است و آنچه بیش از هر چیز دیگری عیان و نمایان شده، این است که فهم و شناخت انقلابی از دشمن، دقیق ترین تحلیل درباره توافق هسته ای و برجام بوده است. کسانیکه سیاست خارجی را پلی برای کسب قدرت در سیاست داخلی قرار داده بودند، امروز با وضعیت باخت-باخت مواجه شده اند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi