شناسه خبر : 59107
یکشنبه 23 ارديبهشت 1397 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مجلس شورای اسلامی:

حمایت از ایثارگران حمایت از تمامیت مردم ایران است

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از نگاه مثبت نمایندگان ملت در بهارستان به طرح ها و لوایح ایثارگری در مجلس دهم خبر داد.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از نگاه مثبت نمایندگان ملت در بهارستان به طرح ها و لوایح ایثارگری در مجلس دهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نور محمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلعه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده افتخار می کنم که عضوی کوچک از جامعه بزرگ ایثارگران هستم و این افتخار را داشتم که 14 ماه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کنم یاد آور شد: در دوران جنگ در سال 1360 در منطقه جنگی غرب تپه های باسگیران مورد اصابت ترکش توپ قرار گرفتم و از ناحیه پا دچار مجروحیت شدم که این مجروحیت تاکنون در جایی ثبت نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به حضور جمع کثیری از ایثارگران در مجلس دهم خاطر نشان کرد: هر طرح، لایحه و پیشنهادی که  به نفع ایثارگران باشد، مجلس شورای اسلامی به آن نگاه مثبتی دارد و در این خصوص نمایندگان ملت در بهارستان در برنامه ششم توسعه مصوبات خوبی داشته اند که به صورت تکمیلی و یا حکم های دائمی و طرح و لایحه تصویب شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه آرامشی که امروز از آن بهره مند هستیم  ثمره فداکاری و جانبازی این عزیزان است خاطر نشان کرد: ما امیدواریم وضع مالی دولت بهبود پیدا کند تا بتوانیم این مصوبات را از لحاظ عملی به مورد اجرا بگذاریم.

نماینده مردم استان گلستان با تشریح وضعیت کشور اظهار داشت: کشور ما امروز در شرایطی قرار دارد که  دشمنان قسم خورده دائما ما را مورد تهدید و تحریم قرار می دهند و به تعهدات خود عمل نمی کنند. مسلما به تبع آن منابع مالی نیز دستخوش تغییرات می شود وگر نه همه دوست دارند که به این قشر کمک شود، چرا که کمک و حمایت از این قشر، فقط حمایت از ایثار نیست بلکه حمایت از تمامیت مردم ایران است.

وی که در کارنامه خود ۱۴ ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل و 4 سال فعالیت در جهاد سازندگی را دارد گفت: امیدواریم در هر حال وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند و مصوبات ایثارگری اجرایی شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع نواقص موجود در دارو و درمان جانبازان تاکید کرد:

به نظر من دستگاه های دولتی و در راس آنها بنیاد شهید و امور ایثارگران بایستی بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام شده است به وظایف اصلی خود عمل کنند چرا که ما  در این زمینه برنامه های حمایتی برای معلولان و جانبازان شیمیایی و... داریم که امیدواریم  بتواند به سرانجام مطلوب برسد.

تربتی نژاد تاکید کرد: اگر نظارت قوی و کارآمدی داشته باشیم می توانیم با شناخت نقاط قوت و ضعف، بر مشکلات فائق بیاییم در این راستا، بنیاد شهید و امور ایثارگران با پیگیری های لازم، می بایست وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

عضو بسیج اساتید دانشگاه گرگان در ادامه در خصوص اینکه چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران بحث کمبود منابع مالی را مطرح می کند متذکر شد: این را عرض کردم که بگویم کمبود منابع مالی یک موضوع کلی است و ربطی به یک قشر ندارد ولی امیدواریم که دولت از لحاظ درآمدها وضع بهتری پیدا کند.

وی ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران را از اصلی ترین مأموریت مسئولان نظام دانست و رسیدگی به امور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را از اولویت های مجلس شورای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران باید با توجه جدی به موضوعات علمی و ارتقای تحصیلی، تداعی کننده جانفشانی و ایثارگری های پدران خود باشند و تلاش کنند با کسب مدارج عالی علمی در جهت خدمت به جامعه و کشور موفقیت های لازم را کسب کنند.

تربتی نژاد با بیان اینکه بنده روستازاده هستم و اولین شغل اداری ام در جهاد کشاورزی بوده است اظهار داشت: همه‌ کسانی که به عظمت انقلاب اسلامی، عملکرد و آرمان‌ های انقلاب معتقدند، خود را مدیون بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) می‌ دانند.

وی با اشاره به لزوم الگو سازی شهدا و ایثارگران برای نسل حاضر در جامعه خاطر نشان کرد: امروز مسئولان نظام و نمایندگان مجلس، وظیفه سنگینی در قبال خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و نسل جدید برعهده دارند و بایستی معرفی الگوی رفتاری و کرداری شهدا و ایثارگران را به عنوان سرلوحه کار خود قرار دهند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
دو ساله نمایندگان تصویب میکنند که حداقل حقوق به جانبازان معسر و فلاکت زده پرداخت بشه اما چرا نمایندگان کسی را احضار نمیکنند فرق ما با کمیته امدادی ها چیست.
...
ربیعی:

یارانه نه به کاهش فقر کمکی کرد

نه به اشتغال و عدالت

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سالانه بیش از ۴۴ هزار میلیارد یارانه در کشور پرداخت می‌شود، گفت: به دلیل فقدان سیاستگذاری‌های اجتماعی درست پرداخت این میزان یارانه نه به کاهش فقر، نه به افزایش اشتغال و به بهبود عدالت کمک کرده است.

شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 17:37:05 | کد مطلب: 405237
...
یارانه نقدی در زمان آقای احمدی نژاد فقر را در ایران

ریشه کن کرده بود؟!

ولی امروز بعد از ۶ سال تورم و گرانی اثر کمتر دارد.

اگر راست می گویید:

یارانه امروز باید ۵ برابر بشود.

چون تورم شده است.
...
نمی توانید کار کنید .

وضع مردم عزیز ایران را بدتر نکنید .

تو اگر بهتر بلدی به مردم بیشتر پول بده و بیشتر کمک کن ؟!
...
و شما هم اگر بفکر فرهنگ ایثار و شهادتی .

و بفکر بچه های جبهه و جنگی .

ماهیانه ۲ ملیون تومان به رزمندگان عزیز .

و ماهیانه ۲ ملیون تومان به جانبازان عزیز بالاخص ۵%

دفاع مقدس حقوق بدهید ؟!
...
وگرنه از کلی گویی و شعار حمایت از ایثارگران بپرهیز ؟!

لطفاً ؟!

که حالمان بد میشود ؟!
بر مظلومیت شهدا وجانبازان وایثارگران خون باید گریست . همیشه از آنها هزینه کردید وشعار دادید ومردم را به خانواده بزرگ ایثارگران بدبین کردید همیشه حرف زدید وعمل نکردید . از آن کتاب قطور قانون حمایت از ایثارگران چند درصدش را اجرایی کردید . جز اینکه برروی کاغذ آوردید . جز اینکه همان چند درصد که اجرایی شد بصورت سلیقه ای وبرای بعضی اجرایی شد . جز اینکه حتی برای دیدار وسرکشی مسئولان رده بالای کشور از ایثارگران اتوکشیده ها را معرفی کردید وسرکشی میکنید .برمظلومیت شهدا وایثارگران خون باید گریست خون ........
سلام.روح شهداءشادویادشان گرامی مطلب شماکاملادرست وحین حقیقت میباشد.افسوس!!!
باسلام بنده بارهاباکلی دلخوشی مطلبی راارسال کردم ولی فاش نیوزهم مثل قوانین کشورمادلبخواهی کارمیکندانشاالله این مطلب راچاپبکندبهرحال 30سال ازجنگ وجبهه گذشته زمان جنگ صحبت ازدادن امتیازورفاهیات به رزمندگان نبودوقرارنبوددرکشوراسلامی رزمندگان درقوانین خصوصی ودولتی وعمومی بشونندوقرارنبودبعداز30سال امتیازات داده بشودکه فقط شامل یک عده ای خاص ازاین آسیب دیدگان جنگ بشودکلی ازبچه هاازاین دنیارفتن حالاهم که باکلی هزینه ومنافع شخصی ازتصویب قوانین حمایت ازایثارگران یکی درسازمانهای دولتی حتی باکمترین حضوردرجبهه ودرصدجانبازی ومدت اسارت قانون شامل میشودچونکه درمجموعه دولتی مشغول هست دیگرباکلی امتیازات چونکه درسازمانهای خصوصی شاغل هست ازجنگ وجبهه هیچ سودی نخواهدبردولی دراذهان عمومی همه رابه یک چشم نگاه می کنندکه دولت ومجلس ورسانه هاتبلیغ میکنندهیچگاه رهبری وریس جمهوروننایندگان مجلس فکری برای آن دسته ازعزیزانیکه درجنگ بودنندوامروزنیستندیابلزنشسته شده اندیابه جرم اینکه درشغل های آزادویاسازمانهای خصوصی مشغول هستندهیچ سودی ازاین امتیازات نکردنندالبته ناگفته نماندبعداز30سال تازه قانون ابلاغ بشودبعدازچندسال هم طول خواهدکشیدتامنابع تامین بشودتازه نوبت تقسیم بندی هاشروع میشودآنوقت کلی ازرزمندگان رفته اندآیاتابه حالادولت ومجلس فکربرای قشررزمنده وجانبازوآزادگانیکه دراسارت براثرشکنجه امروزازداشتن فرزندمحروم شده اندفکری تدبیری کرده اتدبهرحال اگرقرارهست بابت خدمت کردن درجنگ خدماتی ازطرف دولت وحکومت داده بشودبایدشامل همه بشودنه فقط یک قشرخاص ولی متاسفانه درنظام جمهوری اسلامی قوانین اول تصویب میشودبعدبه فکررفع مشکلات عدم بودجه وخصوصی ودیگربهانه هااجرای نمیشو دولی درکشورهای دیگرقانون جهت سربازان جنگ ودفاع ازکشورشان برای همه یکسان هست همه بایداجرابکنندهمه بلیداحترام بزارنندبهرحال ازاینگونه حرف وحدیث های دورهمی درمجلس وبنیادآبی گرم نخواهدشدفقط برای خودشان اضافه کاری وحق ماموریت ومیوه وشام دارد الباقی کشک
سلام وتقدیر وتشکر از این نماینده بزرگوار عدم اجرای قوانین ایثارگران که توسط شما بزرگوارن در مجلس تصویب وبه تایید شورای محترم نگهبان رسیده وبه بهانه منابع مالی اجرا نمی شود ،بخیل وتنگ نظری مئسولین بنیاد شهید است به عنوان مثال بنده کارمند هستم دریک وزرات خانه ،شما نمایندگان مصوب کردید یک مقطع تحصیلی به ایثارگران اعطا شود آیا مزایا آن را بنیاد شهید پرداخت می کند یا بنیاد شهید ویا مثال دیگر اعطای 5درصد جانبازی به ایثارگران فا قد پرونده که باز هم توسط مجلس مصوب شده ویک سال خورده وبایگانی شده ! دستهای پنهانی در بنیاد شهید هست که ایثارگران را نسبت به نظام وعملکرد وگذشته خودشان در دفاع از مهین اسلامی بدبین نمایند ولی ما رزمندگان ضمن تقدیر وتشکر از شما نمایندپگان مجلس خصوصا شما نمایندگان ایثار گر تقدیر وتشکر می کنیم
آقای تربتی نژاد میشه دست از سر ایثارگر بردارید در این 30 سال دولتها همه شان وضع مالی خوبی نداشتند شما همینجوری به امیدواری ادامه بده اگردولت از نظر مالی خوب نیست چرا این قانونها را تصویب می کنید این دهن کجی به ایثارگر نیست این رزمندگان مظلوم چقدر از عمرشان باقی مانده که مجلسیها هر از وقتی با تصویب
قانون آبکی خودشان هم می دانند عملی نمیشه به آزار روحی این عزیزان به پردازند تو را به خدا بس کنید قانونی را تصویب می کنید یا دولت توان اجرا ندارد یا اصلا قابل اجرا نیست چندین بار مراجعه کردم برای اجرای چند مصوبه مجری قانون گفته اگه این حروف ویا این کلمه نبود برای شما تعلق می گرفت ما ایثارگران رزمنده چه گناهی کردیم که یه نخود ترکش نخوردیم ویا خوردیم نمی توانیم ثابت کنیم 26 ماه مقاومت کردیم ماندیم در جبهه تا خون شهدا پایمال نشود اسیرانمان را با افتخار آزاد کنیم مجروحانمان با خیال راحت مداوا بشوند دشمن خاکمان را اشغال نکند جواب این همه ایثار در این 26 ماه خودمان و خانواده هایمان کشیدیم این بود این راه تقویت فرهنگ ایثار نیست به امید سربلندی ایران ملت بزرگ ایران و مسئولین دلسوز کشورمان یا حق
چه فایده شما تصویب می کنید بنیاد شهید به بهانه منابع مالی اجازه قوانین را نمی دهد در صورتیکه بار مالی ربطی به بنیاد شهید ندارد به عنوان مثال اگر مجلس طرح اعطای 5درصد به مجروحین فاقد پرونده همزمان را تصویب کرده منابع را هم تامین کرده یا اعطای یک مقطع تحصیلی ماها که کارمند هستیم منابع مالی را وزراتخانه مربوطه تامیین می کند یابنیاد شهید!
سلام.اگرعده ای ازآقایون فیش های نجومی نگیرندوجلودزدیهاوریخت وپاشهای بی رویه گرفته شودبه قشرایثارگران هم نونی میرسه.نبودبودجه بهانه ای بیش نیست.مملکت ماازلحاظ پول ودرآمدخیلی قدرتمندهست ولی متأسفانه به اونایی که بایدبرسه چیزی نمیرسه.تبعیض وبی عدالتی..مسئولین بخودبیایید!!!!!
چرا در آموزش و پرورش کارکنان رسمی جانباز زیر 25 درصد از قانون ماده 51 محرومند ولی بالای 25 و خانواده شاهد از امتیازات آن استفاده میکنند ؟ چرا بین ایثارگران تبعیض قائل میشوید ؟؟؟؟
سلام چرا ماده 51ایثارگری جهت بازنشستگان اجرا نمی شود چه فرقی بین جانبازان شاغل وبازنشسته و بیکار در اجرای قانون می باشد
سلام برادر - خوشحالم که بالاخره یکی پیدا شد و از قانون 51 درخواستی کرد چون من تا حالا بیش از 10 بار در این مورد مطلب نوشته ام ولی هیچ مسئولی و حتی فاش نیوز هم جوابی ندارد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi