06 خرداد 1397/ ۱۲ رمضان ۱۴۳۹
شناسه خبر : 59130
1397,دوشنبه 24 ارديبهشت08:24
اشتراک گذاری در:
عکس روز

از کدخدا تا مزاحم!


از کدخدا تا مزاحم!

ملایی -  سخن رئیس‌جمهور در شهر مشهد که:(برجام بدون آمریکا بهتر است...) و هنوز معلوم نیست به چه علت بیان شده است پیامی بود که دغدغه مقامات آمریکایی از پیامدهای خروج از برجام را برطرف کرد! و به ترامپ اطمینان داد که با خروج آمریکا از برجام این سند طلایی دست نخورده باقی می‌ماند! و جمهوری اسلامی ایران با ادامه حضور خود در برجام، اجازه نمی‌دهد کمترین خدشه‌ای بر آن وارد شود! بنابراین چرا باید نگران از دست‌ دادن این کلاه گشادی باشد که بر سر ایران گذاشته‌اند؟!

و اما، نکته‌ای که در این میان به ارزیابی دقیق نیازمند است اینکه بلافاصله بعد از سخنان دونالد ترامپ و اعلام رسمی خروج از برجام، آقای روحانی در یک پیام رسمی اعلام کرد «خوشحالم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است و بی‌تردید راه خود را با موفقیت ادامه می‌دهیم»! این بخش از سخنان آقای روحانی نیز تاکید دیگری بود بر اظهارات ایشان در مشهد مقدس که برجام را بدون حضور آمریکا ادامه می‌دهیم! و حال آنکه انتظار این بود - و منطق سیاسی نیز چنین حکم می‌کرد- که آقای رئیس‌جمهور با طی مراحل قانونی و کسب نظر مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی و نظر هیئت بررسی برجام، درباره تصمیم نظام اعلام نظر کند! چرا که تصمیم به ادامه حضور ایران در برجام و یا خروج از آن مسئله‌ای نیست که ایشان به تنهایی مجاز به تصمیم‌گیری درباره آن باشد! و بلافاصله بعد از سخنان ترامپ نیز آن را رسما اعلام کند!

آنچه که بر ضرورت بررسی اظهارات آن شب آقای روحانی می‌افزاید، بیانیه‌ای است که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، بلافاصله بعد از خروج آمریکا از برجام- ۸ می‌۲۰۱۸ / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷- صادر کرده و بر ادامه برجام بدون حضور آمریکا تاکید ورزیدند! رسانه‌های داخلی و از جمله رسانه‌های وابسته به دولت از انتشار متن این بیانیه خودداری کردند! و نگارنده در یادداشت کیهان پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت با عنوان «دستبند جدید آورده‌اند» به آن پرداخته بود. سه کشور اروپایی در این بیانیه ضمن تاکید بر ادامه محدودیت‌های تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، خواسته‌های بر زمین مانده ترامپ که بهانه خروج آمریکا از برجام بود را نیز خواستار شده‌اند و بر ضرورت محدودیت برنامه موشکی ایران و مهار منطقه‌ای کشورمان تاکید ورزیده‌اند! به بیان دیگر رسما اعلام کرده‌اند که جای خالی فشارهای آمریکا بر ایران را پر خواهند کرد! یعنی فشار بر ایران چند برابر خواهد شد....

و دولت همچنان به توافقی خسارتبار بصورت یکطرفه وفادار خواهد بود! باور کنید که این همه تعجب همه سیاستمداران را برانگیخته است.




برجام     رئیس جمهور روحانی     دونالد ترامپ                                
Reply
no
2
yes
25
ناشناس
1397/02/25 - 12:04
البته اتش زدن پرچم هم باید در صورت تایید و رای اکثریت نماینده در مجلس تصمیم گیری می شد.
چون انجا خانه ملت است و هر کاری باید با تصویب اکثریت نماینده ها انجام شود .
نماینده های موافقت اتش ، می توانند در خانه خودشان اتش بازی کنند ولی در مجلس ممنوع است .
ترامپ تنهایی اشتباه کرد و در دنیا رسوا شد
ایران باید رفتار اندیشمندانه تری انجام می داد.

Reply
no
0
yes
23
رزمنده ش
1397/02/25 - 12:10
#خاطرات_یک_پزشک
"خاطره بسیار جالب توسط یک دانشجوی پزشکی"
زمانی كه ما دانشجوی پزشکی بوديم در بخش قلب استادی داشتيم كه از بهترين استادان ما بود.
او در هر فرصتی كه بدست مي آورد سعی می كرد نكته جدیدی به ما بياموزد و دانسته های خود را در بهترين شكل ممكن به ما منتقل می كرد.
او در فرصتهای مناسب، ما را در بوته "تجربه و عمل" قرار می داد.
در اولين روزهای بخش ما را به بالين یک مرد جوان كه تازه بستری شده بود برد.
بعد از سلام و ادای احترام، به او گفت:
اگر اجازه می دهيد اين همكاران من نيز قلب شما را معاينه كنند.
مرد جوان نيز پذيرفت.
سپس رو به ما كه تركيبی از كارآموز و كارورز بوديم كرد و گفت:
هر یک از شما صدای قلب اين بيمار را به دقت گوش كنيد و هر چه می شنويد روی تكه كاغذی يادداشت كنيد و به من بدهيد.
نظر استاد از اينكه اين شيوه را بكار می برد اين بود كه اگر كسی از ما تشخيص اش نادرست بود از ديگری خجالت نكشد.
هر یک از ما به نوبت، قلب بيمار رامعاينه كرديم و نظر خود را بر روی كاغذی نوشته، به استاد داديم.
همه مايل بوديم بدانيم كه آيا تشخيصمان درست بوده يا خير؟
استاد نوشته های ما را تک تک مشاهده و قرائت كرد. جوابها متنوع بودند. یکی به افزايش ضربان قلب اشاره كرده بود،
يکی به نامنظمی ريتم آن، يکی نوشته بود ضربانات طبيعی هستند، يکی ريتم گالوپ ضعيف شنيده بود، يکی اظهار كرده بود كه بيمار چاق است و صداهای مبهم شنيده ميشوند و يکی به وجود صدای اضافی در يکی از كانونها اشاره كرده بود.
استاد چند لحظه ای سكوت كرد و به ما می نگريست، منتظر بوديم تا يکی از آن نوشته ها را كه صحيح تر بوده معرفی نمايد.
اما با كمال تعجب استاد گفت:
متاسفانه همه اينها غلط است.
و در حاليكه تنها كاغذ باقيمانده دردست راستش را تكان می داد، ادامه داد:
تنها كاغذی كه مي تواند به حقيقت نزدیک باشد اين كاغذ است كه نويسنده آن بدون شک انسانی صادق است كه
می تواند در آينده "پزشكی حاذق" شود.
نوشته او را می خوانم، خودتان "قضاوت" كنيد.
همه "سر پا گوش" بوديم تا استاد آن نوشته صحيح را بخواند.
ايشان گفت:
در اين كاغذ نوشته متاسفانه به علت "كم تجربگی" قادر به شنيدن صدایی نيستم و در حاليكه به چشمان متعجب ما می نگريست ادامه داد:
من نمی دانم در حاليكه اين بيمار دكستروكاردی دارد، و قلبش در طرف راست قرار گرفته شما چگونه اين همه صداهای متنوع را در طرف چپ سينه او شنيده ايد؟
بچه های خوب من، از همين حالا كه "دانشجو" هستيد بدانيد كه تشخيص ندادن "عيب" نيست ولی تشخيص "غلط گذاشتن" بر مبنای یک "معاينه غلط"، "عيب بزرگی" محسوب ميشود و می تواند برای بيمار خطرناک باشد.
در پزشكی "دقت،" "صداقت،" "حوصله" و "تجربه" حرف اول را مي زنند.
سعی كنيد با "بی دقتی" برای بيمار خود، تشخيص نادرستی ندهيد و يا برای او تصميمی ناثواب نگيريد.
در هر موردی "تشخیص منصفانه" باید داشته باشیم در این صورت قضاوت کمتری خواهیم داشت.
"پس مطلب فوق یک درس انسانی است نه فقط پزشکی"
بیاییم "انصاف" را بیاموزیم تا "انسانیت" را در زندگی جاری کنیم.

no
0
yes
22
هموطن
1397/02/25 - 13:37
با سلام
مطالبی که می گذارید واقعا عالی است و دراین فضایی که ادم ها دقت و نکته بینی و مهربانی را فراموش کرده اند ، این نوشته ها باعث صفای دلها می شود .
موفق و سلامت باشید
ممنون هموطن عزیز


no
0
yes
15
1397/02/25 - 16:03
نظر لطق شماست بزرگوار


Reply
no
0
yes
0
حمیدرضا
1397/03/03 - 21:47
، سیاست های استکبارستیزانه رئیس جمهور دکتر احمدی نژاد که کاملا همسو با فرمایشات رهبری معظم انقلاب بود و ایشان تابع ولایت فقیه و بشدت با روحیه شیطان صفتی دولت آمریکا و صهیونیست ها که ظلم به ملت هاست؛ آشنا بودند، و بهمین دلیل به جوانان و دانشمندان داخلی و انقلابی بها دادند و با شعار ما می توانیم وجهه اقتصادی و علمی و صنعت هسته ای و تکنولوژی علم و فضا و نانو و بسیاری از ساختارهای اساسی کشور را تقویت نموده و به همت مردم و تکیه بر توان داخلی باعث رشد و عزت ایران شدند و آقای جلیلی به پشتوانه اقتصادی با پایه های محکم و پیشرفت در همه علوم خصوصا علم هسته ای با قدرت در مذاکرات حاصر می شدند. و علاوه بر به رخ کشیدن قدرت والای علمی ایران به اروپا و آمریکا؛ در منطقه هم تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس به ایران بعنوان قدرت برتر و به نطام اسلامی نیز به چشمی با تاثیرگذاری عظیم بر کشورهای استقلال طلب می نگریستند. و در عالم سیاست و دیدگاه ملتهای آزادیخواه در برابر ایران اسلامی خاضع بودند و ایران مستقل و قدرتمند الگوی ملل مسلمان و ملتهای آزادی طلب بود..
اما با عدم رعایت فرامین امام خمینی و رهبری در تعطیلی صنایع مختلف کشور و از جمله از بین بردن انرژی صلح امیز هسته ای در این پنج ساله اخیر، ... و چشم دوختن به دست بیگانگانی همچون ۵+۱ و ... لطمات فراوانی دیدیم و خواهیم دید.. مگر اینکه آرمان امام و شهیدان و تکیه بر قدرت داخلی دوباره بر سیاست و فرهنگ کشورمان حاکم شود.
و....
اللهم صل علی محمد و آل محمد





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.