شناسه خبر : 59146
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیوید میلر: برجام بدون آمریکا نمی‌تواند باقی باشد

آرون دیوید میلر تحلیلگر امور بین‌الملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: برجام نمی‌تواند نجات یابد چرا که مستلزم تعهد بنیادی تمامی طرف‌های آمریکایی و اروپایی به حفظ آن است.

سی‌ان‌ان از میلر که معاون اندیشکده «وودرو ویلسون» است، پرسید: ایران تلاش دارد تا توافق هسته‌ای را علی‌رغم خروج آمریکا، نجات دهد؛ آیا فکر می‌کنید این توافق قادر به ادامه بقا باشد؟ میلر در پاسخ گفت: به واقع اینطور فکر نمی‌کنم، چرا که توافق هسته‌ای، یک لیگ بزرگ بازی بیسبال نیست؛ نمی‌تواند در امان ماند.
سی‌ان‌ان در ادامه پرسید: چنانچه آمریکا خارج شود اما روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا همگی تابع موازین و متن توافق باشند، می‌تواند نجات یابد؟ معاون اندیشکده  وودرو ویلسون گفت: من تصور می‌کنم که طرف‌های اروپایی این مسیر را در پیش گیرند که نوعی برجام بدون آمریکا را به وجود آورند، اما پرسش اصلی این است، زمانی که تحریم‌ها آغاز شوند؛ به خزانه‌داری آمریکا نگاهی بیاندازید که قرار است تمامی تحریم‌ها علیه ایران را از سرگیرد و ترامپ خواهان تحریم‌های اضافی و بیشتر است.تحریم‌ها مستقیم علیه ایران است، به نظرم ایران از خود واکنش نشان دهد.
میلر افزود: صریح بگویم برجام نیازمند یک تعهد روشن از طرف آمریکا است، اما اکنون به هر دلیلی رئیس‌جمهور آمریکا خواستار خروج از آن شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi