شناسه خبر : 59166
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 , 15:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقاد فرزند شهید مفتح از تعلل در قوانین ایثارگری

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون فرزندان شاهد ضمن انتقاد از تعلل در اجرای قوانین ایثارگری از بنیاد شهید خواست تا هر چه سریعتر آئین نامه اجرایی مصوبات برنامه ششم را تصویب و اجرایی کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون فرزندان شاهد ضمن انتقاد از تعلل در اجرای قوانین ایثارگری از بنیاد شهید خواست تا هر چه سریعتر آئین نامه اجرایی مصوبات برنامه ششم را تصویب و اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدمهدی مفتح نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات قانونی نمایندگان ملت در خصوص ایثارگران در برنامه ششم توسعه یادآور شد:

ما در برنامه ششم توسعه یک فصلی در حوزه ایثارگران قانونگذاری کردیم و خود حقیر در این مورد بسیار پیگیر بودم که این کار به نحو احسن انجام شود.

وی اضافه کرد: بحمدالله این قوانین تصویب شد، اما اجرایی و عملی شدن آن بخصوص مواردی که نیازمند آئین نامه اجرایی است، از دولت محترم انتظار می رود که آنها را هر چه سریعتر به تصویب برساند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم ادامه داد: در حال حاضر بیش از 1/5 سال از زمان لازم الاجرا شدن قوانینی ایثارگری می گذرد، اگر چه کل زمان اجرای آن 5 سال است و مدت زمان زیادی باقی نمانده است.

فرزند شهید مفتح خاطرنشان کرد: این مدت زمان قابل توجهی است و بسیاری از ایثارگران منتظر آئین نامه اجرایی هستند تا بتوانند از این قانون بهره مند شوند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: من در همین جا از رئیس جمهور و همه کسانی که در تنظیم آئین نامه مشارکت دارند به ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضا دارم در اسرع وقت نسبت به این موضوع اقدام کنند.

رئیس فراکسیون فرزندان شاهد در مجلس دهم تاکید کرد: از بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی ایثارگران انتظار دارم که هر چه سریع تر آئین نامه اجرایی را تهیه و این قشر تاثیرگذار در جامعه را از سردرگمی و بلاتکلیفی نجات دهد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
آدم یاد فیلمه می افته که می گفت شما جیب ما را نزن حمایت پیش کش.کدوم حمایتی.مجلس به دانشگاه رفتن ایثارگران راضی نبود و کف نمره ایثارگران در کنکور شدیدا برد بالا حالا حامی ما شدن؟ ایثارگران به شدت به تصمیمات شما در مجلس و کوتاهی مرگبار بنیاد شهید اعتراض دارن.بنیاد شهید روز بعد تصویب این طرح علیه ایثارگران با فراکسیون ایثارگران جلسه داشت ولی حتی یک دفاع هم از ما نکردن.به اسم شهدا و ایثارگران حقوق میگیرن ولی یه دفاع خشک و خالی نمی کنن.خدا ازتون نگذره
کی گفته بنیاد شهید حمایت نمیکنه بنیاد برای اجرای سایر قوانین با دولت رایزنی میکند همیشه اما دولت مایل به همکاری و تخصیص بودجه نیست هیچوقت ایشالا طرح وزارت شدن بنیاد در مجلس رای بیاورد ان وقت مشکلات جامعه ی ایثارگران خیلی بهتر از قبل حل خواهد شد.
بنیاد هیچ اعتراضی به این قانون افزایش حدنصاب نمره ایثارگران نکرد. این تشکیلات عریض و طویل وقتی یه قانون ضد ایثارگری میگذارند باید دفاع کنه والا روز خوش که همه خوشم.ایثارگران و شهدا و فرزندانشان به شدت به این قانون ظالمانه اعتراض دارن.شمایی که میگی دولت پول نمیده یا همکاری نمی کنه.همه چیز سیاسی نبین وقتی رییس بنیاد شهید میخواد آدم خوب هیات دولت باشه و حرف نمیزنه معلومه بودجه هم گیرش نمیاد. بنیاد اونقدر خوابه که طرح به این بدی تو مجلس هفت ماهه تو گیر و دار تصویبه ولی یه اعتراض نکرد.
با سپاس فراوان از اقای مفتح نماینده محترم تویسرکان به دلیل تذکر به موقع .

بسیاری از جانبازان زیر25% بدون حقوق و معیشت منتظر تهیه ایین نامه اچرایی تبصره 17 قانون بودجه سال 97 هستند تا بتوانند از حداقل معیشت بهره مند باشد .
در شرایطی که میانگین سن جانبازان 55 سال است ، ضروری است که بنیاد این کار را در اولویت اول قرار دهد .
مدیران محترم بنیاد بیایید تا دیرنشده قدر دان همه رزمنده ها و جانبازان زیر25% باشید
و قانون مصوب را اجرا کنید .
بند ج تبصره 17 قانون بودجه سال 97 :
- بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف 131600 جدول شماره (7)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
از سایر نمایندگان تقاضا داریم اجرای این بند را از بنیاد و سازمان مدیریت پیگیری کنند .
دولت دور دوم خودش را می گذراند نیاز به رای ندارد ایثارگران لطفا منتظر اجرای بندهای قانون طرح جامع ایثارگران در برنامه ششم نباشید ریس مجلس هم به خاطر نیم نگاهی به آینده ونیاز به آینده تیم دولت هیچ نظارت بر اجرای قوانین از سوی دولت ندارد ،مهندس مفتح غصه نخور ما دخدخه شما وحاج آقا نوروزی ودیگر نماینده گان مدافع ایثارکران رادرک می کنیم وبه شما وسایر دوستان خسته نباشی عرض می کنیم وهر هفته چون منتظر اجرای قوانین هستم زحمات وپیگیری شما را هرهفته از سایت مزین فاش نیوزمدافع ایثارگران را رصد می کنیم
چرا قانون کسر خدمت ایثارگران اجرا نمیشود طرح دو فوریتی مجلس برای ایثارگران چی شد فقط حرف و شعار دروغ.
بلاخره جانبازان حالت اشتغال بسیجی که ازبنیادحقوق می گیرندکی بازنشسته میشن.مگه چندسال دیگه زنده هستن
صندوق بنیاد که بازنشستگی نداره همین طور ادامه داره
ما نمی دانیم چرا مصوبات برای کمیته امدادی ها از ماه اول اجرا می شود اما مثل اینکه مجلس برای سال 1450 به بعد قانون تصویب میکند چرا نمایندگاه وقتتشون را برای قوانین الکی تلف میکنند
باسلام جناب مفتح دولت چون مجلس رو ضعیف میبینه هر کاری دلش بخواد میکنه لازم است نمایندگان جسارت بخرج دهند و از ریس جمهور سوال کنند که جناب روحانی چرا زیر مجموعه های شما قانون را اجرا نمی کنند قانون میثاق امام وشهیدان است
سلام اینا به قانون واسه کسر خدمت فرزندان ایثارگر تصویب میکنند پر از تبعیض مولا ماها که پدرانمان ۱۷ ماه سابه جبهه داریم و متولد۷۳هستیم یک روز کسری نمیتوانیم بگیریم
پر از تبعیض اون موقع پدرانمون رفتن جبهه چرا ار سال و محدودیت و امتیاز خبری نبود
الان هست!
قانون ماده 51 به جانبازان زیر 25 درصد شاغل دولت تعلق نمیگیرد ولی برای شاهد و بالای 25 تعلق میرسد .چرا ؟؟؟؟
ماده 24 همسران شاهد، همسران جانبازان پنجاه درصد) 51 %( و بالاتر، شیمیایی و اعصاب و روان )متوفی یا در قید حیات(و همسران –
آزادگان با سابقه اسارت پنج سال و بالاتر كه قبل از اسارت با آنان ازدواج نموده اند، درصورت شاغل بودن می توانند با پنج سال سنوات
ارفاقی از امتیاز بازنشستگی پیش از موعد با دریافت حقوق و مزایای كامل بهره مند گردند.
تبصره 2 همسران شاغل جانبازان زیر پنجاه درصد ) 51 %( و آزادگان با سنوات اسارت كمتر از پنج سال براساس آییننامه ای كه به –
پیشنهاد بنیاد به تصویب هیأت وزیران میرسد از یك تا پنج سال سنوات ارفاقی بازنشستگی بهره مند میگردند.
مسوولین چرا کمسیون و درصدی که مربوط به جانبازان هم براحتی مثل امضا و اجرا برجام امضا نمیکنیدچون موگرینی نی
چرا ماده 51ایثارگری جهت فرزندان شهید بیکار وبازنشسته اجرا نمی شود فرقی بین فرزندان شهید شاغل وبیکار وبازنشسته می باشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi