شناسه خبر : 59169
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه حل ارجح در واکنش به خروج آمریکا از برجام

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خواستار تصمیم ملی «مقاومت در برابر فشارهای نظام سلطه و انجام اقدامات جدی برای تبدیل تهدید خروج امریکا از برجام به فرصت» شد و هوشمندی مذاکره‌کننده گان در فهم یک خسارت احتمالی بزرگ در صورت اعتماد دوباره به طرف‌های غربی را ضروری دانست.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خواستار تصمیم ملی «مقاومت در برابر فشارهای نظام سلطه و انجام اقدامات جدی برای تبدیل تهدید خروج امریکا از برجام به فرصت» شد و هوشمندی مذاکره‌کننده گان در فهم یک خسارت احتمالی بزرگ در صورت اعتماد دوباره به طرف‌های غربی را ضروری دانست.

در آخرین جلسه جمعیت جانبازان مواضع قلدرمآبانه ترامپ مبنی بر خروج از برجام مورد بازخوانی قرار گرفت و جمعیت جانبازان با تحلیل سه نوع نگاه به این رخداد، نقد و نظر خود را درباره اتفاقات اخیر در مورد برجام اعلام کرد.


این جمعیت با یاداوری اینکه عده ای همواره به دنبال اسطوره سازی از برجام و بی نظیر خواندن آن در تاریخ بوده اند، در نقد این نگاه تاکید کرد: این در حالی است که نارضایتی طرفین قرارداد مشهود است. چراکه  امریکا با خروج یک سویه از برجام و بر جایگذاردن 12 پرونده نقض آشکار ، نارضایتی خود را از مفاد آن اعلام کرده و از سوی دیگر ایران نیز در بهره‌مندی از امتیازات تعهدات کشورهای غربی در برجام بی نصیب مانده است و به نظر می‌رسد وعده های مطرح شده، جز ضرر و خسارت، حاصلی به دنبال نداشته است. بنابراین تعبیر «برد- برد» برای دو طرف برجام دیگر محلی از اعراب ندارد.


جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نگاه دوم مبنی بر ادامه برجام با اعتماد به طرف اروپایی و اعمال اصلاحاتی در مفاد آن را که برخی  در واکنش به خروج امریکا از این تعهد عنوان می‌کنند، آن را قابل نقد دانست و با تاکید بر اینکه چنین نگاهی ناشی از نشناختن روابط راهبردی اروپا با آمریکا در قرن حاضر است، خواستار عبرت‌آموزی دستگاه دیپلماسی از ناکامی‌های هزینه‌بر پیش آمده در مورد توافقنامه برجام شد و اعلام کرد:  اعتماد به اروپا مصداق عبرت نیاموختن از رفتار طرف‌های غربی طی دو سال و نیم سپری شده از امضای برجام است؛ کما اینکه اروپایی‌ها هیچ‌گاه ۱۲ پرونده نقض برجام آمریکا را محکوم نکردندو تلاشی برای همراهی با ایران نداشته اند و همواره بر زیاده خواهی‌های آمریکا در قالب اصلاحیه برجام تاکید کردند و به دنبال برجام های ۲ و ۳ و ۴ و فشار هایی افزون تر بوده و هستند.


اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان هشدار دادند: در خوشبینانه‌ترین وضعیت، اروپا با پروژه وقت‌کشی در قالب دور مذاکرات جدید ایران را در وضعیت تعلیق نگه می‌دارد، از برجام خارج نمی‌شود و نهایتاًخواهد گفت ما نمی‌توانیم سرمایه‌گذاران مان را مجبور کنیم بین معامله با آمریکا یا ایران، تن به سود اندک معامله با ایران بدهند. بنابراین هوشمندی مذاکره‌کنندگان در فهم این خسارت بزرگ پیش از دست رفتن فرصت ضروری است.
سومین نگاه که به اعتقاد اعضای جمعیت جانبازان در شرایط پیش آمده ارجح است، حفظ وحدت و انسجام ملی با وجود خسارت و هزینه‌های تحمیل شده به ایران در مذاکرات برجام است. حامیان این نگاه  معتقدند تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه و نگاه به درون به جای اعتماد به اروپایی‌ها در شرایط فعلی می‌تواند کارساز باشد. اجرای مصوبه قاطع و قانونی مجلس شورای اسلامی در اقدام متقابل با نقض کننده گان برجام مصوب سال 1394 و همچنین اجرای رویکرد اعتمادسازی برای دیگر کشورها در قالب تشکیل اتحادیه‌ها و فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری با استفاده از پول ملی، می‌تواند در برون‌رفت از وضعیت کنونی موثر باشد.
در همین راستا، جمعیت جانبازان بر ضرورت آمادگی ویژه مجلس شورای اسلامی برای انعطاف در تغییرات احتمالی بودجه سالانه تاکید کرد و خواستار پرهیز از چندصدایی‌های افراطی شد.
اعضای شورای مرکزی این جمعیت با تاکید بر اینکه پارلمان، محل وحدت ملی است، یادآوری کردند که  بهره‌گیری از ظرفیت‌های جبهه مقاومت در منطقه می‌تواند درس پشیمان کننده‌ای را برای آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای این دولت رقم بزند.

شکل‌گیری موج نهضت بازگشت فلسطینیان از اقصی‌نقاط دنیا به اراضی اشغالی، از دیگر موضوعاتی بود که در آخرین جلسه شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی به آن پرداخته شد. جمعیت با اشاره به اهمیت احیای آرمانها و بروز رسانی مطالبات فلسطینیان که هفت دهه سنگین ترین تهاجم و خشونت ها را به دوش میکشد، روحیه جوان انقلابی نسل امروز فلسطین و زنده بودن انتفاضه به‌رغم هزینه‌های هنگفت اتحاد عبری -  غربی – عربی را قابل ستایش توصیف کرد.

جمعیت جانبازان با تاکید بر اینکه اندیشه محوریت رژیم صهیونیستی «از بحر تا نهر» اکنون زیر موشک‌های جبهه مقاومت به خزیدن در حفره های زیرزمینی برای حفظ جانشان بدل شده است، افزود: اقدامات یاغی‌گرانه آمریکا برای انتقال سفارت خود در روز نکبت به بیت المقدس، شرایط سخت و سنگینی را برای رژیم صهیونیستی رقم زده است و پیامد جهانی آنرا در راهپیمایی روز قدس خواهند دید. نهضت ۵ میلیونی بازگشت فلسطینیان با وجود شهادت مظلومانه جمعی از آنها در روزهای اخیر، افق دیداری جهان اسلام را گسترده و تصویری از افول و فروپاشی آمریکا، صهیونیسم و آل سعود در آینده نزدیک را به نمایش گذاشته است.

در بخش دیگری از جلسه جمعیت جانبازان، مساله انتخاب شهردار جدید تهران نیز مطرح شد.
جمعیت با جمع بندی فراز و فرود رفتارهای شورای شهر تهران در انتخاب و استعفای شهردار و مباحث مطرح شده از طرف نامزدهای تصدی مدیریت کلان‌شهر تهران، منتج شدن گفتگوها به انتخاب چهره‌های کاملا سیاسی و حاشیه‌ساز را به نفع شهر ندانست.
جمعیت جانبازان با یادآوری اعتراضات مردم شیراز و نمایندگان مجلس در دوره تصدی محمدعلی افشانی، شهردار جدید تهران در مقام استانداری شیراز، تاکید کرد: این حواشی کافی بود که دقت هوشمندانه‌تری در خصوص انتخاب شهردار صورت می‌گرفت و حداقل فهرست عناوینی که از سوی اعضای شورا به نجفی، شهردار مستعفی تهران نسبت داده می‌شد - از جمله «تجلیل از کارآمدی» و «ریل گذاری صحیح در مدیریت شهری» - به انتخاب گزینه سفارش‌شده وی برای تصدی شهرداری منجر می‌شد.


این جمعیت از بروز یک آفت جدید در مدیریت شهری نیز انتقاد کرد و آن دولایه شدن جلسات شورای شهر به جلسات «هم‌اندیشی» و جلسات «صحن» است که در دوره کنونی رواج یافته است. این وضعیت به ویژه با توجه به اینکه راه اطلاع یافتن خبرنگاران به جلسات موسوم به هم‌اندیشی که مذاکرات اصلی که در آنجا صورت می‌گیرد، بسته است، از ایده‌آلی که شورای پنجم برای شفافیت و تشکیل شهرداری شیشه‌ای به عنوان هدف و چشم‌انداز تعریف کرده است، فاصله زیادی دارد.


جمعیت جانبازان با بیان اینکه جلسات صحن شورای شهر صرفا به جلسات اعلام نتیجه مذاکرات تبدیل شده است، در عین حال خاطرنشان کرد: کلانشهر تهران بدون مشخص شدن چشم‌انداز توسعه جامع، رعایت سهم پایتخت بودن آن و نیز بدون تحقق مدیریت یکپارچه در مقابله با بحران‌ها و البته بدون ضابطه‌مند شدن مهاجرت‌ها و مسئولیت پذیرفتن سه قوه در حل این مسائل با هر مدیریتی دچار مشکل خواهد بود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
...
راه حل :

اتحاد و آرامش است .
...

۱- امام خامنه ای عزیز حفظ الله که رئیس جمهور بود :

به همه رزمندگان حقوق و سکه طلا می داد . متشکریم .

و من ۸ هزار تومان ماهیانه حقوق می گرفتم .

و سکه طلا هم می گرفتم .

۲- آقای رفسنجانی که رئیس جمهور شد :

حقوق همه رزمندگان را قطع کرد .

۳- آقای خاتمی که رئیس جمهور شد :

با حقوق رزمندگان مخالف بود و کوشش آقای مجتبی

رحماندوست نماینده مجلس هم بی نتیجه ماند .

۴- آقای احمدی نژاد که رئیس جمهور شد :

کلاً با رزمندگان مخالف بود .

و حتی پولی را که مجلس برای رزمندگان داده بود را نداد .

۵- آقای حسن روحانی که رئیس جمهور شد :

به همه رزمندگان حقوق داد . متشکریم .
سلام ، با تشکر و احترام به جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که به صراحت مواضع واقعی ایثارگران معزز را تبیین و ایثارگران را از عده ای ایثارگر نما متمایز میکنند.
در خصوص پست شهرداری در کلان شهرها مشاهده میگردد رزومه سازی در معرفی شهردار تهران تا حدودی خنده دار است زیرا کسی که معاون عمرانی استاندار است بر تمام شهرهای استان ریاست میکند. مگر پست شهردار چقدر درآمد دارد که معاون استاندار به پست یک شهر چنگ اندازد. در خصوص لیست بلند بالای رزومه شغلی شهدار باید بگوییم معاون عمرانی استاندار میبایست بطور تشریفاتی رییس هیات مدیره چندین شرکت و سازمان وابسته به استانداری باشد که لیست رزومه محسوب نمیشود از سوی دیگر اصلاح طلبان آنچنان دچار قحط الرجال شدند که رزومه سازی کنند در حالیکه در انتخابات مدعی بودند شورای نگهبان نامزدهای آنان را حذف کرده است.
در خصوص شکست مفتضحانه مذاکرات که فقط متوجه دولت و سیاستهای خواب آلوده اصلاح طلبان است انتظار داشتیم تا این مرتبه نیز همچون دولت اصلاحات فتنه ای بزرگ برپا کنند اما همان موقع که آقایان بدنبال دیپلماسی التماسی و ترس از جنگ بودند مدافعان حریم ولایت و میهن اسلامی در جبهه جنگ نیابتی در عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین و سایر بلاد اسلامی رخ در رخ با دشمنان اسلام نبرد کردند تا به حول و قوه الهی موفق به شکست دشمنانی شدند که مردم آمریکا و اروپا هم درگیرش بودند
علی ایحال پیروزی در سوریه و عراق و یمن و لبنان و فلسطین راهگشای برقراری خط تجاری جهان از این منطقه خواهد شد لذا امروز امت اسلامی و ولایتمدار ایران ضمن پیروزی و آزاد سازی ملت مسلمان در کشورهای همسایه بنیان گذار جاده ابریشم نوین شدند که قرنها بوسیله ترکهای عثمانی غصب شده بود. آنها با تمام قوا عده از خیانکاران داخلی را با خودشان همراه کردند که خط تجاری ترکیه با شرق و غرب را از دست ندهند لیکن تعدادی جوان برومند همچون شهید حججی راهی را باز کردند که تا قرنها اقتصاد نوین ایران و جایگاه استراتژیک در منطقه باعث شود تا ایران اسلامی تبدیل به ابر قدرتی جهانی و بدون منازع در اقتصاد جهان باشد.
از سردار سلیمانی و تمام فرماندهان محترم سپاه قدس و پاسداران نهایت تشکر را داریم که توانستند پس از سه هزار سال دوباره طومار اقتدار جهانی ایرانیان را با خون شهیدان سپاه پاسداران و سپاه قدس شریف امضا کنند. در آینده نزدیک آروپا و آمریکا و سایر کشورهای ثرتمند و مرفه جهان حسرت عظمت ایران اسلامی را خواهند داشت که با صبر و حفظ عزت و تقدیم هزاران شهید و جانباز توانستیم ایران و ایرانی را در ابتدای راهی باشکوه و عظمتی پایدار آنطور که شایسته موقعیت و بزرگی شیعیان است برسانیم. انشاالله
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi