شناسه خبر : 59211
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397 , 12:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرچم آمریکا مقدس، اروپا قابل اعتماد!

پرچم آمریکا مقدس است، نباید آتش بزنید/ اروپا قابل اعتماد است، نگویید سگ زرد برادر شغال است!

روزنامه های چهارشنبه

در روزهای اخیر روزنامه‌های اصلاح طلب و برخی از نمایندگان فراکسیون امید مجلس، در کسوت سخنگوی ترامپ به آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس اعتراض کرده و فریاد وامصیبتا سر داده‌اند.

** پرچم آمریکا مقدس است، نباید آتش بزنید!

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «مردم آمریکا را نرنجانیم» نوشت:

«درحالی‌که سیاست یکجانبه‌گرایانه ترامپ در یک سال گذشته در عرصه جهانی حتی متحدان اروپایی‌اش را از آمریکا دور کرده است، خروج این کشور از توافق هسته‌ای که همه اعضای دائم شورای امنیت و آلمان (به نمایندگی از سایر کشورهای اروپایی) پای آن را امضا کرده و مهر تأیید شورای امنیت نیز با ابطال قطع‌نامه‌های تحریم بین‌المللی ایران، آن را به یک توافق محکم و کم‌نظیر تاریخی تبدیل کرده، وجهه و پرستیژ آمریکا به‌عنوان یک قدرت جهانی را به مخاطره انداخته است. اکنون نوبت بازی ماست تا با طرح ادعانامه علیه پیمان‌شکنی آمریکا و مانور بر آن در سطحی وسیع، سایر کشورهای مستقل و در رأس آنها اتحادیه اروپا، روسیه و چین را که خود زخم‌خورده از تک‌روی‌ها و انحصارطلبی‌های آمریکا هستند، در یک جبهه قرار دهیم. شکی نیست که اگر از این نیز فراتر رویم و افکار عمومی ملت آمریکا را نیز به سو و سود خود بسیج کنیم، کاری خواهد شد کارستان. در این راستا، رنجاندن ملت آمریکا با بی‌احترامی به پرچم این کشور که نماد استقلال این کشور است و مردمان آن سرزمین، آن را بسی مقدس می‌پندارند، تلاش‌های بین‌المللی ما را در محکومیت دولت آمریکا تحت تأثیر قرار خواهد داد».

در روزهای اخیر روزنامه‌های اصلاح طلب و برخی از نمایندگان فراکسیون امید مجلس، در کسوت سخنگوی ترامپ به آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس اعتراض کرده و فریاد وامصیبتا سر داده‌اند.

این جماعت مدعی شده‌اند که پرچم آمریکا برای مردم این کشور مقدس است و نباید مردم آمریکا را برنجانیم. این ادعا در حالی است که پس از انتخاب ترامپ در آمریکا، مخالفین سیاست‌های او در خاک آمریکا-در اقدامی مسبوق به سابقه- اقدام به آتش زدن پرچمشان کردند! ترامپ اعلام کرد که این افراد باید مجازات شوند اما یک قاضی آمریکایی با استناد به قانون اساسی کشورش حکمی را مبنی بر آزاد بودن آتش زدن پرچم کشور در خاک آمریکا صادر کرد. در گذشته نیز افرادی که خود تبعه آمریکا بودند و حتی در ارتش این کشور شاغل بودند اقدام به آتش زدن پرچم این کشور نمودند که تصاویر آن در فضای وب موجود است. حال سؤال این است که زمانی که مراد ما از آتش زدن پرچم این کشور اعتراض به سیاست‌های خصمانه و زورگویانه دولت آمریکاست و قضات این کشور هم این اقدام را توهین به ملت نمی‌دانند «پس چرا برخی کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند»!

لازم به ذکر است که در دی ماه ۹۶ پس از آنکه پرچم ایران توسط تعدادی از اغتشاشگران به آتش کشیده شد، اصلاح طلبان به خط شدند و با متلک پرانی به خانواده شهدا و سردار قاسم سلیمانی، تاکید کردند که «باید شخصی که پرچم ایران را آتش زده، آزاد کنید»!

یقه دریدن برای دفاع از کدخدا! و شاخ و شانه کشیدن برای هموطنان، از آن شاهکارهایی است که فقط از جماعت اصلاح طلب برمی آید.

** اروپا قابل اعتماد است، نگویید سگ زرد برادر شغال است!

روزنامه ایران در سرمقاله امروز با عنوان «عبور ایران و اروپا از آمریکا» نوشت:

«با خروج ترامپ از برجام، نقش اروپا در حفظ توافق برجسته شده است. به‌همین خاطر، گمانه‌زنی‌ها در مورد «نیت واقعی اروپا» و رویکرد نهایی آن نیز در رسانه‌های داخلی شدت گرفته است. برخی با طرح گزاره‌هایی از قبیل «اروپا و امریکا تقسیم وظیفه کرده‌اند»، «اروپا و امریکا سر و ته یک کرباس هستند»، «سگ زرد برادر شغال است» و «اروپا در نهایت به منافع اقتصادی خود نگاه می‌کند» معتقدند رایزنی با اروپا فایده چندانی نخواهد داشت. عده‌ای هم معتقدند این قبیل نتیجه‌گیری‌های از پیش‌ساخته‌شده - که مبتنی بر یک رویکرد «تقدیری» یا یک ایدئولوژی «ماهیت‌گرایانه» به کشورهای غربی است - بدرستی صحنه روابط بین‌المللی امروزی را به تصویر نمی‌کشد. شخصاً معتقدم - جدا از اینکه سوابق تاریخی و ماهیت اروپا چه باشد - موضعگیری‌های فعلی و اقدامات پیشنهادی آن در برابر ترامپ - آن هم در حمایت از ایران - آنقدر جدی، بی‌سابقه و از دید منافع بلند مدت ایران «قابل ملاحظه» هست که ارزش امتحان و واکاوی داشته باشد».

در توافق سعدآباد در دولت اصلاحات که ریاست هئیت ایرانی بر عهده روحانی بود و ظریف نیز در تیم مذاکرات حضور داشت، تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) و بدون حضور آمریکا در مقابل ایران حضور داشت و در نتیجه هیچ دستاوردی از این توافق عاید کشورمان نشد. در همان مقطع مقامات آمریکایی صراحتاً اعلام کردند که اروپا با واشنگتن در موضوع ایران و در توافق سعدآباد کاملاً هماهنگ بوده است. وقتی دولت یازدهم به ریاست روحانی بر سر کار آمد، رئیس جمهور اعلام کرد که اروپا آقااجازه است و مستقیم باید با کدخدا!(آمریکا) بست. حال با خروج آمریکا از برجام، می گویند می‌توان با تروئیکای اروپایی بست و نیازی به آمریکا نیست!

در مجموع سیاستی که یک روز با اروپا مذاکره شود برای مقابله با آمریکا و روز دیگر آمریکا را بزک کنند برای اینکه مذاکره با وی را شروع و برجام راه بیندازند و روز دیگر کدخدا! را مزاحم تلقی کرده و مجدداً مذاکره با اروپا را در دستور، قرار دهند، ناشی از یک دیپلماسی متزلزل و ضعیف است و راه به جائی نمی‌برد و تضمین کننده منافع ملی نیست.

** گرانی کالاهای پرمصرف در آستانه ماه مبارک رمضان

روزنامه جهان صنعت در گزارشی با عنوان «خیز برای گرانی بیشتر» نوشت:

«با اینکه مسوولان بر این عقیده هستند که بازار کالاهای اساسی در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد اما به گفته رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کالاهای اساسی ۱۰ درصد گران شده‌اند. این در حالی است که گشت‌وگذاری در بازار نیز نشان می‌دهد که قیمت کالاهای اساسی پرمصرف مردم همچون گوشت، برنج، مرغ و... با افزایش روبه‌رو شده و حتی تا چند روز دیگر این گرانی‌ها تشدید می‌شود. در این میان گزارش‌های هفتگی بانک مرکزی که در مورد تغییرات قیمت کالاهای اساسی منتشر می‌شود هم خود سندی بر افزایش قیمت هفتگی و همچنین سالانه کالاهای پرمصرف است».

امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار و اعلام شد که قیمت اقلام پرمصرف خوراکی در ماه مبارک رمضان شامل پنج تا ۱۵ درصد تخفیف می‌شود. این در حالی است که ماه مبارک رمضان، امسال در حالی از راه می‌رسد که قیمت بسیاری از اقلام و کالاها تحت‌الشعاع نوسانات قیمت ارز قرار گرفته و حتی قیمت جزئی‌ترین کالاها را نیز دستخوش تغییر کرده است. از این رو به نظر می‌رسد بازار امسال شرایط متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه می‌کند. اگرچه دولت مدعی است که بازار اقلام اساسی در ماه رمضان، به صورت مستمر کنترل و نظارت می‌شود، اما تفاوت قیمت یک قلم کالا در چند منطقه تهران نشان می‌دهد که عزم دولت برای نظارت بر بازار چندان جزم نیست. مصداق این گفته افزایش قیمت خودسرانه برخی کالاها و خدمات است که معمولاً به بهانه افزایش نرخ ارز از سوی فروشندگان اعمال شده است.

اینستاگرام
چه آمریکا و یا اروپا با ایران مشکل دارند ..... مرگ بر ترامپ و بن سلمان و نتانیاهو .
حلبی آباد ها بعد از 40 سال در حاشیه نشینها دوباره در حال احداث میباشند ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi