شناسه خبر : 59227
شنبه 29 ارديبهشت 1397 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساخت ماجرای تنگه ابوقریب

مراسم رونمایی از مستند «ایستگاه چهلم» با حضور سیداحمد میرمحمدی تهیه کننده و امیرحسین اکاتی کارگردان این مستند در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

سیداحمد میرمحمدی تهیه کننده مستند «ایستگاه چهلم» در این مراسم گفت: گردان انصار زحمات فراوانی را برای ساخت این فیلم متحمل شدند. ما سعی کردیم حرکتی را در مستندسازی شروع کنیم که تا به حال اتفاق نیفتاده باشد. من سابقه طولانی‌ای در حوزه مستند دارم و مستندهای زیادی را با موضوعات اجتماعی و جنگ تدوین کردم.

میرمحمدی با بیان اینکه در وضعیت فعلی مستندسازی ایران اتفاقات خطرناکی رخ می‌دهد، افزود: این اتفاقات آنقدر خطرناک است که مسیر ما را متزلزل می‌کند. اگر کسی بخواهد مستندی با موضوع انقلاب یا دفاع مقدس بسازد ابتدا باید از خودش شروع کند، یعنی خودسازی کند تا بتواند در فعالیت فرهنگی موثر واقع شود در غیر این صورت نمی‌تواند در این زمینه فرهنگسازی کند. همانطور که من به بچه‌های گردان انصار می‌گفتم که باید فعالیت خود را در برپایی ایستگاه‌های صلواتی ارزیابی کنیم، چرا که ما هر کاری که در دنیا انجام می‌دهیم یک روز باید پاسخگوی آن باشیم و اگر اعمالمان خوب باشد به نفع خودمان است. حتی اگر برای شهدا کار می‌کنیم اگر نیت‌مان خالص نباشد اولین کسی که به ما اعتراض می‌کند خود شهدا هستند. بنابراین باید ابتدا خودمان درستکار باشیم تا فعالیت‌های فرهنگی ما تاثیرگذار شود.

امیرحسین اکاتی کارگردان مستند «ایستگاه چهلم» در ادامه گفت: فضای دفاع مقدس نمادهای زیادی برای تعریف فرهنگ دارد همانطور که در مستند «ایستگاه چهلم» نیز دیدیم ایستگاه صلواتی یکی از همین نمادهاست که می‌تواند یک نگاه معنوی به نسل جوان ببخشد. هدف ما تاثیرگذاری هر چه بیشتر روی نسل جوان بود؛ سعی کردیم مخاطب اصلی پیام ما نسل امروز باشد به همین خاطر آخرین پلان این مستند را با یک جوان گرفتیم تا این امر را ثابت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده‌اش تاکید کرد: در آینده یک مستند سینمایی بلند درباره زندگی شهید علی حیدری خواهیم ساخت که در حال حاضر در مرحله پژوهش و نگارش فیلمنامه است و تا اواخر خرداد نگارش فیلمنامه تمام می‌شود و وارد مرحله پیش‌تولید می‌شویم. پروژه دیگر ما تولید سریال "تنگه دلیران" است که این قصه براساس اتفاقاتِ 48 ساعت آخر در تنگه ابوقریب ساخته می‌شود؛ البته موضوع این فیلم ارتباط زیادی با فیلم سینمایی تنگه ابوقریب ندارد و بسیار کاملتر و جامع‌تر از آن و در قالب یک سریال 56 قسمتی به این مسئله می‌پردازد. در هر دو پروژه آینده ما آقای میرمحمدی تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده دارند.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi