شناسه خبر : 59243
شنبه 29 ارديبهشت 1397 , 13:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آقاپورعلیشاهی خبر داد:

تجهیز ۵ درصد اتوبوس‌های جدید به درب مخصوص تردد جانبازان و معلولان

عضو فراکسیون معلولان مجلس، از تدوین طرحی در فراکسیون متبوعش برای تجهیز ۵ درصد اتوبوس‌های جدید به درب مخصوص تردد جانبازان و معلولان خبر داد.

فاش نیوز- معصومه آقاپور علیشاهی  با بیان اینکه فراکسیون معلولان مجلس تلاش بسیاری در جهت تامین زمینه‌هایی برای بهبود وضعیت جانبازان و معلولان کشور انجام داده است. گفت: یکی از مواردی که به عنوان اولویت اجرای برنامه‌های تامین رفاه جانبازان و معلولان لحاظ شده است، ایجاد فضای مناسب برای رفت و آمد جانبازان و معلولان در مراکز اداری و درمانی بوده که تردد بیشتری به آنها دارند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون این موضوع با تعدادی از بانک‌ها مطرح شده است و بانک صادرات از جمله بانک‌هایی بوده که در سال 96 برای اختصاص 25 شعبه در جهت ایجاد این فضا اعلام آمادگی کرده است.

وی یادآورشد: یکی دیگر از مشکلات جانبازان و معلولان، تردد از طرف درب‌های ورودی مراکز اداری است که قرار بر این شده با همکاری سازمان بهزیستی در برخی شهرها این درب‌ها مجهز به سیستم کنترل از راه دور شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام این خبر که برای تسهیل رفت و آمد جانبازان و معلولان در حوزه حمل و نقل شهری نیز تدابیری اندیشیده شده است تصریح کرد: در پی مذاکراتی که با خودروسازان صورت گرفته، قرار بر این شد که در سال جدید در 5 درصد از اتوبوس‌های تولید شده در سراسر کشور جایگاه ویژه‌ای را برای حرکت ویلچرها به منظور تهسیل رفت و آمد جانبازان و معلولان تعبیه کنند.

عضو فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تاکنون طی 5 جلسه این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و در شرایط کنونی در مرحله تامین اعتبارات قرار دارد که در این مورد شرکت‌های خودروسازی را ملزم خواهیم کرد تا در این زمینه همکاری کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi