شناسه خبر : 59245
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران و عوارض آزادراه ها

اخیرا وزارت راه و شهرسازی با افزایش عوارض آزاد راه ها مشکلاتی را در تردد جانبازان و ایثارگران ایجاد کرده است.

فاش نیوز براساس قانون مربوط به خدمات ترددی به جانبازان، این قانون، خدمات در کلیه بزرگراههای کشور، پارکینگ ها، محدوده طرح ترافیک و . . . را شامل شود و باید رایگان در اختیار جانبازان قرار گیرد.

براساس گزارش ها، اخیرا وزارت راه و شهرسازی با افزایش عوارض آزاد راه ها مشکلاتی را در تردد جانبازان و ایثارگران ایجاد کرده است و این موضوع باعث افزایش بار مالی مضاعفی بر آنها شده است.

معاون وزیر راه و شهر سازی در این خصوص با مستمسک قرار دادن این موضوع که از نیمه سال ۹۵ و کل سال ۹۶ افزایش قیمت نداشته ایم اعلام کرد: پس از ۱۸ ماه میانگین، ۲۰ درصد نرخ عوارض آزاد راه‌ ها افزایش یافته است.

این در حالی است که در ماده۴۴قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به صراحت تاکید شده است:
وزارت کشور ضمن هماهنگی ‌های لازم نسبت به ارائه خدمات ترددی، از جمله آرم و کارت تردد و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و مناطق مربوط را برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، براساس معرفی ‌نامه بنیاد به صورت رایگان فراهم نماید.

یوسف مجتهد، کارشناس مسایل حقوقی و قانونی ایثارگران معتقد است، آنچه که از ماده 44 قانون جامع استنباط می شود فقط دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک در تهران نیست بلکه متن این ماده صراحتا" به موضوعی وسیع تر و در سطح کشور اشاره دارد که مجوز ورود به طرح ترافیک یکی از آنهاست.

به گفته این کارشناس حقوقی، خدمات ترددی می تواند خدمات در کلیه بزرگراههای کشور، پارکینگ ها، محدوده طرح ترافیک و... را شامل شود. بنابراین، این خدمات باید رایگان در اختیار ایثارگران قرار گیرد و دریافت مبالغی بابت تردد در آزاد راه ها قانونی به نظر نمی رسد.

وی می افزاید: بنیاد و ‌وزارت کشور باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند تا حقوق مشمولین ماده 44 قانون جامع در سراسر کشور تامین شود. مجلس می تواند با نظارت دقیق این موضوع را پیگیری کند .

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
تنها شاهراهی که با لبخند وارد می شدیم ؛
سه راه شهادت شلمچه بود ...
تنها عوارضی بسیار گران ، شاهراه بدون گارد ریل بهشت بود ...
تنها مسافران بعد از عوارضی ، بسیجیان افلاکی بودند ...
تنها مسافران شاه نشین شاهراه خمینی ، شهدای گمنام بودند ...
تنها گمگشتگان شاهراه ارض السمآ ، جانبازان اعصاب و روان بودند ...
تنها صابران شاهراه استقامت ، جانبازان قطع نخاعی بودند ...
در مسلک عشاق خمینی عوارض تلخکان ، حکم شاباش گرفتن غلام بچه گان خلخال بسته را دارد ...
با سلام
بنیاد و وزارت کشور باید هر چه سریعتر قبل از هر کار، ماده 44 را اصلاح کنند و همه رزمندگان و جانبازان زیر25% هم شامل این حمایت قرارداده شوند.
البته خدا روشکر خیلی از مامور های عوارضی ها ، با رویت کارت ایثار خیلی با احترام اجازه عبور می دهند و با در صدجانبازی و این بازی های من دراوردی دشمنان ایران کار ندارند .
حتی انصاف مامور عوارضی هم بیشتر از قانون گذاران کشور است
خدا را شکر
خدا را شکر
همه ایثارگران شایسته بهتر حمایت ها هستند
اصلاح كنيد ما وزارت مسكن و شهرسازي نداريم. اين وزارت عنوانش وزرات راه و شهرسازي است . چون مسكن را عرضه نداشنتد براي مردم بسازند آن را از عنوان خود حذف كردند. راه هم كه مي سازند با چاپيدن مردم و واگذاري آن به شركتهاي خصوصي چند برابرش را در مي آورند . شهرسازي را هم وظيفه شهرداريها مي دانند و فقط براي كلاسش ، عنوان آن را يدك مي كشند .

...

بزرگراه ها و پارکینگ ها .

شخصی هستند .

و رایگان بودن آن ها حرام و زور گویی است .

بنیاد شهید می تواند پول این موارد را به جانباز عزیز بدهد .

هم حلال است و هم واجب .

به ۵% هم حقوق بدهد .

بچه های جبهه و جنگ از فقیر نجات مییابند .

و پول سحری و افطاریشان فراهم میشود .

ای خدای مهربان .

...
سلام اگر جانبازی مجبور باشد هر روز از یک بزرگراه عبور کند ، کمک هزینه عبور از بزرگراه برایش کفاف نمی کند .
معافیت در این مورد منصفانه تر است

...

از جیب مردم .

صاحب دارد .

...
پارکینگ ها وازادراه ها ازطریق وزارت خانهذمربوطه بصورت استعلامی وبابودجه شراکتی دراختیار پیمانکاران قرارداده میشود وطبق قانون مصوبرمجلس درقراردادها ذکرمیشود ومقداری که به ایثارگران وغیره هزینه اخذنمیشودموردتوافق قرارمیگیرد پس وقتی قانون به صراحتا ذکرمیکند چرا زورگویی وحرامه؟؟اگر درقراردادها مواردذکرنشود مقصر طرفین هستند وبی اطلاعی ازقانون وربطی به ایثارگران و،،،ندارد،،ضمنا این مواردها وغیره حقوقی است که مجلس مصوب کرده وشمایی که ازصدقه سری ایثارگران صاحب کارودرامدی شده ایدشماها ازفقروبدبختی خلاص شده ایدگرچه فکرنمیمنم چنین باشد
سلام.درست چندروزپیش عوارض پرداخت کردیم آنهم چهارمرحله تاحال هم چندبارسوال کردیم گفتنداتوبان خصوصی میباشدوبایدعوارض پرداخت کنید.جهت اطلاع فاش نیوز. طاعات وعبادات قبول حق.
با سلام تو بزرگراهی ساوه _همدان سه تا عوارضی وجود دارد من چند سالی از این بزرگراه استفاده می کنم عوارضی اولی از ساوه به همدان از تمام جانبازان عوارض می گیرد و ما اعتراض می کنیم می گویند اینجا خصوصی می باشد. ولی دو تای دیگر نمی گیرند.

...

از اون ۲ تای دیگر بپرس .

دلش میسوزد .

صدقه میدهد .

برای چی پول نمی گیرد .

بهره بردار میداند .

...
من هم هربارعبورکردم ازم گرفتن..بخصوص اولی ازهمدان به ساوه
با سلام آقای نمایندگان محترم قانونهائیکه تصویب می کنید به درد ایثارگران ضعیف و بی کس نمی خورد ولی شما ویا کسانیکه سری تو سرا دارند استفاده می کنند شما هم مثل بعضی ها بی خیال باشین فعلا در مملکت ما نه ایثارگر ارزش دارد نه قانون خدایا بعضیها فکر می کنند مرگ فقط برای همسایه است اینا تاابد زنده هستند خوش الهی همه مارا عاقبت بخیر کن
سلام هفته پیش در اتوبان تهران به پردیس از بنده 4500 تومان گرفتند ... برگشت هم همینطور جمعا 9000 تومان ... کارت جانبازی رو هم دیدند ولی گفتند خصوصی هستیم ... این هم یک اطلاع رسانی بفرمایید پیگیری بفرمایید !!!! متشکریم !!!
اقا مشکل درمان ایثارگران را که متعلق به همه جامعه ایثارگران است حل کنید./.هی بدنبال برای رد گم کنی و به حاشیه بردن مسایل اصلی این عزیزان نباشید، برین پیگیری بیمه تکمیلی این عزیزان باشید./.شماها عمداًیا سهواًبرای حل مشکل قشر کمی از این جامعه هستین!!!!هرچند این هم باید حل بشه ./البته اگه سیاسی کاری ها وباندبازیها در دولت و بنیاد بزاره!!!!

...

هر گونه انتشار و منتشر .

ممنوع و بر خلاف است .

زمان شاه :

یک مامور ساواک بود چاق .

تاکسی سوار میشد و پول نمی داد .

میرفت بازار میوه فروشان :

از هر مغازه و دکه مقداری گیوه برمیداشت و پول نمی داد .

و همینطور بقالی و قصابی و نانوایی .

مگر کسی جرات داشت اعتراض کند :

فردا مامور میرفت به جرم توهین به شاه دستکیرش میکرد .

...

بلیط نیم بهای استخر برای ۸۰% .

رزمندگان جانبازان بالاخص ۵% :

حقوق بی حقوق .

و فقیر و خاموش .

...

چی کاشتیم .

چی درو کردیم .

امنیت و ثروت کاشتیم .

فقر و نداری .

درو کردیم .

...

خدایا .

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را بکش ؟!

آمین .

یا رب العالمین .

...
بتارایه کارت به مسئول عوارضی قبول نکرد وعوارض را گرفت باید به چه نهادی گزارش داد البته بحث پول نیست بی اخترامی که شخث مسول انجام داد خیلی زشت بود من جانباز 35/ درصد از مبارکه اصفهان مبباشم با تشکر مردانی
مگر با این وضعیت معشیتی که برای جانبازان وایثار گران بوجود اورده اند
ایثارگران وجانبازان قادرند به مسافرت بروند که از بزرگراه استفاده کنند
حتما عزیزانی که قادرند مسافرت کنند ایثارگران وجانبازان کشور های اروپایی وغربی میباشند
مگر باحقوق حالت اشتغال کمتر از دومیلیون با خرج گران سنگ دارو ودرمان که انهم با مشکلات لاینحل بیمه ای دی بر روی دوش خود جانباز وایثارگر میباشد میشود مسافرت هم رفت ؟
سلام من ازاتوبان قزوین به رشت که میرفتم عوارضی براش فرقی نمیکنه که جانباز هستی یاکسی دیگر حتی من سئوال کردم معافیت جانبازی ندارید?هیچ حرفی نزد فقط سرش. روبطور بی ادبی انداخت بالاوگفت نوچ این بی احترامیها که به جانبازان میشه فقط علتش مسئولین بی لیاقت هستن
باسلام اولا باید اول از اقای شهیدی ریاست محترم بنیاد شهید سوال کنیم شما نه تنها ریس بنیاد هستید بلکه باید حامی کلیه جانبازان باشید ما همگی به عزیزان جانباز بالای 25درصد افتخارمیکنیم اما مگر ما زیر 25درصدیها گناه کردیم که از خوزستان تا هرجای ایران باید عوارض ازاد راه را پرداخت گنیم به خداقسم جهت بیماریم ومشکلاتم تا تهران امدم وبرگشتم 100هزارتومان عوارض دادم گناهمان چیست چون پانزده درصدم خدا راضیه اقای شهیدی کارتها را عوض کردی تشکر ولی ایا دردی دوا شده ایا با تعویض کارتها کمکی شده ایا از پرداخت عوارض ازاد راها کمکی کرده اید
هیچ نگران نباشید الان که دیگه پرداخت عوارض الکترونیکی شده ترو خشک با هم میسوزن.تازه قراره اگه پرداخت نکنید جریمه هم بشین تازه دیرکرد عوارض هم پرداخت کنید .
سلام
باتوجه به الکترونیکی کردن اخذعوارض بزرگراهها
تکلیف جانبازان برای تردد مشخص نشده.آیاصرف داشتن پلاک جانبازی کفایت میکند؟آیاکلا قانون عوض شده بایدعوارض راپرداخت کنند؟آیادوره جانبازی وایثارگری گذشته وتاریخ مصرفشون تمام شده؟
آیافرزندجانبازهم میتونه از درصدجانبازی بین راههااستفاده کنه)عوارض(

با سلام برای همین خاک جنگ کردیم حالا برای راه رفتن بر روی همین خاک باید عوارض پرداخت کنیم اقایان دولت مردان از المان یاد بگیرید بخدا اون زمان خیلی کسها بودن از زیر جنگ در میرفتن حالا حق ما نیست اگه به ایثارگران احترام بذارید ایران را بیمه میکنید خدا یارتان باشد
من توعوارضی همدان ساوه کارتونشون دادم..28ماه ایثارگری اصلانگاهش نکردن..گفت پول بده وقت مارونگیر....چی کاشتیم...چی دروکردیم...؟من 28 ماه بخاطرخاکم جنگیدم طرف دوثانیه وقت نگاه کردن به کارت رونداره
بی وجدانها مگر جانبازان ۵ یا۱۰ درصددر جنگ تحمیلی جان خودشون را کف دست نگذاشتن وهر کدام ۲۰یا۳۰ یا۶۰ما نبودن خدا نخواسته ۷۰ درصد مجروبشند
مسئولین محترم مقصر هستن اگر هرکدام یک روز نه ماه توی جبهه زیر تانک وتوپ دشمن بودن متوجه می شدن ایثارگر یعنی چه متاسفانه از قدیم گفتن سوار خبر پیاده را نداره ‌قیامت اینها را باید جواب بدهی آقای محترم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi