شناسه خبر : 59365
شنبه 05 خرداد 1397 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح افزایش تراز علمی فرزندان ایثارگر روی میز مجلس

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب نهایی طرح افزایش تراز علمی فرزندان ایثارگر به ۸۵ درصد پیش از برگزاری کنکور سراسری خبر داد.

فاش نیوز- نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب نهایی طرح افزایش تراز علمی فرزندان ایثارگر به 85 درصد پیش از برگزاری کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قوانین ایثارگری در برنامه ششم توسعه اظهار داشت:

 من فکر می کنم نمایندگان ملت در بخش ایثارگران در برنامه ششم توسعه قوی ترین قوانین خوبی را برای ایثارگری تصویب کردند. به طور مثال در بسیاری از مواقع رزمنده های بالای شش ماه در قوانین قبلی دیده نمی شدند.

 همچنین در بسیاری از مواقع نیز قوانین برای جانبازان زیر 25 درصد دیده نمی شد اما اکنون آنها در قانون لحاظ شده اند.این موضوع به صورت مشخص اعلام نشان می دهد که در مجلس شورای اسلامی درخصوص بحث ایثارگران کار شده است.

 دکترای مدیریت سیاستگذاری علم و فن آوری در خصوص بحث ترازعلمی بالای 80 درصد برای رشته های پزشکی و مهندسی فرزندان ایثارگران یادآور شد: در کنکور سراسری علاوه بر 25 درصدی که در سال های گذشته برای ایثارگران وجود داشت، سهمیه 5 درصدی هم اضافه شده است.

 لاشکی ادامه داد:علاوه بر سهمیه 5 درصد، یک تبصره هم به ذیل 5 درصد هم اضافه کرده ایم که بر اساس آن، رشته هایی که در سهمیه  25درصد  تراز نمره را ندارند ، متقاضیان در سهمیه پنج درصدی آنها را پر کنند. این موضوع در سال گذشته مقداری مشکل ایجاد کرد و باعث شد بخشی از داوطلبان دارای نمره علمی خوب و ممتاز نتوانند برابر روال گذشته در رشته های مورد علاقه شان وارد دانشگاه شوند.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین خاطر بحثی مطرح شده است که تراز نمره قدری افزایش یابد و در رشته های پزشکی که مهم است پیشنهاد شد که تراز علمی 70 درصد به 80 تا 85 درصد افزایش یابد که البته این موضوع هنوز در کمیسیون نهایی نشده است و مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار دارد.

 کارشناس ارشد علوم اجتماعی متذکر شد: بنده ضمن اینکه در اینجا اعلام می کنم بسیاری از فرزندان شاهد و ایثارگر خود نمره علمی قابل قبولی دارند اما ممکن است تعداد محدودی از آنها این نمره را نداشته باشند بنابراین باید این تعداد محدود را هم فعال کرد و نباید اجازه دهیم خدای ناکرده نحبگان دچار مشکل شوند و به خاطر دو یا سه نفر نمره آنها بالا و پایین و ذهن جامعه منفی شود و ادعا گردد که قشر ایثارگر همه سهمیه ها را تصاحب شده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه بسیاری از فرزندان ایثارگران خود دارای نمره علمی بالایی هستند تاکید کرد: به هر حال هنوز نمی توان به طور قطع و یقین نظر داد که نتیجه چه خواهد شد، بنا براین منتظریم که در کمیسیون بررسی و نتیجه نهایی اغلام شود.

 عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا پس از این همه سال، برخی به ظرافت تغییر در موضوع تراز علمی فرزندان ایثارگر افتادند و آیا نوعی محدودیت نیست؟ پاسخ داد: متاسفانه در برخی از موارد ما شاهد این موضوع بودیم که داوطلبی با نمره بسیار پایینی در یک رشته قبول شده است در حالی که نباید چنین چیزی باشد بلکه یک حد و مرز و ترازی برای آن قائل شد چرا که وقتی اسم رشته پزشکی را می آوریم یعنی جان آدم را نجات بدهیم بنابراین باید جایگاه علمی اش را تاحدی هم لحاظ کنیم.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام به موضوع سهمیه هیات علمی که محرمانست ورود کنید چطور کسی که فیزیو تراپی زابل قبول میشه میاد دندانپزشکی شهید بهشتی از سهمیه هیات علمی دانشگاه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی بچه های ایثارگران قد ارزن ارزش نداشتن؟ اینا رباتن ؟ استرس نمی گیرن؟ الان چه وقت تغییر سهمیه بود.چه بار روانی وارد کردید به این عزیزان. اگه شما با دکترای رشته آموزشی این مدلی فکر می کنی وای به حال بقیه.برای همه ارزش قائل هستید تا استرس نگیرم و پردیس رفتنشون خراب نشه اما بچه جانباز و شهید ارزش ندارن؟ کجای دنیا سه هفته به کنکور قانون عوض میکنند.ما به این قانون ظالمانه در این زمان تا کنکور اعتراض داریم.
خدا میزتون جمع کنه که این قدر ظلم نکنید.شما با ایثارگران این مدلی رفتار می کنید با ملت چه می کنید.
نماینده پولدارها و هیات علمی ها نمی‌خواد برا ایثارگران دل بسوزونه.بدترین ظلم کردید.یک ماه به کنکور اعصاب همه را بهم ریختید.
اخه اونا هیات علمین بچه ی جانباز و رزمنده نیستن که.کجای کاری مومن به هیچم حسابمون نمیارن
الان وقت استرس وارد کردن به کنکوری هاست عقلای کل ....کمتر از یه ماه به برگزاری کنکور مونده ....
کمیسیون آموزش مجلس دهم ضد ایثارگری ترین کمیسیون بعد انقلاب بود .با طرح های دروغین فقط به ایثارگران صدمه زدن.خدا ازتون نگذره.اون از بیمه اون از سربازی اینم از سهمیه.زودتر این مجلس تموم بشه خلاس بشیم از شر این دوست نماها
سلام خسته نباشید...طرح اصلاح سهمیه ایثارگران که قرار بود حد نصاب قبولی تغییر کنه چه زمانی قراره به مجلس بره؟احتمالش هست واسه کنکور امسال که یک ماه دیگست اجرا بشه؟
با این تراز کی قبول میشه؟ یه نگاه به کارنامه های قبل بکنید.مجلس فراموش کرده این کمک برای کسانیه که مشکلات فراوانی دارن اونم نه به دلیل تصادف و دعوا بلکه برای دفاع از مملکت .همین مملکتی که امسال این فرد زیر باد کولر بشینن و با غرور بگن فرزندان ایثارگران ضعیف هستن! ما به این طرح اعتراض داریم.پولدار بره با رانت سراسری بشینه به اسم پردیس عیب ندارن !بچه هیات علمی بره با سهمیه مخفی عیب نیست فقط ایثارگران ضعف علمی داشتن.اقا حرف دلتون بزنید .بگید ارزشها کشک بود! فقط زمانی ملت عزیزن که مشکل داشته باشید در غیر این صورت شما هم عاشق سرمایه داری هستید.قضیه ما شده قضیه اواخر شوروی با دست دلار و زندگی غربی پس میزدن اما با پا پیش می کشیدن.
برادر اگر کسی مشکل داشته و نتوانسته درس های ساده ی دبیرستان را مطالعه کند ، با رتبه ی نجومی چگونه می تواند پزشکی بخواند؟ این طرح افزایش طراز مقداری به عدالت نزدیک تر است و باعث می شود دیگر شاهد ورود افرادی با درصد های صفر و منفی به رشته ی حساس پزشکی نشویم
امیدوارم ثبت شود
برادر قبلا برای قبولی پزشکی 5 درصد زیست می زدید و حالا باید 10 درصد بزنید ناراحتی نداره 2 ساعت اضافه بخونید
جوونی و سلامتی خودمون گذاشتیم برا دفاع از دین و کشور حالا هیچی بهمون نمیدن یه سهیه دانشگاه دادن ببینید چقدر منت و داستان درست میکنید نخواستیم بابا اینم برداری که بگیم هیچ کاری برامون نکردید برید ببینید کشور های به قول شما بلاد کفر برا رزمنده هاشون چه میکنند
لطفا ثبت شود
دوستان اینطور که معلومه بحث افزایش تراز تقریبا قطعی شده بیاین همکاری کنیم وبا پیامک دادن به نمایندگان ازشون بخوایم تراز رو به 75 درصد برای پیراپزشکی و 80 درصد برای پزشکی و دندان و دارو افزایش بدن ،چون واقعا تراز 85 درصد خیلی زیاده و عملا بیش از نصف داوطلبا حذف میشن ،دوستان همت کنید و پیامک بدید به خصوص به آقای امیر آبادی ،نوروزی ،سلیمی و همه اعضای فراکسون آموزش از همه بیشتر پیامک بدید ما کنکوری های ساد بعد از الان استرس گرفتیم خواهشا کمک کنید که تراز حداقل بشه 80 درصد ،چون 85 خیلی ناعادلانس .
اصلا نباید تغییر کنه چه برسه به ۸۰درصد
سلام. هنوز که تصویب نشده!!! تو دستور کار این هفته مجلس هم نیست!!!! البته که تا بعد کنکور هم وقت دارن اجراییش کنن
اگه قبل کنکور نشه که نمیشه( ۳ هفته دیگه مونده) جز برنامه این هفته هم نیست
عمرا بعدش تصویب نمیشه
مگه الکیه بعد کنکور بیان بگن ببخشیدا برنامه هاتون رو بهم ریختیم الان که کنکور دادید برنامه ریزی کردید میخوام تاثیرش بدیم
ان شالله زودتر تصویب بشه و عدالت رعایت بشه
مطمئن باش به کنکور امسال نمیرسه
برخی نقششون نابود کردن سهمیه ها و حذف ایثارگر از دانشگاه هاست.گول بازی ... اینارو نخورید.کسی به سهمیه هیت علمی اعتراض نمیکنه اما سهمیه ما خیلی تو جشم میاد.از فرزندان ایثارگان و ازادگان و جانبازان میخوام که از این نقشه اگاه شن.هرچند که ایثارگران هم یک دشمن خودی دارن
سلام به برادران وخواهران طاعات همگي قبول باشه , اگه ممكنه چند لحظه كوتاه به حرفهاي من دقت كنيد و وبا درنظر گرفتن انصاف قضاوت كنيم ، اولا ,موضوع تغيير سهميه ما ايثارگران از زمستان سال ٩٦ مطرح شده است واكثرداوطلبان كنكور در جريان آن هستند ، در رابطه با افزايش ترازخواهش ميكنم به آمار سال گذشته رجوع كنيد ،بچه هاي سهميه ايثار (اگر تراز ٨٥ درصد بشه )با تراز ٨٢٠٠ ميتونن پزشكي قبول بشن ميدونيد اگر سهميه منطقه بوديد براي قبولي رشته زيست مولكولي دانشگاه غير انتفاعي شهيد اشرفي اصفهاني بايد ٨٥٠٠ ترازتان باشد ؟؟يك مقايسه كنيد وبعد حتي به تراز ٨٥ درصد هم شكر گزار خداوند وقدر دان نظام باشيد خوب دقت كنيد واين دو رشته را باهم مقايسه كنيد ( اگر تراز علمي ٨٥ درصد بشه ميتونيد رشته پزشكي دانشگاه شاهرود روزانه با تراز ٨٣٥٠ سهميه ايثار گران ) قبول بشيد واگر سهميه أزاد باشيد با تراز ٨٥٠٠ فقط ميتونيد زيست مولكولي غير انتفاعي قبول بشيد !! حالا اگه تراز سهميه ايثارگران ٨٥٠٠ باشه خيلي بهتر از پزشكي شاهرود هم ميتونيد قبول بشين ، من اين حرف آقاي احمدي را كه در جامعه جو منفي ايجاد ميشه را كاملا قبول دارم اميدوارم باتلاش بيشتر همه ما رشته هاي خوب قبول ميشيم
سلام به همگي ,من فرزند جانباز ٣٥ درصد هستم پدرم آزاده بوده ودر زمان اسارت مجروح هم شده من دانش آموز متوسطي هستم ودر آزمون قلمچي معمولا ترازم ٦٣٠٠ ميشه ومطمينم اگه تراز علمي سهميه ما ٨٥ هم بشه من پزشكي قبول ميشم چون آوردن تراز ٨٢٠٠ طبق گفته مشاور خيلي كار راحتيه بخدا قسم فقط با تلاش واستعداد خيلي معمولي ميتوان از سهميه ايثارگران پزشكي قبول شد ولي خدا وكيلي اگه كسي ميخواد با تراز ٧٠٠٠ ورتبه هفتاد هزار كشوري ( طبق اسناد موجود از سال گذشته )پزشكي قبول بشه اين از وجدان وايمان بدوره وبه ضرر كشور ونظامه مطمين هستم پدران ما اهداف مقدس تري داشتند وهيچگاه راضي به اين كار نميشن وفكر ميكنم از وضعيت تراز هاي سال گذشته اطلاعات ندارند لذا توصيه ميكنم به كارنامه هاي گزينه دو مراجعه كنيد همه چيز برايتان شفاف ميشود
استاد سر کار گذاشتن .فقط دروغ ووقت کش و حذف حقوق جانبازان یر 25
سلام به رزمندگان حال آ نهای که دانشگای دارند درست ولی آ نهای که مثله من بچهایش خدمت سربازی رفتن و دانشگاه ی ن مثله من دانشگاه ی ندارند بچهایش خدمت سربازی رفتن و کارهم ندارن به شهرداری بگید کاری رزمندگان نداشته باشه تا هرکدوم یه چهارا گدای کنیم شاید شرمندی زن بچه نباشیم
منظور از عدالت یعنی امتیاز برای زیر 25 و رزمندگان بهتر میشه؟
با این طرح قبولی برای فرزندان ایثارگران به هیچ وجه سخت نمیشه فقط دیگه کسی با رتبه های ۸۰ هزار و ۱۰۰ هزار کشوری نمیره رشته های تاپ و حساس مثل پزشکی بخونه.با این طرح تا رتبه ۴۰ یا ۵۰ هزار کشوری هم رشته های تاپ رو به راحتی قبول میشن.۸۵ درصد تراز آخرین نفر یعنی طبق کنکور های سال های پیش با تراز بالای ۷۸۰۰ رشته های تاپ تجربی رو به راحتی میاره که کار اصلا سختی نیست آوردن این نمره و اگه کسی نتونه این نمره رو بیاره واقعا حقش نیست که بره پزشکی بخونه با ۴۰ ۵۰ هزار کشوری داوطلبای عادی حتی پرستاری یا رشته های پیرا پزشکی رو هم نمیارن.پس خواهش میکنم کمی انصاف داشته باشیم و خیلی از این کسایی که معترضند مطمئنم میتونن به راحتی نمره لازم رو کسب کنن.ایثارگران برای ایران و انقلاب رفتن بجنگند که یکی از اهداف انقلاب ایجاد عدالت در جامعه بود که این طرح در راستای این هدفه.و واقعا این عدالت نیست که کسی با رتبه ۸۰ هزار کشوری پزشکی قبول بشه و یکی دیگه هم با رتبه های خیلی بهتر و لب مرزی سه سال یا حتی بیشتر پشت کنکور باشه.ضمن احترام بسیاری که برای ایثارگران قائلم و باعث افتخارمه که پدرم جز این گروه هست ولی به نظرم این طرح برای ایجاد عدالت در جامعه لازمه ضمن اینکه واقعا مشکلی برای سهمیه به وجود نمیاره تاثیر سهمیه باز هم حفظ خواهد شد.
تراز 8500 رتبه زیر 30 هزار کشوری هستش یعنی معال رتبه 5 هزار منطقه 3
اینایی ک گارد عارفانه میگیرن ک هیچی نمیشه واسه خودشون میگن من نمره علمی7200 شدم رتبه 1800 ایثار گران و برادرم با تراز8400 رتبش شد 510 ایثارگران الان پزشکی یاسوج می خونه یعنی برادر من حد نصاب لازم یعنی تراز 8500 نیاورده .اینا شرور میگن اتفاقا اینجوری پذیرش سهمیه 25 درصد کم میشه و میرسه ب سهمیه 5 درصد
من رتبه 2700 سهمیه ایثارکران بودم با رتبه 80 هزار کشوری پزشکی هم قبول نشدم بیخود جو نده خیال میکنی همه کودنن ک شانتاز تبلیغاتی میکنی با این امار من دراوردی.تو سایت تخمین رتبه کانون یه دقیقه بگردین همه میفهمن با تراز8500 رتبه باید حوالی 20 هزار تا 25 هزار کشوری باید باشی .دوستان خدایی خودتون یه سرچ کنین میفهمین کی راس میگه کی دروغ
اخرین فرد قبولی در سهمیه ازاد نمره علمیش حداقل9500 هستش و طبق روال این چند سال و ترازایی ک هرسال شاهدش هستیم وموج استقبال کستره امثال شاهد افزایشش خواهیم بود و با فرض ثبات ان 85 درصدش میشه تراز 8100 ک این نمره علمی یعنی رتبه کشوری بین 20 تا 30 هزار و با این رتبه شاید تو منطقه 3 کسی بتونه دانشگاه درجه دو پرستاری روزانه بیاره .حداقل میخوای امار بدی یجوری بده ک ادم خندش نگیره
حرف حق...
بنام خدا
با طناب این اقایان از ذیل تا صدر وارد چاه نشوید و تا چه وقت منتظر این هستید تا این اقایان جایگاه مجاهدین فی سیبل الله را در جامعه درک نمایند . بقدری با تبلیغات تو خالی و دروغ در خصوص سهمیه شغلی و تحصیلی و مزایای ایثارگران تبلیغ نموده اند که علنا همه مشکل بیکاری فرزندانشان را فرزندان شهدای عیز و جانبازان محترم کیدانند در حالیکه ایثارگران از همه بهتر میدانند که این دروغی بیش نیست و. دوستی که از رزمندگان بنام استان بود و دارای فرزندی بسیار علمی بود . به فرزنداش گفت که سابقه شغلی پدر را هر چه میگویی سپاهی جانباز . ازاده . نگو حال همان جوان از روز ورود به دانشگاه بدون نامه ای از بنیاد و دیگر نهادهای حمایتی فقط کسب علم نمود در مقطع تحصیل دکترا مدیر پزوزه چند شرکت مشاوره . و مسیولیت جدید ایشان اصلاح پروزه های ابرسانی چند استان و بعلت تسلط بر برنامه های عمران . و...... باید فرزندان بیاموزند که انها پدر را گرامی ندانستند ( مگر انها که در دوران دفاع مقدس قوانین را میدانستند ) اما بقیه عزیزان قبل از جنگ کشاورز بودند با تراکتور و پس دفاع مقدس بازهم کشاورزی می نمودند اما این بار بدون تراکتور
سلام من دانشجوي رشته پزشكي يكي از دانشگاههاي تهران هستم سال ٩٤ با تراز ١٠٨٣٥ واز طريق سهميه ايثارگران وارد دانشگاه شدم ، من زمانيكه دانش آموز بودم وقتي پدرم به مدرسه مي آمد بخاطر قطع عضو جلوي همكلاسيهايم خجالت ميكشيدم ، بنا براين دادن امتياز به خانواده ايثار گران راناعدالتي نميدانم ولي معتقدم بايد شان اين عزيزان هم حفظ بشه ، واقعا تراز علمي ٧٠ درصد را اصلا قبول ندارم من دارم از نزديك ميبينم دانشجوياني كه با تراز بسيار پايين در رشته پزشكي قبول ميشوند از پاس كردن واحد ها عاجزند بعضي ها درحد رشته پرستاري هم نيستند، بنظر من با تصويب ترازعلمي ٨٥ اتفاق خوبي براي سهميه ايثاركران ميفته بقول معروف نه سيخ ميسوزه نه كباب ،انشاالله بچه هاي ايثاركران با پشتكار به آنچه حقشان است برسند
شما هم خودتون با۷۰درصد قبول شدید اگه اون موقع ۸۵درصد بود دیگه الان شما هم دراین دانشگاه نبودید و دانشگاه شهر دیگری رو قبول میشدید پس همون ۷۰ درصده بهتره
همه گزینه های مصوب شده قانون ایثارگران روی میز دولت است ویک سال خورده بایگانی وخاک می خورداین وزیرهای سن بالا وثروتمند نمی دانند این ایثارگران با خانوادهای شان چه زجری می کشند از این ور ریس مجلس هم با کدخدا منشی وطرفداری از دولت هیچ دفاعی از ایثارگران نمی کند
این یک خیانت است که سیاستگذاری زمان حضرت امام به شکل موزیانه تغیر میکند تا ایثارگران برای دفاع از ارزشهای انقلاب وارد دانشگاه نشوند و .....

چرا از ورود گروهی با رتبه علمی پایین که فرزند هیات علمی و....هستند پیشگیری وطرح و لایحه نمیدهند و......
نمی‌دونم چرا به این سهمیه ها این قدر گیر می‌دن سهمیه بی عدالتی ‌؟!!!پس اونایی که با پول می‌رن دانشگاه وهزار روش دیگه چرا بی عدالتی نیست؟؟؟؟؟؟ من در هیچ کجای دنیا ندیدم در دقیقه ی ۹۰ قانون عوض کنند ‌‌الان یه ماه مونده به کنکور انگار اصلا هیچ مشکل دیگه ای نیست فقط دنبال همین سهمیه اند که بگن سهمیه مشکل داره وبی عدالتیه باید تغییر کنه وبا این روال که پیش میره فک کنم دیگه سال آینده میگن حذفش کنیم یه روز میگن حذف شه یه روز میگن تراز بره بالا یه روز میگن ....بهمون سهمیه دادن که نگران نباشیم ده برابر دانش اموزان دیگه بهمون استرس اضافه می‌کنند .
طبق قانون مشمول کنکور 97 نمی شود. وهمچنین عطف بماسبق نمی شود از طریق دیوان عدالت اداری اقدام شود.1- مکاتبه با دفتر رهبری2- مکاتبه با بسیج مجلس3- مکاتبه با شورای نگهبان 4- مکاتبه با بنیاد شهید 5- مکاتبه با امور ایثارگران وزارت علوم وبهداشت وسازمان سنجش 6- مکاتبه با نمایندگان مجلس وارائه مدارک که نمره 70 در واقع نمره بالای است ودر عمل 80 می شود 7 - شب وروز اعتراض کنید
با صفر درصد زدن و رفتن دانشگاه فقط سهمیه از بین بردنه و حق یک رزمنده و جانباز خراب کردنه
نه عزیزم ،مثل اینکه شما برای خودت یک کمیسیون جداگانه داری،نمایندگان می گویند چون سال قبل 5 درصدیها ضرر کردند باید 97 به نحوی باشد که امتیاز اور باشد حال فکر کنم مجلس و کمیسیون شما چیز دیگر می گویند
نه جواد عزیز میشود در عالم رویا نباش درست بخوان دولتمردان نمی گذارند حقی پایمال شود
چقدر بعضی از این25 درصدیا راحت طلبن.
یکی میاد میگه میخوان ایثارگران رو از دانشگاه حذف کنن. اخه چه ربطی داره.
اینجوری ابروی خودتون میره که با درصد زیست صفر وارد دانشگاه میشید.
نمیشه که یکی از اول تابستون بخونه ولی قبول نشه بعد یکی ماه اخرو بخونه و قبول شه باید یکم عادلانه تر باشه.مثلا بجای اینکه از تابستون بخونیداز 5 ماه مونده به کنکور شروع به خواندن کنید.
اینجوری ابروی ما جانبازان و فرزندانمون هم حفظ میشه.
حالا خودمونی با رتبه نجومی 80000 و تراز فلان رفتن دانشگاه زجر کشیدنه و ابروی رزمنده و جانباز بردنه
اگه بگن بارتبه کشوری زیر ده هزار فقط میتونن برن پزشکی بازم دوباره همین حرف رو میزدی
حداقل برای سال ۹۸ اجراییش کنید ما چه تقصیری داریم که یه ماه به کنکور همچین بلایی سرمون بیاد اخه؟حداقل اگه قراره امسال هم اجرابشه ترازو برای رشته های پزشکی ۸۰ بکنید و برای سایر رشته ها ۷۵ این منطقی تره
بیشتر درس بخونید
اصلا هم حرفهاتون منطقی نیست.
خیلی جالبه که طرف نه فرزند شهید هست نه ایثارگر بعد الکی میاد با اسم جانباز 70 درصد و غیره کامنت میزاره در مورد آمار قبولی کنکور اطلاعاتی ندارم اما در این شکی نیست که بهترین های ایثارگران جذب پزشکی و دندانپزشکی میشن آمار قبولی دستیاری پزشکی سال گذشته بدون اعمال سهمیه 5 درصدی تنها 300 تا از 850 تا بوده امسال که برا اولین بار سهمیه 5 درصدی رو برا دستیاری دندانپزشکی اعمال کردن از 100 تا ظرفیت ایثارگران 40 تا بالای 25 درصدو 60 تا زیر 25 درصد و رزمنده بود
حالا خودتون حساب بکنید با اعمال این قانون جدید قبول فرزندان بالای 25 و شهدا میشه زیر 10 درصد
برید کلاهتان رو بندازید بالای آقایان نماینده مجلس
باسلام..یکی نیست به این اقایان وکمیسیون اموزش وفراکسیون ایثارگران بگه اگه میخاستیدهربلایی سرسهمیه بیارین چراازاول سال تحصیلی نگفتید تاخودمونواماده ترکنیم...اخه سی روز مونده به کنکور؟؟؟؟چکارکنیم...لطفاخبرنگارپارلمانی سایت که بهشون دسترسی داره بره ازشون بپرسه..
سلام افزایش تراز برای پزشکی و دندان و دارو ۸۰درصد اخرین نفر قبولی خوبه ولی قرار بود جانبازان زیر ۲۵درصد که پارسال هنگام قرائت عمدا یا سهوا از سهمیه ۲۵درصدی حذف شدند رو اصلاح کنند حالا سراز کجا دراوردند.جانبازان اعصاب و روان وشیمیایی رو حداقل ببرید تو سهمیه ۲۵درصدیاااا این جانبازان عزیز اعصاب و روان زیر ۲۵درصد اوضاعشون از خیلی ۲۵درصد ببالا بدترست
اصلا هم حرفهاتون منطقی نیست.
وقتی طرحی تو کمیسیون تصویب میشه امکان نداره تو صحن رای نیاره چون قبلش نماینده ها باهام هماهنگ میکنن وطرحی رو میدن که رای بیاره. کلا نظرشون هم اینه که طرحی که تو کمیسیون بوده کارشناسی شده پس صحیحه. انصافا هم خدایی باید تراز بره بالا چون واقعا سطح علمی خیلی اومده پایین واینو نمیشه انکار کرد برا همون هم نماینده ها مجبور شدن طرحی بدن وگرنه مثل سال های قبل کاری نداشتن به سهمیه ها.از طرفی مناطق آزاد هم به شدت پیگیر این طرح هستن و چون اکثریتن و با سندو مدرک حرف میزنن پس کاری میکنن که تصویب شه. نماینده ها هم با مدرک کار دارن نه چیزه دیگه ایی.درضمن تا اعلام نتایج هم میتونن تصویب کن.مثل ثصویب ۵ درصد پارسال که تا بعد کنور هم کد رهگیری میدادن.
استاد صاحب نظر!!!!!
هیچ ربطی به سطح علمی دانشگاه ها نداره اگه مطلبی رو که پایینش نظر گذاشتی خونده بودی می فهمیدی که خود همین آقای نماینده می گه سال قبل چون باقیمانده ظرفیت 25 به 5 درصد تعلق گرفته یه عده با رتبه های مشابه نسبت به سال قبل قبول نشدن برا همین دارن تراز رو بالا می برن دفعه بعد حداقل اون مطلبی که می خوای زیرش نظر بدی رو درست بخون
آزاد ها مشکلشون سهمیه ۵ درصده نه ۲۵ درصد
ن برادر من بخاطر پایین اومدن تراز نیست همونطور ک همه میدونین امثال داوطلبین سهمیه 25 درصد نو رشته تجربی رکورد بیشترین داوطلبینش رو داشته ک حدود18 هزار نفر بودن طبیعتا هر چه تعداد افراد بیشتر باشه رقابت و افراد مستعد تربیشتر میشه و دقیقا عکس این ماجرا رو تو بقیه رشته ها داشتیم و رشته انسانی وریاضی ریزش شدید داوطلب داشتن اما خوب اونجا رتبه انچنان نجومی نمیبینیم چون کل داوطلبین این رشته کم شده پس رقابت علمی تو این رشته کمتر شده و چون اقبال عمومی ب این رشته ها کم شده سازمان سنجش دیگه نیاز نمیبینه سوالات مفهومی و چالشی براشون طرح کنه اما تو تجربی تعداد داوطلبین نجومی شده و سنجش مجبور شده ک سوالات چالشی طرح کنه تا بتونه بهتر افراد رو رتبه بندی کنه چیزی باعث شده نمره کل و حتی اخرین فرد قبولی تغییر کنه و این وسط با توجه به مشکلات خاص و سختی زندگی داوطلبین سهمیه 25 درصد نتونن مانند سال های قبل با داوطلبین ازاد رقابت کنن و دقیقا بعد اومدن سهمیه 5 درصد و اعتراضات بعدی همه پتک رو رو سر 25 درصدی ها خالی کردن در حالی ک سازمان سنجش خودش مقصر اصلی بود چون داطلبین 5 درصد رو از اول از مناطق جدا کرد بعد موقع انتخاب رشته اونا رو تو مناطق هم سنجید ک باعث شد یکی بگه بارتبه من پارسال یکی فلان دانشگاه قبول شده دیگه ایشون نمیدونه رتبه مناطق مجازی بوده و یه عده ک 32 هزار نفر بودن موقع انتخاب رشته ب مناطق اضافه شده
وحید این نتایح بررسی مجلس خودته،یا تحقیق میدانی کمیسیون مجلس خانگی شما
سرکار خانم هانی که نوشتید برای 98 اجرایی بشه ،واقعا متاسفم که فقط به فکر خودتون هستید پس ما کنکوریای سال بعد چه گناهی کردیم ،واقعا جای تاسف داره
همین 97 اجرایی میشه
۹۷ اجرا نمیشه
وحید مثل اینکه شما مجلس جداگانه داری و کمیسیون مجلس شما این را نصویب کرده،نه
اگه دسته ما باشه ما هم دوست داریم هیچ وقت تغییر نکنه چه برسه به سال ۹۸ ولی میگیم اگه قراره حتما تغییر کنه لااقل بیفته سال آینده چون شما ها از اول تکلیفتون مشخص میشه ولی ما الان یه ماه مونده به کنکور چیکار کنیم
وحید خیالت راحت با بیسواری هیچ کس پیشرفت نکرده
سلام ، تفکر مادی همواره به امور مادی توجه دارد و قادر به تفکر معنوی نیست. ابتدا لازم است بدانیم احاطه تفکر مادی بعلت مشغله روزمره به امور مادی و فراغت از امور معنوی میباشد لذا چنانچه مسولین به امور معنوی یعنی دین و ایمان مشغول بودند بایستی بگویند که مسولین باید به طراز معنوی ایثارگران برسند. مدتها فعالیت کردند که ایثارگران را به طراز علمی برسانند در حالیکه طراز علمی و عملی خودشان فقط با تکه کاغذی بنام مدرک دانشگاهی سنجیده میشود که براحتی با مبلغی ناچیز قابل خرید است.
در دنیای وارونه که حاصل تفکر مادی و افتخار به ژن خوب است آسمان به زمین آمده و زمین به آسمان رفته که باران از زمین به آسمان باریده زیرا افرادی تلاش میکنند طراز الهی و آسمانی ایثارگران را که بزرگترین فاتحان قله های معرفت و بلندترین اراده ها میباشند پایین یا ضعیف جلوه دهند بطوری که نیازمند آوانس و جبران کمبود هوش و استعداد هستند. گردش روزگار در مدت کوتاهی تفکر معکوس ایشان را اثبات کرده لذا از قدیم فرهیختگان و پیش بینان و اهل عبرت با تجربه گفتند که همیشه در بر یک پاشنه نمی چرخد.
سلام افزایش حد نصاب علمی آیا به تصویب در صحن علنی مجلس رسیده یا نه ؟ لطفا یه نفر پاسخ بده ممنون
خیر
کابر محترمی که فرمودید در کمیسیون تصویب بشه حتما در صحن رای میاره خود آقای لاشکی گفتن که هنوز تصویب نشده و در حال بررسیه ،تازه بعد از صحن شورای نگهبان هم در پیش هست ،دوستان تمام افرادی که موافق ادغام و افزایش تراز هستن در این مسئله ذی نفع هستن ،پس بدون توجه ،به ارتباط با بنیاد و نمایندگان ادامه میدیم و به امید خدا این موضوع هم بدون تغییر سهمیه بسته میشه ،تا جایی که میتونید با نماینده ها باید ارتباط برقرار کنیم و حرفمون رو به گوششون برسونیم ،باید اعتراض خودمون رو نسبت به این موضوع به گوش بنیاد برسونیم ،دوستان اعتراض خودمون رو باید نسبت به هرگونه تغییر در سهمیه اعم از افزایش تراز و ادغام باید به گوش مسئولان برسونیم ،از فاش نیوز عزیز درخواست همکاری داریم
سلام عزیزان خانواده ایثارگر....همانطوریکه استحضار دارید اساتید هیات علمی دانشگاهها بخشنامه ای برا خودشان درست کردن از طریق وزارت علوم مبنی بر اینکه فرزندانشان اگه در بوشهر بندر عباس ایلام و.....درهر رشته ای قبول شوند میتوانند ایشان را به محل تدریس پدر تهران و....منتقل کنند حالا اگه این فرد میتواند در هر رشته ای که دوست داشت تحصیل کند دامپزشکی زابل یه دفعه میاد پزشکی دانشگاه تهران ....تعداد افراد پذیرش شده از طریق کنکور سراسری20نفرند اما اول مهر هنگام تشکیل کلاس ها 40 نفر سر کلاس حاضرند ایا این عدالت است چرا کسی اعتراض نمیکند چرا استاتید دانشگاهها صداشون در نمیاد اما در بحث سهمیه ایثارگران همه رو بجون هم انداختند امثال اقای نوروزی بجز حرف زدن چه میکنند نان. به اسم ایثارگر میخورند تراز 70 به 85 ارتقا دادن میدانید یعنی چی ؟؟؟؟؟؟نوروزی خوابی ؟؟؟؟؟؟مثل نماینده همدان آقای خجسته مثل شیر مخالفت کن نه اینکه بترسی ....حقوق ایثارگر وغیر ایثارگر هیات علمی و...بصورت عادلانه مد نظر قرار گیرد
اقای لاشکی بخودت بیا ....بسه کارشکنی در جامعه ایثارگر ....هنوز به اون مرحله نرسیدی....دوره بعد خدمتت شما با رای ندادن میرسیم
همین سال 97 اجرایی میشه
مگه نباید در صحن علنی رای بیاره تا به تصویب نهایی برسه ؟ یا اینکه غیر از این باشه و اصلا در صحن بیان نشه و همینجوری چون در کمیسیون به تصویب رسیده اجرا بشه کدوم یک ازموارد بالا درسته ؟ لطفا یه نفر پاسخ بده ممنون
حتما باید در صحن علنی تصویب بشه ورای بیاورد در غیر این صورت هیچ تغییر نمیکند ‌مانند قبلا پیش می‌رود
اتفاقا بحث سطح علمی دقیقا مناطق مخالف قبولی پزشکی با رتبه های ۸۰ هزار و ۱۰۰هزار هستن.واین قبولی ها تو سهمیه ۲۵ درصدی بوده نه ۵درصدی اینو وزیر بهداشت هم گفته و باید قبول کنیم که واقعیته چون کارنامه های واقعی که سنجش به کمیسیون داده اینو میگن و الان همه جامعه اینو میدونن و غیر قابل انکاره. آخرین نفر قبولی منطقه آزاد تو پزشکی روزانه ترازش ۹۵۰۰ هست که ۷۰ درصدش میشه۶۶۵۰ واین تراز یعنی همون رتبه ۱۰۰ هزار. ولی تو ۵ درصد آخرین تراز ۹۱۵۰ هست که پزشکی آورده.اینم تازه تو رشته پزشکی هست،تو رشته های علوم پزشکی مثل پرستاری و... تا رتبه ۱۶۰ هزارم رفته که دیگه هیچی... . چه قبول کنیم چه نکنیم سطح خیلی پایینه و با توجه به این که مناطق اکثریت اند و باتوجه به مدارک و اعتراضات شدید این طرح تصویب میشه چون هم مناطق پیگیرند هم جانبازان زیر ۲۵ درصد وهم رزمندگان . راهکارش فقط بیشتر درس خوندن. آوردن تراز ۸۰۰۰ سخت نیس با این تراز تو مناطق کارشناسی روزانه علوم پزشکی هم قبول نمیشن.یه کم انصاف داشته باشیم. بیشتر درس بخونیم.یاعلی
سلام و وقت بخير خدمت همه جانبازان و ايثارگران محترم و خانواده هاشون و با آرزوي قبولي طاعات و عباداتتون در اين ماه عزيز...اول از همه بايد بگم كه اين حرفهاي من هيچ گونه منظور بد و توهيني به خانواده هاي ايثارگران نيست چون من خودم هم از همين خانواده ايثارگران و فرزند جانباز ١٥٪؜ هستم و شهيد هم تقديم انقلاب كرديم...دوستان عزيزي كه مخالف اومدن فرزندان جانبازان زير ٢٥٪؜ در كنكور هستيد و ميگيد كه اين كار بي عدالتيه و شرايط زندگي ما سخت تره و ....؟؟حالا يه سوال؟بنظر شما فرزن جانباز٢٥٪؜ با فرزند شهيد شرايطش يكيه؟نه قطعا اينجور نيست و خيلي خيلي بيشتر تفاوت هست بين فرزند جانباز٢٥و فرزند شهيد تا فرزند جانباز ١٠ درصد...دوستان سعي كنيم واقع بين باشيم...بنظرتون اين چه عدالتيه كه فرزند جانباز٢٥٪؜ با رتبه١٠٥٧٧٧ كشوري بره پزشكي بخونه اما مثلا فرزند جانباز ١٠٪؜ با رتبه ٨٥٠٠٠ هزار كشوري با تفاوت تقريبا٢١٠٠٠ رتبه نتونه؟؟اين دانش آموز هم خدايي داره و خانوادش هم بفكر آيندشن
لطفا یکی جواب بده
آقا من نفهمیدن این خبر الان داره میگه این طرحه در مجلس تصویب شده یا میخوان تصویب کنن آخه من دستور کار مجلس که نگاه کردم چیزی ندیدم
لطفا یکی جواب بده
تو کمیسیون اموزش تصویب شده حالا باید صحن علنی رای گیری کنن ببینن رای میاره
درود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi