شناسه خبر : 59373
یکشنبه 06 خرداد 1397 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشکیل ستاد ضدتحریم به دستور رهبری


ستاد ضدتحریم، حدود یک ماه پیش با حضور سران قوا و به دستور رهبر انقلاب تشکیل شده است.
این جلسه هشت اردیبهشت ماه برگزار شده است. به گزارش روزنامه صبح نو، در 18 اردیبهشت ماه بود که ترامپ از برجام خارج شد و همزمان فرمانی برای تشدید تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را امضا کرد. در همان زمان رئیس‌جمهوری در دستوری به وزارت امور خارجه دکتر ظریف را مکلف کرد که ظرف چند هفته در مذاکره و رایزنی باکشورهای اروپایی و دو کشور بزرگ دیگر یعنی روسیه و چین رایزنی‌ها، به این نتیجه برسد که آیا می‌توانیم با همکاری پنج کشور آنچه را در برجام خواست ملت ایران بوده به دست آوریم؟ اما همزمان با این مذاکرات هم بسیاری از شرکت‌های اروپایی به‌خاطر تحریم‌های آمریکا از ادامه همکاری با ایران صرف‌نظر کردند. علاوه بر این وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز طرح‌هایی بیشتر برای تحریم ایران پیشنهاد می‌دهد و هر روز افراد بیشتر و شرکت‌های بیشتری را به فهرست تحریم آمریکا می‌افزاید.
در این میان اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با آینده‌نگری و نگرانی برای معیشت مردم، در هشتم اردیبهشت ماه جلسه‌ای با حضور سران قوا و مسئولان اقتصادی برگزار کرده و دستور تشکیل ستاد مقابله با تحریم را اعلام کردند. همچنان که ایشان در دیدار با مسئولان وکارگزاران نظام - که روز چهارشنبه برگزار شد - جزییاتی از آن جلسه را بیان داشتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره این جلسه فرمودند: «ما اینجا دو، سه هفته پیش یک جلسه‌ای تشکیل دادیم درباره مسائل اقتصادی کشور؛ روسای محترم سه قوه حضور داشتند، مسئولان فعال اقتصادی در بخش‌های دولت ومجلس و قوه قضاییه حضور داشتند، بحث نسبتا خوبی در آنجا شد. حرف‌هایی زده شد. البته بنده اقتصاددان نیستم؛ حرف‌ها متکی به حرف‌های کارشناس‌ها بود؛ مطالبی را گفتیم، یک ترتیبات شکلی‌ای قرار شد که انجام بگیرد. دوستان همین‌ها را باید دنبال کنند؛ الان من توصیه می‌کنم - روسای سه قوه تشریف دارند، همان آقایانی که در آن جلسه حضور داشتند. الان همه اینجا هستند -  [اگر] همان چیزهایی را که آن شب صحبت شد و تصمیم‌گیری شد و تاکید شد، با جدیت دنبال کنید، قطعا مسائل اقتصادی پیش خواهد رفت؛ ما تردید نداریم. من، بعد اطلاع پیدا کردم که دوستان اقتصاددان دولت هم تایید کردند همان چیزی را که آن شب اینجا صحبت شد وگفته شد و در جلسه به صورت تصمیم اعلام شد.»
سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس دهم درباره جلسه رهبری با مسئولان اقتصادی و سران قوا گفت: دولت باید ستادی برای مقابله با تحریم‌ها تشکیل می‌داد اما با بی‌توجهی دولت، رهبری روسای سه قوه و مسئولان اقتصادی کشور را دعوت و ضمن آنالیز شرایط اقتصادی کشور، راه‌های برون‌رفت از تحریم‌های آمریکا را تبیین کردند. وی ادامه داد: همانطورکه در وزارت خزانه‌داری آمریکا ستادی برای تحریم علیه جمهوری اسلامی تشکیل شده است، باید در اقتصاد و سامانه‌های اقتصادی کشور ستادی برای دفاع و مقابله با آمریکا تشکیل شود. رهبری در آن جلسه بر لزوم تشکیل ستاد مقابله با تحریم‌ها تاکید کردند و راهکارهایی کاملا اجرایی در آن جلسه ارائه فرمودند.
حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در گفت‌وگو با روزنامه «صبح نو» گفت: در 8 اردیبهشت ماه بود که حضرت آقا جلسه‌ای با سران قوا و مسئولان اقتصادی برگزار کردند و در آن جلسه محورهای اقتصادی مطرح شد.
مقام معظم رهبری در این جلسه بااعلام محورهای مورد بررسی فرمودند که از نمایندگان سه قوه انتظار دارند که برای رفع مشکلات اقتصادی تصمیمات همدلانه بگیرند و دستور تشکیل دبیرخانه این جلسات را صادر کردند و پیگیری‌ها را بر عهده رئیس‌جمهور گذاشتند. بعد از 10 روز آقای تاجگردون که یکی از افراد حاضر در این جلسه بود اعلام کرد که هنوز اقدامی در راستای منویات رهبری صورت نگرفته است و فرمایشات دوم خرداد رهبری فصل‌الخطابی شفاف به مسئولان بود و رهبری تکالیف را روشن کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi