شناسه خبر : 59375
یکشنبه 06 خرداد 1397 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقطه نظرهای موافق و مخالف طرح بازنشستگی؛

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان درهفته گذشته در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد و با تصویب نمایندگان ملت برای انجام اصلاحات بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

فاش نیوز - کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان درهفته گذشته در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد و با تصویب نمایندگان ملت برای انجام اصلاحات بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

با توجه به اینکه یکی از تبصره های آن مرتبط با بحث ایثارگری است در این خصوص نقطه نظرات دو تن از ایثارگران مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم.

 

شرفی: طرح شامل جانبازان بازنشسته بالای 50 درصد می شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، غلامرضا شرفی نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح اظهار داشت: طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در هفته گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و متاسفانه ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان ایثارگر رای آورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه در بخش قوانین ایثارگری ذکر شده بود اما در هنگام طرح در صحن علنی مجددا رای آورد. البته در این طرح آمده است که مقامات مذکور در ماده(71)قانون مدیریت خدمات کشوری و همطرازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان 70درصد و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبرس از شمول این قانون مستثنی می باشند.

جانباز 50 درصد دوران دفاع مقدس با بیان اینکه باید بر روی یک سری ازموارد این طرح چکش کاری هایی انجام شود خاطر نشان کرد: در این راستا برای لحاظ کردن برخی از اصلاحات، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به کمبسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تاکید کرد: موضوع جانبازان بالای 50 درصد در این مصوبه مطرح شد که این ها مشمول معافیت از مفاد ممنوعیت دراجرای این طرح باشند که بر این اساس می توانند بازگشت به کار داشته باشند منتهی در رابطه با ایثارگران بطور کلی این مصوبه در مورد جانبازان 50درصد به بالا است.

شرفی در پایان متذکر شد: خوشبختانه این موارد در کمیسیون مطرح و دوباره بر روی آن بحث خواهد شد تا ببینیم نتیجه نهایی چه خواهد شد. البته بیشتر اشکالات انشایی و یا ابهامی بوده است تا اینکه مفهومی و معنایی باشد.

 

دکتر کامران: قوانین ایثارگری در طرح لحاظ شود

حسن کامران نماینده ایثارگر مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با طرح تصریح کرد: دوستان کمیسیون اجتماعی در هنگام بررسی نواقص طرح مذکور باید به آنچه در برنامه ششم توسعه در مورد ایثارگران و سمت آنها آمده است توجه داشته باشند و روح قوانین ایثارگری حفظ شود. اگر چه دراین طرح این موضوع آسیب پذیر شده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه نمایندگان ملت در صحن علنی مجلس به تذکراتی که در خصوص قوانین ایثارگری داده شد توجه کردند و امیدوار هستیم که در هنگام برگشت این طرح به صحن آنچه که در قانون ایثارگران(مانند قانون جامع و در برنامه ششم) آمده است اجرا شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با ۱۷۴ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد. اما نمایندگان ملت در بهارستان مجددا طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را به کمیسیون اجتماعی برای بررسی بیشتر ارجاع کردند.

به گفته کامران، این طرح  دارای یک ماده واحده است که طی آن قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۲۰ اردیبهشت سال ۹۵ اصلاح، و در آن دستگاه‌ها مکلف شدند که بازنشستگان دارای شرایط را از خدمت منتزع کرده و با آنان تسویه حساب کنند.

پایان/

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
باسلام اگر شما نمایندگان انقلابی بویژه فراکسیون ایثارگران مجلس به ایثار گران نباشید مطمىن باشید مدیران ارشدی وجود دارد که برخی از رفقای خود را بعنوان مشاور دردستگاه خود نگه میدارند که سن بعضی از انها به هفتاد سال هم میرسد تا بتوانند بارانت تا دم مرگ پول بیت المال را به انها بخورانند تنها امید ایثارگران اول به خدا بعد هم به شماست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi