شناسه خبر : 59394
دوشنبه 07 خرداد 1397 , 13:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادگاری بنام ترکش که ثبت نشده!

مرتضی ممتاز اردبیلی- سلام و صلوات بر پیامبر بزرگ اسلام و درود خداوند بر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه. سلام بر شهدای انقلاب اسلامی      

نوشین مجاب- همسر بنده آقای مرتضی ممتاز اردبیلی دارای کدملی 0943201977 با پنجاه سال سن در دوران هشت سال دفاع مقدس از سربازان لبیک گوی به فرمان رهبر بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند و به مدت چهارماه در جبهه های جنگ حق علیه باطل در مناطق جنگی غرب کشور حضور داشتند که یادگارهای جنگ تاکنون در بدن شان وجود دارد. یادگاری به نام ترکش.   

 متاسفانه طی گذر زمان اثرات منفی روی اعصاب و قلب ایشان گذاشته که سلامتشان را به خطر انداخته. بارها از ایشان خواستم که دنبالش را بگیرند اما ایشان معتقدند که رفتن به جبهه ایشان برای استفاده از موقعیت نبوده اما دیگه شرایط زندگی از این حرف ها گذشته! نه بیمه اند نه کار و بار درست دارند که حتی بشه این ترکش ها را از بدنشان خارج کنند.  فشارخون و قند و... دو تا فرزند!

  راستش من به عنوان همسرش مجبور شدم که پی این ایثارگریشان را بگیرم هرچند کم و محدود باشد ولی آنچه که هست اینه که در جایی و بیمارستانی در آن زمان در کرمانشاه ثبت دفتری نشده است. طبق اظهاراتشان بعد از فرو رفتن ترکش های زاید به بدن شان که سطحی و روی پوستی و داخلی و زیر پوستی بوده، به درمانگاه های صحرایی منطقه جنگی مراجعه کردند چون مجروحین وخیم تر جنگی آن عملیات بیشتر بوده، به سرپایی ها رسیدگی خاصی نشده و ایشان به مشهد محل سکونتشان برگشتند. 

 اینک پس از گذشت حدود سی و پنج سال ترکش های هرچند کوچک در بدن ایشان شروع به تاثیرگذاری روی دیگر اعضا و سلامتی شان کرده! آیا صدای چنین ایثارگرانی که در هیچ جا ثبت و درج نشدند را کسی می شنود؟ همه مشخصات عملیات و منطقه و کارت بسیج و جبهه و... ایشان موجود است. ضمن اینکه با معاینات پزشکی هم میتوان به وجود ترکش های یادگار جنگ در بدن ایشان پی برد.

 من از مقامات محترم بنیادشهید وایثارگران خواهشمندم به پرونده خوابیده سی و پنج ساله ی آقای مرتضی ممتاز اردبیلی رسیدگی شود. اگر لازم شد اقرار و بیان کل خاطرات روز عملیات را خود ایشان می نویسند یا اظهار می کنند در همین صفحه خدمتتان میگذارم. محل خدمت شان کرمانشاه بوده است.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام پیشنهاد می کنم اول از امور ایثارگران یگان خدمتی ایشان شروع نمایید و با برگزاری کمسیون پزشکی در یگان رزمی ایشان اعم از ارتش یا سپاه و تایید مجروحیتشان از طرف یگان مربوطه و در نهایت معرفی ایشان به بنیاد جهت تشکیل پرونده جانبازی .متاسفانه پروسه طولانی دارد ولی انشااله بتوانید کاری انجام دهید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi