شناسه خبر : 59415
سه شنبه 08 خرداد 1397 , 14:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سالگرد مصدومان شیمیایی سردشت برگزار می شود

مراسم سالگرد مصدومان شیمیایی سردشت، هفتم تیر ماه جاری با حضور مهمانانی از کشورهای ژاپن، آلمان، انگلیس و عراق برگزار می شود.

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از برگزاری سی و یکمین سالگرد مصدومان شیمیایی سردشت در هفتم تیر ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رسول خضری نماینده ایثارگر مردم سردشت پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سی و یکمین سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت از سوی رژیم بعث اظهار داشت:

در این راستا از مهمانان داخلی و خارجی برای حضور در سی و یکمین سالگرد مراسم بمباران شیمیایی شهر سردشت دعوت بعمل آمده است که تا کنون کشورهای ژاپن، آلمان، انگلیس و عراق برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: طبق روال همه ساله از نظامات طراز اول کشور برای حضور در این مراسم دعوت بعمل آمده است تا حضور جدی در آن داشته باشند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در بهارستان با اشاره به درخواست اکثریت مردم ساکن در منطقه برای تبدیل شهرستان سردشت به "منطقه گردشگری صلح" یادآور شد: ایجاد این منطقه گردشگری می تواند به معنای پیام به مردم جهان باشد که مردم مظلوم ما قربانی بمباران شیمیایی و تروریسم بین المللی شده اند و حقانیت نظام جمهوری اسلامی به تمتم جهانیان به اثبات برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیش از هشت هزار مصدوم شیمیایی در شهر سردشت در دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: در ابتدای بمباران سردشت در 30 سال پیش بیش از 116 نفر به شهادت رسیدند و این شهر به عنوان اولین شهر قربانی جنگ افزارهای جنگ افزارهای شیمیایی در سطح جهان نام گرفته است.

خضری با اشاره به مصدومیت بیش از هشت هزار نفر از بمباران شیمیایی شهر سردشت تاکید کرد: متاسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران تعداد محدودی از این مصدومان که زیر دوهزار نفر را به عنوان جانباز شیمیایی پذیرفته است.

وی تحرک فعال در دیپلماسی خارجی برای احقاق حق مصدومان شیمیایی را از جمله خواسته های مردم منطقه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: بعداز 31سال از واقعه بمباران شهرسردشت، هنوز نتوانستیم حداقل یکی از تالارهای مقر سازمان ملل موسوم به BXW را به نام جانبازان مظلوم شیمیایی شهر سردشت نامگذاری و به ثبت برسانیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر با انتقاد از روند طولانی احراز جانبازی برای مصدومان شیمیایی متذکر شد: با وجود گذشت بیش از 31 سال هنوز زیر دوهزار نفر فقط جانبازی آنها از سوی بنیاد شهید احراز شده است درحالی که هشت هزار و 24 نفر مصدوم شده اند.

وی ادامه داد: همه ساله ما شاهد به شهادت رسیدن مصدومان شیمیایی در شهر سردشت هستیم و علیرغم اینکه در سال های گذشته تلاش های زیادی انجام شد و کمیسیون های مختلفی با حضور پزشکان متخصص و فوق متخصص برای احراز جانبازی برگزار شد، اما فقط 140نفر جانبازی آنها مورد تایید قرار گرفته است. درحالی که انتظار داریم دولت نگاه ویژه ای به مصدومان شیمیایی شهر سردشت داشته باشد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر تاکید کرد: احراز جانبازی از دو جنبه برای این عزیزان حائز اهمیت است که ابتدا باید تعداد جانبازان شیمیایی در داخل کشور مشخص و موضوع دوم بحث بکار گیری جنگ افزار شیمیایی برای یک شهر غیرنظامی در سطح جهان می توان برای احقاق حق جانبازان مظلوم حائز اهمیت باشد.

خضری یادآور شد: در سطح کشور بیش از 75هزار جانباز شیمیایی وجود دارد که این موضوع نشان دهنده مظلومیت کشور ایران از ناحیه تروریسم بین المللی و نظام سلطه جهانی است. اما متاسفانه در سکوت تلخ مجامع جهانی به فراموشی سپرده شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان از برپایی نمایشگاه مصدومان شیمیایی بمباران سردشت در راهروهای مجلس در ماه آینده خبر داد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نادیده گرفتن 6هزار جانباز شیمیایی که هنوز جانبازی انها احراز نشده یعنی چه ؟
نماینده محترم سردشت چرا تا کنون از بنیاد به کمیسیون اصل 90 و دیوان عدالت اداری شکایت نکرده است ؟
ایا می دانید هر روز چند نفر از هموطنان ما بدون انکه جانبازی اشان احراز شود به صورت گمنام شهید می شوند و خانواده از هیچ حمایتی بهره مند نمی شود ؟
برخی ایثارگر نماها لطفا پاهای خود را کمی از میان سفره ایثار جمع تر کنند.
تا همه به حق قانونی خود به صورت عادلانه برسند .
من درعملیات بدرشیمیای شدم پول ندارم دنبال دکترواثباط برم ازسپاه نامه گرفتم معرفی کردبه به تهران ولی توان مالی ندارم 12 ماه جبهه دارم راهنمای وکمکم کنیدبه خاطرخدا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi