شناسه خبر : 59423
چهارشنبه 09 خرداد 1397 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چاپ۳۰۰۰ جلد از خاطرات شهدای استان قم

سرار سید جواد هاشمی اظهار کرد: به منظور معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتباط نسل‌های امروز با شهدا در قالب کتابچه‌های کوچک ۱۷ صفحه ای، ‌وصایا و خاطرات شهدا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران چاپ و توزیع شده است.


وی اضافه کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، ولادت، احساس مسئولیت پذیری، نوجوانی، مجروحیت و شهادت، سجایای اخلاقی، ‌خاطرات خانواده و همرزمان، وصیت نامه، ‌محل دفن شهید،‌کرامات شهید و تصاویر شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان اظهار کرد: این طرح به منظور توزیع کتابچه‌های کوچک در یادواره‌های شهدا و مراسم‌هایی که مزین به نام شهدا است و حتی در کتابخانه اماکنی که مردم تجمع و ساعات انتظار دارند، از سوی منطقه یک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم به عنوان یک طرح ابتکاری چاپ و توزیع می‌شود.

سردار هاشمی بیان کرد: تا کنون کتابچه شهید سید علی اکبر نظری ثابت،‌ شهید کمال کورسل، شهید صدوق اراکی، ‌شهید سید مجتبی صالحی خوانساری و از شهدای مدافع حرم ‌ شهید محمد حسین سراجی و شهید سعید سامانلو تهیه و با کمترین هزینه به چاپ رسیده و یا آماده چاپ است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به حجم کم و جذابیت، این کتابچه‌ها مورد استقبال قرار گرفته و موجب شده تا این طرح همچنان ادامه یابد؛ در این طرح با کاهش هزینه‌ها، کتاب ۱۰۰صفحه‌ای به صورت خلاصه، مختصر، مفید و تاثیر گذار، در ۱۷ صفحه ارائه شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: تاکنون نمونه این کتابچه‌ها به استان‌های دیگر، ارگانهای دولتی و نهادها از جمله استانداری، فرمانداری، سپاه علی بن ابیطالب(ع)،‌ مرکز سیره شهدا جهت ارائه به راویان شهدا و سایر دستگاهها ارسال شده است.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi