شناسه خبر : 59429
چهارشنبه 09 خرداد 1397 , 11:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین ناعادلانه ایثارگران

رزمندگان و جانبازان زیر25%- انقدر قوانین حوزه ایثارگران تبعیض آمیز نوشته شده است که من اطمینان دارم بواسطه آن دشمنان ایران همیشه در حال شادی کردن هستند.
 نه صدام دیوانه و نه هیچ دشمن دیگری نمی توانست اینقدر بدون کمترین هزینه، رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس که بهترین جوانان ایران بودند را اینقدر عذاب و درد از بی عدالتی بدهد که نمایندگان و مسئوالان به راحتی کار دشمنان را انجام دادند.

 در کدام نقطه کره زمین همه تسهیلات را به ایثارگران شاغل و توانا می دهند و ایثارگران بدون شغل دولتی و ضعیف تر را به فراموشی می سپارند؟
 در کدام دین و آیین جانباز و رزمنده سرپرست خانواده با ده ها ماه سابقه حضور در جبهه و مجروحیت های نادیده گرفته شده از حقوق و معیشت محروم است و برای قوانین مصوبش هم آیین نامه نمی نویسند و برخی وابستگان به ایثارگران بدون هیچ گونه ایثارگری از چندین حقوق از بیت المال بهره مند هستند؟

 در کدام وزارت کهنه سربازان سایر کشورها همانند بنیاد شهید ایران، تخلف و فساد به سی هزار صفحه می رسد ولی مجلس و کمیسیون اصل 90 بی خیال هستند و خود را مسئول نمی دانند! و دشمنان البته که هرگز نمی خواهند این بنیاد اصلاح شود و برای اصلاح نشدن ساختار سلیقه ای اش هرکاری خواهند کرد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
همه مردم فکر می کنند جانبازان همه در رفاه و استخدام دولتی و همه موهبت های الهی غرق هستند، ولی واقعیت چیز دیگری است .
درود برشما دقیقا روی اصل موضوعی دست گذاشتید که امروز به جرات درد همه ایثارگران است کسی چندین حقوق میگیرد تمام فرزندانش استخدام میشوند با معرفی بنیاد شهید وهر دو یا سه سال وام بهسازی وتغییر منزل مسکونی تبدیل به احسن میگیرد به همه برنامه های تفریحی ومهمانی ومسافرت زیارتی دعوت میشود وکلا نور مجالس بنیاد ومستحق دریافت انواع واقسام وام ها سهامدار شرکت ها وخلاصه اینکه زندگی در روال مطلوب در گذر است نه فرزند بیکاری دارد ونه مشکل حقوق ووام ومسکن اگر خوب هم دقت کنید سوابق جبهه وجنگ ودرصد جانبازیش فرق چندانی با دیگران ندارد در عوض هر روز در محل بنیاد حاظر ومرتب پیگیر مطالبات است اما در طرف دیگر هستند دوستانی که مراجعه وبه تمام این امتیازها هم محتاج است از ثبت نام در سخا تا نوبت وام مسکن وسایر مزایا اما هیچ وقت نوبتش نمیشود این نابرابری واین توزیع مزایا بین همه جانبازان تا الان حداقل اتفاق نیفتاده کسی سی سال خدمت کرده میانگین حقوق 2سال میگیرد واما ان همکار دیگرش با جسمی شاید سالم تر دنبال حالت اشتقال وکمسیون پزشکی ضمن استراحت ویا پرداختن به شغل دیگر با اخرین حکم حقوقی که فاصله بیش از یک میلیون تومان بازنشسته شده وهرگز سی سال هم در اداره مطبوعش کار نکرده واز این گونه نمونه ها زیاد داریم هرچند این مسائل هم در غالب قانون مجلس ودولت انجام شده ولی قانون گذار عدالت رعایت نکرده وهمه ایثارگران را با یک چشم ندیده هستند جانبازان عزیزی که بجز بیمه تکمیلی که ان هم در جایش باید خیلی از داروهایش را ازاد تهیه کند به علت شغل ازاد محروم از بقیه امتیازات است این تبعیض ها ی قانونی که در بخشنامه های صادره به مورد اجرا قرار میگیرد به نوعی طرد کردن ونادیده گرفتن عده ای از همرزمانی است که پا به پای سایرین جنگیده وصدمه دیده جانباز شده اما دیده نشده یا اگر دیده شده از راه دور بودجه هخای میلیاردی بنیاد اگر با برنامه وکارشناسی شده ورعایت عدالت علوی از بدو تاسیس بنیاد توزیع میشد فکر کنم الان هیچ یک از ایثارگران ورزمندگان مشکل مسکن ومعیشت نداشته باشند شما تمام بودجه های سالهای گذشته بنیاد شهید سرانه جامعه هدف کنید بعدا متوجه عمق نابرابری خواهید شد از توزیع اعتبارات تا توزیع مشاغل وسایر موارد در مورد مشاغل حتما هر خانواده ای یک بچه شاغل داشت ویک وام مسکن حالا ایا کسی از سازمانهای نظارتی از دیوان محاسبات تا بازرسی کل وسایر مسئولین چرا ورود نمیکنند
واگر هم تحقیق وتفحس شده اما عملا کاری نکردند برمیگردد به همان رابطه ها وتبعیضات ورانت ولابی وانچه در کشور عزیز ما مرسوم وبه عنوان فسادی سازمان یافته جاری وساری است این فساد سیستماتیک عین موریانه در همه امورات وسازمانها ونهادها نفوذ کرده وتا الان کار خودش را هم به نحوی احسن انجام داده یکی سه هزار میلیار میبرد ان یکی بعد 8سال تحت نظر بودن وپرونده اختلاص داشتن با 1400میلیارد موفق به فرار از کشور میشود خداوند به داد ما برسد صلوات بر محمد ص والتماس دعا
نظرات حضرتعالی به حق است زمانیکه قانون گذار فقط همه چیز را به درصد منوط کرده است در صورتی که باید دولت و مجلس به اتفاق هم یک لایحه ای بنویسند بدون اینکه شورای نگهبان ایراد قانون اساسی بگیرد و جمیع امتیازات ایثارگری شامل حضور در جبهه و شامل میزان اسارت و شامل شدت ضایعات مجروحیت و همه اینها را تجمیع کنند و امکانات و تسهیلات را توزیع کنند ولی نه دولت (هیچ کدام ) و نه مجلس (هیچ کدام ) اراده لازم را جهت رفع ایت تبعیضها نداشته و ندارند و نخواهند داشت . و علت هم این است که بنیاد شهید زیر نظر شخص رئیس جمهور است و سازمان برنامه و بودجه هم همینطور . و مجلس هم معمولا توانایی سوال و استیضاح هیچ رئیس جمهوری را نداشته است . به نظر بنده امور ایثارگران باید در زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح قرار گیرد وبه امورات ایثارگران از طریق نیروی مسلح مربوطه رسیدگی شود . به این علت که نیروهای مسلح از حیث اینکه جانبازان و خانواده شهدا آینه به تمام معنای نیروهای شاغل در مجموعه نیروها هستند جهت حفظ آمادگی رزمی آنها و عدم تاثیر بد روحی روانی بر نیروهای شاغل مسلح دست اندرکاران مجموعه نیروهای مسلح مجبورند وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و در واقع دولت را تحت فشار قرار دهند و بودجه های قابل قبولی را برای ایثارگران از طریق تصویب بودجه سنواتی و برنامه های توسعه کشور در مجلس اخذ و جذب نمایند و در ثانی وزیر دفاع هم از حیث خدشه پذیری موضوع دفاع ملی و میهنی در عدم رسیدگی به ایثارگران مورد استیضاح مجلس می تواند قرار بگیرد . توضیح اینکه هریک از این جانبازان و ایثارگران و خانواده شهداء در هر صورت از طریق یکی از سازمانهای نیروی مسلح در دفاع مقدس حضور داشته اند و شهدا و جانبازان بمبارانی شهرها نیز در قالب همین قوانین تحت پوشش وزارت کشور قرار گیرند . حالا این یک پیشنهاد است برای برقراری عدالت ایثارگری در جامعه هدف
سلام ..لطفا به آقای دلیگانی سفارش کنید چوب لای چرخ کسرخدمت نگذارند بگذارندقانون 20000 درسال اجرا شود ..خسته شدیم ازطرح جدید
سلام
مشکل جانبازان زير 25 که شاغل در هيچ اداره اي نيستند ....

نه حق بيمه از انها کسر ميشه ...

نه حق ماموريت و کسر ساعات کاري شاملشان ميشه ...

يک جانباز 5 درصد کارمند دولتي از بسياري تسهيلات برخودار شده است . اما سي سال است که جانباز 20 درصد بيکار و دست فروش مورد ظلم مضاعف قرار گرفته است و با سواد هاي ما و مجلسيان هنوز نفهميده اند که تفاوت ها و ظلم ها در مملکت اسلامي بيداد مي کند ....
چرا قانون ماده 51 در بین کارکنان زیر 25 درصد اجرا نمیشود ؟ ولی در شاهد و جانبازان بالای 25 اجرا میشود .چرا تبعیض ؟
چرا ایین نامه اجرایی نحوه پرداخت حقوق طرح معسرین رزمنده ها و زیر 25% ها تا کنون نوشته نشده است ولی برای برخی مواد نا متعارف خیلی زود ایین نامه نوشته میشه ؟
ایا این عدالت است که گروهی هم شغل و سهمیه استخدام داشته باشند هم سنوات ارفاقی ولی جانبازانی که مستقیم در جبهه حضور داشته اند در این کهولت سن حتی حقوی بازنشستگی نداشته باشند ؟
مگر نه انکه قوانین باید طبق شرع اسلام باشد !
چرا ازادگان عزیز به ازای ایام اسارت شامل درصد جانبازی هستند ولی به رزمنده هایی که در کنار توپ و تانک و گلوله ، دهها اسیب روحی دیده اند هیچ امتیازی داده نشده است ؟
ایا این عدالت است ؟

سلام ، دشمنان خارجی اسلام بطور فیزیکی و علنی با نظام اسلامی دشمنی میکنند اما عده ای در داخل کشور با نظام اسلامی دشمنی میکنند که غیر مشهود و در قالب نیروهای نظام با مارک اسللامی تیشه به ریشه نظام میزنند. این نوع دشمنی که در ظاهر ادعای پیروی از ولایت فقیه نیز دارند بدترین دشمنی را در حق نظام اسلامی مرتکب میشوند و کسی دخالت نمیکند. برخی نیروهای انقلابی و ولایی در شکلهای مختلف روشنگری میکنند لیکن اینگونه فعالیتها کارساز نیستند.
دشمنان داخلی بطور عمدی مشغول ایجاد نارضایتی از نظام اسلامی بین اقشار مردم هستند که به شکلهای گوناگون پروژه های براندازی را دنبال میکنند مثال گسترش رشوه که بشدت موجب بروز بی عدالتی گردیده است. یعنی افرادی با رشوه قادرند هر کار خلاف قانون را بطور قانونی انجام دهند البته حق و حقوق دیگران ضایع میشود.
متاسفانه قوانین نارسا و کافی نیستند لذا اثبات ارتشا بسختی امکانپذیر است و گاهی مسولان بالاتر نیز در کمال ناباوری حمایت میکنند. فردی را میشناسیم که در پست حساس مرتکب انواع فسادهای مالی ، شرعی و اخلاقی شده که هر روز تعدادی شکایت به دبیر خانه ارسال میشود اما مسول مربوطه تمام شکایات را در کشو میزش نگهداری میکند.
اینگونه گسترش فساد بطور علنی رواج دارد که ریشه هر حکومتی را می خشکاند لذا دستگاههای نظارتی بعلت ادعای فقدان بودجه کافی یا صرفه جویی از نیروهای کارآمد استفاده نمیکنند و فقط از نیروهای متخصص برای دوره سربازی استفاده میکنند. علیهذا در جبهه داخلی مبارزه با دشمنان بسیار کوتاهی شده تا جایی که توانستند به دشمنان خارجی یاری برسانند و مرتب بوسیله تضعیف نیروهای انقلابی پیشروی کنند.
همچنین یادآور میگردد قطع نصفه و نیمه تلگرام که خط ارتباطی دشمنان داخل و خارج با همدیگر است همچنان فعال است. در گذشته ارتباطات دشمنان داخلی و خارجی بوسیله نرم افزارهای خاص و مخفی بود که مکان استقرار نرم افزار بشدت محافظت میشد اما باو جود تلگرام براحتی ارتباط دارند و با همدیگر تماس و اخبار را تبادل میکنند واقعا عجیب است چرا دشمنان داخلی اینطور براحتی بر علیه نظام اسلامی و نیروهای انقلابی فعالیت دارند و هیچکسی اقدامی نمیکند.
در فضایی ازاد رسانه ها همیشه تخلف کمتر می شود ولی وقتی تلگرام فیلتر میشه یعنی برخی دوست ندارند و به نفعشان نیست که جلوی تخلف گرفته شود
درودها همسنگران و همرزمان قهرمانم

یادش بخیر روزگاری چه آشنا بودیم و کلیدی ترین مسئولان با نام کوچک صدایمان می کردند و امروز چنان بیگانه ای که با فامیل هم صدا زده نمی شویم .
روزی خدمت به ایثارگران خدمت به نبی اکرم بود و امروز بیشتر نگاهها این است که خدمت به ایثارگران خدمت به یزید و شمر و عمر است . نمیدانم ما ایثارگران حقی را که طلب می کنیم زیاد است و یا سمت و سوی مسیولین متظاهر انقلابی این برداشت غلط را نشان می دهد. به همه مقدس و خون سرخ همرزمانم و خون ریخته جانبازان هسنگرم بر خاکهای تفتیده خوزستان و نیزارها و بیشه های جنوب و کوههای صعب العبور و غیر عبور سوگند می خورم علیرغم همه جفاها و ستمکاریها و نگاههای تحقیر آمیز نه توقع مان از مطالبات بر حق زیاد است و نه آنچه صدا و سیما و رسانه ها و نشریات در بوق و کرنا کرده اند یک صدم آن را به خانواده شهدا و ایثارگران بدهند .قوانین و مصوبات در خصوص ارائه خدمات به وفور نوشته شده است و قانون نانوشته در خصوص ارائه خدمت توسط مجلس کم ندارم .آنچه کم داریم خدمتگزاران دلسوز و منعهد و معتقد به سنگرسازان بی سنگر و جان برکفان امروز که تا این حد از تنگ نظریها قامت شان خم شده و با بوق و کرنا دولتها در نزد ملت خوار و ذلیل شده اند .خانواده شهدا و جانبازان در خطابه ها و سخنرانی ها نور چشمی و در ادرات خار چشم هستند و در شگفتم کدامین طراحان به دنبال اینهمه ذلت برای ایثارگران هستند و چرا!!!!!من بعنوان یک جانباز که وقت استراحت خواب شبانه ام ، شب زنده داری برای مصرف داروهایم هست تا زنده بمانم بر رفتار مسئولین انتقاد شدید و جدی دارم که با وجود همه قوانین نوشته شده چگونه است ارائه حق سلیقه ای است.؟مسئولین اگر ارزش ایثارگران را نمیدانند که خوب میدانند بروند کشورهایی که مثل ما سابقه جنگ را داشته و مجروحان و شهدایی دارند را مطالعه بکنند و یاد بگیرند که کشورهای بی دین و کافر چه رزمندگانشان را عزیز می شمارند و چگونه بازماندگانشان تکریم و به بهترین شکل ممکن خدمات می گیرند .آنوقت در کشور اسلامی ما با رزمندگان و ایثارگران و خانواده معزز شهدا مسئولین با دید مزاحم نگاه می کنند.
یاد ضرب المثلی افتادم که بازنشر و یادآوری شاید حق مطلب گلایه ایثارگران را ادا کند.ا
ز دشمنان شکایت برم به دوست چون دوست دشمن است شکایت به کجا برم
واقعا سواله چرا کسی که جانباز کارمند باشه خیلی از امتیازها را داره و لی کسی که جانباز زیر 25 درصده باید گرسنگی بکشه و بمیره
با سلام دستورالعمل درصد جانبازی رزمندگان فاقد صورت سانحه با وجود انکه تهیه شده است ولی متاسفانه هنوز اجرا نمی شود لطفا در جهت احقاق حق رزمندگان این دستورالعمل را منتشر کنید و از مسئولین بخواهید از حق رزمنده ها دفاع کنند .
سلام در کدام کشور دونوع جانباز داریم چرا جانبازان نیروهای مسلح هیچ امتیازی به فرزندانشان تعلق نمیگیرد .چرا فرزندان جانباز نیروهای مسلح نمیتانند از کسری خدمت استفاده نمایند وچرابنیاد قانون را اجرا نمیکند ودرصدجانبازان نیروهای مسلح تا قبول نمیکند
با سلام
طبق قانون برنامه ششم توسعه باید در دوسال ابتدای برنامه یعنی تا پایان امسال مطالبات جانبازان ازجمله جانبازان ازکارافتاده بسیجی حالت اشتغال و...پرداخت گردد.این بدان معناست که اگر پرداخت نگردد دیگر تا پایان برنامه ششم یعنی تا پایان سال1400 قانونی که مهلت پرداخت تعیین کرده باشد موجود نیست وباید منتظر بمانیم تاچنانچه دربرنامه هفتم توسعه مجددا پرداخت مطالبات برای فاصله زمانی مشخصی درج شود و....
لطفا راهنمایی فرمایید چگونه می توان جلوی تضییع احتمالی حقوق مربوط به ماده 38 قانون ایثارگران تا پایان سال راگرفت؟
با چه مدارکی و ازچه مرجعی شکایت کنیم؟ از سپاه پاسداران که احکام حقوقی صادر نکرده است؟ از مجلس که بودجه تصویب نکرده است ؟ یا ازدیکر مراجع ....؟
با تشکر فراوان از شما
جانباز حالت اشتغال 30 درصد رزمنده داوطلب
با سلام و خسته نباشید اینجانب امین مجیدی جانباز ده درصد پاسدار وظیفه سپاه در سال 89دوچار اصابت ترکش از ناحیه پا سینه و گردن شدم ودر همان سال به درخواست سپاه به کمسیون عالی سپاه و کمسیون بدوی سپاه معرفی شدم و مورد تایید کمسیون برای درصد اعصاب و روان شدم ولی بنیادشهید درصدی برای اعصاب روانم نداده.لطفا من رو راهنمایی کنید که باید چیکار کنم.
با سلام برادر گرامی مجددا به بنیاد مراجعه کنید و بخواهید ایین نامه احراز جانبازی بدون صورت سانحه را اجرا و حداقل 5% بدهند
باسلام اینجانب جعفرکبابی جانباز15درصددرسال66براثراثابت خمپاره ازناحیه دوپا کمربازومجروح گردیدم خواهشمندم ازمسولین بخواهیدکهازحق جانبازان دفاع کنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi