شناسه خبر : 59434
چهارشنبه 09 خرداد 1397 , 15:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانواده جانبازان در ضیافت افطاری سپاه حضوریافتند

بمناسبت ماه مبارک رمضان، ضیافت افطاری جانبازان ۷۰ درصد و خانواده گرانقدرشان با حضور سردار حسین سلامی برگزار شد

فاش نیوز -  ضیافت افطاری جانبازان ویلچری، 70 درصد و خانواده آنان با حضور سردار حسین سلامی و به همت اداره ایثارگران سپاه پاسداران برگزار شد.

این مراسم از ساعت 19:30 روز سه شنبه 8 خرداد ماه مصادف با شب چهاردهم ماه مبارک رمضان با حضور جمع کثیری از جانبازان نخاعی، ویلچری و 70درصد تهران در مجتمع فرهنگی فتح المبین برگزار شد.

در این مراسم افطاری، سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، سردار ابوالقاسم شریفی، رییس اداره ایثارگران سپاه، حمید علی صمیمی، رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و جمعی دیگر از مسئولین ارشد سپاه پاسداران و بنیاد شهید در جمع ایثارگران حضور داشتند و ضمن دیدار حضوری با این ایثارگران و تجلیل از ایثارگری آنان، پاسخگوی برخی سؤالات و درخواست های آنان بودند.

در این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت، میهمانان روزه خود را افطار کردند؛ و در ادامه سردار سلامی دقایق کوتاهی به سخنرانی پرداخت.

سردار سلامی در سخنان خود با ذکر این مطلب که: حدوداً ۹سال است، برایم این توفیق حاصل می‌شود که در چنین شبی، خدمت جانبازان عزیز مشرف می‌شوم» درباره حقیقت جانبازی گفت:

«ما حقیقت جانبازی را با این قوای ظاهری خود نمی‌توانیم درک کنیم، وقتی موضوعات خیلی بزرگ و عظیم هستند، از قوه تصور انسان خارج است. جانبازی، یک شهادت مستمر است. یعنی یک جانباز انگار همیشه اجزاء خویش را و پیکر خود را تقدیم خدای متعال می‌کند. یعنی هر لحظه شهید می‌شود.

سردار سلامی ادامه داد: این استقامت و صبر در مقابل این سختی‌ها، از جانبازان ما کوه‌هایی رفیع از فضیلت، معرفت و انسانیت و ایمان ساخته است.

وی گفت: اگرچه آنان مؤمن بودند و با ایمانشان به استقبال خطرات رفتند؛ تیرهای بلا را به جان خریدند تا این جامعه زنده و سرافراز بماند.

سلامی در ادامه افزود: هر آنچه ما امروز از سربلندی، سرافرازی، اعتبار، اقتدار، شکوه، امنیت، پیشرف، رفاه و عزت داریم، متعلق به شما (جانبازان) است. این را نه برای دلخوش شدن شما عرض می کنم، بلکه یک حقیقت است.

وی در ادامه سخنان خود این را نیز اضافه کرد که: زیباترین توصیفات را خداوند متعال در آیات قرآن کریم از شما به عمل اورده است. «وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنفُسِکُم مِّنْ خَیْرٍ تَجِدُوهُ عِندَ اللَّهِ»، هر آنچه که شما از قبل به پیشگاه خداپند تقدیم میکنید، بعدا در آن دنیا آن را نزد خدا خواهید یافت. اجسام و اعضای شما عزیزان که از قبل به خدای متعال تقدیم شده است، امروز و الی الابد نزد خدا محفوظ است و آنها را خواهید یافت، اینها حقایق قرآنی است.

سردار حسین سلامی، صحبت های صمیمانه خود پیرامون جانبازیِ جانبازان را اینگونه ادامه داد و گفت: جانبازی یک شرف الهی است، یک انتخاب انسانی نیست، این را من نمیگویم، حقایق قرآن می‌گوید، «وَلَنَبْلُوَنَّکُم بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ»، این نقص جان، نقص جسم، برای جانبازان ما، یک موهبت الهی است. البته گفتن این برای ما ساده است، اما تصور آن برای شما، فقط با ایمان حقیقی آسان می‌شود. هر چند من بگویم، می‌دانید که نمی‌فهمم.

این سردار سپاه اسلام در تکریم و تجلیل از همسران و خانواده جانبازان ادامه داد: در این داستانِ جانبازیِ جانبازان ما، فداکاران و ایثارگران دیگری هستند که اعمال آنها، کم از جانبازی جانبازان‌شان نیست، به خصوص همسران جانبازان، شجاع‌ترین و فداکارترین انسان‌های روی زمین؛ آسمانی ترین انسان های زمینی، چون آگاهانه، با شناخت و بادرک مشکلاتی که در یک آینده طولانی و نامعین پیش روست. انتخاب چنین سمتی از زندگی جز از انسان هایی مافوق انسان ساخته نیست. و چیزی هم نمیتواند جایگزین این روح بزرگ و عظیم بشود. برای همین من فکر می کنم خانه جانبازان یک معراج الهی است. جایی است که انسان ها عروج معنوی دارند و محصول زندگی انها، جوانانی هستند که افق های آینده و پیشرفت را طی می کنند و به قله های رفیع سربلندی دست پیدا می کنند.

گفتنی است اجرای گروه سرود نوجوانان در رثای شهدا و جانبازان، رونمایی از یک پرتال اختصاصی دارای زندگینامه، تصویر مزار و محل مقبره شهید توسط سردار سلامی از سایر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم با برنامه صرف شام پایان پذیرفت.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
میتوانم سوال کنم چرا این خانه های درد ورنج وعزلت گرد گرفته است همسران انها از بار مصیبت قد خمیده اندمارا رها کنید دراین رنچ بی حساب
با ارزوی شفا برای تمام جانبازان و التماس دعا .
باسلام وقبولی عبادات شمااین روزمراسم جشن افطاری خیلی گرم هست ولی چراهمیشه فقط برای عده ای خاص هست ریس جمهورکشورباقشربازیگران سینمانمایندگان باتجارخاص وبنیادهم باعده ای خاص که همیشه همین افرادهستندحداقل یکسال هم مسولیین تغییرشیوه بدهندازقشرکارگروبیماروگرفتارومردم روستاهاوفقراءبهرحال بلرهاماازهمین قشرروحانیت بالای منبرشنیده ایم مولاعلی افطارخودرابه فقراءودرراه ماندگان ومسکین میداده حالاچی فقط یک قشرخاص هرساله درست سرتاریخ مراسم افطاری برگزارمیشوداگرهزینه این افطاری هاازبیت المال باشدبایدخرج فقراءبشودحالااگرازجیب مبارکشان هست اشکال نداردبهرحال مال خودشانهست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi