شناسه خبر : 59454
پنجشنبه 17 خرداد 1397 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حکم روزه برای قطع نخاعی ها

جانباز احمد مهری - در مقدمه عنوان می دارد رسالت نشریات رشد و نمو افراد جامعه با دادن اطلاعات جامع و مانع است و در جامعه آسیب پذیر جانبازان قطع نخاع این امر چشم گیرتر و خوشا به حال افرادی که در این عرصه قدم می گذارند که "من احیاالناس، احیاالناس جمیعا"
نظرات متخصصین ارولژی درین باب متفاوت است ولی غالب متخصصین اجتناب از روزه داری را برای افراد ضایع نخاع عنوان کرده اند؛ به عنوان مثال دکتر سیم فروش با وجود سلامت کامل کلیه ها و مجاری ادار اینجانب را به علت نیاز به نوشیدن مستمر آب در طول روز اجتناب از روزه داده است. آنچه که واضح و مبرهن است نوشیدن مستمر مایعات در طول شبانه روز برای افرادی اینچنین است و این خود میتواند مستمسک اجتهاد جانبازان ضایع نخاع گردد.

 صرف نظر از آن بر متولیان بهداشت و درمان "از جمله دکتر عباسپور" و گروه های پیگیری است تشکیل کارگروه و یا کمیسیون پزشکی با ترکیب پنج پزشک متخصص در زمینه اورولژی و... که نسبت به این مقوله اظهار نظر نموده تا جانبازان نخاعی نظر و رای آنان را با مرجع تقلیدشان منطبق نمایند.

در ذیل نظر بعضی مراجع در خصوص تقدیم می شود:

آیت ا... نوری همدانی
کسیکه روزه گرفتن برای او مشقت دارد روزه گرفتن واجب نیست.

نظر حقیر در باب مشقت:
هدف از روزه در قرآن مجید لعلکم تتقون عنوان شده است. تقوی در غالب موارد در ارتباط با مردم شکل می گیرد. اینکه فردی روزه بگیرد و تا دم افطار از ترس تعریق بخوابد و زندگی را تعطیل کنند، از مصادیق مشقت است.

آیت ا... وحید خراسانی:
سوال: اگر دکتر بگوید که روزه گرفتن برای شما ضرر ندارد ولی ما می ترسیم که روزه برایمان ضرر داشته باشد می توانیم روزه بگیریم؟
پاسخ: در فرض مذکور روزه گرفتن جایز نیست.

یا ایها الذین آمنو کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلم تتقون

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi