شناسه خبر : 59534
شنبه 19 خرداد 1397 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلایه دیرهنگام!

گلایه دیرهنگام بعیدی‌نژاد: نظمی نیست تا آمریکا را تنبیه کند
عضو تیم مذاکره‌کننده می‌گوید اگر یک نظم قانونمند بین‌المللی وجود داشت اکنون بایستی آمریکا محکوم و تنبیه می‌شد.
حمید بعیدی‌نژاد (مسئول هیئت کارشناسی ایران در مذاکرات هسته‌ای و سفیر فعلی ایران در لندن) تأکید کرد: آمریکا با نقض برجام در حال نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و اگر یک نظم بین‌الملل قانونمند وجود داشت اکنون بایستی آمریکا به شورای امنیت احضار می‌شد و شورای امنیت آن را محکوم می‌کرد، تنبیه و حتی تحریم می‌کرد.
به گزارش «تابناک» وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در پاسخ به سؤالی درباره توان اروپا برای عمل به وعده‌هایش درباره برجام و حمایت از شرکت‌های اروپایی فعال در ایران، اظهار داشت: ما می‌دانیم که اروپا برای ارائه تضمین و حمایت از فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران بسیار مصمم است.
بعیدی‌نژاد افزود: ما واقع‌گرا هستیم و می‌دانیم که برای اروپا محدودیت‌هایی وجود دارد و لذا به‌دنبال راهکارهای عملی هستیم و هر زمان که تضمین‌های اروپا روشن شد مسیر فعالیت عادی این شرکت‌ها در ایران مشخص می‌شود. می‌خواهیم بدانیم اروپا در عمل چه اقدامی می‌تواند انجام دهد، در واقع دریافت تضمین‌هایی از اروپا را دنبال می‌کنیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که آنها می‌توانند از شرکت‌های اروپایی برای همکاری با ایران حمایت کنند.
وی افزود: آمریکا با نقض برجام در حال نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و اگر یک نظم بین‌الملل قانونمند وجود داشت اکنون بایستی آمریکا به شورای امنیت احضار می‌شد و شورای امنیت آن را محکوم می‌کرد، تنبیه و حتی تحریم می‌کرد. متأسفانه واقعیت نظم جهانی متفاوت است.
سخنان اخیر بعیدی‌نژاد در حالی است که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه و برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده تا پیش از انعقاد و اجرای برجام می‌گفتند برجام توافق محکمی است که امضای شورای امنیت را هم پای خود دارد و آمریکا نمی‌تواند برجام را به هم بزند. آنها همچنین امضای کری را تضمین می‌دانستند و می‌گفتند وزیر خارجه آمریکا قول داده است. همچنین ادعا می‌شد خروج از برجام مورد بی‌اعتباری آمریکا می‌شود و دارای هزینه‌های حیثیتی است، بنابراین آمریکا قادر نیست از برجام خارج شود.
بعیدی‌نژاد توضیح نداده که آیا درک این که نظم بین‌الملل قانونمندی وجود ندارد، فهم پسابرجامی و عبرت برجام است یا قبل از آن هم می‌دانستند که نظم و قاعده‌ای وجود ندارد؟ اگر پاسخ، گزینه دوم است چرا بدون اخذ تضمین معتبر، تمام امتیازات را یکجا و نقد واگذار کردند و پس از آن 28 ماه به انتظار نشستند که آیا دل آمریکایی‌ها برای عمل به حداقل تعهدات خود نرم می‌شود یا خیر؟!

اینستاگرام
سلام ، فریب شیطان در افرادی موثر است که ایمان ضعیف به قدرت الهی دارند. آنان سعی کردند عاقلانه با شیاطین مقابله کنند در حالیکه دفاع مقدس الگو و تابلوی بزرگ پیروزی برای اقدامات عاشقانه در مقابل شیاطین است. اگر قدرت پوشالی آمریکا را باور کنیم میتوانیم اهرمهای شعبده بازی آنها را خنثی کنیم زیرا آمریکا با بدهی تریلیونی ضعیف ترین کشور دنیا است اما اهرم دلار و حمایت بانکهایی که عوامل و اسباب این شعبده بازی و قدرت نمایی هستند همچون شورای امنیت سازمان ملل بطور کامل وابسته و تابع آمریکا هستند.
بنابراین قدرت پوشالی آمریکا همانطور که بزک کنندگان برجام و معتقدین به کدخدا توانستند عده ای را با شعبده بازی فریب دهند دچار خود فریبی و خود باختگی در مقابل تصویر سازی شیاطین شدند لذا فقط قدرت ایمان میتواند سحر و جادوی شیطانی را همانطور که پیامبران و امامان معصوم (ع) و اولیای الهی و مجاهدین فی سبیل الله با توکل به خداوند متعال موفق به شکست ابر قدرتها شدند با خود باوری و ایمان به قدرت لایزالی میتوانیم توطئه های شعبده بازان و ساحران را باطل و مجبور به پذیرش شکست کنیم.
ابر قدرتها از قدرت ایمان و شهادت طلبی امت مسلمان وحشت دارند زیر بخوبی میدانند پشت پرده ظاهر ابر قدرتها فقط فریب و شعبده بازی شیاطین قرار دارد البته اینگونه شعبده ها فقط در نظر افرادی موثر هستند که ایمان ضعیف دارند.
سلام ، نظمی که بدنبالش هستید در سپاه قدس جستجو کنید آنها آنچنان آمریکا را مجازات کردند که باید از عصبانیت بمیرند. نظم بین المللی را در صفوف مسلمانان جهان در روز قدس جستجو کنید که صهیونیستها را گرفتار آنچنان آشفتگی و وحشت کرده که غده های چرکین اختلافات و مشکلات داخلی را فراموش کردند. نظم را در کلام مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) جستجو کنید که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند فقط عده ای عجول باعث شدند که آمریکا کمی جسارت کند و خودی نشان دهد اما خیلی زود دستان پر قدرت تقدیر الهی و نظم جهان هستی سیلی محکمی برای این جسارت کوچک نثارشان خواهد کرد که تا مدتها سیاه رو شوند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi