شناسه خبر : 59536
شنبه 19 خرداد 1397 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیات نصر۲ برگ زرین دفاع مقدس

ساعت 24 نیمه‌شب چهارشنبه سیزدهم خرداد ماه سال 66 عملیات نصر 2 آغاز شد و برگ زرین دیگری بر صفحات تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی گشود.

این عملیات در ارتفاعات غرب میمک و با رمز مقدس «یاحسین» انجام شد. در ادامه شرارت و جنایت دژخیمان بغداد بر مردم مظلوم کردستان عراق و نیز بمباران وحشیانه روستای «شلماش» سردشت، رزمندگان به منظور پاسخگویی و تنبیه ارتش متجاوز بعث، با اجرای عملیات «نصر 2» دشمن را با آتش قهر خود باز هم برای چندمین بار به سزای تجاوزش رساند.

منطقه عملیاتی میمک از نظر سوق‌الجیشی از اهمیت خاص برخوردار بود و آزادسازی آن می‌توانست ضربه مهلک و توان‌فرسایی بر دشمن وارد کند. در نخستین ساعات شروع عملیات، ارتفاعات 418 و 420 آزاد شد. در ادامه عملیات، نیروهای اسلام با انجام چند حرکت متهورانه موفق شدند گردان یک از تیپ 4 لشکر 22 را به میزان 100 درصد و گردان‌های 361 و 663 توپخانه و گردان 2 از تیپ 4 را به میزان 50 درصد منهدم کند و به یک گردان کماندویی و یک گروهان تانک دشمن به میزان 40 تا 100 خسارت وارد شد.

عملیات با تصرف ارتفاعات مهم 404 و 405 و 396 عراق ادامه یافت و به این ترتیب در اولین روز عملیات 20 کیلومترمربع از خاک عراق آزاد و بیش از 800 تن از نیروهای بعثی کشته و یا زخمی شدند.

در ادامه طرح تکمیلی عملیات نصر 2، در ساعت 21:25 دقیقه روز 17 خرداد به منظور پاکسازی منطقه از لوث وجود نیروهای بعثی، 2 ارتفاع مهم دیگر واقع در غرب ارتفاعات میمک آزاد و 200 کشته و زخمی به شمار کشته‌ها و زخمی‌های بعثی در این عملیات افزوده و همچنین 7 کیلومتر دیگر از خاک عراق آزاد شد. در پایان عملیات وسعت منطقه آزاد شده از خاک عراق به 30 کیلومتر رسید. در این عملیات مقادیر زیادی از ادوات دشمن منهدم شد و شماری نیز سالم به غنیمت درآمد.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi