شناسه خبر : 59572
یکشنبه 20 خرداد 1397 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران وابسته به اقتصاد مردمی و صنعت داخلی

رهبر انقلاب بارها برای قطع اقتصاد متکی به نفت هشدار داده و از عملکردها انتقاد کرده است لیکن در کنار انتقادهای سازنده و راهنمایی عالمانه، راهکارهای بسیار عالی و حکیمانه نیز ارائه کردند

ناشناس- آنانی که از تاریخ گله دارند میبایست افراد را متوجه تکرار اشتباهات تاریخی کسانی کنند که تاریخ ملت بزرگ ایران را وارونه رقم زدند و ایران را با وجود سرمایه عظیم ملتی موحد و فداکار با منابع ملی عظیم و انرژی رایگان به جای دستیابی به لیاقت و شکوه و عظمت در وابستگی به کفار و شیاطین گرفتار کردند.

 رهبر معظم انقلاب بارها برای قطع اقتصاد متکی به نفت هشدار داده و از عملکردها انتقاد کرده است لیکن در کنار انتقادهای سازنده و راهنمایی عالمانه، راهکارهای بسیار عالی و حکیمانه نیز ارائه کردند اما همچون تاریخ گذشته عده ای می خواهند در راس امور پشت میز با دلارهای نفتی ریاست کنند که حاصلش به جز وابستگی بیشتر به دشمنان نتیجه دیگری ندارد.

 می دانیم شاه مخلوع با وجود منابع عظیم مواد اولیه، انرژی رایگان و نیروی انسانی فداکار برای رشد صنایع بزرگ ایران تلاش کرد اما اشتباهش این بود که سرمایه گذاری در صنایع بزرگ را بوسیله دلارهای نفتی دنبال کرد لذا لیبرال های این روزها همان راه غلط را دنبال می کنند که نتیجه این سیاست ها وابستگی ایران را دو چندان کرده تا جایی که در ادامه راهی اشتباه منتهی به مذاکره با شیطان بزرگ شدند و خسارت های این تصمیم سراسر اشتباه فقط منزوی شدن و شکست قطعی و سقوط لیبرال ها است. خوشبختانه جمعیت کثیری از مردم با این تصمیم اشتباه همراه نشدند لذا با وجدانی آسوده همچنان امیدوار به اجرای فرامین عالمانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب هستند.

 برای مثال ملت بزرگ ایران دانستند ضمانت امنیت کشور با وحدت و پیروی از ولایت فقیه تامین می شود فلذا با وجود محاصره نظامی آمریکا وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دادند تا بزرگترین سربلندی و ارزشمندترین دستاورد انقلاب اسلامی نصیب تمام مسلمین جهان گردیده است. اگر امنیت کشور را همچون اقتصاد نفتی و صنعت مونتاژ به خارج وابسته کرده بودیم، امروز همچون رژیم اشغالگر علاوه بر مشکلات اقتصادی در ترس و وحشت و نا امنی شدید بودیم.

 در تاریخ ایران ابرقدرت های هزار سال پیش اسپانیا و پرتغال بودند که وضعیت کشور بدون نفت و منابع ملی و مردمی همیشه در جنگ به مراتب بدتر از امروز بود اما یک بار به صنایع دستی نفیس و نقش ارزشمند مردم اهمیت داده شد و برای تامین اقتصاد خرد و مردمی کاروانسراها و راه ها امن شدند و پایتخت به مرکز صنایع دستی ایران منتقل شد. با رونق اقتصاد مردمی مشت محکمی بر دهان ابر قدرت های آن دوران زدند و مناطق بسیاری از غرب کشور که در تصرف عثمانی ها بود، به کشور بازگشت.

 اگر دولت به جای تبدیل اقتصاد متکی به استخراج و فروش نفت خام که خود متکی به سرمایه خارجی است و اقتصاد صنایع بزرگ که متکی به دلارهای نفتی است به دنبال اقتصاد خرد مردمی (حتی در سه سال اول متحمل ضرر شود) تغییر جهت ندهد و اقتصاد و بازار دولتی و رانتی را تبدیل به اقتصاد خرد مردمی و صنایع کوچک نکند یعنی فرامین رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و بهره وری از نیروی عظیم بسیج مردمی اجرا نشود، یقین داریم این نیز همچون دولت های دویست سال قبل که مرعوب زرق و برق و تجلمات و دین گریزی غربی بودند، به جز افسوس و ندامت شدید در آتش قهر ملت و خدای متعال حاصلی از عملکردشان نخواهند داشت.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi