شناسه خبر : 59580
دوشنبه 21 خرداد 1397 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بهترین نصاب برای فرزندان ایثارگران در رشته های خاص

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس نمره طراز علمی ۷۰ درصد را مناسب ترین گزینه برای ورود فرزندان ایثارگران در رشته های خاص دانشگاهی عنوان کرد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس نمره طراز علمی 70 درصد را مناسب ترین گزینه برای ورود فرزندان ایثارگران در رشته های خاص دانشگاهی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، قاسم جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری اولین سالگرد بزرگداشت شهدای حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نه تنها در ایران، بلکه در تمامی کشورهای جهان، برای ایثارگران امتیازاتی وجود دارد، چرا که آنان عزیزترین فرد خانواده خود را از دست داده است، بنابراین هر دولت و حکومتی در ارتباط با این عزیزان، امتیازاتی را درنظر بگیرد تا برای سایر افراد جامعه الگو شود و انگیزه ای برای مردم ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در حالی که بنظر من، در جمهوری اسلامی بزرگترین اجحاف در حق ایثارگران و رزمندگان شده، چرا که امتیاز آن چنانی به آنها داده نشده است.

جاسمی با اشاره به یکی از مصوبات قوانین ایثارگری در خصوص پرداخت حقوق ماهیانه به رزمندگان و ایثارگران نیازمند(معسر) یادآور شد: در موضوع پرداخت حقوق به رزمندگان معسر شاهد هستیم که بر طبق قانون باید ماهیانه یک میلیون و پنجاه هزار تومان پرداخت شود، ولی متاسفانه با وجود گذشت سه ماه از سال 97 تا کنون ریالی به آنها داده نشده و از سوی دولت اجرایی نشده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم متذکر شد: رزمنده ای که در دوران جنگ ممکن بود حتی با وجود چند روز حضور، دچار مجروحیت و یا شهادت شود و دوران جوانی خود را در مناطق عملیاتی سپری کرده و هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشته، در حال حاضر حتی برای دریافت دفترچه تامین اجتماعی گرفتار مشکلات عدیده ای شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از این عزیزان که در سراسر کشور زندگی می کنند و با ما در ارتباط هستند، از اجرای مصوبات ایثارگری از سوی دولت و عدم نظارت از طرف مجلس گله و شکایت می کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در خصوص تعیین نمره 70 برای طراز علمی فرزندان ایثارگران یادآور شد: بنظر من همان نمره 70 درصدی که در سنوات گذشته به تصویب رسیده است، مناسب است.

وی تصریح کرد:متاسفانه برخی درصدد شبه افکنی در مورد ورود فرزندان ایثارگران به رشته های خاص در دانشگاه ها هستند، تا با ایجاد شائبه، چنین القاء کنند که آنها بیسواد و کم سواد هستند، در صورتیکه اصلا چنین نیست و همانطور که عرض کردم، این ها هم بالاخره یک حق و حقوقی دارند که باید دولت و نظام آن را در نظر بگیرد.

جاسمی در پایان تاکید کرد: اگر سواد علمی فرزندان ایثارگران در مقایسه با سایر افراد در سطح بالایی قرار نداشته باشد اما مطمئنا کمتر از آنها نباشد، از این جهت به عنوان نماینده مجلس عرض می کنم باید شرایط قابل قبول علمی برای فرزندان ایثارگران و رزمندگان برای تسهیل در ورود به دانشگاه ها فراهم شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
کاش همه مث شما خوب بودن
خدا پدر و مادرت بیامرزه. ما فکر کردیم دیگه ایثارگران حامی ندارن تو مجلس مشع سه دهم.
درود بر شما نماینده محترم ایثارگران .حداقل یک نفر پیدا شد از ما حمایت کنه. حدنصاب 70درصد مناسب است.تنها سهمیه ما همین سهمیه کنکور هست.لطفا در تلاش باشید که حدنصاب افزایش پیدا نکند چون مانع ورود ایثارگران به دانشگاه های دولتی میشود.واقعا حد نصاب 85 درصد ظلم بزرگی در حق خانواده های ایثارگران و شهدا خواهد بود.با تشکر از شما نماینده محترم فراکسیون ایثارگران.
سلام لطفا آدمین سایت جواب بده
آگه بخواد تغییر کنه کی خبر نهایی میاد
درودبرنماینده انقلابی ومومن دیارمان کرمانشاه دست مریزادپهلوان تاتو دریم غم نیریم
احسنت درست اش ام همین
جناب جاسمي اميدوارم اين سخنان از روي خود شيريني نباشد ، در حاليكه كميسيون بهداشت ودرمان طي نشستي با بنياد شهيد وامور ايثارگران وذكر دلايل و آمار ، منطق افزايش تراز علمي را توجيه كرده اند ومسيولين بنياد را قانع نمو ده اند كه ضمن حفظ شان ايثاركران افزايش تراز را منطقي دانسته اند بنظرميرسد اين سخنان بار منطقي ندارد اكر واقعا قصد كمك داريد رايزني كنيد كه تراز علمي ٨٠ درصد بشود چون ٨٥ درصد زياد است
بنیاد کلا راضیه .فقط به میز اقایون دست نزنید دیگه بقیه چیزا مهم نیست. سازمان و نهادی خموده تر و خواب تر از بنیاد در ایران نداریم
جناب آقای دکتر جاسمی ضمن تشکر از دفاع جانانه شما وسردبیر محترم سایت فاش نیوز که شبانه‌روز به بیان مشکلات ایثارگران وپیگیری مصوبات لایحه جامع ایثارگران از طریق مجلس موقع مطالب شما خواندم به یاد شهر شهید پرور کرمانشاه و اوخر جنگ وزمان عملیات مرصاد وآن روزها که شهر خالی از سکنه منهای رزمنده و پرنده در شهر کسی پر نمی زد ورزمند گان جان برکف از شهر دفاع نمودند ولی الان عده‌ای از مرفین بی درد واز خدا بی خبر به بهانه بارمالی جلو مصوبات قانونی مجلس درخصوص لوایح چهارگانه و ششگانه درلایحه برنامه ششم ایثارگران که به تایید شورای محترم نگهبان هم رسیده است ونزدیک به دو سال است بایگانی و رزمنده‌ها را مسخره می کنند
باسلام درجهت سخنان اخیر وزیر علوم برای حذف سهمیه پنج درصدی برای امسال واجرایی شدن احتمالی آن در سایت درباره آن صحبت شود خواهشا..
مثل اینکه امار رزمنده و ایثار امسال فزوتی یافته و سهمیه مناطق در بعضی رشته ها بهتر از سهمیه است خصوصا در تجربی ،
فاش نیوز این چند روز که بحث سهمیه در مجلس گرمه و دارن ظلم می کنن به ایثارگران دیر به دیر خبر می‌ذاری دیر به دیر کامنت می‌ذاری .خیلی فرهنگی شدی! بنده خدا ایثارگران که تا به اونا میرسن همه فرهنگی میشن.
یه خبری بدید دیگه .چقدر این کارتون ظالمانس.ما دوهفته دیگه کنکور داریم به شدت استرس داریم کی مشخص میشه پس
عزیزم نگران نباش این اخباری که درمورد سهمیه پخش میشه همش واسه جلب توجهه!من از بنیاد پرسیدم گفتن که شایعه اس!!نگران نباش بشین درستو بخون:)
فاطمه جان چی شایعه است امروز در مجلس دارن ادغام سهمیه رو تصویبش می‌کنند .
دیروز خبری نشد فقط یه روزم به باد رفت اعصابم خورد شد نشد دیگه درس بخونم سه شنبه دوباره فکر کنم بره برای رای گیری
سال قبل که برای تجربیها امتیازی نداشت با مناطق تفاوت نداشت
جامعه ی ایثارگری باید از هر 30 درصد سهمیه ایثارگران حفاظت کند. افزایش زیاد تراز جفایی در حق داوطلبان 25 درصد و اختصاص مازاد به داوطلبان آزاد ظلم آشکار به داوطلبان 5 درصد است
چرا همون اول که این تجمع جلوی مجلس شروع شد گروه مجازی تشکیل ندادیم تا ما هم با هماهنگی بیشتر از حقوق خودمون دفاع کنیم ؟! من مطمئنم این یک حرکت کور فرهنگی برای نفوذ در دانشگاهاست . در کجای دنیا به حقوق مسلم خانواده های کشته شده های جنگ و یا کهنه سربازهای باقی مونده اینچنین شنیع و زشت حمله میشه ؟!
توروخدا تغییرند4ین تاکنکور فرصتی نیست دیگه خواهش میکنم چندتا ادم خدا شناس صدای مارو به گوش نماینده هابرسونه ما تقاضا داریم سهمیه مثل سال های قبل بمونه
خدا خیرت بده که انقدر منطقی هستی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi