شناسه خبر : 59586
سه شنبه 22 خرداد 1397 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای کمیسیون پزشکی استان گلستان

منِ بی خبر، بعد از۱۷سال به امید اینکه این کمیسیون پزشکی دیگر مانند سابق نیست، در آن شرکت کردم، ولی اشتباه کردم!

سیدحسین آیتی یک جانبازکم درصد - خواستم جریان کمیسیون پزشکی بنیاد جانبازان استان گلستان در تاریخ۲۴ اردیبهشت ۹۷ رو بنویسم.

من بعداز۱۷سال با تقاضای شرکت در کمیسیون های تعیین درصد و احقاق حق پرستاری و حالت اشتغال در این کمیسیون شرکت کردم و نوبت من دقیقا" آخرین نفر بود.

 قرار نیست که به خودم دروغ بگم، برای همین تمام واقعیت رو می نویسم چون چیزی برای ازدست دادن ندارم که نگران آن باشم. من سال ۸۰ به خاطر موج گرفتگی از سر و تمام بدن و اصابت گلوله و ترکش درکمیسیون شرکت کردم و آن زمان به خاطر پیشرفته نبودن تجهیزات پزشکی در نوار عصب و عضله پای مجروح من فقط قطع کامل "عصب پرونال" تشخیص داده شد و با احتساب مجروحیت های دیگر ۲۰درصد شدم و سال ۹۶ وقتی نوارعصب جدید گرفتم مشخص شد عصب "تبیال" هم بطور کامل قطع شده.

زمانی که از بنیاد استان تماس گرفته و زمان انجام کمیسیون را گفتند، اعلام کردند هر بیماری و صدمه غیرجنگی هم دارم مدارک آنها را هم برای احقاق حق پرستاری و حالت اشتغال ارائه کنم که علاوه برمجروحیت شکستگی و پلاتین گذاری ساعد دست چپ و قطع عصب انگشتان دست و عمل دیسک کمر و پلاتین گذاری و همینطور بیماری قندعصبی را هم ارائه کردم ولی هیچ کدام از کمیسیون ها نتیجه ای نداشت، علت آن هم نه برای من بلکه تمام پرسنل بنیاد اعضای تیم پزشکی کمیسیون مشهود بود. چرا...؟ چون متاسفانه پرونده مرا یکی از پرسنل بنیاد، ابتدا قبل از بررسیِ دبیر کمیسیون، نزد پزشک داخلی که به نظرم ایشان تشخیص صعب العلاج بودن می داد برد و این شد که آن پزشک محترم که نام شریف ایشان را هم نمی دانم (فقط چشمان رنگی او خاص بود) آنچنان ناراحت شد و کینه ای به دل گرفت که همان جا نظر هر۳ کمیسیون را منفی زد!

‌بله به همین راحتی.

حالا هم اهمیت نداره که هرکدام از شما دیدگاه خودشو بگه، ولی خواستم بگم هنوز هم کمیسیون های پزشکی بنیاد جانبازان متاثر از سلیقه ای نظر دادن است نه معیارهای قانونی!

 نمی دانم این قانون هنوز هم وجود دارد یا نه؟ ولی زمانی بنیاد شهید و جانبازان ۲۰درصد با ۵۰سال سن را به کمیسیون حالت اشتغال اعزام می کرد و اکثرا هم حالت اشتغال می شدند. یکی از آشنایان ما با ۱۰درصد و ۶۰سال سن، چندسال پیش شامل حالت اشتغال شد، حتی بنیاد کل هم دقیقا دستور داده بود کمیسیون حالت اشتغال، حق پرستاری خصوصا برای جراحات و بیماری های غیرجنگی را هم لحاظ کند.

به جانبازان عزیز پیشنهاد می دهم به خاطر اینکه پیش خودتون تحقیر نشید، در هیچ کمیسیون پزشکی بنیاد شرکت نکنید. در آن کمیسیون تعداد دعوت شده ها به کمیسیون ۱۰۱نفر، ولی تعدادحاضر۶۰نفریا کمتر. آن بندگان خدا می دانستندچه خبراست و انصراف دادند ولی منِ بی خبر، بعداز۱۷ سال به امید اینکه این کمیسیون پزشکی دیگر مانند سابق نیست، در آن شرکت کردم، ولی اشتباه کردم!

هنوز هم یک نفر می تواند سلیقه ای و عقده ای وار نظربدهد.

از حق نگذریم خدا شاهداست تمام پزشکان درکمال ادب و احترام و حتی بعضی ها با وسواس خاص و حوصله پرونده جانبازان را بررسی و آنها را معاینه کردند، ولی این آقای دکترِ چشم رنگی، مانند آن پزشکی که دریک کمیسیون پزشکی سالها قبل بود که مهر نظام پزشکی اش گم شد و ایشان باتصور اینکه توسط یکی از حاضرین سرقت شده، به هیچ جانبازی حتی یک درصد هم اضافه نکردند، کاملا شخصی و به دور از معیارهای قانونی و ازآن مهمتر معیار وجدانی و انسانی است که با سرنوشت من و آینده خانواده ام بازی کرد. من درنهایت دو یا سه سال تازه اگر اجل معلقی نباشد، زنده خواهم ماند. ولی خانواده ام چه؟

 من روایتی شنیدم که از حضرت علی سوال شد بزرگترین گناه کبیره چیست؟ و ایشان فرمودند بزرگترین گناه کبیره ناامیدشدن از رحمت پروردگار است. پس اگراین متنِ دلتنگی من هیچ سودی برای شما نداشت، حداقل با شخصی که بزرگ ترین گناه کبیره را کرده آشنا شده اید. بله ناامید از آینده...

 اینقدر ظلم به من تابلو و آشکار است که نمی گم تمام چندهزارنفر مردم شهرکوچک محل زندگی خودم، بلکه چند صدنفر ازبزرگان آن، به خوبی این حرف مرا تایید می کنند و اگر قبول ندارید می توانم مانند حرکت نمایندگان مجلس یک تومار چند هزار امضایی (از یک شهر ۱۷هزارنفری) تهیه کنم، خودش رکوردی است از تعداد امضاهایی که با من ابراز همدردی و همبستگی کرده اند!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
برادر رزمنده وجانباز ماها 30 سال است تحقیر شده ایم
باید رشوه بدهید به شهیدی تا کارت درست بشه
با عرض سلام نگران نباش روز انتقام از ظالم نزدیک است.
سلام
برادران عزيزو جانباز تا زمانيکه رئيس و دبير کمسيون پزشکي بازنشست يا منتقل يا جابجا ويا .... نشود وضعيت بدتر ميشود که بهتر نخواهد شد ...

ضربه اي که اين کمسيون ها به نظام و دولت و جانبازان زده اصلا قابل جبران نخواهد بود .مگر جانبازي که بالاي 50 سال سن دارد و صعب العلاج هم هست ميتواند با يک حقوق يک ميليوني امورات زندگي را با 5 سر عائله بگذراند ؟
بخدا قسم مردم تا فيش حقوقي را نبينند باور نمي کنند که چه بلايي به سر جانبازان جنگ مي اورند ...
خدا نگذرد که اين بلاها را بر سر خانواده هاي بي گناه جانبازان اورده اند . زن و بچه هايي که ارزوي يک پدر سالم را دارند که احتياج به هيچکس نداشته باشند ...

و اما با اين پدر دلسوز و جانباز و بي درامد تکليفشان چيست ؟
با سلام
برادرگرامی امیدوارم خدا به شما صبر بدهد و امید خود را از دست ندهید و تا حذف کلمه 25% از متن قانون همراه مااکثریت ایثارگران باشید و قلم در دست داشته باشید.
همه می دانند کمیسیون های پزشکی به دلیل عدم احراز واقعی جانبازان زیر25% پرتخلف ترین قسمت بنیاد هستند .
مگر می شود رزمنده ای در گردانهای توپ و تانک و گلوله باشد و موج انفجار او را نگرفته باشد ؟
مگر می شود رزمنده ای، شهادت صدها دوست و همرزم خود را ببیند و دچار مشکلات اعصاب و روان نشده باشد ؟
الان هم که ایین نامه احراز رزمنده های بدون صورت سانحه تهیه شده است معلوم نیست چرا برای اجرا ابلاغ نمی کنند؟
هنوز آیین نامه اجرایی نحوه پرداخت کمک معیشت ایثارگران را تهیه نکرده اند چون می دانند اگر بخواهند یک قانون عادلانه بنویسند، باید حقوق برخی قطع شود .
جانبازان زیر25% که سرپرست خانواده هستند با سن بالای 50سال نه حقوق دارند و نه معیشت و نه بازنشستگی .
آیا این عدالت است ؟
در مورد تخلف ها اطلاع رسانی درستی نمی شود، ولی اقای خجسته نماینده محترم مردم همدان ان شااله شجاعانه این کار را تا اخر پیگیری خواهند کرد.
کارمندان بنباد از همه بدترن ..جانباز اعصاب وروان
جانبازعزیز...به دریارفته میداندمصیبتهای طوفان را..اونیکه رنگ جبهه راندیده ومیخواددرباره مشکلات جسمی وفدارکاریهای جانبازان نظربده چطوری میتونه درک درستی ازرنجهای ماداشته باشه وقتی خودش تامین هست..نون خو ش خدمتی به مافوقش رامیخوره..من شاهدم کسی که درجنگ بوده اگه جسمش هم سالم باشه روح و روان نابودی مانده براش..البته اونیکه مثه منو وشمادرخط مقدم جنگیده باشه..تازنده ایم باخاطرات تلخ جنگ وخون وجنازه و جراحات بایدزندگی کنیم...
سلام عیدتون مبارک نماز و روزه تون قبول جانبازی که ازکارافتادگیش 2سال تایید شده قرار بوده همون 1200...1300 بدن ندادن واعصاب و روان شدیدزیرپوشش بهزیستی هست وبایارانه واحقوق بهزیستی زندگی میکنه چی خدا ازشون نگدره که زندگیمون به بازی گرفتن بازم صد رحمت به مسیولین بهزیستی چون اعصاب وروان وموج انفحار رو کمیسیون 134 وکمیسیون پزشکی وبدوی تاییدکرد ولی بنیاد گفت پرونده وبعد ایا وجدان دارا ..ایاشبها راحت میخوابن البته بله جون اعتقادی به هیچ ندارن واین اعتقادات برای جانباران وم دم و...ااست فعلا تا جیبهاشون پر بشه
برادرخوبم اصلا ناراحت نشو به وحدانیت خداوند پیگیرباش اگر بااین کذب به ماه محرم رسید ومشکلی برایش پیش نیامدهرچه خواستی درهمین قسمت پیامتو به من برسان امیدوارم همه چیز ازطرف شماهم حقیقت داشته باشد من الله توفیق
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi