شناسه خبر : 59606
دوشنبه 28 خرداد 1397 , 14:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقدامی قابل تقدیر از باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان؛

افطاری باشگاه جانبازان شهید با حضور میهمانان ویژه

افطاری باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان شهید در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با حضور مهمانان ویژه برگزار شد.

فاش نیوز - افطاری باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان شهید در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با حضور مهمانان ویژه برگزار شد.

مراسم افطاری جانبازان نخاعی فعال ورزشی در باشگاه سالن شهید یگانه (ورزشگاه شهدای مخابرات) در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با حضور خانواده جانبازان و مهمانان ویژه برگزار شد.

با نزدیک شدن به اذان مغرب، کم کم ماشین ها وارد محوطه باشگاه شده و تک تک جانبازان به همراه خانواده هایشان سر می رسیدند. با تاریک شدن هوا و دم دمای اذان مغرب، حدودا" 50 جانباز نخاعی با شور و حالی خاص در سالن شهید یگانه (ورزشگاه شهدای مخابرات) جمع شده بودند و شور و حال زندگی با وجود گرسنگی و تشنگی دم غروب، در فضای سالن پر بود.

بگو و بخندهای جمع های چندنفره جانبازان، سلام و احوالپرسی های گرم آنها و خانواده هایشان و جو خوب صمیمیت و معنویت، فضای بسیار زیبایی را ایجاد کرده بود.

در یک طرف سالن برای حضور جانبازان نخاعی میزهایی را تعبیه کرده بودند و در طرف دیگر سالن، فرش هایی برای انداختن سفره برای خانواده ها پهن کرده شده بود.

 با بلند شدن صدای اذان مغرب، مراسم با نماز جماعت آغاز شد اما این جمع تنها جمع جانبازان نبود!... مهمانان ویژه این افطاری هم رسیده بودند... کار زیبایی که توسط جانبازان و بانیان صورت گرفته بود!... تعدادی از بچه های بی بضاعت که بعضا سرپرست خانواده های خود نیز بودند نیز به این مهمانی دعوت شده بودند تا در میان جمع قهرمانان جانباز حضور پیدا کنند.

 همانگونه که افطار به افراد نیازمندتر، در دین اسلام توصیه شده، این افطاری جایگاه و اجر خاص تری نسبت به افطاری های دیگر داشت و با شروع نماز جماعت این کودکان نیز در صف جماعت به جانبازان پیوستند.

 با پایان یافتن نماز جماعت، همه بر سر میزها و سفره ها قرار گرفتند و مراسم افطاری و باز کردن روزه رسما" آغاز شد. این کودکان نیز در جمع و در کنار جانبازان قرار گرفته و با انرژی خاصی افطار می کردند. جو جمع جانبازان در کنار هم، جمع خانم ها و بازی و شادی و نشاط بچه های جانبازان، بعلاوه شادی این جمع کودکان و مهمانان ویژه، هر لحظه بر معنویت و برکت این جمع می افزود و علاوه بر اینکه شادی حضور در این جمع گرم معنوی و صمیمی، در چهره های این کودکان هویدا بود، به همین تناسب این خوشحالی را در نگاه جانبازان هم می شد دید.

 

افطاری با پکیج پذیرایی بسیار خوب و کاملی داده شد و با اتمام افطاری و جمع شدن سفره ها، مراسم کوچکی برگزار شد. همه جانبازان و بچه ها روبروی میزی در وسط سالن جمع شدند و برنامه با قرائت قرآن توسط یکی از جانبازان آغاز شد. پس از آن مداحی کوتاهی با صوت زیبای یک جوان صورت گرفت و بعد از آن جانباز عسگری اجرای برنامه را به عهده گرفت و تعدادی هدیه که برای کودکان مهمان درنظر گرفته شده بود، توسط جانبازان به آنان اهدا گردید و از تلاش های این بزرگ مردان کوچک برای ساختن یک زندگی بهتر، تقدیر به عمل آمد.

 این قسمت از مراسم با استقبال جانبازان و خانواده های آنان روبرو شد چراکه در حین اعلام اسامی این کودکان و تقدیم هدیه ها، صدای صلوات ها و تشویق های بسیار با شور و شوق خاصی در فضا می پیچید که لبخند رضایت جانانه ای را بر لب این کودکان نشانده بود.

پس از آن نیز مهمانان با توزیع شام از سالن خارج شدند و این میهمانی دلنشین و خاطره انگیز که ابتکاری در نوع خود محسوب می شود پایان دادند. اقدام قابل تقدیر و درخور تحسین جانبازان عضو باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان شهید در برگزاری این مراسم ارزشی که با همکاری صمیمانه مسئولان و کارکنان باشگاه شهدای مخابرات انجام گرفت نمونه ای است که می تواند الگویی برای برگزار کنندگان مراسم هایی از این دست قرار گیرد و اقداماتی از این دست باروح روزه داری و افطاری دادن و اطعام دیگران در ماه مبارک رمضان همخوانی بیشتری دارد. خوشبختانه جانبازان و قهرمانان خط شکن جبهه های نبرد و جهاد دیروز امروز نیز در صحنه های فرهنگ و اخلاق به عادت شکنی و پایه گذاری رسومات اسلامی و اخلاقی همت گماشته اند.

گزارش از شهید گمنام

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
باسلام و دعا برای قبولی طاعات و حسنات، اقدام بسیار زیبایی بوده. چرا که نفس افطار دادن در ماه میهمانی خداوند تبارک و تعالی نشاندن خنده بر لبان یتیمان و مستمندان و نشستن در کنار اشخاص بلند همتی که با سن اندک ولی با منش بزرگ به معاش خانواده کمک میکنند و ضیافت یعنی همین.
آفرین بر غیرت و شعور شما جانبازان که باردیگر نشان دادید که ایثار میتواند در همه ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد.
باشد که مسئولینی نیز از این عمل پسندیده شما بیاموزند که البته نخواهند آموخت. آنها در سرور مستانه مسيولیتشان غرق هستن و چشم بینا و گوش شنوایی ندارند.
امید که این سفره پر برکت، مرضی خداوند قرار گیرد.
خخخخ,فک نکنم یکبار دعوت کرده باشن از خانواده های شهدا و یا جانبازان زیر ۷۰ درصد
بخورید و بیاشامید ولی اصراف نکنید
پس صاحب جانبازان قطع نخاع تو عکسها نبود آقای اسرافیلی رو میگم
یواش یواش داره صاحب همه جانبازا میشه
اینجا افطاری از دستش رفت
هههههههههههههههه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi