شناسه خبر : 59612
سه شنبه 22 خرداد 1397 , 11:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردار همدانی عاشق کدام شهید بود؟

حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌مهر به بیان خاطراتی از شهید امیر چلویی پرداخت و اظهار کرد: جانباز شهیدچلویی به عنوان یکی از هسته‌های اولیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همدان و از سرداران شناخته شده به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه این شهید شخصیتی فکور، دارای برنامه و یکی از پشتیبانان دوران دفاع مقدس در بخش لجستیک و تدارکات در تیپ انصارالحسین(ع) به حساب می‌آمد، افزود: شهیدهمدانی با یارانی همچون شهیدان چلویی، علی چیت‌سازیان، حسن ترک، حاجی‌بابایی و بهادربیگی معنا و تفسیر می‌شود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهیدچلویی یکی از یاران کلاس درس هجرت، جهاد و شهادت بود که سالیان سال دوران طولانی جانبازی را سپری کرد و در نهایت به جمع دوستان شهیدش پیوست، عنوان کرد: این شهید در دوران خدمت خود در شورای سپاه پاسداران، مدیرکل بنیاد جانبازان همدان و نیروی زمینی سپاه پاسدران به ایفای مسئولیت پرداخت و دین خود را نسبت به امام راحل، انقلاب و خانواده‌های شهدا ادا کرد.

درباره شهید چلویی بیشتر بخوانید:

«حاج امیر چلویی» شهید شد

این عاشق خفته در این تابوت سرد، کیست؟ +‌ عکس

وی با بیان اینکه تمام رزمندگان دوران دفاع مقدس این شهید را با تبسم و لبخندی می‌شناختند و حال از او جز مهرورزی توصیف دیگری ندارند، ادامه داد: امیر چلویی از جمله افرادی بود که انس عجیبی با حاج سیدرضا فاضلیان، آیت‌الله عندلیب‌زاده و مرحوم آیت‌الله آقانجفی داشت.

رضوی‌مهر با بیان اینکه کلاس‌های معنوی و معرفتی زیر نظر این شهید و بسیاری از بزرگان برای سپاه پاسداران همدان تدارک دیده می‌شد، عنوان کرد: این شهید به امور معنوی از جمله نماز اول وقت توجه ویژه داشت و در مساجد متعدد برای اقامه نماز شرکت می‌کرد.

وی گفت: در بحث پشتیبانی از محور مقاومت در لبنان، پاسدارانی که از همدان به این نقطه اعزام شدند تمام شرایط را این شهید والامقام فراهم می‌کرد و همواره خود در دوران سخت از نهضت آزادی‌بخش فلسطین دفاع می‌کرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهیدچلویی انس عجیبی با شخصیت‌ها و مبارزان قبل از انقلاب داشت، گفت: از جمله آنها می‌توان به مرحومه دباغ، شهید محمود شهبازی و هادی خضریان و بسیاری از شهدای دیگر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این شهید ذخیره‌ای برای نظام و انقلاب بود و حال به جمع دوستان خود پیوسته و امروز یاران انصارالحسین(ع) در سوگ او مغموم هستند، عنوان کرد: ترکش در کنار مهره کمر این شهید قرار داشت و امکان عمل نبود ولی تمام فکر و ذکرش نزد دوستان و یاران شهیدش بود.

رضوی‌مهر با اشاره به اینکه زمانی که شهیدهمدانی به دیدار او رفته بود شهید چلویی با تبسم گفت، شهید ترک را نیاورده‌ای؟ افزود: این سراغ گرفتن نشان از این داشت که هنوز خود را در دوران دفاع مقدس می‌دید و لحظه‌ای از یاد شهدا غافل نبود.

وی با بیان اینکه شهید همدانی همواره به او عشق می‌ورزید و مدام پیگیر مسائل درمان او بود، تصریح کرد: باید به خانواده این شهید تبریک گفت که سال‌ها دوران جانبازی را تحمل و خود را وقف آن کردند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امروز شهید چلویی میهمان امام راحل و شهداست چراکه شهدا چلویی را بهتر از اهل زمین را می‌شناسند، خاطرنشان کرد: او آبروی خود را خرج کرد تا عزت رزمندگان اسلام حفظ و اهداف سپاه پاسداران تحقق یابد.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi