شناسه خبر : 59646
جمعه 25 خرداد 1397 , 11:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رد پیوستن به FATF توسط جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی:

پیوستن به FATF ایران را از مقام فرادست به جایگاه فرودست تنزل می‌دهد

خبرگزاری فارس: پیوستن به FATF ایران را از مقام فرادست به جایگاه فرودست تنزل می‌دهد

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تاکید کرد: پیوستن به کنوانسیون مقابله با حمایت مالی از تروریسم، ایران را از مقام فرادست به جایگاه فرودست تنزل می‌دهد.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ضمن تبریک عید سعید فطر و تقدیر از رفتار هوشمندانه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با حمایت مالی از تروریسم تاکید کرد: پیوستن به این کنوانسیون ایران را از مقام فرادست به جایگاه فرودست تنزل خواهد داد.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در آخرین جلسه رسمی خود ضمن تحسین‌ّبرانگیز و هوشمندانه خواندن رفتار مجلس در جریان بررسی لوایح چهارگانه دولت که گفته شده با هدف تغییر وضعیت خاکستری ایران در سازمان FATF تدوین شده، تاکید کردند که مسکوت گذاشتن دو ماهه یکی از لایحه می‌تواند طرف اروپایی برجام را مجبور به اعلام تضمین‌های عملی برای عمل به تعهدات این پیمان کند.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با ممنوع و غیر قابل بخشش دانستن انجام هرگونه آزمون و خطا در مسائلی که منافع ملی ایران را نشانه رفته است، یادآوری کرد که در 40 سالگی انقلاب اسلامی، فهرست مطولی از حق کشی‌ها، اشغالگری‌ها و عدالت ستیزی‌ها از سوی آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی منطقه‌ای‌اش پیش‌روی ایرانیان قرار گرفته که جایی برای آزمون‌های پایه و محاسبه‌های غلط نسبت به دشمن باقی نمی‌گذارد.

این جمعیت با اشاره به معطل نگه داشتن 70 ساله مطالبات بر حق فلسطینیان مظلوم بین شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل با همکاری تنگاتنگ مثلث شوم عبری - غربی - عربی تاکید کرد: همین نمونه کافی است تا باور کنیم که تعریف «تروریسم» به دست نظام سلطه صورت می‌گیرد و پیوستن به پیمان‌های ضد تروریستی در چنین شرایطی هیچ کمکی به مهار این پدیده در جهان نمی‌کند؛ وگرنه رژیم اشغالگر، کودک کش و تروریست صهیونیستی نباید در ساز و کار شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شد و در نقطه مقابل مظلومان فلسطینی از سوی آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی‌اش، به عنوان مصداق تروریست معرفی شود. 

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ضمن هشدار به نمایندگان مجلس و دستگاه دیپلماسی دولت مبنی بر ضرورت شناسایی لایه‌های آرایش دشمن در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز شناسایی برخی عوامل نفوذی، خاطرنشان کردند که انبوه اهانت‌های عربده‌جویانه امریکا و برخی دولت‌های اروپایی با وجود اجرای تمام تعهدات مندرج در برجام توسط جمهوری اسلامی ایران، کافی است تا در تنظیم نوع رابطه و مذاکرات آتی با این دولت‌ها، هیچ آزمون و خطای جدیدی صورت نگیرد.

این جمعیت با اشاره به بی‌سرانجام ماندن 12 پرونده نقض آشکار برجام توسط آمریکا در مجامع رسمی و بین‌المللی، تصریح کرد: طرف‌های دیگر برجام نه تنها هیچ تضمیین برای رفع تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خود در ایران نمی‌دهند، بلکه حتی شرکت‌های مهمی که در ایران فعال شده‌اند را نیز فرا خوانده‌اند و این صحنه‌آرایی نشان می‌دهد از مسیر نقض پیمان، به دنبال برجام‌های 2، 3 و 4 هستند.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر باور ملت ایران به هزار چهره و هزار رنگ بودن شیطان بزرگ و با یادآوری اینکه امریکا از نفوذ قراردادها و پیمان‌هایی همچون FATF ‌‌وکنوانسیونهای مرتبط به دنبال تحمیل خواسته‌های خود به ایران است، افزودند: آمریکا با وجود اعمال تحریم‌های اولیه و فعالیت گسترده برای محقق شدن تحریم‌های ثانویه، اکنون ما را به امضای کنوانسیونی می‌خواند که هدف ظاهری آن مقابله با تحریم‌های مالی تروریسم است و این در حالی است که حاکمیت ایران همواره و تمام قد در برابر گروه‌های تروریستی منطقه همچون داعش، القاعده، النصره و تکفیری‌ها ایستاده است. اما در این بین به نظر می‌رسد تروریسم دولتی رژیم کودک‌کش صهیونیستی هیچ جایی در پیمان‌نامه‌های ضدتروریستی بین‌المللی ندارد.

این جمعیت با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی هرگز نمی‌توان بر سر تعریف تروریسم با آمریکای هزارپیشه  و هزار رنگ و حامیان اروپایی‌اش به توافق رسید و وارد پیمانکاریی مشترک ازاین دست با آنها شد، خاطرنشان کرد: موثر نبودن حق تحفظ در این کنوانسیون بر اساس قوانین بالادستی بین المللی نیز موثر نبودن حق الشرط و جاری شدن قوانین داخلی ایران بر اهداف تنظیم شده این کنوانسیون مهم‌ترین اشکالاتی است که منتقدان نسبت به پیوستن به این لایحه  مطرح می‌کنند و معتقدند با این شرایط، پیمان تحریم و مالی تروریسم هیچ آورده‌ای برای جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

جمعیت جانبازان با اشاره به نظامات چندلایحه  تحریمی امریکا مبتنی بر تحریم‌های اولیه و ثانویه که امکان هرگونه تبادل موثر بانکی را از ایران سلب کرده است، هشدار دارد: با ورود ما به این کنوانسیون،سیطره اطلاعاتی آمریکا  در جزئی‌ترین تراکنش‌های مالی ایران حاکم خواهد شد.

 به اعتقاد شورای مرکزی جمعیت  جانبازان، تمام زیاده‌خواهی‌های متوقف مانده در مذاکرات هسته‌ای و تحمیل برجام‌های بعدی اعم از موشکی، حقوق بشر، تروریسم، نفوذ منطقه‌ای ایران و نقش آن در تقویت جبهه مقاومت اسلامی در ساز و کار پیوستن به این کنوانسیون به پیش خواهد رفت و ایران را از شرایط فرادست به فرودستی پاسخگویی در زمینه رعایت نکردن بندهای این کنوانسیون می‌کشد.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی پاسداری از مکتب امام و میراث خون شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان و نیز وحدت کلمه سه قوه در لایه‌برداری شفاف کارشناسانه از اهداف راهبردی آمریکا و هم‌پیمانانش در کنوانسیون‌هایی از این دست است را خواستار شد و تصریح کرد:‌ فرصت مسکوت ماندن دو ماهه لایحه پیوستن به کنوانسیون،  تلاشی همه‌جانبه و بی وقفه را می طلبد تا نمایندگان بادستیابی به اطلاعات بیشتر وتحلیل عمیق تر دچار کمبود اطلاعات و دوقطبی شدن مباحث در فضای جناحی نشوند.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi