31 شهريور 1397/ ۱۲ محرم ۱۴۴۰
شناسه خبر : 59653
1397,شنبه 26 خرداد10:00
اشتراک گذاری در:
عکس روز

دانشگاه رفتنتان مدیون خون و جان چه کسانی ست؟!


سهمیه ویژه به ایثارگران و خانواده های معظم شهدا این روزها موجب اعتراض و پلاکارد گردانی عده ای شده و جامعه ما به دلیل سواد رسانه ای پایین به راحتی تحت تاثیر فضا سازی های سودجویان و مغرضان داخلی و خارجی قرار می گیرد!

دانشگاه رفتنتان مدیون خون و جان چه کسانی ست؟!

نوید کمالی- چرایی اعتراض مردم به سهمیه دانشگاه برای خانواده های شهدا و ایثارگران را پاسخ دهید
 
سهمیه ویژه به ایثارگران و خانواده های معظم شهدا این روزها موجب اعتراض و پلاکارد گردانی عده ای شده و اما چه خوب بود که برای روشن کردن اذهان معترضان دلایل و چرایی اعطای هر گونه امتیاز را مورد بحث قرار می دادند.
  

 طی روزهای گذشته و پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد حاشیه سازی های مختلفی از سوی برخی جریان های رسانه ای مغرض در رابطه با این رقابت علمی آغاز شد که شاید یکی از مهم ترین آنها حواشی مرتبط با اعلام اختصاص 30 درصد از ظرفیت دانشگاه ها به دانشجویان جانباز و ایثارگر بود که در نتیجه آن حتی عده ای در مخالفت و اعتراض به آن با تهیه پلاکارد هایی به خیابان ها آمدند.

طبیعتا این دست اعتراضات اولین و آخرین اعتراضات به تخصیص امتیازات ویژه به ایثارگران و خانواده های معظم شهدا نیست اما چه خوب بود که معترضان دلایل و چرایی اعطای هر گونه امتیاز را مورد بحث قرار می دادند و یا حداقل تحقیقی می کردند و می دیدند که دیگر کشورها و حتی کشوری مانند آمریکا برای جبران رشادتهای قهرمانان نیروهای مسلح شان چه می کنند.

اما حیف که جامعه ما به دلیل سواد رسانه ای پایین به راحتی تحت تاثیر فضا سازی های سودجویان و مغرضان داخلی و خارجی قرار می گیرد و آنها هم در این فقره اینگونه القاء می کنند که گویا تعیین سهمیه برای قهرمانان وطن و بازماندگانشان جا را برای دیگر داوطلبین کنکور تنگ کرده است!

در این رابطه و براساس آنچه که در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد آمده است: «با توجه به تصویب «قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۶- ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۰ این قانون علاوه بر ماده ۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحیه بعدی آن در ماده ۴۷قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در این آزمون اجرا و گزینش داوطلبان بر اساس این قوانین صورت می‌گیرد.

بر اساس این قوانین، ۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنها»، «جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها» و رزمندگان اختصاص دارد. علاوه بر این ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل نیز به «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنها» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد.»

 سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفته : افزایش سهمیه ایثارگران در دانشگاه آزاد مشکل ساز نیست و ظرفیت برای تمام داوطلبان موجود است.

امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در خصوص افزایش سهمیه ایثارگران کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاداسلامی بیان کرد: در دانشگاه آزاد و در مقطع کارشناسی ارشد در خصوص موضوع سهمیه‌ها  مشکل خاصی وجود ندارد و قرار نیست داوطلبانی که مشمول سهمیه شده‌اند جای داوطلبان دیگر با سهمیه عادی را بگیرند.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ملزم به اجرای قانون هستیم، اظهار کرد: نباید بر روی  موضوع  افزایش سهمیه‌ها تاکید کنیم  زیرا با توجه به ظرفیت دانشگاه آزاد در کارشناسی ارشد، احتمال اینکه کسی در دانشگاه قبول شود و به دلیل وجود سهمیه‌ها نتواند در رشته مورد علاقه‌اش تحصیل کند، بسیار ضعیف است.


ظرفیت‌ها سد راه داوطلب عادی نمی‌شوند
شاهانی با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با بررسی ظرفیت‌های سال گذشته دانشگاه آزاد، متوجه می‌شویم که بخشی از سهمیه دانشگاه آزاد خالی بوده است با توجه به اطلاعات سال گذشته بعید می‌دانم مشکلی به لحاظ ظرفیت در دانشگاه آزاد داشته باشیم  و این سهمیه ها سد راه داوطلب عادی دانشگاه آزاد اسلامی  نیست پس با وجود افزایش سهمیه‌ها مشکلی در پذیرش دانشگاه  آزاد اسلامی بوجود نخواهد آمد، زیرا  تعداد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بسیار زیاد و متنوع  است.

هر فرد ایثارگر می بایست ۸۰ درصد امتیاز  آخرین نفر قبولی را بیاورد و از سهمیه اعلامی که مازاد بر سهمیه پذیرش است قریب به ۳ تا ۵ درصد پذیرش صورت میگرد که آنهم به ضریت اعلامی دانشگاه ها اضافه میشود.

طبیعتا بحث در رابطه با چرایی اختصاص اینگونه سهمیه ها به رزمندگان و جانبازان و شهدای هر کشوری خارج از حوصله این یادداشت است و با اندکی جستجو و مطالعه در مورد خدمات حمایتی سایر دولت های جهان از کهنه سربازان و خانواده هایشان می توان به پاسخ مناسبی رسید، اما بهتر دیدم که از زاویه ای دیگر به این شائبه که مگر شهدا و ایثارگران و حتی خانواده هایشان چه کرده اند که باید سهمیه بگیرند پاسخ دهم.

دهه سوم خرداد که فرا می رسد ناخوداگاه یاد ایام شهادت جوانترین شهید مدافع حرم یعنی عباس دانشگر می افتم و دومین سالگرد شهادت وی هم بهانه ای شد تا این یادداشت را به یاد او تدوین نمایم.

زمانی ما روایت هایی از زندگی و زمانه شهدایی همچون عزیزان شهید همت ،  باکری ، خرازی ،  برونسی و ... می شنیدیم و بعضی وقت ها مانند خیلی از نا آگاهان امروز از شدت تعجب با خود می گفتیم  که به این روایت ها زیادی پر و بال داده شده و حالا اینطوری ها هم نبوده! 

در آن ایام با خود فکر می کردیم که جنگ سال هاست که تمام شده و دیگر خبری از شهید و شهادت نخواهد بود اما نمی دانستیم که بالاخره زمانی می رسد که ما هم در ایام جوانی خود جنگ را احساس کنیم و همزمان این فرصت را هم پیدا کردیم که با شهدایی از نسل خودمان مدتی هم نفس و هم راه باشیم و آنها را در  حد و اندازه بینش و ادراک محدود خودمان درک کنیم!

در واقع با کسانی درس خواندیم یا  مسجد و هیئت رفتیم که امروز نامشان در ردیف شهدا است و ما همچنان مبهوت از عروجشان هستیم و باورمان نمی شود که ما هم مدتی دمخور با شهدا بوده ایم!

مایی که شهدایی مانند مهدی  باکری ، حسن باقری و ... را بدلیل عدم ادراک درستمان افسانه می پنداشتیم امروز شهدایی از جنس عباس دانشگر را در مقابل دیدگان چشم و دل خود داریم .

همین عباس افسانه ای فردای خیلی ها متولد سال ۷۲ بود و در شرایطی که خیلی از هم سن و سالهایش در شبکه های اجتماعی دنبال خودنمایی و به اصطلاح اینستاگرامی ها شاخ شدن بودند و هنوز هم هستند، به قافله مدافعین حرم پیوست و رفت به آن سوی مرزها که از من ، شما ، اسلام ،  شیعه و حرم اهل بیت (ع) دفاع کند .

خودمانیم واقعا این جوان دهه هفتادی به چه مرحله ای از بلوغ فکری و اعتقادی رسیده بود که از همه جذابیت ها و دلبستگی های دنیا از جمله همسرش دل کند و رفت به جایی که رگبار گلوله های مرگ عادی ترین و روزمره ترین مسأله آن است ؟!

بدون شک  شهید عباس دانشگر و سایر شهدای  مدافع حرم همان باکری ها و همت های دیروزند اما‌ با این تفاوت که از نسل ما برخواستند و هم سن ما هستند و با همان شرایطی که ما آن را سپری کردیم بزرگ شدند و درس خواندند و حتی دانشگاه رفتند و البته مانند همه ما جوان های امروز نه پیروزی انقلاب را به چشم دیده بودند و نه  دفاع مقدس را چشیده بودند ، با این حال مشتاق تر از جوان های دیروز از همه شیرینی های زندگی بریدند تا اسلام و انقلاب بماند و ما امروز در سایه امنیت و آرامشش گذران زندگی کنیم .

حال برگردیم به موضوع اولیه این یادداشت که اعتراض به سهمیه های اختصاص داده به خانواده های شهدا و ایثارگران بود، بیایید منصفانه به وجدان خود رجوع کنیم و از خود بپرسیم که اگر ما به جای این شهدای گرانقدر بودیم آیا حاضر به فدا کردن جان خود در راه اسلام و کشورمان بودیم !؟

آیا حاضر بودیم که بخاطر دیگر هموطنان بعضا ناسپاس جان خود را در کف دست گرفته و در سخت ترین شرایط با دشمنانی بجنگیم که جنایاتشان در طول تاریخ بی سابقه بوده است؟ 

آیا حاضر هستیم دلبستگی های دنیوی خود از جمله خانواده و همسرمان را به خدا سپرده و به سوی آینده ای نامعلوم در آن سوی مرزها حرکت کنیم ؟

پاسخ دادن به همه این سوالات شهامت و مردانگی می خواهد آنهم مردانگی از جنس اولیاء الله که همه کس آن را ندارند لذا من و شمایی که امروز با آرامش و امنیت در دانشگاه یا جامعه به فعالیت های خود می پردازیم باید خود را حقیقتا وامدار شهدا ، ایثارگران و خانواده های گرانقدرشان بدانیم و با تکریم بازماندگان این قهرمانان ملی فرهنگ ایثار را در بطن جامعه زنده و پویا نگه داریم زیرا که جامعه بدون فرهنگ ایثار بی دفاع ترین جامعه در مقابل گزند دشمنان است.

 


منبع : شهید خبر


سهمیه     ایثارگران     دانشگاه     فاش نیوز                            
Reply
no
0
yes
6
1397/03/26 - 11:54
گفت دانايي که: گرگي خيره سر،
هست پنهان در نهاد هر بشر!...
هر که گرگش را در اندازد به خاک
رفته رفته مي شود انسان پاک
وآن که با گرگش مدارا مي کند
خلق و خوي گرگ پيدا مي کند
در جواني جان گرگت را بگير!
واي اگر اين گرگ گردد با تو پير
روز پيري، گر که باشي هم چو شير
ناتواني در مصاف گرگ پير
مردمان گر يکدگر را مي درند
گرگ هاشان رهنما و رهبرند...
وآن ستمکاران که با هم محرم اند
گرگ هاشان آشنايان هم اند
گرگ ها همراه و انسان ها غريب
با که بايد گفت اين حال عجيب؟

Reply
no
13
yes
9
رزمندگان و جانبازان
1397/03/26 - 12:12
سلام
اینکه فرزند جانباز بالای 25% در سهمیه 25 درصد قرار می گیرد و خود جانباز زیر25% در سهمیه 5% یعنی در کشورمان همانند سایر تبعیض ها ، عدالت آموزشی هم وجود ندارد .
و هر جا عدالت نباشد ، فساد گسترش می یابد .
رزمندگان و جانبازان زیر25% سی سال صبوری کردند و الان که به کهولت سن رسیده اند باید از حداقل تسهیلات به عدالت و بدون تبعیض بهره مند شوند
ادغام در سهمیه ها اگرچه مخالفانی دارد ، ولی دلیل مخالفان منطقی نیست .
دلایل مخالفان سهمیه ایثارگران هم منطقی نیست
نمایندگان باید شجاعانه در مقابل هر نوع بی عدالتی واکنش نشان بدهند

no
2
yes
6
علی
1397/03/27 - 14:39
عزیز جان دارن کل سهمیه را حذف می کنند تو به فر ادغامی هنوز. این هفته سه شنبه مجلس قرار مازاد سهمیه بالای بیست و پنج درصدی ها را به سهمیه آزاد بده و کف نمره را به هشتاد و پنج برسونه.یعنی عملا سهمیه پر.


Reply
no
1
yes
6
معلم جانباز
1397/03/26 - 12:39
درود بر شما یرادر عزیزم اما بدانیم واگاه باشیم این سمپاشی ها صرفا از طریق دشمنان ایران زمین عنوان میشود دوست خوبم در امریکا نه انقلاب اسلامی بنا است منه ولی فقیه ونه اهداف اسلاتمی اما کهنه سربازانش فقط برای اینکه میهن دوستانه برای کشورشان زخم ویا کشته شده اند صدها امتیاز نسبت به سایر شهروندان دارند وهمه نوع رفاه یات و......برخوردارند ویا روسیه هنوز هم برای سربازان کشته شده جنگ جهانی دوم مراسم یادبود وبه بازماندگان بصورت ویزه امتیاز میدهند اما عده ای ترسو وراحت طلب که نه جهاد را میفهمند ونه دفاع از وطن وناموس کشور علم حق خواهی بلند کرده اند همچنان که روزی نجومی بگیران شدند ذخیره نظام اینها هم لابد در ان مسیر بعدها القابی کسب خواهند نمود ولی براستی توصیف فرمودید اگر شهدای جنگ تحمیلی وشهدای حرم نبودند مطمئن باشند امروز دانشگاهی به امنیت الان نداشتند خداوند انشاالله ما را هدایت کنند امین

Reply
no
1
yes
6
نخاعی دردمند
1397/03/26 - 12:58
البته این سهمیه ها مازاد بر ظرفیت دانشگاههاست که ایثارگر با نبود این سهمیه ها نه خاطر دفاع از حدود وثغور مرزهای ایران ودفاع از انقلاب جان وهستی خویش را درطبق اخلاص نهاد
حالا عزیز خواستار دانشگاه امروز که این سهمه ها هست داوطلب مقابله با اشرار شو به سوریه و جولان و مرزهای ایران اعزام شو هنوز دشن
من با ما دشمنی دارد شاید تیری ترکشی شما یا فرزندت را مستحق این سهمیه کرد حاضری گرچه من سالها در انزوا و معلولیتم نه خودم نه وابسته ای از این سهمیه استفاده نکرده ام وحاضر نیستم خاری به پای جوان ایرانی برسد این را گفتم که بدانیم امنیت ما بهای پدران اسمانی است که فرزندانشان را مادران در محرومیت پدر به تحصیل واداشتند امنیت ما مدیون جانبازان وایثارگرانی است که هنوز زخم تیر وترکش دارند من یشکر المخلوق یشکر الخاق

Reply
no
2
yes
14
سحر
1397/03/26 - 13:45
این بنرهایی رو ک تودست گرفتیدنوشتیدمافرزندان ابن سرزمین هستیم رو پدران محترمتان زمان جنگ بایدب دست میگرفتند و بخاطرسرزمین شان ب جبهه میرفتن

no
0
yes
17
علی
1397/03/27 - 10:04
جالبه بنرها در برخی از استان‌ها شبیه هم بود حتی متن یکسان داشت.فقط یه سرچ در اینترنت بکنید.وزارت علوم و بهداشت اتحاد شومی علیه خانواده شهدا و ایثارگران را با هماهنگی برخی نمایندگان مجلس شروع کردن.یادمان نرود مردم دارن میبینن که شما با ایثارگران چه می کنید و این روی تصمیمات آنها در مواقع ضروری نظام تاثیر دارد.


Reply
no
2
yes
11
علی
1397/03/26 - 15:43
الان وقت حرفهای احساسی نیست .اینا دیگه این حرفها را نمی‌فهمند.فقط تا دیر نشده با نماینده های شهرستانها بگیرید چه مجازی چه با دفترشون.نماینده های تهران حامی افزایش تراز هستن. تا میتونید در اینستاگرام و سایتها اعتراض کنید.این جماعت که چشم به همه چیز بستن باید اتحاد ما را بفهمن

no
0
yes
1
مهرداد
1397/03/27 - 20:39
اینطور که پیداست فعالیت اونها خیلی بیشتر از ماست و زودتر از ما زنگ زدن هاشونو شروع کردن . فقط امیدوارم این سه هفته باقی مونده تا کنکور قوانین رو تغییر ندن


Reply
no
10
yes
5
مینا
1397/03/26 - 16:50
به جانباز زیر ۲۵ظلم شده،چرا باید در ۵درصد قرار بگیرن؟!جانبازن بعضیا بیشتر از بالا۲۵

Reply
no
4
yes
12
محمد رضا
1397/03/26 - 16:57
احسنت،ایا لحظه ای حاضریم بی خوابیهای پدرمان و استرس مادرمان در شبهای زمستان به خاطر عواقب جنگ ببینیم

Reply
no
3
yes
13
منا
1397/03/26 - 17:00
این افراد از دانشجویان نیستند، چه بسا عواملی باشند که خواسته باشند حرمت شهید و شهادت و جانباز و رزمنده را خدشه دار ،و به نوعی تهاجم فرهنگی و سرکوب روحیه انقلابی و ایثارگری در دانشگا ها

Reply
no
1
yes
13
هاتف
1397/03/26 - 17:04
این جریانات زمینه ای برای نفوذ به دانشگاها ولی خانواده بزرگ ایثار گران همواره حافظ انفلاب و رهبر ند و نخواهند گذاشت این دسبسه ها وارد دانشگاه شوند،جانمان فدای نظام

Reply
no
1
yes
10
موسوی
1397/03/26 - 19:08
ایثار گران گل واژهای امنیت کشورند،اینان الگوی رشادت و از خود گذشتگی برای نسلهای اینده اند،کم رنگ رنگ کردن انان کم رنگ کردن نظام و ارمان های انقلاب است،و رشد صهیونیرم و دین ستیزان و سلطنت طلبان، این تجمعات چه بسا ریشه در کینه ورزی دشمنان به نظام دارد

Reply
no
2
yes
8
قنبر مبارز
1397/03/26 - 23:07
این اقدام خیلی شرم آور است ... من که به عنوان یه داوطلب آزاد خجالت زده شدم تو روی خانواده های خوب ایثارگران ...
من خودم در دوره های مختلف در آزمونهای کنکور شرکت کردم به اندازه ای که درس خواندم رتبه آوردم . الانم برای ارشد شرکت کردم . برای سراسری هیچ رتبه خوبی نیاوردم چون اصلا نخواندم . ولی برای آزاد رتبه ام 1000 شده چون همان محفوظات قبلی ام به حدی بوده که مابقی شرکت کنندگان ان را نمی دانستند . خب این شرم اور نیست حالا من بیام به دادن این درصد به خانواده ایثارگران اعتراض کنم ؟
تازه شاهد دارم سال 71 وقتی از رفتن به دانشگاه که قبول شدم ، باز ماندم با اینکه از لحاظ روحی همه جوره شکست خورده بودم سال بعد در دانشگاه سراسری قبول شدم بهتر از سال قبل حتی رشته های دانشگاه تهرانم آوردم ولی تو تهران کسی نبود مراقب من باشد . همون تو شهرم ماندم . الانم رشته هایی که برای غیر دولتی زدم همش خارج از شهرم هستن ولی الن شرایطم فرق دارد . می تونم برم و از خودم مراقبت کنم .

پس این بی وجدان بازیا چیه درمیارید ؟ خجالت نکشیدید یه همچین اراجیفی رو رو دستهای قدرنشناستون بلند کردید . دیدید میگم به هر کی بیشتر احترام بذاری بعد ظلم و جفاش بیشتر میشه ؟ ما هم به بعضیا احترام گذاشتیم از جان و زندگی خودمان گذشتیم تا اول دیگران در آسایش باشند بعد اصلا بخیل شدن به دادن یه ذره حق زندگی به ما ....
حالا حکایت این جانبازان و سهمیه هاشونه . اگه به جسم داغون و حسرتهای خانواده هاشون فکر می کردند این کار زشت ازشون سر نمی زد . گرچه این هنجار شکنی غیر شهدایی برنامه ریزی شدس ... مثل بقیه برنامه هاشون ... البته نمی دونم چطور میشه دست اونایی که به شیوه نادرست و عجیب غریب برای خودشون درصد جاتبازی می گیرن قطع کرد !


no
0
yes
0
1397/03/27 - 12:11
چیه هنوز نیامده رو سایت منفی دادید ؟

منم گدای گدای انصافتونم !


Reply
no
2
yes
12
محمد
1397/03/26 - 23:21
اقا شما رو به خدا به سهمیه بالا ۲۵ کاری نداشته باشید تغییر ندید به خدا اگه بیایید وضع پدر قطع عضو ۴۵درصد منو ببینید گریتون می گیره چرا سهمیه بالا۲۵ باید تاوان بدهد؟؟ سهمیه هیئت علمی پس چرا وزیر علوم محترم نمی بینه؟؟ فاش نیوز صدای مارو برسونید نه تراز نه ادغام الویتی نباید رخ دهد

Reply
no
3
yes
7
فرزند ایثارگر
1397/03/27 - 01:35
✴️ ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع سهمیه ایثارگران در صورت تاخیر مجلس



Reply
no
3
yes
10
علی
1397/03/27 - 08:16
این سه شنبه بر اساس برنامه کاری صحن مجلس قراره طرح اصلاح قانون سهمیه ایثارگران به رای گذاشته بشه.هرکاری میتونید بکنید تا این طرح رای نیاره.با نماینده ها تماس بگیرید.قراره مازاد سهمیه بالای بیست و پنج درصد ی ها به سهمیه آزاد داده بشه وکف نمره هم بشه هشتاد و پنج درصد به واقع یعنی با این دو تغییر سهمیه حذف میشه. امیدوارم فاش نیوز هم با ما در اعتراض همراهی کنه.یکم از کار های فرهنگی کم کنه و به حقوق ایثارگران و خانواده شهدا بپردازه.

no
1
yes
19
رزمنده
1397/03/27 - 12:28
مطمئن باش حق رزمندگان و جانبازان پایمال نمی شود چون با حون این عزیزان نهال انقلاب و نظام ابیاری شده و می شود


no
2
yes
1
زهرا
1397/03/28 - 15:45
سلام اینقدر بر علیه ادغآم کامنت گذاشتید و مقاله نوشتید که خداهم قهرش اومدالان هردوسهمیه را دارندکون فیکون میکنند شماها هیچ حقی روبرای ززمندگان و جانبازان زیر بیست وپنج درصد قائل نبودید یه سوال ایا سردار سلمیانی یا بقیه رزمندگان که تو سوریه میجنگند حق استفاده از سهمیه بالای ۲۵درصد را داره یانه به زعم خیلی از دوستان نداره چون جانباز۲۵درصد ببالا نیست !!!!ایا بقیه رزمندگان چطور من میگم همه ایثارگران عضو یه خانواده هستند ۳۷سال تبعیض گذاشتند بس نبود ما هم دوستداریم اولویت اول با خانواده ۵۰درصد ببالا و شهدا باشه ولی بقیه مثل هم


Reply
no
2
yes
20
روحی
1397/03/27 - 09:54
اینان سلطنت طلبان و دست نشاندگان فتنه های اخیرند که باز با این چهره که ما طالب علمیم می خواهند ابرو و حیثیت ایثارگران و خانواده صبور انان را زیر سوال ببرند،رزمندگان کسانی بودند که خلاقیت و نخبگی خود را در نیدان عمل ثابت کرده و می کنند؛، رزمندگان هستند که هم اکنون در عرصه های مختلف نظامی و دفاعی و علمی حرف اول را زده و میزنند و هم اکنون ببینید چه کسانی مورد تحریم امریکا هستند همه رزمنده اند یا از خانواده رزمندگان،سلطنت طلبان دیگر جایگاهی در نظام ندارند

Reply
no
0
yes
23
محمد
1397/03/27 - 10:31
شبی که در آغوش پدر خفته بودید ، ایثارگران عرصه جهاد در راه حق در میدان مین و زیر رگبار دشمن ایستادگی کردند . سهمیه ۵ درصدی ایثارگران حداقلی ترین مزد این رشادت ها هم نیست .

نکته عجیب اینجاست که چرا ما قشر بزرگ و فرهیخته جامعه ایثارگری متحد نشدیم و علیه این دست تجمعات تخریبی واکنشی مناسب نشون ندادیم ؟

Reply
no
0
yes
10
1397/03/27 - 11:11
سلام ، ابتدا باید گفت 80 درصد سهمیه کنکور برای داوطلبین آزاد است لذا چنانچه 80 درصد سهمیه برای ایثارگران بود آنوقت ایثارگران خود اعتراض را اعلام کرده بودند.
دوم این منش دست پخت حضور عده ای نماینده و مسئول بی سواد اما دارای مدارک عالی دانشگاهی همچنین بعضی اساتید و دانشجویان ضد جمهوری اسلامی و فاقد التزام به ولایت فقیه است که سهل انگاری شورای نگهبان و گزینش آبکی و رابطه ای و سیاسی و جناحی و همین سهمیه 80 درصد وارد شدند و از امکانات رایگان استفاده کردند اما امروز حافظان کشور و ناموس ایشان مورد مواخذه قرار دارند.
سوم دانشجویی که تا این حد از ایثارگری رزمندگان و شهدا و جانبازان و اصول عقاید نظام اسلامی بی اطلاع یا در تضاد فکری هستند با اینگونه حرکات آب در آسیاب دشمن ریختند حق ورود به دانشگاه و استفاده از تحصیل رایگان را ندارند زیرا اینها پس از اخذ مدارک تحصیلی تبدیل به روشنفکران تاریک دل و آفتی بزرگ برای جمهوری اسلامی خواهند شد.
چهارم تحصیل کرده های سوسول و مامانی چنانچه پس از اخذ مدرک مجانی به خارج نروند در حین اشتغال مصداق منفعت طلبی و نفع جناحی هستند که هیچگونه تعهدی به مردم و کشور ندارند لذا عاملان فساد در ادارات و کشتار مردم در اتاقهای عمل اینها هستند.
میدانیم رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر بر مواردی تاکید داشتند که مصرف داخلی ندارند و اکثریت آنها برای سیاستهای خارجی تبیین میگردند لذا خواهشمندیم در ارتباط با نحوه برخورد با دشمنان داخلی که تا پستهای بسیار حساس و سرنوشت ساز نظام اسلامی پیشروی کردند نیز راهکار و چاره اندیشی نمایند تا در سایه امنیت و مراقبت مردم هوشیار که در بدترین شرایط معیشتی سکوت کردند و مانع از سوء استفاده دشمن هستند بیشتر از این تحت فشار قرار نگیرند.
برای مثال مواردی از سیاستهای خارجی ذکر میگردد:
- آینده از آن حزب الله است
- خرمشهرها در پیش است
- انقلاب حالا حالاها برای اربابان ظالمان دنیا دردسرها دارد و هنوز اول راه است
دوران بزن در رو تمام شده است
دشمن یکی بزند ده تا میخورد
سوال این است که تا چه زمانی باید شاهد بر اینگونه کارشکنی و ضدیت با عناصر انقلابی و فداکار کشور باشیم در حالیکه عده ای ضمن قدر نشناسی در فضای امنیت و سکوت برخی مسئولان مشغول چپاول و ثروت اندوزی و آزادیهای یواشکی باشند؟

Reply
no
4
yes
16
احمد
1397/03/27 - 11:15
با سلام
70 نماینده مخالف میخواهیم که طرح رای نیاورد . به شدت کار کنید علی اخصوص نمایندگان کلانشهر ها وبه ویزه تهران

no
0
yes
0
1397/03/30 - 00:08
دیگه تصویب شد رفت


Reply
no
0
yes
19
میثم
1397/03/27 - 11:24
دشمن ارام نخواهد نشست و در هر زمانی با یک چهره ای خود را نمایان می کند،،اقتصادی ،معنوی اموزش کوروش که همواره هدفش تفرقه و نفاق و از بین بردن روحیه وحدت و ایثار گری در کشور است، ما رزمندگان جانمان فدای رهبر مان و انقلاب عزیزمان

Reply
no
0
yes
24
رضا
1397/03/27 - 13:07
دوستان عزیزم یه عده ای با فضا سازی قصد دارند با فشار به نهادهای مسئول، فرزندان ایثارگران را از تبصره ماده 90 قانون برنامه ششم محروم نمایند، در حالیکه  تعداد فرزندان ایثارگران داوطلب سهمیه 5% بیشتر از 5% کل داوطلبین  کنکور است، لذا مازاد سهمیه 25%  مطابق تبصره ماده 90 قانون برنامه ششم باید به داوطلبان 5% ایثارگران اختصاص یابد.
این عده قانون را تا جایی قبول دارند که به نفع آنها باشد . اگه مازاد سهمیه ۲۵ درصد خانواده شهدا و جانبازان حق ایثارگران نیست ، پس حق چه کسی است ؟


Reply
no
1
yes
28
سامان
1397/03/27 - 13:17
اومدن ادعا کردن فرزندان ایثارگر صلاحیت علمی لازم رو ندارن !!!

اتفاقا برعکس ، به نظر من و تا جایی که یادمه فرزندان همین شهدا و ایثارگران ، به تبعیت از شجاعت پدرانشون ، میزان سواد و سطح علمیشون هم در دانشگاهها از متوسط بهتر بود .

Reply
no
1
yes
28
فرامرز
1397/03/27 - 13:25
خدا ازشون نگذره ببین دو هفته مونده به کنکور چه بلوایی به جون بچه هایی که پدرشون جبهه بوده انداختن . باید گریه کنیم به مظلومیت کسایی که از این مملکت دفاع کردن .

Reply
no
1
yes
33
مهدی
1397/03/27 - 13:43
چرا اینقدر حسادت ؟! اونموقعی که پدر محترم امثال شماها دنبال بیزینس و کارهای خودش بوده و البته هیچ ایرادی هم نداره ، خیلی ها شهید و جانباز و مفقودالاثر شدند و مابقی هم به مدت چندین و چند ماه از بهترین دوران جوانی رو تحت سخت ترین شرایط مشغول انجام وظیفه الهی دفاع از کشور بودند . اینه جواب این از خود کذشتگی جاودانه ؟!

چرا هیچکس دفاع نمیکنه از ایثارگرها و اهانتی که داره به خانواده هاشون میشه

Reply
no
1
yes
36
مسعود
1397/03/27 - 14:54
همکلاسی عزیزم که رفتی و پلاکارد اهانت آمیز نسبت به دوستت به دست گرفتی . ما با هم برادریم .هیچ برادری علیه حقوق برادرش پلاکارد بالا نمیبره .

Reply
no
0
yes
0
موسی
1397/03/27 - 15:31
عزیزان مطمئن باشید اینان نه همکلاسی هستند و نه دل سوز وطن اینان سلطنت طلبانی هستتد که چهره عوض می کنند و اکنون می خواهند روحیه ایثار گری و رزمندگی را خدشه دار کنند،ولی نمیدانند این انقلاب تنومند وابسته به ایثارگریهای رزمندگان و جانبازان است،هیچگاه مسئول ایثارگر و رزمنده خود را خراب دستداین فتنه گران نمی کند،بررسی کنید ببینید بنر بدستان و معترضین چه کسانی هستند

Reply
no
0
yes
1
احمدرضا احمدی
1397/03/27 - 17:39
من به عنوان فرزند شهید حسین احمدی ، احساس شرمندگی کردم از این اتفاقی که افتاده . بعضیا چه زود یادشون رفته که امنیت فعای از خون و جهاد و فداکاری چه کسانی ناشی شده ... واقعا شماها نگران سطح علمی دانشگاهها هستید ؟! پس چرا در پردیس های خودگردان که برای همین حضرات شماها ایجاد شده و با تراز بسیار بسیار پایین به دانشگاه های برتر راه پیدا میکنطد معترض نیستید؟! کی گفته سطح عامی شماها از فرزندان شهدا و ایثارگران بالاتره ؟! برای اینکه این توهم برطرف بشه بهتره یه سر به دانشگاه های برتر بزنید و خودتون ببینید رتبه های اول دانشجویی و معدل الف ها بیشتر متعاق به خانواده شهدا و ایثارگران هستند ( که سرجمع حضورشون در دانشگاه ها به ۱۵ درصد هم نمیرسه ) و یا شماهایی که با تشکیل گروه ها و کمپین های تلگرامی به دنبال تضییع حقوق برادران و خواهران خودتون هستید ( و جالب اینجاست ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها رو هم در اختیار دارید ) ؟؟؟؟!!!!

Reply
no
0
yes
0
علیرضا
1397/03/27 - 18:15
چندین گروه تلگرامی توسط یک آیدی تلگرامی درست شده که توش شماره تلفن نماینده های شهرستان ها رو گذاشتند و از اعضا خواسته شده همگی یک پیامک تخریبی با متن ثابت و از پیش تهیه شده در نفی حق مسلم فرزندان ایثارگر به نماینده های شهرستان ها و تهران بفرستند ‌. باید با اتحاد و ایمان دست به کار بشیم تا این حرکت مشکوک و ضدارزشی به ثمر نشینه . دوستان لطفا با تشکیل گروه و کمپین حمایت کنید .

Reply
no
0
yes
0
کامران
1397/03/27 - 18:35
ادبیات زشت این گروه تندرو که گاهی صندوق حمایت از محرومان را آتیش میزنند و امروز بنرهای یکدست و همشکلی میسازند برای خالی کردن دانشگاها از فرزندان ایثارگران خیلی آشناست ... البته اول و آخر کسانی که چشمشان را بسته اند و مبنای همه تصمیم گیری هایشان شده آمدنیوز و ... مثل روز مشخص هست . امروز به خانواده ایثارگران و حق آنان حمله میکنند ، فردا به خود ایثارگران و در آینده نزدیک به برزندان شهدا و احتمالا ساحت مقدس خود شهدا .

به عنوان جانباز ۴۰ درصد جنگ ، از همین کامنت که تنها راه ارتباطی من با مردم غیور این سرزمین هست ، تقاضا میکنم که توسط اعضای جمعیت بزرگ جانبازان شکوائیه ای علیه اینجور حرکت های کور طرح ریزی شده تنظیم کنیم و تسلیم دادستان کل کشور نماییم .

Reply
no
0
yes
0
رزمنده
1397/03/27 - 18:46
این تجمع نوعی جنگ نرم است که ضد انقلاب و سلطنت طلبها با نقاب جدید مدعی شده اند اگر موسکافانه پرونده اینان بررسی شود ریشه در معاندین به انقلاب دارند که با نفوذ به مراکز اموزش عالی روحیه ایثارگری و مجاهدت خانواده عزیزان رزمنده و جانباز و اتقلاب را خدشه دار کنند ولی بدانند مولای ما هم رزمنده و جانباز است و ما در رکاب او جانمان را تقدیم میکنیم

Reply
no
0
yes
19
1397/03/27 - 21:29
جامعه ی ایثارگری باید از هر 30 درصد سهمیه ایثارگران حفاظت کند. افزایش زیاد تراز جفایی در حق داوطلبان 25 درصد و اختصاص مازاد به داوطلبان آزاد ظلم آشکار به داوطلبان 5 درصد است

Reply
no
0
yes
5
حسین
1397/03/28 - 12:26
همه این باعث بانی اش مجلس که طرح مسخره میده هر روز

Reply
no
0
yes
9
منوچهر
1397/03/28 - 12:55
بچه ها بجنبید دست به کار بشید با نماینده شهر یا شهرستانتون تماس بگیرید و جلوی این ظلم مسلم به بچه های جبهه را بگیرید .

Reply
no
0
yes
9
جواد
1397/03/28 - 13:19
پس تکلیف تبصره ماده ۹۰ قانون برنامه ششم چه میشه ؟

واقعا شرم آوره تلاش کور یه عده فریب خورده . شرم به آمدنیوز و مابقی کانال های منافقین که ایندفعه ایثار و ایثارگری رو هدف گرفته ‌

Reply
no
2
yes
0
حمید از گیلان
1397/03/29 - 01:00
سلام و درود بر خانواده معزز شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، عارضم که در دولت اصلاح طلبان شرم آور ترین، بی عدالت ترین و بی انصاف ترین برخورد با ایثارگران شده و میشود و بنده این نکته را آکاهانه بیان می نمابم چرا که سی سال در اداره مربوطه که مسئولیت دلشتم خادم ایثارگران بودم و مدیران فقط در مناسبت های مختلف شعار ایثار سر می دهند تا موفقیت اجتماعی و اداریشان حفظ شود اما در سپردن امتیاز هزار و یک نظر مخالفانه روی میز می گذارند و از طرفی متاسفانه کسانی را در سطوح بالا به مسئولیت ایثارگران می گمارند تا آنها را در اتخاذ تصمیم یاری کنند فلذا با این توضیح کوتاه و با وجود فتنه گران در مدیریت کلان کشور انتطار نمی رود حمایتی از طرح در صحن مجلس به نفع ایثارگران به تصویب برسد علی ایحال با نمایندگان رایزنی میشود تا ان شاالله جواب مثبت عاید گردد .
در پایان اعلان می گردد دولت، مجلس و آن دسته از محافظه کاران و همچنین آنهائی که لباس انقلاب را به تن کرده اما انقلابی نیستند و ساز مخالف می زنند آگاه باشند و بدانند که ایثارگران تا آخرین قطره خون در خدمت انقلاب هستند و ذره ای به خاطر امتیاز ولایت فقیه خود را تنها نمی گذارند و دشمن هم بداند از این مباحث که عیادیشان در داخل به آن دامن می زنند نفعی نخواهند برد.

Reply
no
2
yes
7
محمدباقر
1397/03/29 - 09:59
اگه قرار باشه بخاطر اعتراض یه عده حقوق نیم بند یه عده دیگه لغو بشه دیگه سنگ رو سنگ بند نمشه

Reply
no
4
yes
5
صدرا
1397/03/29 - 12:22
به هر حال ظلمی که در حق عزیزان 5 درصدی شد ه بود بر طرف شد

Reply
no
0
yes
0
میثم
1397/03/29 - 13:25
ظلم درحق 5 و 25 شد افزایش تراز

Reply
no
0
yes
0
جواد
1397/03/29 - 14:02
متاسفانه در جلسه علنی امروز کلیات طرح اصلاحی قانون علیه حقوق خانواده بزرگ ایثارگران و رزمندگان تصویب شد .

مقصر خودمونیم که اعتراض نمی کنیم و متحد نمیشیم .

Reply
no
0
yes
0
فرهمند (رزمنده)
1397/04/01 - 04:39
با سلام ، این لایحه از قانون که بتصویب نمایندگان مجلس رسیده ، موادی از قانون برنامه ششم هست که قبلا بحث و کلیات آن بتصویب رسیده بود ، لذا زمان طرح دو فوریتی آن ، الان که یکهفته به کنکور و انتخاب رشته باقیمانده بیمورد و فقط کارشکنی و اخلال در سهمیه هاست ، و از آنجائیکه نمایندگان ما در مجلس سلیقه ای و بنا به نیاز اکثریت از خودشان طرحی را مطرح میکنند ، جایی بس تاسف انگیز و راهکاری قدیمی هست که ملت را به چالش بیاندازند ./
این نمایندگان محترم سالهاست که در پیاده نمودن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مرتکب اشتباه شده اند و طی این سالها ، که غریب به سی ساله خانواده های شهید ، جانباز ، ایثارگر ، مفقودین و اسرا و از همه مهمتر رزمندگان عزیز را را سر در گم کرده و همچنان میکنند
برادران محترم که با رای آورده و نا آورده ، وارد خانه ملت شدید ، شماها که این همه سفر به کشورهای خارجی به بهانه های مختلف و رایزنی های دروغین و با پول بیت المال انجام میدهید !!! چرا از قوانین " کهنه سرباز " بعضی از کشورها پیروی نمیکنید و یا لااقل مطالعه ای داشته باشید !!! این چه اختلافیست که سالها در میان این قشر ایثارگران بوجود آورده اید ؟!! همه این عزیزان بنام " رزمنده " وارد یک میدان جهادی شده اند و طی هشت سال جنگیدند و به درجاتی نائل شده اند ، اما شما ها در تفسیر قانونگذاریتان نامهای مختلفی را برگزیده و این عزیزان " ایثارگر " را به دسته و گروههای مختلف تقسیم کرده اید و همچنان سی سال هست که مشکل بر روی مشکل می افزایید ، مهمترین مشکلات این جامعه ایثارگری بی عدالتی هست که مجلسیان و دولتهای مختلف در این چندین ساله بر سر این عزیزان " ایثارگر " وارد نموده است و دلیلش هم ناکارآمدی بعضی از آقایان نمایندگان محترم در وصف و تفسیر قانون و هیئت اجرایی دولتهای مختلف در این چندین ساله بوده و هست !!!
شما نمایندگان محترم کمسیون ایثارگری ، لطفا پاسخ فرمایید که عدم اجرایی شدن قوانین مصوب ، توسط دولت ، چه ضمانت اجرایی دارد ؟ کدام کمسیون و سازمانی بر عدم اجرای قانون نظارت صحیح دارند ؟ این همه قانون الکی و دروغین بتصویب میرسانید و شورایی بنام شورای نگهبان آن را مرور و ناچارا با اندکی ایراد یا بدون ایراد تایید میکنند ، اما....!! چون به نفع دولت نیست یا اجرایی نمیشود و یا با لایحه ای درخواست اصلاحییه میکنند که در نتیجه رای هم میاورند
پس نتیجه میگیریم اگر پول ، مال ، و یا کسب مقامی در موادی ازقوانین بوده باشد که به شماها و نزدیکان شما ها برسد ، بزودی عملی خواهد شد ولا غیر....





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.