شناسه خبر : 59657
شنبه 26 خرداد 1397 , 10:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اتکا به استکبار و اروپا، اقتصاد ما را شکوفا نمی کند!

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

فتنه‌های دهه 90، استحاله نظام از درون خواهند بود/ اتکا به استکبار و اروپا اقتصاد ما را شکوفا نخواهد کرد

خبرگزاری فارس: فتنه‌های دهه 90، استحاله نظام از درون خواهند بود/ اتکا به استکبار و اروپا اقتصاد ما را شکوفا نخواهد کرد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید به اینکه نباید از توطئه‌های دشمن غفلت کرد، گفت: هدف از توطئه‌های دشمن در فتنه‌های دهه90، فتنه استحاله انقلاب از درون است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی صبح امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عید فطر در مصلای اعظم امام خمینی(ره) شهر تبریز اظهار کرد: امروز باید شاکر خداوند باشیم که اجازه درک این ماه را یک بار دیگر به ما داد و از خداوند می‌خواهیم توفیق ادای حق را نیز به ما بدهد.

وی با بیان اینکه عید فطر بزرگ‌ترین عید بعد از غدیر است، گفت: عید فطر جشن دستیابی به عالی‌ترین درجه و مقامی است که انسان می‌تواند به آن دست یابد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بالاترین کمالی که انسان می‌تواند به آن دست یابد، مقام بندگی خداوند و عبودیت است، افزود: امروز در پیشگاه الهی عید پیروزی بر جنود شیطانی را جشن می‌گیریم.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: باید با خود بیاندیشیم که آیا توانسته‌ایم از ابزار رمضان برای عبودیت بهره‌مند شویم چرا که استفاده از ماه رمضان برای هر کسی اندازه‌ای دارد.

حاجی‌صادقی ادامه داد: خوشا به حال آنانی که از نماز و روزه به عنوان ابراز تقریب الی‌الله و درک مبداء و معاد استفاده کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه مناسک برای عبادت لازم است، ادامه داد: خیلی‌ها سال‌ها تلاش کردند ولی در صراط مستقیم نماندند و عاقبت به خیر نشدند.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرموده‌اند مومنان رمضان‌سوز نباشند و شیطان را از بند آزاد نکنند، افزود: زمانی که حضرت محمد(ص) خبر از شهادت علی(ع) داد، ایشان از پیامبر پرسیدند که آیا زمان مرگ، دیندار خواهم بود و یا نه؟

وی ادامه داد: در قیامت به ما نخواهند گفت که چقدر عبادت کرده یا روزه و نماز داشته‌اید بلکه آورده ما را خواهند پرسید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در این عید بزرگ از خداوند بخواهیم در صراط مستقیم بمانیم و گرفتار آسیب‌ها نباشیم چراکه بعد رمضان بند شیطان و جن آزاد شده و آنها قسم خورده‌اند تا به جان مومنان بیافتند.

وی با بیان اینکه برای حفظ این معنویات باید حفظ عمل کرد، ادامه داد: دشمن انسان یعنی شیطان در یک خاکریز با انسان نمی‌جنگد بلکه خاکریزهای زیادی برای انسان با مقابله دارد.

حاجی‌صادقی  افزود: شیطان اجازه نمی‌دهد تا نماز انسان کارآمد باشد و البته شیطان بنا دارد عبادت‌های ما را به دست خودمان از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن در معرفی مومنان، رکن استقامت بر ایمان را موکداً مطرح کرده است، تصریح کرد: افرادی که شعار و بیان‌شان منطبق با خواست خداست و بر این امر استقامت می‌کنند، مومن واقعی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید به اینکه ماندن در راه مستقیم هنر است، ادامه داد: افرادی هستند که دارای مقامات عالیه بوده و سال‌های متمادی عبادت کردند ولی اگر مراقب نباشند آنچنان سقوط می‌کنند که قابل وصف نیست.

وی در ادامه توضیح داد: مقاومت برای باقی ماندن در مسیر خدایی لازم است چراکه عزتی بالاتر از عبودیت وجود ندارد.

حاجی‌صادقی ادامه داد: خداوند صراحتاً به شیطان فرموده است که بعد از عبودیت خالصانه انسان، دستت به بندگان من نخواهد رسید.

وی با اشاره به تقویت مقاومت فکری، اعتقادی و اندیشه‌ای در بین مردم گفت: مشکل اصلی این است که خیلی‌ها روی ایمان خود استقامت ندارند چراکه باید با تعمق دینی قابل گسترش باشد.
 

 جنگ استکبار جهانی با ایران بر سر دین و ایمان ماست

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه جنگ استکبار جهانی با ایران بر سر انرژی هسته‌ای و موشک نیست بلکه با دین و ایمان ماست، افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طبق تفسیر آیات قرآن کریم فرموده است که دشمن برای از بین بردن دین ما تلاش می‌کند و هجمه‌های زیادی از طرق مختلف اعم از فضای مجازی وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید اساتید، مسؤولان و بزرگان روی جوانان و ایمان آنها توجه کنند و اجازه تزلزل ایمان از طریق ابزارهای دشمن به جوانان ندهند.

حاجی‌صادقی ادامه داد: امیدواریم خدای ناکرده گرفتار برخی تزلزل‌های دینی نشویم که به نام دین انحراف ایجاد می‌کنند.

وی اذعان کرد: شبهه علمی باعث شده بود تا داعش افرادی را جذب کند که برای جنگیدن و پیروزی نیامده بودند بلکه دچار استحاله فکری شده بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید به اینکه شرط دیگر ایمان، استقامت عملی است، ادامه داد: قرآن فرموده است که دچار دنیاگرایی و وابستگی خانوادگی نشوید تا به تبع آن روحیه جهادی خود را از دست بدهید.

وی افزود: ۱۸ هزار نفر با نماینده امام حسین(ع) بیعت می‌کنند ولی تا برق شمشیر را می‌بینند، دنیای خود را در خطر دیده، امام را تنها می‌گذارند چراکه عبد خدا نبوده و عبد دنیا شده بودند.
 

امروز تمام تلاش و توطئه دشمن برای از بین بردن روحیه انقلابی است

حاجی‌صادقی ابراز کرد: امروز تمام تلاش و توطئه دشمن برای از بین بردن روحیه انقلابی همچنین آمادگی و ایستادگی بر سر اصول انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری تا ملت به این انقلاب وفادار هستند، مشکلی برای انقلاب ایجاد نخواهد شد.


 دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم است / فتنه دهه ۹۰، فتنه استحاله انقلاب از درون است 

وی با اشاره به ایجاد انحرافات فکری از قبیل شیعه لندنی یا داعش توسط دشمن برای از بین روحیه وفاداری به اصول دین و اعتقادات گفت: دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم بوده و می‌خواهد از اصول دین و احکام اسلامی جدایمان سازد.

حاجی‌صادقی بیان کرد: مردم ما در روز قدس و مناسبت‌های مختلف نشان دادند که اهل کوفه نیستند و به معنای واقعی روی اصول انقلاب ایستاده‌اند.

وی با تاکید به اینکه نباید از توطئه دشمن غفلت کرد، گفت: فتنه دهه 90، فتنه استحاله انقلاب از درون است زیرا دشمن اعتراف کرده که توان از بین بردن انقلاب ما را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه متذکر شد: ما دو استان قم و تبریز را بین استان‌های کشور را پیشتاز می‌دانیم؛ مردمان این مناطق بودند که در هر برهه‌ای فریب القاهای دشمن نخوردند و شهدا و خون‌های زیادی برای این پایبندی، دادند.

وی با اشاره به راه‌های مقابله با هجمه‌های فکری دشمن تصریح کرد: تنها راه مقابله با دشمن، بصیرت دینی و افزایش معرفت دینی و خداباوری است.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه خدا را شاکریم سکان نمایندگی ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی را یک روحانی آگاه به تمام معنا در دست گرفته است، گفت: امید این روحیه در کشور تعمیم یاید.

وی با اشاره به سوره «هود» مبنی بر اینکه در این آیه خداوند اصل کلی را به مسؤولان و مردم نشان داده است، توضیح داد: خداوند در این آیه فرموده است که ای مسلمانان تکیه به دشمن نکنید چراکه آتش خواهید گرفت و اگر به دشمنان تکیه کردید، دیگر  انتظار نصرت نداشته باشید.


با تکیه به استکبار و اروپا اقتصاد ما شکوفا نخواهد شد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه طبق آیه ذکر شده، نتیجه می‌توان گرفا که با تکیه به استکبار و اروپا اقتصاد ما شکوفا نخواهد شد، افزود: اگر چشم‌مان به دست آمریکا و اروپا باشد دیگر نباید از خدا انتظار کمک داشت.

وی ادامه داد: قرآن کریم در آیات دیگرفرموده است که «پنهانی با دشمن دوستی نکنید» لذا عزت ما به احسنت گفتن استکبار نیست از این‌رو از همه اساتید، علما و مسؤولان  می‌خواهیم این آیات را تبیین کنند.

حاجی‌صادقی گفت: اصل دیگر برای ماندن در مسیر خدا، ولایت‌مداری است چراکه اگر می‌خواهیم فرزندانمان در عمل و اندیشه دچار لغزش نشوند و استقامت فکری و عملی داشته باشند، باید تبعیت کامل از ولایت داشته باشیم.

وی با تاکید به اینکه ولایت‌فقیه، زمینی شدن حاکمیت خدا و احکام الهی روی زمین است، ادامه داد: جهاد اکبر یکی دیگر از راه‌های صراط مستقیم است و باید از خداوند تشکر کنیم که ما را تا اینجا  هدایت کرده و امیدواریم تا آخر نیز خودشان هدایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ابراز کرد: کسانی می‌توانند در دفاع از انقلاب و نظام که تولد اسلام ناب و زمینه ظهور امام زمان(عج) است، پیروز باشند که به عبودیت خدایی برسند.

انتهای پیام/ح

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi