شناسه خبر : 59659
شنبه 26 خرداد 1397 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«مرگ تاجرانه»

گروه ادب ــ «مرگ تاجرانه» عنوان کتابی مشتمل بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع شهید و شهادت و همچنین رهنمودهای ایشان به مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف در این زمینه است.

«مرگ تاجرانه» شهید و شهادت در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا؛ کتاب مرگ تاجرانه توسط انتشارات انقلاب اسلامی در آستانه‌ برپایی سی ‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چاپ و منتشر شد. در مقدمه‌ کتاب حاضر آورده شده است، نیروهای مؤمن انقلابی در همه‎ شرایط باید آماده‎‌ مبارزه و جانفشانی در برابر دشمن باشند و اصل وجود این روحیه، از عوامل بازدارنده‌ دشمن در همه‌ جبهه‌های نبرد است.

نیروی ایثارگر انقلابی در کارزار حق و باطل بر اساس نص قرآن کریم می‌داند که یکی از دو عاقبت نیک در برابر او است؛ یا دشمن را از سر راه پیشرفت جامعه برمی‌دارد، یا خود شربت شهادت می‌نوشد و به مقام «عند ربّهم یرزقون» راه می‌یابد. شهید در فرهنگ اسلامی از ارج و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ثواب‌ها و درجات عظیمی برای او ذکر شده است. حضرت امام خمینی (قدّس‌سرّه) که قافله‌سالار کاروان شهدای انقلاب اسلامی است در این زمینه می‌فرمایند: «درباره‌ شهید آنقدر از اسلام و اولیاء اسلام روایات وارد شده است بر فضل شهید که انسان متحیر می‌شود. در روایتی از رسول اکرم(ص) نقل شده است که ... شهید نظر می‌کند به وجه‌الله و این نظر به وجه‌الله راحت است برای هر نبی و هر شهید. این آخر چیزی است برای انسان، آخرین کمالی است که برای انسان است.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی که از سال ۴۲ در مسیر جهاد و مبارزه برای تحقق حاکمیّت اسلام گام نهاده و خود نیز تا مرز شهادت پیش رفته است، در بیانات متعددی به موضوع شهید و شهادت پرداخته‌اند. ایشان بارها در تشییع پیکر مطهر شهدا شرکت کرده و به زیارت قبور مقدس شهدا رفته و برپاکنندگان یادواره‌های شهدا را تکریم کرده‌اند. همچنین ایشان با اهمیت ویژه‌ای که برای خانواده‌ معظم شهدا قائل هستند از ابتدای انقلاب تاکنون دیدارهای متعددی را با این اسوه‌های صبر و استقامت داشته‌اند. گاهی میزبان این عزیزان بوده‌اند و در بسیاری از موارد خود به منازل ایشان رفته‌اند. یکی از دیدارهای همیشگی ایشان در سفرهای استانی، دیدار با جمع زیادی از خانواده‌های شهدا و حضور در منزل چند شهید از شهدای آن دیار است.

باب شهادت با وجود جهاد در دفاع از حرم اهل بیت(ع) هنوز مفتوح است و معظم‌له با توجّه به اهمیت دفاع از حرم و انقلاب اسلامی در بیرون از مرزها، دیدارهای متعددی را نیز با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم داشته‌اند. تکریم شهدا و خانواده‌های مکرّم ایشان به شهدای ایرانی محدود نمی‌شود و ایشان مجاهدان لبنانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و یمنی را نیز مورد تفقد و توجه قرار داده‌اند.

انتهای مقدمه‌ این کتاب دعایی از لسان رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی آورده شده است: «پروردگارا! همه‌ ما را، زندگی ما و عمر ما را، ختم به خیر بفرما؛ برای این حقیر و هر کسی که علاقه‌مند است، شهادت را به ‌عنوان آخرین پله زندگی ما قرار بده.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi