شناسه خبر : 59676
یکشنبه 27 خرداد 1397 , 15:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واگذاری ۵۰۰۰ تاکسی به فرزندان ایثارگر در انتظار بنیاد شهید

مرتضی ضامنی با اشاره به اینکه طبق شاخص‌های حمل و نقلی و جدول توسعه‌ای که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در اختیار ما قرار داده است، برخی از شهرها هنوز ظرفیت افزایش تاکسی را دارند، اظهار کرد: اگرچه به صورت میانگین سهم تاکسی در حمل و نقل عمومی شهری ۲۰ درصد اعلام می‌شود، اما این ۲۰ درصد در برخی شهرها کمتر و در برخی نیز بیشتر است؛ به طوری که در تهران امکان افزایش تاکسی طبق مصوبه شورای عالی ترافیک و تصمیمات شهرداری وجود ندارد، اما در برخی شهرها این توسعه متناسب با جمعیت اتفاق نیفتاده است.   

برخی شهرها هنوز ظرفیت افزایش تاکسی دارند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: در برخی شهرها حتی با کمبود تاکسی مواجه هستیم و قاعدتا در این شهرها تاکسی جدید واگذار می‌شود؛ اما در شهرهایی مانند تهران که توسعه ناوگان توجیهی ندارد و به نوعی ناوگان اشباع شده و ممنوعیت نیز وجود دارد، مقرر شده است که از تاکسی‌های موجود و فعال در شهر اعم از تاکسی‌های فرسوده و غیر فرسوده که راننده آن قصد واگذاری تاکسی را به شخص جدید دارد، استفاده شود تا به عبارت دیگر جامعه هدف یعنی ایثارگران و کمیته امداد بتوانند جایگزین این افراد شوند. همچنین در برخی شهرها به واسطه ورود شهرداری در راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی نیاز به ناوگان جدید است و حتی برخی شهرها نیز شهرداری‌ها در حوزه تاکسیرانی با کمبود تاکسی مواجه هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه از حدود ۳۲۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور، ۸۰ هزار دستگاه در تهران فعالیت دارند و مابقی آن‌ها در سایر شهرها  مشغول فعالیتند، گفت: طبق قانون مدیریت حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت برای هر مد حمل و نقلی از جمله تاکسی، سهمی در نظر گرفته می‌شود. سهمی که برای تاکسی در حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده ۲۰ درصد است و به صورت میانگین در کشور به این ۲۰ درصد رسیده‌ایم؛ البته این درصد در برخی شهرها بیش از ۲۰درصد و برخی نیز کمتر است.

ناوگان اتوبوسرانی به سن فرسودگی نزدیک است

ضامنی در ادامه با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی به سن فرسودگی نزدیک است، گفت: حدود ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی به سن فرسودگی رسیده‌اند و این امر راندمان و استاندارد این مد حمل و نقل را با کاهش روبرو خواهد کرد که در نتیجه بار آن بر دوش تاکسیرانی قرار خواهد گرفت. به همین سبب در برخی شهرها نیاز است که تعداد تاکسی‌ها افزایش یابد و در برخی دیگر نیز نیازمند این هستیم که تعداد تاکسی‌ها کم شود که در این راستا طرح اسقاط بدون جایگزین را فعال کردیم تا در شهرهایی که تاکسی نیاز نیست و تعداد آن نیز بسیار است،‌ به واسطه مشوقات ایجاد شده، تاکسی‌ها اسقاط بدون جایگزین شوند.

۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرآیند اسقاط بدون جایگزین را طی کرده‌اند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرآیند اسقاط بدون جایگزین را طی کرده‌اند و انتظار داریم در سال جاری هم ۱۰ هزار دستگاه دیگر این فرآیند را طی کنند تا به یک تعادل در حوزه تاکسیرانی برسیم. همچنین مدهای دیگر حمل و نقل نیز بایستی به تناسب اقداماتی که در حوزه تاکسیرانی انجام می‌شوند، پیشرفت کنند تا ناوگان حمل و نقل عمومی بتواند در موثرترین شکل به جابه‌جایی مسافر بپردازد.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi