شناسه خبر : 59679
دوشنبه 28 خرداد 1397 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پابرهنه های یمنی پوزه آمریکا، فرانسه، ‌انگلیس و اسرائیل را به خاک مالیدند

ائتلاف سعودی با حمایت‌های غرب و رژیم صهیونیستی در حمله به بندر الحدیده به بن‌بست خورده‌اند و انقلابیون یمنی در برخی محورها موفق به محاصره نیروهای متجاوز شده‌اند.حتی خبر رسیده که در برخی مناطق نزدیک این بندر چندین گردان متعلق به ائتلاف متجاوزان زمینگیر شده‌اند.

بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه در حال برگزاری است. مردم تمام کشورها سرگرم این مسابقات هستند و فصل فوتبالی جهان شروع شده است. اما در نقطه‌ای دیگر از این کره خاکی، جام جهانی به گونه‌ای دیگر رقم خورده است. این بار مردم یمن در بندر الحدیده در حال نبرد در مسابقات مرگ هستند. مسابقه‌ای در یک طرف آن انصارالله و گروه‌های مردمی که به دفاع از کشورشان می‌پردازند قرار دارند و در طرف دیگر ائتلاف پنج گانه عربستان، امارات، انگلیس، فرانسه و آمریکا مستقر شده‌اند. روزنامه انگلیسی گاردین و روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با استناد به منابع خود تایید کرده‌اند انگلیس و آمریکا در تجاوز زمینی، دریایی و هوایی ائتلاف متجاوز به بندر الحدیده یمن مشرف بر دریای سرخ مستقیما دست دارند. پیش از این نیز روزنامه «لوفیگارو» فرانسه به نقل از دو منبع نظامی نوشته بود نیروهای ویژه فرانسه در کنار نیروهایی از امارات و عربستان در یمن حضور دارند.
در نبرد الحدیده آل‌سعود با تمام قوا وارد میدان شده است. چرا که سه سال ناکامی در جنگ یمن باعث شده تا اکنون ائتلاف سعودی به یک دستاورد حداقلی بیندیشد. عربستان نبرد موسوم به «پیروزی طلایی» را از چهارشنبه گذشته آغاز کرده است. نبردی که جنگ رسانه‌ای نیز بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد. اما خبرهای رسیده از میدان نبرد نشان می‌دهد نقشه متجاوزان در الحدیده هم به در بسته خورده است.
عقب‌نشینی از تمام محورها
شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مطلع اعلام کرده ائتلاف سعودی در تمام محورهای درگیری در ساحل غربی شهر الحدیده عقب‌نشینی کرده است.
مردم فقیر و پا برهنه یمن  در این نبرد رو در رو و نابرابر، توانستند آمریکا، انگلیس، فرانسه و عربستان را شکست بدهند.
در همین رابطه یک منبع نظامی یمنی دیروز اعلام کرد تنها طی چند ساعت گذشته در این درگیری‌ها حدود 50 عنصر از وابستگان ائتلاف سعودی به‌هلاکت رسیده‌اند و 13 خودروی نظامی آنها نیز در جنوب الحدیده منهدم شده است. این منبع تاکید می‌کند ارتش و کمیته‌های مردمی در حال حاضر نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی را محاصره کرده‌اند. منابع میدانی نیز به المیادین گفته‌اند نیروهای ائتلاف سعودی در حالت سرخوردگی و یأس شدید قرار دارند چرا که نتوانسته‌اند کنترل شهر را در دست بگیرند و در ساحل غربی این شهر کاملا زمین‌گیر شده‌اند.
در خبرهای منتشر شده آمده چندین‌گردان پشت دروازه‌های شهر زمینگیر شده‌اند و حتی یک گردان نظامی نیروهای متجاوز تلفات سنگین داده و تعدادی از فرماندهان نظامی بلندپایه ارتش امارات، عربستان و هم‌پیمانان منطقه‌ای در این نبرد کشته یا زخمی شده‌اند. در میان اسامی فرماندهان طرف متجاوز نام فرمانده تیپ تا گردان وجود دارد که نشان‌دهنده مهم بودن عملیات و حضور مستقیم فرماندهان اماراتی و سعودی در نبرد الحدیده است. همچنین نیروی هوایی یمن نیز حملاتی را ضد تجمعات نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی شهر الحدیده یمن انجام داد.
توقیف قایق متجاوز
اما پس از انهدام یک ناوچه اماراتی در روزهای گذشته توسط انصارالله، اکنون خبر‌ها حاکی از توقیف یک قایق دیگر است. محمد علی الحوثی رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه توییتر خود نوشت نیروهای گارد ساحلی یمن یک قایق فرانسوی یا آمریکایی را مقابل سواحل الحدیده توقیف کرده‌اند. محمد علی الحوثی در توییتی دیگر، اعلام کرد که قایق توقیف‌شده نامش «M/Y_jehol_ll» است و افزود: «از مردان نیروی دریایی یمن به‌دلیل هوشیاری و توجه‌شان تشکر می‌کنم. مردان نیروی دریایی یمن دشمنان را بر سر دوراهی قرار داده؛ یا هدف موشک قرار می‌گیرند یا توقیف می‌شوند.»
متلاشی شدن بزرگ‌ترین شبکه جاسوسی دریمن
از سوی دیگر، نیرو‌های امنیتی یمن بزرگترین و خطرناک‌ترین گروه جاسوسی ائتلاف متجاوزان به این کشور را در منطقه تهامه متلاشی کردند. در گزارش المسیره، از اعضای این شبکه به عنوان «خبرچینان» اتاق عملیات نیروی هوایی ائتلاف متجاوزان یاد شده است.
دروغ سعودی‌ها درباره فرودگاه الحدیده
در حالی که رسانه‌های سعودی مدعی بودند که بر فرودگاه الحدیده مسلط شده‌اند، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در گفت وگویی تلویزیونی از داخل فرودگاه بین‌المللی الحدیده، ادعای ائتلاف متجاوزان را درباره سقوط این فرودگاه تکذیب کرد. شبکه الجزیره نیز ویدیویی را درباره الحدیده منتشر و تاکید کرد ادعای سعودی‌ها درباره سیطره بر فرودگاه این شهر صحت ندارد. محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله هم در گفت وگو با المیادین تأکید ‌کرد که ائتلاف سعودی به‌‌دنبال بزرگنمایی رسانه‌ای درخصوص جبهه الحدیده است، چرا که از تحقق هر نوع دستاورد در این درگیری‌ها ناکام مانده است. وی به نیروهای ائتلاف متجاوز وعده داد که درگیری‌های فرسایشی سختی در انتظار آنها است که قدرت تحمل آن را نخواهند داشت. عبدالسلام تأکید کرد که نیروهای متجاوز نتوانستند کنترل فرودگاه الحدیده را در اختیار بگیرند، بلکه عقب‌نشینی کرده‌اند و الآن در منطقه الدریهمی محاصره شده‌اند.
جنایت جنگی
از سوی دیگر وزارت بهداشت و حقوق بشر یمن دیروز با ابراز انزجار از حمله روز شنبه ائتلاف سعودی به «اتاق عمل‌‌های» بیمارستان «الثوره» در استان الحدیده، آن را مصداق جنایت جنگی عربستان دانستند. به گفته وزارت بهداشت یمن، تاکنون بیش از 400 مرکز بهداشتی از جمله چندین بیمارستان حیاتی و مراکز ساخت کپسول‌های اکسیژن و بیش از 62 واحد امدادی هدف بمباران و حمله قرار گرفته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi