شناسه خبر : 59702
چهارشنبه 30 خرداد 1397 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فراخوان عبدالملک الحوثی برای اخراج ‌اشغالگران

به دنبال تشدید نبرد الحدیده و فراخوان عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله برای کمک همه‌جانبه مردم به جبهه غربی برای اخراج کامل ‌اشغالگران، علما و مردم یمن به این درخواست لبیک گفتند.


نبرد بزرگ الحدیده امروز در حالی وارد هفته دوم خود می‌شود که مردم یمن از تمام استان‌ها در حال آماده شدن برای اعزام به این منطقه هستند. اخیرا عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله از تمام مردم یمن خواست با کمک به جبهه الحدیده شکست ‌اشغالگران را تسریع بخشند. پس از این درخواست هم علما و هم مردم به این خواسته لبیک گفتند.
به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، علمای تهامه (استان الحدیده) یمن در بیانیه‌ای در پایان نشست فراگیر خود تاکید کردند، «جهاد بر ما واجب شده است و باید هر کس می‌تواند سلاح به دست بگیرد» در بیانیه علمای یمنی همچنین آمده: «یمن و ملت آن بیش از سه سال است که در معرض تجاوز خارجی با حمایت منطقه‌ای اماراتی‌ها و سعودی‌ها قرار دارد که هدف از آن‌اشغال یمن و چپاول ثروت‌های آن است و حق داریم تا با همه ابزارهای مشروع از خود دفاع کنیم.» در این بیانیه از خیزش مردم در استان‌های مختلف در پاسخ به فراخوان سید عبدالملک الحوثی برای مقابله با تجاوز خارجی هم ستایش شده و «مبارزه و جانفشانی ارتش و کمیته‌های مردمی و اعضای قبایل در ساحل غربی» مورد تمجید قرار گرفته است.
علمای یمن تاکید کرده‌اند، «اهالی تهامه و همه ملت یمن به خون شهید صالح الصماد رئیس ‌فقید شورای سیاسی جنبش انصارالله و همه شهدا وفادار خواهند بود.» این بیانیه از همه علما و خطیبان خواسته تا در راستای ایفای وظیفه دینی خود مردم را به جهاد دعوت کنند.
از سوی دیگر مردم یمن نیز با اهدای کمک‌های خود به رزمندگان در جبهه الحدیده به درخواست رهبر انصارالله پاسخ داده‌اند. در تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در این مورد ماشین‌های حامل احشام و کالاها برای اعزام به جبهه الحدیده از استان‌های مختلف آماده شده‌اند.
تحولات میدانی
اما در عرصه میدانی؛ منابع نظامی به پایگاه المسیره گفته‌اند، رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی به یاری خداوند خطوط کمک‌رسانی به متجاوزان و ‌اشغالگران و مزدوران آنها را در منطقه الدریهمی در ساحل غربی یمن قطع کردند...رزمندگان یمنی در جریان عملیات خود در الدریهمی، 10 دستگاه زره‌پوش و خودروی متجاوزان را به غنیمت گرفتند و 6 دستگاه خودروی دیگر آنها را منهدم کردند. بنابر اعلام این منابع خبری رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی، همچنین راه‌های کمک‌رسانی به متجاوزان و مزدورانشان را در المجیلس در التحیتا قطع کرده‌اند که در جریان آن شماری از مزدوران به هلاکت رسیدند و چندین خودروی آنها نیز منهدم شد. منبع یمنی همچنین اعلام کرده انبار تسلیحات متجاوزان و مزدوران در جنوب منطقه الدریهمی هدف قرار گرفت که در نتیجه چندین انفجار رخ داد و دود ناشی از انفجارها به آسمان بلند شده است. طی روزهای گذشته در جریان درگیری‌ها، بیش از 44 خودروی نظامی از جمله زره‌پوش متجاوزان و مزدورانشان در ساحل غربی منهدم شده است. همچنین بیش از 100 نیروی نظامی آمریکایی، انگلیسی و اماراتی در حمله انصارالله به قایق اماراتی کشته شدند.
آواره شدن 26 هزار یمنی
حملات هوایی ائتلاف سعودی اما باعث آواره شدن شمار زیادی از مردم بندر الحدیده نیز شده است. در این ارتباط سخنگوی سازمان ملل اعلام کرده که ده‌ها هزار نفر از ساکنان بندر الحدیده در سواحل غرب یمن در پی تهاجم ائتلاف سعودی به این منطقه از خانه و کاشانه خود فرار کرده و آواره شده‌اند. استفان دوژاریچ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد، حدود 5200 خانواده یا حدود 26 هزار نفر در نتیجه حملات عربستان و امارات متحده عربی به منطقه الحدیده از محله‌های خود فرار کرده و آواره شده‌اند. وی افزود، انتظار می‌رود تعداد این آوارگان به خاطر تداوم درگیری‌ها افزایش یابد.
از سوی دیگر، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد که ائتلاف عربستان در شکستن محاصره نیروهای خود در اطراف بندر الحدیده شکست خورده و بندر امن است. به گزارش ایسنا، شرف لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در مصاحبه با المیادین گفت: «نیروهای ائتلاف عربستان درباره پیروزی‌های وهمی صحبت می‌کنند. صحبت این نیروها درباره پیشروی در الحدیده تنها توهم است. ارتش و کمیته‌های مردمی توانسته‌اند کنترل اوضاع را به دست گرفته و حتی بخشی از نیروهای مهاجم را محاصره کنند.» وی گفت: «ائتلاف عربستان در شکستن محاصره نیروهایش به رغم افزایش حملات هوایی شکست خورده و تنها در مناطق خالی از سکنه در ساحل غربی پیشروی کرده است.» لقمان تأکید کرد: «نیروهای ائتلاف عربستان نمی‌توانند به الحدیده برسند. الحدیده امن است و هیچ درگیری در آن وجود ندارد. تمامی متجاوزانی که در درگیری‌های جبهه ساحل غربی شرکت کنند ازپای درخواهند آمد.»

اینستاگرام
یاد دهه شصت بخیر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi