شناسه خبر : 59708
شنبه 02 تير 1397 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنان موافق و مخالف درباره مصوبه سهمیه ایثارگران

در قانون برنامه جانبازان زیر ۲۵ درصد آمده بود که کل جانبازان یکجا دیده شود. ولی همسران و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد به اضافه همسران و فرزندان رزمندگان شش ماه جبهه، این دو با هم در یک سهمیه قرار بگیرند.

فاش نیوز- در جلسه علنی روز چهارشنبه 30 خرداد ماه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، مجلس وارد دستور و بررسی جزئیات طرح یک فوریتی اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، در ابتدای این جلسه امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابهاماتی در خصوص قانون وجود دارد، پیشنهاد و تصویب و اجرای آن را برای سال 98 ارائه کرد و گفت: باید مشخص شود که این قانون پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی از امسال اجرا می شود یا اینکه برای سال آینده به اجرا در خواهد آمد، چرا که اگر امسال باشد، استرس ایجاد می شود. سپس نمایندگان موافق و مخالف در مورد این پیشنهاد سخنرانی کردند.

دلخوش در مخالفت با این طرح گفت: این موضوع به کنکور ربطی ندارد و تا ما آن را تایید کنیم و بعد از آن به شورای نگهبان برود و از آن شورا دوباره به مجلس برگردد، زمان بر است و عملا به امسال ارتباط پیدا نمی کند.

در ادامه قاضی پور نماینده ایثارگر مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح یک فوریتی اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت: پس از برگزاری کنکور، نوبت به تعیین رشته به داوطلبان می رسد و تعیین رشته هم زمان می برد، پس به این قانون جدید که تصویب شود، ارتباط پیدا می کند.

در ادامه جلسه، پیشنهاد تصویب این طرح برای اجرا در سال 98 به رای گذاشته شد که نمایندگان ملت به این پیشنهاد رای منفی دادند.

*سهمیه ایثارگران افزایش نداشته است

همچنین میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در توضیحاتی خاطرنشان کرد: آنچه در این طرح مدنظر بود، دو نکته بود، یکی اینکه کلمه " جانبازان" قبلا دیده شده بود و در اینجا در قانون برنامه جانبازان زیر 25 درصد آمده بود که کل جانبازان یکجا دیده شود. ولی همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد به اضافه همسران و فرزندان رزمندگان شش ماه جبهه، این دو با هم در یک سهمیه قرار بگیرند.

وی افزود: نکته کلیدی و اساسی، بحث حد نصاب علمی بود که قبلا 70 درصد بود که الان بعه 80 درصد در کل و برای رشته های پزشکی و فنی مهندسی به 85 درصد افزایش یافته است. آنچه که الان در اذهان عمومی و رسانه ها مطرح می شود که سهمیه ایثارگران افزایش یافته است، واقعیت این است که یک زمانی همین ایثارگران 40درصد سهمیه داشتند و الان عملا به 30 درصد تنزل پیدا کرده است.

مخالفت رئیس سازمان سنجش با درصد ایثارگری / توازن علمی بهم می خورد

********************

در این جلسه خدایی رئیس سازمان سنجش کشور طی سخنانی مخالفت خود را با تعیین سهمیه تراز علمی ایثارگران به 70 درصد اعلام و اظهار داشت: اصل مسئله ای که دولت برای اصلاح آن وارد شد به خاطر تبصره (2) است و ما می خواهیم صریحا با توجه به اعتراضاتی که سال گذشته داشتیم و با توجه به اعتراضات خیلی زیاد ما می خواهیم برای کلیه آزمون ها برای امسال عمل کنیم.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که این طرح از زمان تصویب لازم الاجرا شود، لذا دولت با این موضوع موافق است که این طرح امسال اعمال شود.

رئیس سازمان سنجش در ادامه سخنان خود یادآور شد: در این قانون(ماده 90) تناقضاتی وجود دارد، یکی اینکه حد نصاب خود رزمنده با توجه به قانون تحصیلات برای رزمندگان 80 دردص است، منتهی رای فرزندان و همسران آنها 20 درصد است. یک بحث دیگر این است که خود جانبازان زیر 25 درصد که در قانون جامع ایثارگران، جزء سهمیه 25 درصد بودند در ماده 90 برنامه ششم توسعه به سهمیه 5 درصد الحاق شد.

همچنین خود جانبازان زیر 25 درصد هم اینجا متضرر شدند، لذا وقتی که مجلس لایحه یک فوریتی اصلاح این بند را ارائه کرد، با توجه به مسائل و مشکلاتی که ماده 90 در ورودی دانشگاه و موسسات آموزش عالی در سال 96 ایجاد کرد، دولت هم تبصره 2 را پیشنهاد کرد.

  خدائی در این خصوص موضوع عدم توازن توزیع علمی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به عدم توازن علمی و وضعیتی که در سال گذشته این موضوع در دانشگاه های برتر ما ایجاد کرد و اختلاف شدید علمی پیش آمده، باید بگویم، متوسط سهم شرکت کنندگان جانبازان سهمیه 25 درصد 2/5 درصد است منتهی، سهمی که در دانشگاه ها و رشته های برتر می گیرند تا سقف 25 درصد و به اضافه 5 درصد، سهمیه 30 درصدی را به خود اختصاص می دهند و این موضوع عدم توازن علمی ایجاد خواهد کرد.

  وی با بیان اینکه بحث اختلاف نمره تراز علمی در دانشگاه نیز در این خصوص مهم است متذکر شد: این موضوع اختلاف خیلی فاحشی با توجه به رتبه ها در دانشگاه ها ایجاد خواهد کرد. لذا این مسئله در بحث آزمون های پزشکی و تخصصی هم اتفاق می افتد، لذا اعتقاد داریم ماده 90 برنامه ششم توسعه اواین آسیب را به خود ایثارگران در بحث جامعه وارد کرده است.

سهمیه ایثارگران درست توزیع شود

دکتر خدایی در ادامه توضیحات خود تصریح کرد: ما هیچ وقت در طول این مدت این موضوع را نداشتیم که سهمیه ایثارگران در دانشگاه مورد اعتراض قرار بگیرد. لذا اعتقاد دارم که این موضوع باید به صورت معمول اصلاح شود تا توازن و تعادل علمی در دانشگاه ها برقرار شود.

وی گفت: از طرف دیگر، بحثی که وجود دارد، این مدت است که نشود بلکه به این معتقدیم که درست توزیع شوند و همه 30 درصد در یک جا متمرکز شود، باید به بحث رش و توسعه علمی توجه شود تا توازن کلاس ها در دانشگاه باتوجه به اختلاف شدید علمی به هم نخورد.

 دکتر خدایی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما می خواهیم سهمیه در همه دانشگاه های کشور توزیع شود و علیرغم اینکه امسال آزمون کارشناسی ارشد، تاکنون 3 تخصص جدی از طرف دانشجویان عادی در رابطه با سهمیه ایثارگران داشتیم که من فکر میکنم این موضوع باید حتما مدنظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

 رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم که بحث ماده 90 و قلنون مصوب آن نباید باعث پایین آمدن اعتبار اجتماعی و باعث عدم ورود نخبگان و رتبه های برتر به دانشگاه ها و رشته های برتر شود.

خدایی: باید سطح علمی رعایت شود

وی تاکید کرد: در رشته های پزشکی و فنی و مهندسی که با سلامت جان مردم روبرو هستیم، احتیاج به این موضوع داریم که سطح علمی رعایت شود. توضیح این نکته هم ضروری ست که بگویم در رسانه ها عنوان شده که سهمیه ایثارگران اضافه می شود. درحالی که سهمیه ایثارگران براساس ماده 90 همان 30% است و سهمیه ای اضافه نشده است. همچنین در قسمت های اولیه اصلاحیه طرح آن سهمیه 5 درصد با 25 درصد ادغام شده است.

کل مباحث ما این است که این اصلاحیه و مخصوصا تبصره آن، باعث خواهد شد که ما یک توزیع متعادل در کلیه دانشگاه و موسسات آموزش عالی داشته باشیم و اعتقاد دارم که این موضوع به رشد و توسعه علمی و توانمند سازی علمی کشور کمک خواهد کرد و اعتبار اجتماعی را افزایش خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش: کل سهمیه جانبازان یکی شده است.

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزشی و تحقیقات علمی در پایان نشست، ضمن دفاع از گزارش کمیسیون خاطرنشان کرد: بحث هایی که امروز در مجلس به خصوص از سوی عزیزان مخالف مطرح شده است، چیزی نیست که قرار است درمورد قانون امروز تصمیم بگیریم بلکه این موضوع هم در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و هم در برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده است.

وی اضافه کرد: اما دو ابهام اساسی در این مورد وجود داشته است و طراحان هم اصلاح این دو ابهام مدنظرشان بوده است.

نباید این تصور را داشته باشیم که مجلس امروز می خواهد سهمیه های ایثارگران را جا به جا کند، چرا که نه سهمیه ها جا به جا می شود و نه اینکه بحث جدیدی در این مورد وجود دارد.

 میرزاده تاکید کرد: این دو ابهام این است که یکی به نفع جانبازان عزیز است که جانبازان در تاریخ انقلاب اسلامی و در سهمیه ها، هیچوقت خودشان تفکیک نشده بودند، بلکه مدنظر، خانواده هایشان که زیر 25 درصد به اضافه جانبازان خود زیر 25 درصد هم عنوان شده است. درحالی که ما در این مصوبه می خواهیم این موضوع را اصلاح کنیم و بگوییم "جانبازان کلاً یک سهمیه هستند". فاصله علمی باید کم شود.

 وی یادآور شد: موضوع دوم اعتراضاتی که به کارنامه ها شده و اطلاعاتی که در اختیار نمایندگان قرار گرفته است، باید گفت: فاصله سطح علمی افرادی که در دانشگاه ها پذیرفته شده خیلی زیاد است. سطح کلاس ها طوری است که برای اداره کردن آن برای خود اساتید هم سخت است. بنابراین باید کاری بکنیم و این کار این است که ایثارگران که با این سهمیه ها وارد دانشگاه ها می شوند، در سطح علمی بالاتر جذب شوند فلذا به این خاطر است که بحث 70درصد به 80درصد در رشته های عمومی افزایش پیدا می کند و در رشته های پرطرفدار پزشکی و فنی و مهندسی ( نه برخی ) که 80 بود الان به 85 درصد افزایش پیدا می کند.

در پایان رسیدگی به این دستور، ماده واحد آن به تصویب نمایندگان رسید، اما تبصره یک و دو به دلیل اینکه خلاف برنامه توسعه بود، برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
بالاخره ادغام شدیانه؟ امسال اجرامیشه
جانبازان زیر 25 با بالای 25 ها در سهمیه ی کنکور ادغام شدند.
فقط خوده جانباز زیر۲۵ درصدبابالا۲۵درصد ادغام شدن نه خانواده هاشون. به احتمال زیاد امسال اجرایی نمیشه
بله همسر وفرزندان جانبازان زیر 25 درصد ورزمندگان با همسر وفرزندان جانبازان بالای 25 درصد ادغام شدند ولی کف تراز به دلیل منافات با برنامه ششم توسعه باید دوسوم ارا کسب کنه که نتونست و به کمیسیون ارجاع شد

به خبر گزاری رسمی مجلس یعنی خانه ملت مراجعه کنید عین مطلب بالا رو نوشته
ناشناس این حرف های بی پایه واساس رو جایی ننوشته اگه صحبت های جلسه علنی روگوش کرده باشی می فهمی که فقط خوده جانبازان ادغام شدن نه خانواده هاشون
سلام بابا یکی براما درست روشن کنه چه اتفاق جدیدی تو ماده ۹۰ پیش اومده اصلا معلوم نیست چی میگن اخرش همه ادغام شدن یا فقط کلمه بالای ۲۵درصد حذف شده؟تراز علمی افزایش پیداکردیانه?من که اینجور متوجه شدم همه ایثارگران ادعام شدند و امسال هم اجرایی میشه و اینکه هنوزحدنصاب تراز به ۸۰ تا ۸۵ تثویب نشده ولی دوباره به صحن مجلس میاد بعداز تغییرات...خدایا اقای نوروز لطفا شما بیاید دقیق توضیح بدید با این قانون جدید چی عوض شده ماهم روشن بشیم۴
درست فهمیدی
فقط خوده جانبازای زیر۲۵درصد بابالای ۲۵درصد ادغام شدن .تراز هم افزایش پیدا نکرد رفته واسه بررسی بیشتر به احتمال زیاد به امسال نمیرسه
سلام دوستان مبارزه کنید. واعتراض خود را به کمیسیون آموزش مجلس اعلام نمایید. مخالف افزایش تراز شوید. همه اش جوسازی است
بله سطح علمی دانشگاه ها پایین اومده و کارنامه گزینه دو و اخراج شدن و مشروط شدن و ... همشون دروغ هستند و فقط برای جو سازیه
من دقیقا باتون موافقم بنظرم همه داوطلبان اثارگر همگی باید با هم جمع بشیم و اعتراض کنیم .چون واقعا افزایش تراز بی عدالتیه
وااای ازهرده نفراونایی ک سهمیه بالای25دارن پزشکی قبول میشن واقعا این دیگ خیلی بی عدالتی و ظلمه هم ب 5درصدی ها هم ب داوطلبان آزاد با ادغام همه مشکلات درست میشه وهرکس ک واقعا لیاقت داره قبول میشه آخه کسی ک حاضر نیست روزی6ساعت واسه کنکور بخونه چرا باید بره پزشک بشه
جانباز ۷۰درصد با۵درصد برابرنیست چراباید ادغام بشه؟؟؟
اقا اقا چرا الکی اش رو شور میکنید اون اماری که شما دیدی سلیمی و نوروزی گفتن دروغه اصلا اون امار ها و متن های نطقشون رو کی فکر میکنی مینویسه براشون ؟ همون وحید که اینجا کامنت میذاره شب قبلش همون چیزی که شما داری میگی رو توی گروه های تلگرامیشون گذاشته بودن بعد سلیمی فرداش همون رو دقیقا همون رو بر میداره میگه توی همون چیزی که گذاشته بودن گروه شون نوشته بودن سهمیه ی 5 درصدی 32000 بود و بالای 25 ها 18000 فرداش سلیمی برداشت گفت سهمیه ی 5 درصد 80/000 و 25 درصد 20/000 این یه مورد رو هم حتی راست توی گوه نوشته بودن رو از اخر برداشتن گفتن انقدر و اونقدر هرچی که اینها میگن دروغه شما هم با یک دروغ گو بشینی ده سال هم بحث کنی به نتیجه نمیرسی اصلا اینها دست زدن به جو سازی گسترده تا راه به جایی ببرند و ابزارشون هم دروغه این دروغ تموم میشه اون دروغ تا دلت بخواد باید دروغ بشنویم به نظر من تا وقتی اینها دروغ میگن ادم باید خیلی اروم باشه چند تا دروغ که نباید اعصاب ادم رو خرد کنه میگن ادغام باید بکنیم تا فلان بشه و فلان اون هم کلا هرچی براش میگن دروغه بذارد تا دلشون میخواهد دروغ بگن
خیالت راحت انسال عدالت برخوار میشه،،با هیچ عقل منطق و وجدان جور در نمیداید نمایندگان که ربات نیستند انسانند 10 نفر یک نفر نیدونی یعنی چه؟یعنی کمال بی عدالتی در سهمیه رزمندگان و جانبازان
ده نفر یک نفر کجا بود این ها رو اونها نوشتند به دروغ و بدون توجه به مازاد فراوانی که به سهمیه ی 5 درصد میرسه
راحت ترین کار برا شفاف سازی اینه که دوستان برن ویس های مجلس رو گوش کنن تو رادیو فرهنگ موجوده.ماده واحده رای اورد تبصره هاش رای نیاورد رئیس مجلس هم ارجاع داد به کمیسیون .عملا هیچ قانونی تصویب نشد و مثل پارساله مگر اینکه تو این مدت باقی مانده کمیسون طرح دیگه بیاره و اون رای بیاره و برا کنکور امسال اعمال بشه
پس چرا تو بعضی سایتها نوشته واسه امسال اجرا نمیشه اینجا نوشته سال بعداجرا نمیشه پس کی اجرا میشه؟؟
صحبت های آقای امیرآبادی بحث تراز ۸۵درصد بود که گفت اگر تصویب بشه سال ۹۸درصد تاثیر داده بشه که نماینده ها قبول نکردن. ولی الان که تراز رای نیورده ورفته به کمیسیون برای بررسی بیشتربه احتمال خیلی زیاد تااصلاحیش کنن وبخوان ببرن صحن علنی مجلس تارای گیری کنن، واگر تصویب شدبره شورای نگهبان تاییدش کنه خیلی طول می کشه .به احتمال زیاد به امسال نمیرسه
سلام برای اینکه این قانون سال ۹۸اجرا بشه تصویب نشد چون میخوان قانون رو برای سال ۹۷ تصویب کنندوکنکور امسال رو دربرمیگیره وقرار روز یکشنبه ۳تیرماه مجددا در کمیسیون اموزش بررسی بشه و ددوباره برای تصویب ببرن صحن علنی مجلس و بچه های عزیزشک نکنید که تراز رو روی ۸۰و۸۵ تصویب میکنندمثلا اخرین فرد قبولی پزشکی روزانه اگر حدود ۱۰۰۰۰بگیریم برای قبول شدن در رشته پزشکی همون دانشگاهی که فردی با تراز۱۰۰۰۰قبول شده ایثارگران باید تراز ۸۵۰۰بیارند و این تراز خیلی بالایی نیست یه کم تلاشمون بیشتر کنیم شدنیه
چرا اگه تصویب بشه برای امسال اجرا میشه
هر کدوم از سایت ها اومدن به جای خبر نظرشون رو نوشتن
از سایت مجلس پیگیر باشید
خدایی سازمان سنجش تحصیل کرده انگلیس
غلامی وزیر علوم تحصیل کرده استرالیا وامریکا
این دوتا خارج نشین بود ه اند زمان جنگ وهدفشان انتقام از ایثارگران است لطفا به نمایندگان ایثارگر واصول گرا ها در کمیسون آموزش اعلام فرمایید.
سلام،توروخدا يکي خيلي واضح بگه ک چي قراره بشه؟فاش نيوز عزيز لطفا پيگيري کن،
سلام نگران نباش چون تعییری تو سهمیه ها ایجاد نشده فقط قرار تراز رو ببرن روی ۸۰ و۸۵ درصد اخرین فرد قبولی در هر دانشگاه
فقط میدانم حق رزمندگان و ایثار گران پایمال نمی شود،
چی شده توضیح بدین توراخدا .نذارین سهمیه ادغام بشه واقعا ناعدالتی است اذغام اخه یکی که 80درصده بایکی که 5درصده اصلا نمیشه تویه گروه قراربگیرند الان کمترازیک هفته به کنکورمونده توراخدا برای امسال ول کنین .فاش نیوز اعتراض مارابه گوش نمایندگان برسان وحمایت کن ازما
چرا هشتاد درصد و 5 درصد رو مقایسه میکنی. خوب 25 و 24 خیلی باهم فرق دارند
امسال نباید تغیییر کنههههههههههههه
یعنی در سهمیه بالای 25 هر کس ثبت نام کرده پزشکی قبوله و بر عکس 5 درصدیها ول معطلند
زمانی که پدرمن درجنگ داشت از کشورش دفاع می کرد و جانباز ۴۵ شد و چشمان مبارکشو از دست داد امثال خدایی ها درخارج تحصیل می کردن و اکنون امدند تا ایثارگرانو از بین ببرن دست مریزاد. ای کاش ای کاش متوجه بشن که کمیسیون اموزش می خواد مفت سهمیه به حق ایثارگرانو با افزایش تراز به ازاد بده خدایا خودت به دادمون برس کسی مدافع مانیست انگار تو مجلس
پاسخ ما همراه با تجمع نیست همراه با جو سازی نیست همراه با تغییر افکارمون هست همراه با تغییر ارزش هامون هست همراه با سکوتمان هست همراه با داد و بیداد نیست ولی از ما نخواهید که پاسخ ندهیم ادم هستیم بالاخره ما هم خدا هم که ببیند مردمش انقدر ناشکری میکنند بالاخره پاسخی میدهد چه برسد به تحقییر و تمسخر دیگه چه انتظاری از ادم دارید مسئولان امروز به فرزندان جانبازان بالای 25 درصد به چشم افرادی نگاه میکنند که صلاحیت تحصیل ندارند در واقع به ان ها به چشم انسان های بی عقل نگاه میکنند که به درد هیچ کاری نمی خورند و باید کنار زده شوند تا نخبه ها بتوانند جای انها را بگیرند به طور کامل فردا روز اگر جنگی بشود به همین نخبه ها میگن شما نخبه ایی باید نروی به جنگ تا خدایی نکرده صدمه نبینی و به کشورت خدمت کنی و جنگ جای کسان دیگه ای هست در واقع ما را فدایی خودشان می بینند چرا که انها نخبه هستند و ما بی عقل و بی سواد این دیدگاه انها نسبت به ما علنی شد تا دیروز توی مردم این حرف ها بود از الان بین مسئولان هم هست یک نماینده روز چهارشنبه میگفت میخواهند یه عده بی سواد را در کشور حاکم کنند ( ما هیچوقت دلمان نمیخواهد حاکم بشویم بلکه میخواستیم تا میتوانیم به مردم فقیر کمک کنیم و الان هم همون هدفمون هست و می ماند در حد توانمون ) میگن نخبه ها هستن چرا ایها بیان بالا اینها به درد نمی خورند همه ی حرف های شما را قبول کردیم و دیگه هیچ حرفی نداریم و از سهمیه ای هم استفاده نمیکنیم هیچوقت و فهمیدیم که باید چه کار کنیم فردا کاری نمیکنیم که به دنبال اون کار ما رو مسخره کنند یا ما را تحقیر کنند یا هزاران بار بزنند تو سر ما به خاطر یک سهمیه ی کنکور دم از شان زدید ان شان که شما میگید یک شان بین مردمی است که اگر هر کسی در جنگ جانباز شده باشد و الان به خاطر ان جانبازی بهش امتیازی بدهند دیگر شانی پیش مردم ندارد فقط تحقییر میشود شانی که از ان گفتید این است که فقط خودت را بخواهی ما همه ی حرف های شما را با جان و دل پذیرفتیم و همانگونه که از ما خواستید الان فردا عمل میکنیم و دیدگاه مان را هم عوض کردیم ان موقع نوبت شماست که دیگاهتان را عوض کنید و استین بالا بزنید و بشید جای الان ما دیگه نوبت ما نیست تمسخر و تحقیر هایی که شنیدیم بسمان بود و بعدا فقط نوبت شما هاست.
این حرف هایی که اینجا نوشتم ممکنه بشه نتیجه ی کار هایی که مسئولان از روی بی فکری میکنند واقعا نمیشه انتظار داشت یک حجم وسیعی از توهین و دروغ و مسخره کردن و بی سواد دونستن و ... نسبت یه قشر حساس ایثارگران راه بیافته توی کشور توسط استاد های دانشگاه و وزیر و ... به وجود بیاد و روی ارزش های اونها و افکار انقلابی شون تاثیر نگذارد شما همین شبکه های ماهواره ای رو در نظر بگیرید روی مردمی که از اونها استفاده میکنند تاثیر گذاشته دشمن الان برنامه ریزی کرده برای اینکه ایثارگران رو تخریب کند مسئوان کشور هم با اونها همکاری میکنند متاسفانه اگر شما از ایثارگران به خاطر سهمیه ناراضی هستید اونها به خون اینها تشنه هستند و وقتی فرصت در اختیارشون قرار بدید اونها ده برابر شما ها بهره برداری میکنند باور کنید بی سواد گفتن به اینها و جدا کردن اونها از دانشگاه ها با تغییر تو سهمیه شون معنیش اینه فقط که اینها به درد تحصیل نمی خورند و فقط به درد فدا شدن برای شما میخورند ( از اون طرف هم به مخالف ها میگین میخواین به زور این بی سواد ها رو توی کشور حاکم کنید ) خیلی راحت میاین دلایل دروغین و سبک و مسخره میارین که سهمیه رو نابود کنید در کنارش یکم به تبعات این تخریب هاتون و حرف هایی که میزنید هم فکر کنید یا میگین بیایم با دادن پول از اینها تقدیر کنیم اخه مگه ایثارگران گدا و گشنه بودند که برای پول برند بجنگند یکم فکر کنید بعد حرف بزنید توی رسانه های خودمون دارید ایثارگران رو ( فرزندانشون یا خودشون فرقی نمیکنند با هم ) تخریب میکنید و اونها رو بی سواد به مردم معرفی میکنید این کار ها اصلا درست نیست مکنه تبعاتی مثل حرف های بالا هم داشته باشد یکم به کشور های دیگه نگاه کنید خیلی بهتر از این سهمیه ایی که توی کشور ما هست رو به ایثارگرانشون میدن و هیچ نقدی بهش وارد نمیشه اما تو کشور به تخریب و توهین و ... پرداخته میشه لطفا در مورد ایثارگران با حفظ احترام صحبت کنید اگر نقصی هم داشتند اون رو ریشه یابی کنید و حلش کنید نه که بر دارید همه جا بگید و اونها رو مسخره کنید
آقا این مازاد 25 درصد رو بدین به 5 درصد
آخه گناه ما چیه پارسال هم تو قانون این بند بود ولی عملا مازاد رو دادن به مناطق
دوستان متحد شوید وهمان قانون قبلی باشد. وگرنه همه ضررمی کنیم . به نمایندگان وبنیاد شهید وغیره فشار بیاورید
باید چکار کنیم که اعتراضمون به گوششون برسه
واقعیت این است که مجلس اقتدار لازم را جهت پی گیری مصوبات خود ندارد در برنامه ششم امتیازاتی برایایثارگران در نظر گرفته اند که دستگاهها آن را اجرا نمیکند .دانشگاه آزاد به بهانه ای -شهرداری و دیگر دستگاهها هم به بهانه ای -ستاد مشترک هم که خودش قانون وضع میکند خلاصه از ضعیف بودن مجلس همه به نوعی سو استفاده میکنند
این چه سهمیه ای که به 5 درصد یها دادی یعنی این طور از حق رزمنده و جانباز دفاع کردی به خدا باید جوابگوی وجدان خود باشید از این بی برنامگی
چرا.سحمیه. پنچ درصد رزمندگان بسیجی درکنکورنودوهفت مشخص نیست
خب الان تکلیف ماها که از سهمیه ۵ درصدی تو‌کنکور ۹۶ استفاده کردیم و هیچ کاری واسمون نکرد چی میشه؟با توجه به تغییرات ایجاد شده میتونیم بازم از این سهویه استفاده کنیم؟اگه نشه که خیلی در حقه مت ظلم شده...
ظلم اینه فرزندجانباز۷۰درصد با۵درصد یکی بشه
سلام ظلم این نیست
ظلم اینست که خدایی بی توجه به خدا بیاد تراز رو از 70 ببره به 85
داره با سیاست انگلیسی مجلسیارو گول میزنه
شما رو به خدا کم بین ایثار گران فرق بگذارید پدر من که ۱۰ سال قبل قطع نامه تو منطقه بوده و خیلی از جاها به خاطر مسعولیت های سنگینشون دنبال کارای جانبازی وبیمارستان نبودند و فقط۱۰ درصد جانبازی داره هیچ جا امتیازی نداره به جز یه حقوق بازنشستگی ۲ ملیونی در عوض کسی که اون زمان سرباز بوده و بعد چند ماه خدمت جانباز ۲۵ درصد شده الان هم کار خودشو داره هم حقوق بنیاد و سهمیه های دانشگاهی برای فرزندانش . این قانون ها رو کی تصویب میکنه آمدین ۵ درصد سهمیه کنکور دادین به ما ۳۵ هزار نفر! خیلی از کارشناسها به ما توصیه کردند از سهمیه ۵ درصدی استفاده نکنیم و همون مناطقو استفاده کنیم . حداقل این قانون اصلاح سهمیه ها دو اجرا کنید که تراز علمی بالاتر بره و ما هم از باقی مانده ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدیا استفاده کنیم . چیزی ک مسعولین بهش دقت نکردن تراز ها به نسبت تلاش ها یه تابع نماییه و این طور نیست که کسی که ترازش ۷۰۰۰شده ۷۰ درصد کسی که ترازش شده ۱۰۰۰۰ بهسوالات جواب داده یک دهم اونم جواب نداده و یک پنجاهم اونم تلاش نکرده
با سلام دوستان بنده که سالها مشغله ی کنکوری داشتم فاصله ی بین درصدها را در کنکور بین دارندگان سهمیه ی ایثارگران بهتر از هرکسی میدونم
متاسفانه جانباز چه 1 درصد باشد چه 90 درصد باشد باید جانباز اطلاق شود نباید فرق گذاشته شود
درمورد کنکور نیز متاسفانه افارد داری 25 درصد و بالاتر توانایی علمی بالایی ندارن و پزشک میشوند و با جان مردم درگیر هستند لطفا کارنامه های جانبازان 5 درصد و 25 درصد کنکوری را نیز در اینترنت مشاهده بفرمایین
پدر من جانباز است و پدر هرکسی که جانباز است نباید تفاوت بین جانبازان را ببیند و حس کند چرا که امروزه بین همه ی جانبازان تفاوت شایانی است
لطفا فضا را متشنج نکنین ادغام سهمیه ها هم باعث خنثی کردن اعتراضات میشود هم به نفع جامعه است.
التماس دعا
سلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi