شناسه خبر : 59737
شنبه 02 تير 1397 , 13:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دبیرکل جمنا و تولیت جمکران در نشست جمعیت جانبازان حضور می یابد

دبیرکل جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) روز دوشنبه در نشست جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی حضور می یابد.

فاش نیوز -  دبیرکل جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) روز دوشنبه در نشست جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی حضور می یابد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، حجت الاسلام رحیمیان، از یاران و اعضای دفتر حضرت امام خمینی(ره)، تولیت آستان مقدس جمکران و دبیرکل جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) ساعت 16/30 دقیقه بعد از ظهر روز دوشنبه (پس فردا) در نشست اعضای جمعیت جانبازان حضور می یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان عضو ارشد بیت امام خمینی(ره) در جماران، در دفتر امام مدیریت امور مالی و وجوه شرعی و مسئولیت امور ارزی را بر عهده داشت. وی سال 1327 در اصفهان متولد شد و در ده سالگی دروس حوزه را آغاز کرد؛ سپس به قم مهاجرت کرد و در زمره نزدیک‌ترین مقلدان و یاران حضرت امام(ره) درآمد.

کتابت اعلامیه‌ها، طومارها، دیوارنویسی فیضیه، چاپ و تکثیر عکس‌ها و همچنین طراحی و تهیه کارت‌های تبریک با تصویر امام(ره) برای نخستین بار و تولید انبوه کلیشه تصویر امام(ره)، از جمله فعالیت‌های ایشان در آغازین سال‌های تاریخ نهضت اسلامی است که در این راه بارها دستگیر شد. سال 1345 از تعقیب ساواک گریخت و مخفیانه به عراق مهاجرت کرد و بار دیگر به محضر امام(ره) پیوست و همزمان به تکمیل تحصیلات حوزوی خود پرداخت و درس خارج فقه و اصول را از محضر امام خمینی(ره)، آیت‌الله خویی و آیت‌الله سید محمدباقر صدر بهره گرفت.

بعد از پیروزی انقلاب، به عنوان یکی از اعضای اصلی دفتر امام(ره)، علاوه بر مدیریت امور مالی، مسئولیت بخشی از گزارش‌ها و نامه‌های مربوط به امام را تا پایان عمر شریفشان عهده‌دار بود. بعد از رحلت امام(ره)، تا سال 1371 به عنوان قائم مقام بنیاد شهید انقلاب اسلامی بود و در مرداد ماه همان سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه و از سوی رئیس جمهور وقت به عنوان رئیس این نهاد منصوب شد. وی از سال 83 پس از ادغام نهادهای ایثارگری و تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران، با حکم مجدد مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در این نهاد منصوب شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان در تاریخ 21 شهریور 92 با حکم مقام معظم رهبری به تولیت مسجد مقدس جمکران منصوب شد.

 

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi