شناسه خبر : 59758
یکشنبه 03 تير 1397 , 16:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه‌اندازی مرکز پژوهشی شهید بهشتی

حجت‌الاسلام «محمدتقی اکبرنژاد»، رئیس مؤسّسه فقاهت و تمدن‌سازی و از مدرسان حوزه علمیه قم امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت ایام سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یاران او گفت: بنده به عنوان یک طلبه به اینکه آیت‌الله شهید بهشتی از تبار جامعه روحانیت بوده و بنده نیز هم لباس ایشان هستم افتخار می‌کنم.

رئیس مؤسّسه فقاهت و تمدن‌سازی با اشاره به تعبیری از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهید بهشتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشی درباره جایگاه آیت‌الله بهشتی فرمودند: «من در توان مدیریتی و رهبری کسی را مانند شهید بهشتی نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام».

حجت‌الاسلام اکبرنژاد گفت: شهید بهشتی به تعبیری امام خمینی (ره) شهادتشان در برابر مظلومیتشان چیزی نبوده است. ایشان در زمان حیاتشان آماج تیرها و تهمت‌ها قرار گرفتند. به راستی چقدر زمان باید بگذرد تا افرادی همچون شهید بهشتی پا به این دنیا بگذارند و منشأ تحولات عظیمی در جامعه شوند؟

به گفته وی، شهید بهشتی در فضای سیاسی و مدیریتی دقیقاً در سن بلوغ مدیریتی و سیاسی بودند، یعنی زمانی بود که جامعه می‌باید از برکات وجود ایشان بهره‌ها می‌برد، اما ایشان مورد بی مهری‌هایی قرار گرفت و در نتیجه در برابر آن خون دل‌هایی که خورده بودند، مزد شهادت را از سوی خداوند دریافت کردند. ایشان در تعبیری می‌فرمود: «خدا از من دفاع خواهد کرد» که همینطور هم شد.

حجت‌الاسلام اکبرنژاد با بیان اینکه مظلومیت شهید بهشتی حتی بعد از شهادت ایشان هم ادامه پیدا کرد، گفت: انتظاری که از نهادهای مربوطه وجود داشت این بود که حداقل شهید بهشتی دیگر بعد از شهادتش، به عنوان یکی از مفاخر این کشور مورد توجه قرار گیرد و بیشتر شناخته و شناسانده شود.

رئیس مؤسّسه فقاهت و تمدن‌سازی با اشاره به شکل‌گیری مرکز پژوهشی شهید بهشتی با محوریت بهشتی‌ پژوهی خاطرنشان کرد: قرار است این مرکز به زودی به همت بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «مجموعه سرچشمه انقلاب» راه‌اندازی شود.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این مرکز صرفاً جمع‌آوری آثار شهید بهشتی نیست، بلکه می‌خواهیم به شهید بهشتی به عنوان یک سرچشمه برای انقلاب اسلامی بنگریم و سوالاتی که امروزه جامعه ما با آن مواجه است، با مرجعیت شهید بهشتی تلاش کنیم به آنها پاسخ دهیم.

حجت‌الاسلام اکبرنژاد افزود: انسجام‌بخشی هدف دیگر ما محسوب می‌شود، اگر مسأله‌محور به سراغ آثار شهید بهشتی برویم و از تمامی آثار ایشان اعم از کتاب‌ها، مصاحبه‌ها، سخرانی‌ها و ...استفاده کنیم، به پرسش‌های پیش آمده انسجام خواهیم داد. عمق بخشیدن به آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی هدف سوم از راه‌اندازی این مرکز است.

.

مرکز پژوهشی شهید بهشتی راه‌اندازی می‌شود

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi