شناسه خبر : 59787
سه شنبه 05 تير 1397 , 15:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مهدی ایزدی:

۶۷ هزار ایثارگر جویای شغل هستند

صبح امروز نشست خبری مهدی ایزدی معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران با حضور اصحاب رسانه در ساختمان این نهاد برگزارشد.

صبح  امروز نشست خبری مهدی ایزدی معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران با حضور اصحاب رسانه در ساختمان این نهاد برگزارشد.
معاونت تعاون و امور اجتماعی ابتدا در خصوص اشتغال ایثارگران گفت:  در این حوزه تا قبل از تصویب قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران، تکلیف چندان مشخص نبود اما پس از تصویب این قانون افراد مشمول تحت پوشش قانون جامع خدمات ‌رسانی به ایثارگران توسعه یافت. همچنین سامانه مشخصی برای اطلاعات ایثارگران در دست نبود اما اکنون با راه‌اندازی سامانه "سجا" ایثارگران می‌توانند برخط اطلاعات خود را مشاهده یا بروزرسانی کنند. در پی همین پالایش آماری در حوزه افراد جویای کار صورت گرفت و اکنون آمار واقعی را متناسب با توانایی‌های افراد در اختیار داریم که به دستگاه‌های مختلف معرفی خواهند شد.


 

وی با اشاره به اتخاذ تصمیم نادرست دولت دهم در زمینه اشتغال ایثارگران در سال‌ های 90 و 91  گفت: در سال 90و91 در دولت دهم تصمیمی اتخاذ شد که شاید کارشناسی نبود. در این سال‌ها بالغ بر 500 تا 600هزار سهمیه استخدامی و مجوز تبدیل وضعیت صادر شد که ظرفیت استخدامی دوره‌ های آینده را پیش خور کرد و در دو دولت بعد از خود ظرفیت استخدامی بسیار پایین آمد.


11هزار فرصت شغلی برای ایثارگران
وی در ادامه گفت: از آذرماه 94 تا آذرماه 95، 2380 سهمیه مجوز اشتغال اختصاص یافت و اکنون سهمیه استخدامی با توجه به تصمیماتی که در دولت دهم گرفته شد به حداقل رسیده است چرا که ما باید به طور عادی بین 60 تا 80 هزار نفر از افراد تحصیلکرده را جذب کنیم. با اقدامی که بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام داد 170 میلیارد تومان از بانک‌ های مختلف به عنوان وام‌ های قرض‌ الحسنه در اختیار ایثارگرانی که در حوزه اشتغال و کارآفرینی فعال هستند قرار گرفت و در سال 96 نیز 6500 نفر از تسهیلات استفاده کردند.   علیرغم اینکه دولت در کشور 15000 مجوز استخدامی صادر کرده 11000فرصت استخدامی خاص جامعه ایثارگری در نظر گرفتیم که عمدتا  در سازمان مالیاتی، وزارت بهداشت و درمان و همچنین  آموزش و پرورش سهمیه استخدامی داشته ایم.


 معاونت تعاون همچنین آمار داد: در ابتدای سال 96،  67000 هزار نفر از ایثارگران جویای کار بودند که 24000 هزار نفر آنها تحصیلکرده و 42 هزار نفر آنها  دیپلم و زیر دیپلم بودند. افرادی که تحصیلات چندانی نداشتند با تفاهمنامه‌ای که بین سازمان فنی و حرفه‌ ای و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد برای گذراندن دوره‌های فنی مهارتی معرفی کرده ایم که در این راستا 3372 نفر آموزش دیده اند.


 4درصد نرخ بیکاری جامعه ایثارگری
وی همچنین با اشاره به میانگین سن اشتغال نیز گفت: اکنون میانگین سن اشتغال آزادگان و جانبازان 58 سال است که از سن اشتغال خارج شده‌اند. میانگین سنی والدین شهدا 80 سال و همسران شهدا 65 سال است. بنابراین گروهی که در سن اشتغال قرار دارند فرزندان شهدا و جانبازان هستند که اولویت با فرزندان جانبازان 75 درصد است. ما به ندرت جانبازی داریم که تحصیلکرده فاقد شغل باشد. نرخ بیکاری اکنون در جامعه ایثارگری حدود 4 درصد است که در تفاهمنامه ای که  با سازمان تاکسیرانی منعقد شده است 5000سهمیه تاکسی  در اختیار جامعه ایثارگران قرار بگیرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکایت جانبازان و ایثارگران از خدمات ارایه شده از سوی بنیاد  و همچنین دستگاه های پاسخگو همچون سازمان بازرسی دایردر بنیاد شهید توضیح داد: اگر طرح شکایت شود و  افراد خواسته خود را مطرح کنند ما رسیدگی می کنیم اما برخی مواقع افراد خارج از چارچوب و قوانین و مقررات اقدام می کنندکه طبیعتا بنای بنیاد شهید توجیه و راهنمایی کردن افراد است.
ایزدی همچنین  افزود: البته روند کاهشی در شکایات ایثارگران را شاهد هستیم اما متاسفانه در بیرون از بنیاد شهید و دولت، کسانی دنبال این هستند که مطالبات جامعه ایثارگری را افزایش دهند و زمانی که دولت نتواند این مطالبات را انجام دهد، نارضایتی جامعه ایثارگری از خدمات بنیاد شهید را به دنبال داشته باشد.
وی تصریح کرد: همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون توجه به بودجه، برخی از قوانین را تصویب می کنند و این به بنیاد شهید صدمه وارد می کند. اگر نمایندگان مجلس می خواهند افزایش خدمات در بنیاد شهید را داشته باشند باید بار مالی آن را نیز پیش بینی نمایند.

معاون تعاون بنیاد شهید سپس گفت: در صورتی که بین کمیسیون بنیاد شهید و یگان مربوطه که افراد را به ما معرفی می کند اختلاف نظری وجود داشته باشد،‌ در مواردی که این اختلاف ها در قانون دیده نشده باشد،‌ پس از تشکیل پرونده و رسیدگی آن از سوی کمیسیون مشترک میان بنیاد شهید و یگان مربوطه، در صورتی که نظر این دو پذیرفته نشود این پرونده به کمیسیون مستقر در ستاد کل نیروهای مسلح ارسال خواهد شد و نظر این کمیسیون برای ما فصل الخطاب است.

وی همچنین درخصوص تبدیل بنیادشهید وامورایثارگران به  وزارتخانه نیز گفت: این موضوع مخالف نظر رهبری است و در فرمانی که برای ادغام نهادهای ایثارگری در سال 83 داده شد  ایشان صراحتا دستور دادند که  بنیادشهید و امور ایثارگران  در حد نهاد باقی بماند .
ایزدی همچنین درباره  وام مسکن به ایثارگران نیز گفت: سال گذشته وام مسکن به افراد ساکن مراکز استان ها و شهرهای بالای یک میلیون نفر 85 میلیون تومان، شهرهای کم جمعیت 60 تا 70 میلیون تومان و روستاها و شهرهای کوچک 35 میلیون تومام وام خرید مسکن داده شد که  عمده افرادی که از تسهیلات مسکن استفاده کردند یا  فاقد مسکن بودند و یا  دارای مسکن های فرسوده بوده اند.
ایزدی در پایان از  ارایه کارت شناسایی ایثارگران که کارت هویت آن‌ها محسوب می‌شود و از سال 90  چندین دوره تمدید اعتبار شده بود نیز متذکرشد:  امسال اقدام به صدور کارت شناسایی جدیدی با طراحی خاصی کرده‌ایم بنابراین کارت شناسایی قبلی تا پایان تیرماه اعتبار دارد.
وی توضیح داد: روی این کارت محلی مشخص شده است که نشان حرارتی دارد و سازمان‌ ها و ارگان‌ ها برای تایید هویت فرد می‌توانند قسمت مورد نظر را برای لحظات کوتاه لمس کنند که در این صورت آرم بنیاد شهید مشخص می‌شود که این امر نشان دهنده اعتبار کارت است.
وی با تاکید براینکه کارت هوشمند ایثارگری قابلیت تبدیل به کارت بانکی را دارد نیز  افزود: در پشت کارت سه نوار مغناطیسی درج شده است که می‌توان از یکی از آنها به عنوان کارت بانکی و اطلاعات بانکی استفاده کرد.
وی در خاتمه تاکید کرد: از افراد مشمول دریافت کارت ایثارگری درخواست می‌شود هر چه سریعتر اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند تا کارت‌ های سابق جمع‌ آوری شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام بر همه اصحاب رسانه
شاید نظر رهبری در خصوص تبدیل بنیاد به وزارتخانه از سال 83 تا کنون که بیش از 24 سال گذشته است تغییر کرده باشد؟
شاید هیچ یک از کارشناسان، مشکلات ساختاری بنیاد را نزد رهبری نگفته باشند ؟
چرا این سئوالات را نپرسیدید؟
کاش به اقای ایزدی می گفتید ایثارگران به دنبال افزایش مطالبات نیستند،بلکه ما به دنبال احقاق حق قانونی خود هستند که بیش از دهها سال است در قوانین و برنامه چهارم و پنجم و ششم و قانون جامع تصویب می شود، ولی به دلیل وجود ایثارگر ستیزانی بی تخصص و نادان در بنیاد و زیاده خواهانی ایثارگرنما ، هرگز اجرا نمی شود .
امسال به لطف دولت ، و فضای مجازی همه از مواد بودجه با خبر شدند و ما همه دیدم برای چه کارهایی در کشور بودجه هست، ولی برای پرداخت حداقل حقوق ایثارگران و کمک معیشت جانبازان فاقد شغل و بی حقوق چرا بودجه نیست ؟!
به لطف فضای مجازی همه مردم اطلاعات کافی دارند و قوانین را می دانند .
ولی اکثر کارمندان بنیاد حتی اطلاع کافی از قوانین حوزه شغلی خود ندارند!
اقای ایزدی کاش بدانند برخی از ایثارگر نما ها حاضرند از دهها حقوق و امنیاز بهره مند باشند ولی اکثریت ایثارگران واقعی که در جبهه حضور داشته اند و نام زیر 25% و رزمنده دارند از حداقل حقوق محروم باشند .
ایا واقعا این عدالت است ؟ که به جانبازان درصد واقعی اشان را ندهید که بعدا شاید مطالبات بالا برود ؟
اقای ایزدی سخنی از صدور کارت شناسایی زیر25% ها نیز نکردند و شما کاش سئوال می کردید !
ایا داشتن یک کارت مطالبه زیادی است ؟
این به آقای نوروزی بگید که بجای رسیدگی به اشتغال ایثارگران چسبیدن به امور زودبازده در رای آوردن دور بعد مجلس.تمام ملت قبول دارن فرزند جانباز شیمیایی و اعصاب و روان مشکلات زیادی نسبت به رزمندگان دارن ولی این دردانه استدلال های نوین می گن چون فرزند شهید با شهید فرقی ندارن جانباز و فرزند جانباز با فرزند رزمنده فرقی نداره؟!!!! این مدلی قانون میذارید که کشور پیشرفت نمی کنه دیگه. فراکسیون ایثارگران مجلس بجای رسیدگی به درمان و اشتغال دنبال میز خودشونن.هستن.
د.
آقاي مهدی ایزدی معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران

اين عزيزان خودشان بهترمیدانندکه آقاي ايزدي در بنياد شهيد ودارودسته اش مثل سالهای گذشته وعده سرخرمن میدهندبااینحال هرازچندگاهی جلسه ای باآنهاتشکیل میدهيد که فقط آنان اعلام موجودیت کنند و عملكرد درو غين خود شان را رساني كنند و خداي را شكر تاكنون هيچ گونه دستاوردي و خروجي نداشته است فقط حق جلسه براي خودشان تعريف كنند چون اگرواقعامی خواستندکاری بکننداینهمه سال وقت کشی نمی کردندبقول همه همسنگران عزيزم برادارن بسيجي و ارتشي بعداز گذشت 35 سال از جنگ و سن بالاي 55 سال مگرچندسال ازعمرماه باقي مانده است که همش وعده وعید اقايان را بشنویم بعنوان نمونه در راستای اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه کشور و اجرایی شدن قوانین ایثارگری، شش طرح در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه 97 با امضای نمایندگان ایثارگر به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. براساس یکی از این طرح ها، رزمندگانی که دارای ۶ ماه سابقه حضور در جبهه ها هستند، حضور در جبهه به عنوان یک مقطع تحصیلی محاسبه و این ترفیع علاوه بر حقوق اجتماعی و سیاسی فرد، حتی در حقوق مادی وی اعمال خواهد شد.
طبق تبصره این بند، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده (نیروهای مسلح) احراز می‌گردد را، به‌عنوان جانباز تلقی نماید و حداقل 5 درصد جانبازی به آنها تعلق می‌گیرد. اجرای این تبصره مانع از احراز جانبازی بیش از درصد مذکور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی‌باشد اين يك نمونه از عملكرد بنياد شهيد مي باشد كه تاكنون عمل نكرده است حالا آقاي ايزدي جلسه اي مي گذارد و مي گويد برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون توجه به بودجه، برخی از قوانین را تصویب می کنند و این به بنیاد شهید صدمه وارد می کند. اگر نمایندگان مجلس می خواهند افزایش خدمات در بنیاد شهید را داشته باشند باید بار مالی آن را نیز پیش بینی نمایند. چرا نمايندگان فراكسيون ايثارگران سكوت مي كنند جناب آقاي دكتر نوروزي رئيس محترم فرا كسيون ايثار گران مگر آقاي ايزدي از قوانين برنامه توسعه ششم را مطالعه نكرده است آقاي ايزدي خجالت بكشين تاكي با سرنوشت اين رزمندگان كه سالين سال حق شان خورده شده است از نقاط كشور مي آيند جهت پيگري واقعا جواب آن دنيا را چطور ي خواهيد داد.
مهدی ایزدی در نشست خبری افراد جویای کار در بنیاد شهید را دو دسته شامل افراد تحصیلکرده و زیر دیپلم بیان کرد و افزود: زمینه اشتغال ۱۱ هزار نفر از این افراد بر اساس سهمیه استخدامی و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران فراهم شده است.

وی مسأله اصلی بنیاد شهید را دو موضوع اشتغال و درمان ایثارگران عنوان کرد و گفت: این دو موضوع در دستورکار قرار دارد و ما تلاش می‌کنیم این موضوعات را در اولویت قرار دهیم.
ایزدی درباره اقدامات این نهاد برای اشتغال خانواده های ایثارگران اظهار داشت: با تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دامنه جامعه مشمول بهره مندی از اشتغال افزایش یافت که با ایجاد تغییرات در این قانون، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و خواهر و برادر شهدا هم به این طرح اضافه شدند.
وی اضافه کرد: تا پارسال سامانه مشخصی برای ثبت اطلاعات جمعیت بیکاران ایثارگر نداشتیم اما اکنون سامانه ای در این زمینه برای ثبت نام آنها داریم تا ضمن پالایش آمار برای رفع مشکلات آنها تلاش کنیم.
نحوه انتخاب و انتصاب مسئولین باید به نحوی باشد که بتوانند حق را تشخیص بدهند . گشاده دست و اصیل باشند.
به ایثارگران لقب مطالبه گر ندهندو از افزایش مطالبات ، استقبال کنند.
نگویند چون رزمنده ها و جانبازان زیر25% تعدادشان زیاد است، پس بیایم انها را از همه امتیازات محروم کنیم! تا مطالبات جدید ایجاد نشوند !
بلکه بیایند با حق و با انصاف عدالت را درست اجرا کنند
تا خداوند هم برایشان با عدالت همه خوبی ها را مقدرکند
و بدانند پاداش هر خوبی ، هفتادهزار برابر خوبی از سوی خداست
آنچنان که ایثارگران برای رفتن به جبهه ها از هم سبقت می گرفتند، کارشناسان و مسئولین بنیاد هم بیایند و برای خدمت رسانی به همه ایثارگران از هم سبقت بگیرند.
و کارنامه خودشان را سفید کنند
س بچهامن رزمنده دفاع مقدس هستم درجنگ شیمیایی شدم موج انفجار گرفتم خزخم جنگ دارم اما هرجا میرم جواب سلامم نمیدند ۲۷ سابقه چرا امسال حقوق مازیاد نمیکند سال گذشته دولت برج ۲زیاد کرد میدانی چرا چون انتخابات بود این دولت مردم فریب اگراقایان نارحت میشوند چرا امسال اجرا نمیشود میگویند بودجه نیست برای ریخت پاشها هست برای اقازادها درخارج از کشور هست به ماکه این مبلق ناچیز همش خرج دارو میشود نیست چرا برزمندگا دفرچه ایثار گری نمیدهند مگر چقدر خرج داردمگر ما بااین دفتر چه میخاهیم انجام دهیم خز مداوای همان مشکات دوران دفاع مقدس است اگر می بینید مشکلا ت مملکت حل شدنی نیست این بخاطر بی عدالتی درکشواست کلا سر هرکس بگذاری سرخدا نمشود گذاشت من همیشه دعا میکنم تابی عدالتی هست مشکل مملکت حل نشود یا امام رضا خدانگهدار
چرا دوروغ دوروغ دوروغ دوروغ میگین چرا من بد بخته فلک زده که بیکارم بیکارم و نان شب ندارم ح زن و بچه هایم گوش نهند کمک کمک کنید تا کی کمک کمک کنید مردم ایران گل به داد ما هم برسید که جعبه رفتم ولی بیکارم نان ندارم خیر سرمان جانباز رزمند ایثارگر بسیجی هستم کسی بدادی ما نمیرسد وگوش نمیکنند چون که مهسولینن دولت مردان کرند کمک کنید کمک کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi