شناسه خبر : 59857
یکشنبه 10 تير 1397 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات اعزام کاروان جانبازان به حج

مدیر کل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۴۰ جانباز در قالب کاروان ویژه جانبازان به حج تمتع امسال اعزام خواهند شد.

سید مستجاد حسینی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص جزئیات اعزام کاروان ویژه جانبازان به حج تمتع اظهار داشت: کاروان ویژه جانبازان متشکل از 40 جانباز به همراه همسر و یک همراه است که در مجموع 120 نفر می‌شوند. اکثر جانبازان قطع نخاعی 70 درصد و قطع عضو از ناحیه هر دو پا هستند.

وی از بدرقه کاروان ویژه جانبازان طی مراسمی در روزهای ابتدایی شهریورماه خبر داد و افزود: جانبازان اعزامی از نقاط مختلف کشور یک روز پیش از اعزام در هتلی در تهران اسکان داده می شوند. در روز اعزام مراسم استقبال با حضور رئیس بنیاد شهید برگزار خواهد شد.

حسینی با اشاره به تسهیلات و امکانات ویژه این کاروان گفت: هر ساله یک پزشک متخصص آشنا به مسائل مربوط به جانبازان به همراه این کاروان اعزام می شود، این پزشک پیش از سفر تمامی پرونده های پزشکی را مطالعه کرده، و با جانبازان آشنا است و در سفر پیگیر مباحث مربوط به سلامت و دارو می شود.

وی تصریح کرد: همچنین هر سال یک ویلچرساز متخصص تعمیر ویلچر به همراه قطعات و ابزار آلات برای حل مشکلات احتمالی با کاروان همراه می شود.

مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سهمیه حج ایثارگران در سال گفت: هر ساله تعداد پنج هزار سهمیه بین خانواده های شاهد و ایثارگر کل کشور توزیع می شود. اولویت ها براساس دستورالعمل حج ایثارگران بین افراد متقاضی تقسیم خواهد شد.

حسینی همچنین از همراهی تیم هنری شامل مستندساز، عکاس و فیلمبردار برای ثبت لحظات حضور جانبازان در اماکن زیارتی نیز خبر داد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi