شناسه خبر : 59881
سه شنبه 12 تير 1397 , 14:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در گفت و گو با یوسف مجتهد بررسی شد:

توجیه های عجیب و غریب برای کاهش سهمیه ایثارگران

کارشناس امور ایثارگران ضمن تشریح روند قانونی اختصاص سهمیه ها به ایثارگران و فرزندان آنان در سال های اخیر، دلایل و مستندات مخالفان سهمیه ها را فاقد توجیه علمی و منطقی دانست.

فاش نیوز - کارشناس امور ایثارگران ضمن تشریح روند قانونی اختصاص سهمیه ها به ایثارگران و فرزندان آنان در سال های اخیر، دلایل و مستندات مخالفان سهمیه ها را فاقد توجیه علمی و منطقی دانست .

«یوسف مجتهد» کارشناس امور حقوقی و قانونی ایثارگران بر این باور است که طی سال های گذشته و هم اکنون دست هایی در پشت پرده وجود دارند که سهمیه ایثارگران و فرزندان آن ها را حذف و یا کاهش دهند و به همین بهانه دست به توجیه های عجیب و غریب برای اثبات دلایل خود روی آورده اند.

برخی با اصل سهمیه ایثارگران موافق نیستند

- اگر از همان زمانی که اختصاص 40 درصد سهمیه برای رزمندگان در مجلس به تصویب رسید، عملکرد وزارتخانه علوم و بهداشت را طی دوره های مختلف مورد بررسی قرار دهیم، این موضوع را نشان می دهد که آن ها خیلی به این موضوع  روی خوش نشان نمی دادند.

همچنین خود عملکرد سازمان سنجش در ادوار گذشته این را نشان می دهد که آن ها خیلی با این سهمیه موافق نبودند. وقتی در گذشته هم سهمیه 40 درصدی به تصویب مجلس رسید، خود منتقدانی داشت.

اگر خود عملکرد سازمان سنجش و وزارتخانه های ذیریط در ادوار گذشته این را نشان داده است که خیلی با این قضیه موافق نیستند.


به نام ایثارگران اما به کام سهمیه آزاد

- در دوره های گذشته هم هیچ وقت سهمیه ایثارگران به طور کامل جذب نمی شد و بالاترین میزان جذب سهمیه برحسب گزارش های موثق آن زمان، بیش از 7 درصد نبود و مابقی هم به سیستم آزاد تزریق می شده است. تقریباً می شود گفت که این سهمیه به نام ایثارگران و رزمندگان بود ولی به کام دیگران تمام می شد. در حالی که همانطور که گفته شد، در بهترین شرایط 5 یا 7 یا 10 درصد بیشتر جذب نمی شد.

متاسفانه در سهمیه ایثارگران به راحتی سوء استفاده هایی شده است که ما در گزارش تحقیق و تفحص به آن رسیده بودیم که بخشی از آن در گزارش ذکر شد و غیر ایثارگران از آن استفاده می کردند که باز کردن این مسئله در جای خودش صورت خواهد گرفت.

در مجموع، این آن چیزی است که در دوره های گذشته روال معمول بوده است. بعد از آن هم سهمیه ایثارگران را بارها کاهش دادند و به 25 درصد رساندند، اگر چه در حال حاضر، سهمیه با اضافه شدن 5 درصد به 30 درصد رسیده است.

این در حالی است که عملاً سهمیه ایثارگران به نسبت گذشته، خود به خود کاهش پیدا کرده است. درست است که در حال حاضر، دایره شمول این قانون، تقریباً به فرزندان ایثارگران تسری پیدا کرده است ولی عمده موضوع سهمیه فرزندان در همین چند سال اخیر مطرح شده است.

چرا که اگر ما میانگین سنی ایثارگران را تقریباً همان پنجاه سال بدانیم، فرزندان آن ها غالباً زمانی به دنیا آمده اند که رزمندگان در سن و سال تحصیل در دانشگاه ها بوده اند و در این چارچوب در همین چند سال اخیر موضوع سهمیه فرزندان ایثارگران به طور جدی مطرح شده است. حالا چه سهمیه فرزندان معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان باشد یا جانبازان زیر 25 درصد، بنابراین طبیعی است این سهمیه از حوزه ایثارگران به سمت فرزندان آن ها سوق پیدا کرده است.

منشاء اعتراض ها به سهمیه کجاست

- اخیراً اعتراض هایی شروع شده است که بدون تعارف منشاء شروع آن وزیر بهداشت و درمان بوده است که شروع به شیطنت و حاشیه سازی کرد. متاسفانه این حاشیه سازی از ایشان شروع و به دانشگاه ها تسری پیدا کرد است. بعد هم به سَمت این موضوع سوق پیدا کرد که تعدادی از دانشجویان در مقابل مجلس تجمع کنند که قطعاً هم آن ها تحریک شده بودند.

این اقدامات از سوی برخی مدیریت شده است تا در دانشگاه ها و وزارت علوم، دانشجویان در مقابل ساختمان مجلس به سهمیه ایثارگران اعتراض کنند. اگر چه اعتراض ها را از مقاطع بالا شروع کردند و بهانه آورده اند که سطح علمی باید رعایت شود .

این بهانه جویی ها پشتوانه کارشناسی و علمی ندارد و دروغ هایی بیش نیست که آقایان به سهمیه ایثارگران بسته اند. دلیلش هم خود آزمون دستیاری است که هر سال در آن تقلب می شود. به طور مثال شما یک دوره را نشان دهید که بحث تقلب در آزمون دستیاری و کشیدن کار به دیوان عدالت اداری وجود نداشته باشد. بعد آزمون دستیاری چیست جز اینکه 200 سوال داشته باشد که هر کدام 3 امتیاز دارد که می شود 600 امتیاز.  در بهترین شرایط اگر به نمره نفرات پذیرفته شده توجه کنید و یا اینکه در اینترنت جستجو کنید، مشاهده خواهید کرد که بسیاری از پذیرفته شدگان با شانس و اقبال سوال ها را پاسخ داده اند.

جلوی تقلب را بگیرید

- اگر بخواهید واقعیت مطلب را بدانید، باید بگویم که خود نظام کنکور در این سطح، نظامی مبتنی بر کارشناسی و سهمیه ها نیست. پس  شما به دروغ، افراد را متهم می کنید که چون تست زدند و آن هم 200 تا تست که بخشی از آن هم از روی شانس است، نظام مند عمل کرده اید .

به طور مثال شما رتبه های آزمون دستیاری را در سال های گذشته مشاهده کنید که چگونه برخی با رتبه های  400و خورده ای در آن قبول شده اند و یا اینکه در برخی از مواقع هم یک وقفه ایی به وجود آمده و رتبه ها ریزش پیدا کرده است و به سمت 200 و خورده ای هم سوق یافته است.

این ها نشانه تقلب است و متاسفانه سال هاست که در این آزمون تقلب صورت گرفته و موضوع هم به بیرون درز پیدا کرده است که شما به عنوان متولی باید بروید این موضوع را درست کنید نه اینکه ما را متهم به پایین بودن سطح علمی بکنید.

توجیه های عجیب و غریب کاهش سهمیه

- سوال این است که شما با کدام معیار موضوع سهمیه فرزندان ایثارگران در دانشگاه ها و مراکز علمی را بررسی کرده اید تا بعد از آن بگوید که این ها اگر پذیرفته شده اند، سطح علمیشان پایین است اما متاسفانه آن ها به دروغ موضوع را توجیه و دائم این بحث را مطرح می کنند که سهمیه ایثارگران افزایش داده شده است .

در حال حاضر هم شما آمدید حد نصاب نمره تراز علمی را به  85درصد ارتقاء داده اید تا یک مقدار دل آقایان را به دست بیاورید. به علاوه جزئیات طرح هم هنوز در مجلس مسکوت مانده است تا ببینیم که مجلس نسبت به آن چه واکنشی نشان خواهد داد. در آن صورت مشخص خواهد شد که بحث 85 درصد را اگر بخواهند در نمره تراز علمی اعمال کنند، به چه شکل خواهد بود.

آن ها می خواهند سهمیه ها را کاهش دهند اما پشت آن توجیهات مضحکی از سوی برخی از نمایندگان عنوان شده است که به قول معروف حتی مرغ پخته هم خنده اش می گیرد.

اگر نمی توانید از ارزش ها دفاع کنید، صریح اعلام فرمایید و دنبال بهانه تراشی های بی خود نباشید. هیچ کدام از این ادعاهایی که مطرح می کنند، پشتوانه ای ندارند. اگر هر کدام از این آقایان ادعا می کنند که پشتوانه دارد، فرصت بدهند در کمیسیون های مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

مناظره تلویزیونی

- با استدلال های قانونی و پشتوانه آماده مناظره هستیم. آقایان دارند به دروغ جوسازی می کنند. به طور مثال ببینید چه تعدادی جلوی مجلس جمع شده اند، هر چند که در عکس ها تعداد آنها واضح و نهایتا 10 نفر است که این ها را به زور و ضرب و دادن وعده و وعید جلوی مجلس کشیدند و خودشان هم نمی دانند که چرا جلوی مجلس آمده اند. نکته دیگر این است که مبنای آزمون دستیاری غلط است، اگر بخواهیم افراد فرهیخته و نخبه را انتخاب کنیم این چارچوب درستی برای آزمون نیست.

آیا این مصوبه به نفع ایثارگران است؟

  کارشناس امور ایثارگران در ادامه سخنان خود در مورد مصوبه اخیر مجلس معتقد است: مجلس حد نصاب نمره تراز علمی را به 70 رساند و این طبیعی و منصفانه است. اگر تصویب این تراز نمره 70 بدون مطالعه بوده و کوتاهی شده است، بیایند پاسخ دهند که با چه ادعای علمی آن موقع تراز 70 را ملاک قرار دادند. امروز که می بینیم چند نفر می آیند و نسبت به این تراز اعتراضاتی می کنند و به نوعی خط گرفته اند، به یک باره آقایان متوجه می شوند که این تراز 70 کارشناسی نشده بود و الان با چه ادعای علمی می گویید که تراز جدید کار کارشناسی شده است. یعنی باید گفت اگر سهمیه قبلی کارشناسی نشده، از کجا معلوم سهمیه جدیدی که تصویب کردید، کارشناسی شده است.

تاکید دولت بر تراز 85 درصد

مجتهد در خصوص سوال فاش نیوز که دولت نظرش این بوده است که سهمیه بر مبنای نمره تراز علمی 85 درصد باشد یاد آور شد:

- دولت تاکنون با کدام یک از برنامه های ایثارگران موافق بوده است؟ شما دو عنوان مهم قوانین ایثارگران را مدنظر قرار دهید که یکی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و دیگری برنامه ششم توسعه است. دولت با کدام یک از این ها موافق بوده است؟ این یک حرکتی است که من پیش بینی می کنم که از سهمیه ها شروع شده و به خدمت سربازی و استخدام و اشتغال پرداخته تا سهمیه این ها را به نوعی اصلاح کند؛ اگر چه همه این ها از قبل آیین نامه و قانون داشته است.

قانون جامع ایثارگران و برنامه ششم

- فقط یک مورد را آقایان بیایند و بگویند حسب قانون جامع به عنوان یک قانون کامل حوزه ایثارگری و قانون برنامه ششم که آقایان مدعی هستند که روی آن مطالعه دارند. بدون تعارف دروغ می گویند.

 آقایان چون جرات ندارند به صراحت مطلبی را بیان کنند، در لفافه حرف می زنند و راحت دروغ می گویند. هم دولت و هم نمایندگان مجلس دست به دست هم داده اند و حمله به سهمیه ایثارگران در حوزه های مختلف را آغاز کرده اند. سهمیه دانشگاه ها بهانه است. الان مگر نظام معیشت دوستان، نظام معیشت قانونی است؟ مگر احکام صادره، احکام قانونی است؟ شما می بینید که در همه زمینه ها تخلف می کنند.

سهمیه ایثارگری و توازن علمی

مجتهد در خصوص بحث سهمیه ایثارگری که دکتر خدایی، رئیس سازمان سنجش در صحن علنی مجلس گفته بود: "با این حرکتی که انجام خواهد شد، توازن علمی در دانشگاه ها بهم خواهد خورد و یک عده که سواد علمیشان خیلی پایین است، با استفاده از این سهمیه وارد شده و توازن علمی را بهم می زنند"، اظهار داشت: «این ها دنبال حذف آن دو سهمیه هستند؛ در حالی که مجلس دنبال این بود که برای اولین بار سهمیه واقعی ایثارگران محقق شود».
من برای آنهایی که دستشان به دهنشان می رسد و نخبه هستند، تاسف می خورم که با وجود اینکه از فرصت های نظام استفاده می کنند، اما هیچ گاه دلشان با مردم نبوده است و در اولین فرصت راهی آن سوی آب ها می شوند.

متاسفانه با وجود اینکه با پول و سرمایه این کشور رشد و ترقی کرده اند، اما چون هیچ تعهد وجدانی به نظام و مردم احساس نمی کنند، مردم را پله صعود خود می دانند.

اما قشر ایثارگر سعی می کند در همین جغرافیا در خدمت مردم باشد. این هم موضوعی است که در موردش باید تحقیق کنیم که آیا خروجی و محصول این دانشگاه ها ماندگار است و افراد فارغ التحصیل به این مردم خدمت کنند یا اینکه در اولین فرصت راهی کشورهای خارجی می شوند؟

دانشگاه تولید کننده مدرک است

- خواهش من این است که آقای خدایی از این ادعاها نکند. خود ما زمانی که در دانشگاه بودیم، بسیاری از افراد سهمیه آزاد را مشاهده می کردیم که از ادامه تحصیل منصرف و پشیمان می شدند. اما بدین معنا نیست که بگوییم سطح علمی دانشگاه پایین آمده است. متاسفانه در حال حاضر دانشگاه ها فقط تولید کننده مدرک هستند. شما کدام سطح علمی را بحث می کنید؟! چرا تمام سمت و سویتان متوجه سطح علمی ایثارگران است؟! مگر در بخش سهمیه آزاد کسی مطالعه و پژوهش کرده است؟ آقایان ببینند چند درصد نخبه هایی که داریم، اینجا مانده اند؟ همه این ادا و اطوارها ادعاست. آن ها ادعاهایی را مطرح می کنند و چون از طرف یک مقام مسئول هم مطرح می شود، نمی آیند آن را به صورت جامع و علمی تحقیق و بررسی کنند.

ایشان باید بیاید و بگوید که با چه مبنایی این حرف ها را زده است؟ آقایان بیایند تا ببینیم بر اساس چه مبنایی این ادعاها را مطرح می کنند. اگر واقعاً آقایان این ادعا را راجع به سطح علمی دارند، بیایند تا مناظره کنیم.

مستندات گزینه دو

- بحث هایی که الان در بعضی رشته ها بین وزارتین و برخی دانشگاه ها وجود دارد، مثل دعوایی است که قبلاً بین خودشان و دانشگاه آزاد بوده است. این موضوع نشان می دهد که خودشان اصلاً مشکل دارند. بیایند سطح علمی را دقیق بررسی کنند. سهمیه آزاد و استان های مختلف را بررسی کنند. اگر واقعاً تفاوت معناداری وجود داشت که بشود بر اساس آن تصمیم جدی گرفت. بیاورید خوب است اما اگر همه حرف می زنند و کسی نمی آید بگوید ما چنین اقدام علمی کردیم و بر اساس مبانی علمی و کارشناسی به این نتیجه رسیدیم. اگر این طور باشد پس سهمیه مناطق را هم باید جمع آوری کنیم.

مجتهد در این خصوص که "بعضی از مخالفان مستندات علمیشان کارنامه های «گزینه دو» است و بر مبنای آن سخن می گویند. در رشته هایی که با جان مردم سر و کار دارند، مشکل ایجاد می شود و جای افراد دیگر گرفته می شود" پاسخ داد: همه ساله یک میلیون نفر در کنکور شرکت می کنند اما چه مقدار از آنها دارای سهمیه آزاد هستند؟ چرا در مورد رتبه های آنها سخن نمی گویند اما نوبت به ایثارگران که می رسد، رتبه هایشان را زیر ذره بین بررسی می کنند؟ از بین این سهمیه ها چه تعداد به دانشگاه ها راه پیدا می کنند؟
اولا" این ها با چه ادعایی می توانند بگویند که آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد که اگر دو تا گزینه را شانسی زده باشد، یک دفعه رتبه اش چندهزار نفر بالا می رود و روی چه حسابی این حرف را می زنند؟

من این را می خواهم بگویم که مبنای این آزمون علمی و کارشناسی نیست. این که شما تست بزنید و بگویید که نمره من بر اساس تست بالاتر است و می توانم با جان مردم بازی کنم اما فردی که دو تا تست اشتباه زده، جای او دیگر در میان ما نیست، تصور اشتباهی است.

نفرات اولی که مدعی هستند در سهمیه آزاد هستند نمی دانیم به چه مقدار تست زده اند؟ مگر آن فردی که ادعا می کند، آیا کارنامه همه ایثارگران را دیده است؟


آمارها باید واقعی باشد

کارشناس امور حقوقی ایثارگران در پاسخ به منتقدان که می گویند: "مستندات ما گزینه دو است" یاد آور شد: چند نفر تا کنون درس را رها کرده اند؟ آنها باید آمار دقیقی ارائه دهند. اما من هم می توانم ادعا کنم که آزاد هم ول می کند. اگر ما بر مبنای آمار به تحلیل واقعی بعضی نتایج برسیم، آن موقع حق با ماست و آن ها مجبورند نتایج علمی را بپذیرند. همه این ها در بوق کردن ادعاهایی است که هنوز بر اساس معیارهای علمی و کارشناس به آن نرسیدند.

گذشته از این، فرض را ما بر این می گیریم که قانون برای ایثارگران به صورت ویژه تسهیلاتی پیش بینی و در کنارش تقویت بنیه علمی را پیش بینی کرده است. در اینجا یک خلاء وجود دارد که بنیاد باید پاسخگو باشد که برای تقویت بنیه علمی ایثارگران چه می کنند؟

اگر کسی متمول است و انواع کلاس ها را  رفته و یا به انواع کشورهای خارجی سفر و در کشورهای آسیای میانه تحصیل کرده است، اگر منصرف شد، به ایران برمی گردد و معادل سازی می کند؟ در ضمن نسبت به آزمونی که این ها می دهند حد نصاب پایینی برای آنها پیش بینی کرده اند. همه این ها را می گذاریم و استفاده می کنند.

گزارش تحلیلی از ایثارگران

- کارشناسان ایثارگران تحلیل جامعی را ظرف چند روز آینده درباره همین آزمون ها انجام می دهند و ان‌شاءالله برای همه نمایندگان مجلس هم ارسال خواهد شد.
ما به دوستان خود هم سپرده ایم و اگر مقداری عجله کنند، گزارش تحلیلی به نمایندگان ارائه خواهیم داد. اما در کل این درست نیست که بر حسب گزارش ها از نماینده و وزیر و مسئول بیاییم و فقط ادعا کنیم که البته این روش نادرستی است. مثلاً من 5 مصداق می بینم و بر حسب آن ها در گزارش خود ادعایی را مطرح می کنم.

 اگر در سال های گذشته بر روی این موضوع کار کارشناسی شده بود، آن را ارائه دهند. الان بخش بزرگی از پزشکان عمومی جامعه  مشغول طبابت هستند. مگر همه با سهمیه به دانشگاه ها رفته اند و چرا شما به این ها اعتماد نمی کنید و سراغشان نمی روید. به زعم شما برخی از آن ها کیلویی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

خود این ها مشکل خودشان را که باید در نظام آموزشی پاسخگو باشند، به جامعه ایثارگری تسری می دهند.
دانشگاه ها مشکل دارند. ببینید دانشگاه آزاد با یک تغییر و تحول دچار نابسامانی می شود و این نشان می دهد که نظام دانشگاهی ما دچار اشکال است.

بنیاد شهید و تعهد علمی

- اما فارغ از این مسائل، آیا بنیاد شهید در سال های گذشته به تعهدات خود عمل کرده است؟ اوایل که تقویت بنیه علمی انجام گرفت، اوضاع بهتر بود و رزمندگان و ایثارگران در کلاس ها شرکت می کردند. اما به مرور زمان این کلاس ها تقریباً رها شد.

 شما مطلع هستید که اکثر آزمون ها تستی است و یک سِری افراد می روند تست های 10 سال اخیر را می گیرند و روی آن سوال ها کار می کنند و نحوه تست زنی را هم می گذرانند. اما ممکن است امتحان تشریحی سخت باشد. تازه اگر مصاحبه علمی هم در کار باشد، آنقدر نظام دانشگاهی ما آلوده است که باز آقایان دانشجویان خودشان را انتخاب می کنند و به نوعی سفارشی انتخاب می کنند.

الان هر نوع گزینش در دانشگاه ها بگذارید به آن ایراد وارد است. اما به طور کلی در دنیا مصاحبه علمی یک معیار است و درست انجام می شود ولی اینجا به طور صحیح انجام نمی شود. مثلاً اگر شاگرد فلان استاد نباشی انتخاب نمی شوی و نمونه هایی از این جور انتخاب را دیده ام. در مورد یکی از دکترها که جزء خانواده شهدا هم هستند و دارای رتبه 4 علمی شده بود و از 6 سهمیه دکترا که می خواستند رتبه 4 را داشت این اتفاق افتاد.
آن موقع سهمیه ها خیلی زیاد نبود، بعد از اینکه مراجعه کرد، دید که رتبه اش را پایین آورده اند تا جایی که حذف شده است، ایشان خیلی پیگیری کرد تا نهایتاً پذیرفتند. خب این نشان دهنده اهمیت مسئله است. بر این مبنا باید پذیرفت که معیار منطقی و کارشناسی برای همه رشته ها آزمون و تست نیست.


جامعه ایثارگری و تقویت بنیه علمی

کارشناس امور حقوقی ایثارگران در پاسخ به این سوال که طرح شما در این مورد چیست؟ می گوید: این کار از دست یک نفر بر نمی آید، متاسفانه تعداد انگشت شماری با حمایت سایرین به خودشان اجازه می دهند که مقابل مجلس بیایند. چرا تشکل های ایثارگری در این مورد ساکت هستند؟ آنها باید بیایند و مطالبه و با نمایندگان بحث علمی کنند. قبلاً اگر جایی این اتفاق می افتاد، جامعه ایثارگری توجیه میشد.اما الان نگاه این نیست، بلکه به آن به صورت حذفی نگاه می کنند، یعنی بدون اینکه یک کار علمی و کارشناسی بشود، آقایان تحت تأثیر یک فضا به دنبال حذف و کاهش هستند. فردای روزگار یک عده دیگر می آیند و می گویند، عدد 85 هم مناسب نیست، بعداً هم کس دیگری می گوید: 90 هم مناسب نیست.

متاسفانه یکی از نمایندگان هشدار داده است که به دنبال کاهش سهمیه به 5 درصد هستند  کَما اینکه این رویه را در سهمیه استخدامی هم می‌بینید. خب چون این ها دانشجو نیستند، صدایشان کمتر شنیده می شود. آقایان فکر می کنند چون دانشجو هستند، صدایشان را باید جامعه بهتر بشنود.


کدام مقصر بهتر از ایثارگران؟!

- این نشان دهنده این است که ما نتوانستیم در جامعه بعضی چیزها را تفهیم کنیم و بعد برای اینکه از جایگاهمان پایین نیاییم و یک توجیهی داشته باشیم، یک مقصر بیرونی برای این کوتاهی و قصور پیدا می کنیم. اما کدام مقصر بهتر از ایثارگران؟ کاری نداریم به بخش جدیدی که وارد حوزه ایثارگری شده است. ولی خود ایثارگران الان موضوع دانشگاه و استخدام را به عنوان دغدغه ندارند و  موضوع به فرزندانشان تسری پیدا کرده است.

مخالفان سهمیه ایثارگران از این ناراحت هستند که چرا این سهمیه ها به زیر 25 درصد دارد تسری پیدا می کند. فردا می خواهند مثلاً بگویند که در بحث رزمندگان 12 ماه آزادگان 12 ماه و بعداً ایجاد محدودیت بکنند. متاسفانه هیچ وقت ایثارگران از آن سهمیه های قانونی مصوب در حوزه های مختلف استفاده نکرده و همیشه در این قضیه مغبون بوده اند.

سخن آخر اینکه تشکل ها و  ایثارگران باید در این مورد تلاش و ورود کنند و برخی نمایندگانی که خودشان را دخیل کرده و موضع گرفتند هم پاسخگو باشند.

به طور کلی در مورد این طرح، محصول این بود که سایت شما و برخی از دوستان تلاش خوبی کردند. به نظر من اگر این موضوع را بتوان در صحن مجلس تصویب کرد، بسیار خوب است. چرا که برخی ها دنبال تحقق آن 85 حد نصاب هم نیستند، بلکه دنبال این هستند که سهم مانده به بقیه سهمیه ها تسری پیدا نکند.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
لطفا تبدیل وضعیت فرزندنان رزمندگان از قراردادی به رسمی را نیز دنبال کنید.
بچه ها راست میگن.این خلافه که برای امسال اجرایی بشه.چون قانون نمیشه برای قبل تسری داد.اگه تصویب شد میریم دیوان عدالت اداری رای موقت می گیریم . سازمان سنجش و وزیر علوم انگلیس درس خونده خیلی خوش بحالشون نباشه ما کوتاه نمیایم
اقای مجتهد لطفا با گزینه دو صحبت کنید بگید اون کارنامه های غیر صحیح رو بردارد از سایتش ( تلفن روابط عمومیش توی سایت گزینه دو هست ) اگر گفتند بر نمی دارند باید اثبات کنند که اون کارنامه ها درست هستند ( مثلا 20 تا از اون کارنامه ها رو تصادفی با کسی که ازش گرفتند زنگ بزنند و مشخصات کارنامه را دریافت کنند و توی سیت سازمان سنجش با مشخصاتش و ... چک بشوند ) اقای مجتهد حتی یک دونه از اون کارنامه ها رو نمی تونن اثبات کنند درسته چون همشون غلط و اشتباه هستند و خودشون ساختند اونها رو برای تبلیغات و جذب مشتری
آقا مجیدفقط نباید برای امسال رودیدباید برای بچه های سال بعدهم کاری کرد
واقعأ نامردیه در حق خانواده ایثارگران وتوهین به آنها
امیدوارم کسی پاسخگو باشه
سهمیه ها ۲۵درصد زیاده چون اصلا خالی می مونه و فقط اسمش رو ماست ولی به کام بقیه هست ولی ۵ درصد هم برای مقاطع تحصیلات تکمیلی واقعا کنه و عملا هی چه اینا میخوان جامعه را از ایثارگران در مقاطع بالا به صفر برسونن به نظر من ۱۰ در صد خوبه. در ضمن آنقدر لطف کردن به جانباز ۵۰ سال سهمیه ورود به دانشگاه دادن اینا نمیفهمن جنگ چیه
احسنت و درود بر شما یوسف مجتهد،توجیه منطقی و علمی و واقعیت گفتان شما ستودنی
من با اقواممون که وکیل هستش صحبت کردم.گفت این کلافه بعد از آزمون قانون عوض بشه .فرضا تصویب هم بکنن نباید از امسال اجرا بشه چون قانون عطف به ماسبق نمیشه.گفت اگر این قانون تصویب شد باید بریم دیوان عدالت اداری رای موقت بگیریم . کار یک ساعته نه پول نیاز داره نه چیزی.باید وزیر علوم بفهمه کشور دورهمی نیست
اگه تصویب نشد که خدا را شکر ولی اگر تصویب شد همه میریم دیوان عدالت و رای موقت می گیریم چون نباید به کنکور امسال برسه.قانون عطف به ماسبق نمیشه.نمیشه با یه قانون کنکور داد و روز بعد مجلس با قانون حال نکنه و قانون عوض کنه. اینقدر هم هرکی هرکی نیست مملکت. من با یه وکیل هم صحبت کردم می گفت اوج بی عدالتیه که قانون به کنکور امسال تسری بدن.فقط گفت باید بجنبید رای موقت از دیوان عدالت بگیرید تا مانع خلاف سازمان سنجش بشید.ممکنه بخوان سهمیه ایثارگران را بدن به به پردیس پولی
هنوز که اتفاقی نیوفتاده انشاالله به امسال هم اصلا نمیرسه ولی باید واسه ی سال های بعدهم تلاش کرد
‎سلام
‎درخصوص ماده نود برنامه ششم با توجه به اينكه تصويب هر طرحي نياز به دو سوم راي نمايندگان محترم دارد وحدود ٦٠ تن از نمايندگان هم با هر تغييري در سهميه ايثارگران مخالفند لذا بعيد به نظر برسد بتوان تغييري در ان ايجاد كرد لذا پيشنهاد ميشود براي قانع شدن مخالفين وموافقين طرح وايجاد فضاي مناسب براي ورود تعداد بيشتري از داوطلبان پيشنهاد ميشود
‎١- باتوجه به اينكه دغدغه اين گروه از نمايندگان حمايت از جانبازان عزيزي است كه درصد جانبازي انها بالاست لذا پيشنهاد ميگردد ازادگان وجانبازان و همسر وفرزندان جانباز بالاي ٥٠ درصدكه جمعيت محدودي را شامل ميشوند در كنكور سراسري درقالب ظرفيت مازاد پذيرش گردند مشروط به اينكه تراز علمي انها حداقل ٧٠ درصد اخرين پذيرفته شده ازاد باشد و در رشته هاي پزشكي ودندانپزشكي وداروسازي ودامپزشكي و بعضي رشته هاي فني مهندسي اين ترازبه ٨٠ درصد برسد.
‎٢- از ٣٠ درصد سهميه مصوب نيز ٢٥ درصد به همسر و فرزندان جانبازان زير ٥٠ درصد اختصاص يابد مشروط به كسب تراز فوق
‎٣- پنج درصد باقيمانده هم به همسر وفرزندان رزمندگان با حد اقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشروط به كسب تراز فوق اختصاص يابد
‎درخصوص خانواده ازادگان عزيز نيز متناسب با مدت ازادگي در موارد فوق لحاظ گردد.
کلا ۴ساله به ۲۵تا۴۹درصد سهمیه دادن تاقبل ازاون بهشون مازاد بالا۵۰درصد می دادن انصاف نیست که جانبازای بالا۲۵درصد رواز۵۰به بالا بعداز۴سال جدا کنیم.
رحیم پور گجلس خانگی شما خیلی شرط و شروط گذاشته این مصوبات مجلس خانگی شما مانند شروط بازی ماروپله بچه هاست که بازی می کنند اگر فلان پس فلان
به هیچ وجه حق پر من با ۳۵ درصد جانبازی این نیست شما از حال حال جانبازان ۲۵ تا ۵۰خبر نداری پدرمن موجی اعصاب روان شدید تاحالا دوبار اقدام به خودکشی کرده بود پدر من اگه بدونید چه زجرهایی پدر نازنین من کشیده مگر جمعیت جانبازان بالا۵۰ چند نفره ؟؟؟؟ سال۹۳که سهمیه به بالا۲۵ بعد ۳۰سال دادن حالا بعد دوسال حق مارو می خوان بگیرن این انصافه ؟؟چرا از سهمیه ما بدن؟؟ اصلا مگه پنج درصد سهمیه به زیر ۲۵ ندادن؟؟ بالاخره باید فرقی باشه جانبازان پنج و ده درصد هیچ مشکلی واقعا ندارند
فرزندان گرامی شهدا و جانبازان بالای 50% باید بدون کنکور و فقط براساس معدل دوره دبیرستان بتوانند در رشته های مورد علاقه خود درس بخوانند و خانواده های همه جانبازان و رزمنده ها نیز باید حداقل 30 درصد سهمیه داشته باشند
به هیچ عنوان نمی زاریم حق قانونی مارو به دیگران بدهند کمپین راه بیندازید جانبازان بالا ۲۵ و شهدا وزیر علوم و بهداشت و خدایی فقط به طمع فروختن صندلی های ایثارگران با تراز ۸۵ به ازاد می خواهد حق این عزیزان بگیره خواهش می کنم نزارید این کارو بکنن سهمیه بالا ۲۵ هیچ تغییری نباید بکنه
چه عجب بالاخره یه نفر با سواد آمد اون طوری که باید بگه گفت و کارشناسانه دفاع کرد
وقتی بنیاد حامی ایثارگران نباشه وقتی فراکسیون ایثارگران و آقای نوروزی بجای حمایت از ایثارگران به فکر انتخابات دور بعد باشه ما به کی شکایت کنیم؟ ظلم فراکسیون ایثارگران در همراهی با دولت در ضربه زدن به ایثارگران نابخشودنیه
اگه تصویب شد باید بریم دیوان شکایت کنیم و رای موقت بگیریم تا به امسال نرسه چون خلافه که قانون بعد از کنکور تصویب بشه و به کنکور قبلی ربطش بدن. بخش حقوقی فاش نیوز در این زمینه کمک کنه و راهنمایی کنه
باید به فکردیگران باشیم که سال آینده کنکور دارن خودخواهی که فقط خودمون روببینیم وبعد بگیم بعدازماهرچه شدکه شد به ماربطی نداره
نهج البلاغه / حکمت 172 :
مردم دشمن چیز هایی هستند که نمی دانند.
جمله ی زیر از فرزند یک جانباز اعصاب و روان هست که دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران هستند ( ورودی سال 93 ) : ( منبع سایت وزارت بهداشت )
اوایل که دوستان متوجه می‌شدند من از سهمیه شاهد استفاده کرده‌ام، شاید کمی از من دوری می‌کردند و این مسئله سخت مرا می آزرد. ولی که دیدند قرار گرفتن من در این نقطه از زندگی، بیشتر به سعی و تلاش خودم بر می‌گردد و من با داشتن چه مشکلاتی می‌توانم نمرات خوبی را کسب کنم، کم‌کم این جو از بین رفت. اکنون بدون ترس از بیان این مسئله با دوستان زیادی مراوده دارم.
مقصر دولت ماست که افرادی رامسوول سازمان سنجش ووزیر انتخاب می کنه که ضد ایثارگران هستنداین ها راباید که حامی بچه پولدارها وبی دردها هستند رااخراج کرد چون ازکسانی حمایت می کنند بعد از گرفتن مدرک به ان طرف اب کوچ می کنند واخر همین ایثارگران هستندکه باید به مردم رنجدیده ما توجه کنند
سهمیه رو قطع کنند و خلاص ...
مجلس کار بسیار بدی کرد همه ی مازاد سهمیه ی 25 رو داد به زیر 25 ها و رزمنده ها باید 5 درصد از مازاد رو می داد بهشون نهایتش
میخوای اصلا حق شرکت در کنکورو از زیر 25 ها بگیرن؟
بالای 25 مازادی در سه رشته نداره
رشته های دیگه کلی مازاد به ۵درصد میرسه .حالاشمافقط گیرت تجربیه خب برو یه رشته ی دیگه بخون
اگه خوبه شما بخون...
خود حاج آقا نوروزی بهتون گفته بود که همه نباید دکتر بشن .باید رشته های دیگه روهم انتخاب کردفقط تجربی رو نباید انتخاب کرد
باید از گزینه دو به دلیل انتشار کارنامه فتوشاپ شکایت کرد کارنامهای ایثارگرانو فقط دانشگاه و بنیاد داره غیر ازاین دروغه
فرزند جانباز بالای 25 درصد کارنامه ی کنکورش رو به گزینه دو نمی دهد به چند دلیل :
1- یکی از دوستان من سال 94 دندانپزشکی مشهد قبول شد / قلمچی هم میرفت دو سال / می گفت قلمچی خیلی ازم خواست کارنامه ام رو بدم بهشون اما من ندادم حتی بهش گفته بودن که این کارنامه جایی چاپ نمیشه و بین خودمون می مونه و ... اما بهشون نداده بود ( در حالیکه رتبه اش هم خیلی خوب بود ) و علتی هم که برای این کارش داشت این بود که ممکنه سوء استفاده کنند از کارنامش و ... و در کل هیچ فرزند جانبازی کارنامش رو در اختیار این موسسه ها قرار نمیدهد حتی به دبیر های مدرسه هم کارنامه هاشون رو بچه هایی که با سهمیه ی 25 قبول می شدن نشان نمی دادند و معلم ها هم همیشه معترض بودند که چرا به منی که دبیرش هستم کارنامش رو با وجود اینکه رشته ی به این خوبی قبول شده نشان نمیده ( البته مدرسه ها سهمیه ی بچه هاشون رو می دونند ) هر سال هم مدرسمون حداقل دو نفر با سهمیه ( در واقع همین دو تا بیشتر سهمیه ای هر سال نداشت و اینها هم بهترین جا ها قبول میشدن با رتبه ی خوب ) رشته های خوب تجربی و ریاضی قبول میشدن من قول میدم که هیچکدوم از اون کارنامه های گزینه دو رو کسی که سهمیه ی 25 داشته در اختیار این گزینه ی دو قرار نداده و از خودشون یه سری کارنامه رو غلط و اشتباه ساختند گذاشتند سایت
مورد دیگه این که این کارنامه ها خیلی تابلو غلط هستند شما ااگر همین کارنامه های گزینه ی دو رو بررسی کنید می بینید که در یک کارنامه فرد رتبه ی کشوریش 10/000 هست و رتبه ی سهمیه ی 25 درصدش 150 هست / در کارنامه ی دیگری فرد رتبه ی کشوریش 25/000 هست و رتبه ی سهمیه ی 25 درصدش 140 هست این دو تا کارنامه تا این حد زیاد دارند هم رو نقص میکنند ( کارنامه های اینجوری زیاده توش که هم دیگر رو خیلی ناجور نقض میکنند ) و همین تناقضات بسیار کافیه که یه ادم بفهمه که ای کارنامه ها اطلاعاتشون غلط هست و اینها خواستند یک چیزی توی سایت بذارند فقط یا مثلا توی همین کارنامه ها رتبه ی 100/000 کشوری درصد هایش باا رتبه ی 70/000 کشوری برابره ( خیلی افتضاح هستند این کارنامه های گزینه دو ولی یک عده سودجو دارند از این دروغ ها سوء استفاده میکنند. )
توی این کارنامه های گزینه دو به خدا قسم میخورم ( برید توی سایت این کارنامه ها رو بررسی کنید ) میانگین درصد های اختصاصی رتبه ی 20/000 کشوری 20 درصد هست میانگین درصد های رتبه ی 80/000 کشوری هم همین 20 درصد هست هر کسی به این کارنامه ها نگاه کنه خندش میگیره به خدا
مشاور کنکور بنیاد مشهد اقای سیدی هست توی خیابون هاشمی نژاد برید پیشش بپرسید که گزینه دو برم یا قلمچی یا گاج ؟ بهتون میگه فقط قلمچی برید زنگ بزنید بنیاد بپرسید کدوم ازمون برم میگن فقط قلمچی این گزینه دو رو اصلا بچه های ما نمی روند ( خصوصا اونهای که رشته های تاپ قبول میشن فقط قلمچی می روند ) همین فرزندان جانبازان زیر 25 و رزمنده هم که دارند این کارنامه های دروغ گزینه ی دو رو پخش میکنند هم همشون قلمچی میروند مدرسه ی ما 95 شصت درصد قبولی پزشکی داشت تو تجربی همشون هم سوم هم چهارم قلمچی میرفتن یک نگاه به اون کسایی که پزشکی و دندان و دارو قبول شدن بندازین همشون قلمچی میرفتن اما میرید توی سایت گزینه دو میبینید کارنامه بیشتر از 2000 تا قبولی پزشکی ها رو گذاشته سایتش اخه اینها رو از کجا اورده وقتی همه ( خصوصا همه ی ااونهایی که رشتته های تاپ قبول میشوند ) دارند میروند قلمچی ؟ گر ینکه خودش اینها رو اختراع کرده باشه همشون هم غلط هستند
ماشاالله به امیر
خودش تنهایی یه لشکر یک نفره است
افرین بر همه فرزندان ایثارگران
سهمیهای پنج درصد کانال های تلگرامی زیادی زدند تا مثلا حق بگیرن چه حقی ؟؟؟ مگر غیر ازاین که پنج درصد سهمیه برای جانبازان زیر ۲۵ و رزمندگان تصویب کردند؟؟ دیگر چه می خواهن ایا مستحقش هستن؟؟ پس فردا تو جامعه نمی گن این برای چی باید همچین سهمیه ایی بگیرد درحالی که هیچ مشکلی ندارد؟؟ جانباز پنج و ده درصد چه مشکلی دارند؟؟ طرفدار تراز۸۵ هستن چون فکر می کنن مازاد ۲۵ به اونا می دن درحالی که این کلاه سر سهمیه پنج درصده چون وزیر بهداشت و امثال خدایی می خوان مازادو به مناطق بدن و به عنوان پردیس بفروشن بله فکر نکنید به شما بدن دیگه هم تراز ۸۵ می شه هم مازاد ندارن. دست به کار شید تا حق ایثارگرانو نگرفتن
تورو خدا به فکر ما هم باشین سال بعد بعد کنکور داریم ، با سرنوشت 18 هزار نقفر برای سال بعد بازی نکنید خواهشا با ایجاد کمپین و پیگیری همانند سایر دوستان که معترض هستند و دارن حرفشون رو به کرسی میرسونن ما هم تلاش کنیم
سلام.جهت استحضار سرور بزرگوارجناب اقای مجتهد به نیابت از جانبازان 70درصد که زندگی پر ازدردورنجشان درنوع خود غم انگیز ترین ترازدی انسانی است.و یگانه امیدمان برای اینده خانواده و فرزندان دردمندمان بهره مندی از طراز 70درصد اخرین فرد پذیرفته کنکورکه قانون مصوب است است میباشد.که دراین گیرو دار ثروت وقدرت به بهانه افزایش طراز درحال تغیروحذف است است ودر مجلس معلوم نیست به کجا منتهی شدکه در شرایط همه باید از حق خود وفرزندانشان هم صدابا شمادفاع کنند.درود بر شرف وغیرتتان ای مرد که چون لشکری تنها ویک تنه از حقوق فرزندان مظلوم وزجر کشیده مان دفاع می کنید.رنج جانکاهی که اقای خدایی ووزیر پورشه سوار و.....نسبت به ان بی تفاوت هستند از نظر انان مرگ خوبه ولی برای همسایه.ما که خوشیم و بیدرد دیگران درد دارند به ما چه.باتشکرجانباز70درصد جنگ تحمیلی استدعا دارد حتما در فاش نیوز منتشر نمایید.
خوبه این هم روحیه است غیرازاینه فوری جانبازان زیر۲۵٪خوشحال ایثارگران ازاین تاریخ دیگررنجی شامل حال شمانمی شود مجلس تصویب کردن بایستی بره شورای نگهبان خجالت بکشید همگی نگاه یکدیگر کنید وازخودتان سوال کنید ایادرخانواده شمامعذرت میخواهم دربانتان ببخشی چایی ریزتان شهید اقاتوهین مکن اینهابهشته مال خودشانه جانباز شرم کن آقاجان آن زمان بچهای آقایان ازامریکا گرفته تاانگلیس فرانسه و....جاهای دیگردرحال تحصیل وخوشگذرانی بودند حالا توقع دارید بیایندازایثارگران طرفداری کنندننگ برشمابادازدین نبیواقف هرراه شدم وزنور علی عارف الله شدم بس خون جگر خوردم روحیه ام شاهد است گرنیک بدزمانه آگاه شدم من الله توفیق
یه عده خوشحال شدن از اینکه چند تا نماینده توی خبرگزاری ها به فرزند شهید و جانباز گفتند سطح علمی شون کم هست اولا این حررف هایی که می گویند دروغ هست به طور کامل دروغ هستند دوم اینکه چرا میان این حرف ها رو می زنند ؟ اینها اینده نگری میکنند و برنامه ریزی میکنند و ... می دانند که یک سال بعد خیلی از گند هایی که زدن رو میشه و بادکنک اینقدر باد میشه که دیگه میخواد بترکه و موقعیت شون به خطر میافته بعد میان هجمه راه میندازن علیه دیگر افراد توی چشم جامعه یا ذهن مردم رو مشغول یک سری چیز های دیگه میکنند و ... تا خودشون از این وضعیت خلاص بشن وگرنه این طرح ها که توی مجلس راه انداختن همش برای سرگرم کردن مردم هست ( ان هم یا یک مشت دروغ = سیرک راه انداختن برای خودشون ) وگرنه همه میدونن مسئله ی اول کشور فساد هست.
مشغولیت فرزندان جانبازان زیر 25 و رزمنده = گروه های تلگرامی و کانال های تلگرامی راه بندازن ده تا کارنامه ی غیر صحیح گزینه دو (فرزندان جانبازان به اینها کارنامه ندادند و معلوم نیست اینها رو از کجا اوردن ) رو مثل حلوای در گذشت عزیزانشون پخش کنند برای نماینده های مجلس = خیانت ایثارگران به ایثارگران = تجاوز به حق و حقوق دیگر ایثارگران با شعار عدالت خواهی
سلام.جهت استحضار سرور بزرگوارجناب اقای مجتهد به نیابت از جانبازان 70درصد که زندگی پر ازدردورنجشان درنوع خود غم انگیز ترین ترازدی انسانی است.و یگانه امیدمان برای اینده خانواده و فرزندان دردمندمان بهره مندی از طراز 70درصد اخرین فرد پذیرفته کنکورکه قانون مصوب است است میباشد.که دراین گیرو دار ثروت وقدرت به بهانه افزایش طراز درحال تغیروحذف است است ودر مجلس معلوم نیست به کجا منتهی شدکه در شرایط همه باید از حق خود وفرزندانشان هم صدابا شمادفاع کنند. درود بر شرف وغیرتتان ای مرد که چون لشکری تنها ویک تنه از حقوق فرزندان مظلوم وزجر کشیده مان دفاع می کنید.رنج جانکاهی که اقای خدایی ووزیر پورشه سوار و.....نسبت به ان بی تفاوت هستند از نظر انان مرگ خوبه ولی برای همسایه.ما که خوشیم و بیدرد دیگران درد دارند به ما چه.باتشکرجانباز70درصد جنگ تحمیلی استدعا دارد حتما در فاش نیوز منتشر نمایید.
سلام علیکم فرزند حقیر دانشجوی رشته پزشکی شیراز (بدون سهمیه )از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده و اکنون دوره تخصص را می گذراند از همکلاسی هایش در دانشگاه مذکور چند نفر بار رتبه دو رقمی چند ترم افتاده اند این قابل اثبات است مطمئن باشید بالانس علمی که وزیر بهداشت و رئیس سازمان سنجش می گویند کذب محض است واینها دروغ گو هستند شاید چند نفر از نمایندگان ومسئولین دنبال شرایطی هستند که برای فرزندان خود جهت ورود به دانشگاه کاری کنند (خبرهائی در این رابطه شایع است)
خب که چی؟برچسب زدن و شایعه خوب نیست علی عقوبت دارد
سلام ، اینها چه کسانی هستند که توانستند همچون معاویه و بوجهل با وعده های دروغ و عوام فریبی وارد حکومت شوند و خون شیعیان را در شیشه کنند؟ هر روز خبری متضاد با ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی باعث اعصاب خردی و نگرانی شدید ایثارگران ، مردم و جوانان میشود. اینستا و تلگرام و غیره این خانه های شیاطین را رواج دادند و از این طریق با امنیت روانی و ایجاد تضاد یا انعکاس اعتقادات شیاطین غربی مسائل کوچک را با جوسازی کاذب و یک کلاغ و چهل کلاغ و شبهات مذهبی و اختلاف انداختن بر مردم و نیروهای وفادار به نظام و انقلاب تحمیل میکنند.
شرایط بسیار اسفبار است زیرا در تمام لایه های حکومت افرادی حضور دارند که با اساس اسلام و تشیع در تضاد هستند. بنابراین اینگونه افراد مطابق شرع مقدس ناصبی هستند و میبایست برخورد جدی همچون بهائیان کافر بعمل آید. هنگامی که افرادی در اقتصاد کلان کشور و بازار اختلال ایجاد میکنند عده ای انگشت شمار همچون طبل تو خالی به دادستان انقلابی حمله ور میشوند که خرید و فروش جرم نیست چرا فعالان اقتصادی را دستگیر کردند!!!
اینگونه افراد با روان پریشی و بیماری مزمن روحی سرشان را مثل کبک زیر برف کردند و تبعات اختلال در بازار و اقتصاد کشور که موجب افزایش کاذب قیمت مایحتاج عمومی و فشارهای کاذب در زندگی شده را ندیده بگیرند تا بوسیله هورای اجانب و دشمنان امت شیعه در اینستا دستمزدی از شیاطین و اربابان شیطان صفت دریافت کنند.
با قدردانی و تشکر از تلاش و مقاومت دادستان محترم که از صبر و تحمل ملت انرژی گرفتند و در مقابل عناصر وطن فروش و اجنبی پرست همچون مدافعات حرم مقابل دشمن نفوذی ایستادند و با مزدوران ضد مقاومت اسلامی و منافقین نیرنگ باز در داخل و خارج از کشور نبرد جانانه ای را ادامه میدهند تقاضا داریم خانه شیاطین نفوذی و هتاکان به ارزشها و ارمانهای شهیدان را مسدود کنند تا عده کثیری از مردم و جوانان ضمن خلاصی از بیهودگی و بطالت در امنیت فکری و روانی و آسایشی که مرزبابان شهید ایجاد کردند قرار گیرند.
سلام
دوستان کنکور 98 باید طرح عادلانه باشد لذا تلاش کنید. طرح رد شود ویک طرح خوب حداقل چند ماه کارشناسی دقیق توسط ایثارگران صورت گیرد.وتصویب شود. نمایندگان را توجیه کنید که تغیر نمره وادغام یک طرح خطرناک است. وهمچنین مشمول کنکور 97 نمیشود.
خطرناک است ،،هه هه هه
سلام ، فرزندم با رتبه 400 کنکور در دانشگاه مشهد قبول نشد در حالیکه تا رتبه 600 در دانشگاه مشهد قبول شدند. خلاصه با هزار دوندگی توانستیم مهمانش کنیم اما گفتند باید معدل بالای 15 بیاورد تا مهمانی تمدید شود. حالا متوجه شدیم سطح علمی سایر دانشجویان چقدر پایین است زیرا آنها به زور و با خواهش و تمنا از اساتید مشروط نشدند.
کسانیکه بجای ایجاد تسهیلات و امتیازات برای ایثارگران چوب لای چرخ ایشان گذاشتند و کارشکنی میکنند و شرایط بسیار دشواری را برای ایثارگران تعیین میکنند بدانند اگر آنها خداوند را باور ندارند اما خداوند با تمام زیباییها و انوار شهودش وجود دارد و مشکل گشای سختیهاست و کارشکنی دشمنان را با بهترین تسهیلات و امتیازات الهی جبران میکند و با شهودش قوت قلب و ایمان ایثارگران را بیش از پیش کامل کرده است.بنابراین همانطور که خداوند متعال از بنده های شایسته با عنایات خاص و با ایمان به غیب و شهادت توجه دارد همانطور به خداوند متعال پناه میبریم و از او استعانت میجوییم. عاقبت زمستان میرود و رو سیاهی به ذغال خواهد ماند.
خواهشان برای جانبازان بالای 25 هم گروه تلگرامی بزنین ک فعالیتی داشته باشن .
خب شما بزن و ادرسش رو بزار كه بقيه هم بيان
اینها زیر 25 هستند که میگن برای بالای 25 ها گروه بزنید.
سلام.آخه چطور من فرزند شهید که 2 ماه پس از شهادت بابام به دنیا اومدم و با انبوه مشکلات بزرگ شدم با یه فرزند عزیز جانباز 5 درصد که سایه ی پدر بالاسرش بوده مساوی هستیم.اسمش رو هم گذاشتن عدالت.این عین بی عدالتی است .
مدرک تحصیلی اقای روحانی مشکل دارد هم دکترای ایشان و هم ارشد ایشان که از انگلیس گرفتند و این موضوع مطرح شد اما به خاطر مصلحت کشور بهش رسیدگی نشد خیلی از اینها مدرک هاشون مشکل دارد به اینه رسیدگی چرا نمیشود ؟ در کنکور سراسری امسال تقلب صورت گرفت هم سر جلسه با امکانات پیشرفته تقلب کردند هم قبل جلسه سوال ها را خریده بودند و سازمان سنجش گفت این ها درست نیست اما مطمئن باشید همشون هم درست هستند
دوستان،تو سايت مجلس قسمت لوايح ،اصلاح بند الف ماده ٩٠ نظر جديد كميسيون رو گذاشته فقط متاسفانه ناقص اسكن شده اگه كسي ميدونه بهمون بگه
در ضمن تو سايت ديوان عدالت ايثارگران خيلي ها اين سوال رو پرسيدن ولي مشاور گفته به امسال نميرسه حتي اگه تصويب بشه
تو اينستا يكي از نماينده هاي مجلس هم نوشته اگه هر چي امسال تصويب بشه به كنكور ٩٧ نميرسه!!
حالا نميدونم
سلام تو خودمصوبه قید شده کنکور۹۷ و بعد یعنی ۹۷هم شاملش میشه
نه توی مرکز پژوهش ها چنین چیزی رو قرار داده
نه توی سایت دیوان عدالت اداری ایثارگران چیزی در این خصوص قرار داده ( جستجوی سایت پیشرفته هست کافیه کلمه سهمیه کنکور رو سرچ کنید هیچی نمیاد در حالیکه جستجوی پیشرفته کلمات موجود در سایت رو هم سرچ میکنه )
خدا شما ها رو شفا بده
خب نوشته باشه.مهم اولا راي اوردن اين نظر در مجلسه
دوما زمان راي تا ايلاغ هست كه اصولا ٣٥ تا ٤٠ روز طول ميكشه
مجلس هم ٣١ تير اولين جلسه كاري رو داره كه بعيد ميدونم تو دستور كار اولين هفته باشه! البته معلوم خواهد شد!
هم برخي نماينده هاي مجلس و هم سايت ديوان عدالت گفته هر تبصره ايي رو تصويب كنن به امسال نميرسه!! فقط مسءولان سازمان سنجش اصرار دارن !! راستي چرا اعتراضي به سهميه هيات علمي ندارن؟؟؟؟اونايي كه بعد فارغ التحصيلي از اين مملكت ميرن و هيچ خدمتي نميكنن!!
اقای مجتهد.درودبر شرف و غیرت ووجدان بیدارتان که اگاهانه وبموقع از حقوق فرزندان شهدا وجانبازان 70درصد دفاع میکنید دو ستان وهمقطاران درمورد تبصره دوم طرح کنکور 97که مربوط به طرازهااست همگام با اقای مجتهد از حقوق فرزندانتان دفاع کنید طرح هنور در کمیسیون اموزش مجلس در حال بررسی است اقای مجتهد درد اشنای خوبمان تا دیر نشده کاری بکنید ادغام طرح وبالا بردن طراز برای همه یعنی هیچ سهمیه فقط اسمش می ماند.دوستان بهوش باشید.
نمی دونم چرا بچه ها میگن کارنامه های گزینه2 ساختگیه؟ کاملا معلومه از سازمان سنجش گرفتن البته بدون اجازه داوطلب ها، کارنامه های بدون اسم تا کسی هم معترضشون نشه.
سازمان سنجش به اینها کارنامه نمیده کارنامه ها اطلاعات شخصی بچه ها هست و کاملا محرمانه هست
با سلام نوعی پژمردگی در بچه های دوران جبهه و جنگ دیده میشود به عبارتی عده ای که بودن و ماندن و دفاع کردند بعد جنگ فراموش شدند البته عده ای هم از فرصت ها استفاده کردند اما فکر میکنم آنانی که کار ستادی میکنند مانند این پایگاه اطلاع رسانی میتوانند یک جبهه فراگیر برای رزمندگان با هر چند ماه حضور در جبهه تاسیس کنند هیات موسس داشته باشند عضو گیری کنند و اسم مناسبی انتخاب کنند هر استان مجزا و هر شهرستان هم زیر نظر استان با وجود چنین جبهه و یا حزبی ساختار رزمندگان از بعد اداری بسیج خارج میشود و رزمندگان دفاع مقدس خود در راه خواسته ها و حقوق خود چانه میزنند به عنوان مثال ببینید قانون از مجلس گذشته ولی اجرا نمیشود چطور باید با این عمل برخورد کرد ؟ اما اگر یک هیات یا حزب و یا جبهه فراگیر رزمندگان وجود داشت با این همه پتانسیل موجود میتوانستند داد بزنند و حق خود را بگیرند اگر موافقید ما هم با شما خواهیم بود
سلام
دوستان کنکور 98 باید طرح عادلانه باشد لذا تلاش کنید. طرح رد شود ویک طرح خوب حداقل چند ماه کارشناسی دقیق توسط ایثارگران صورت گیرد.وتصویب شود. نمایندگان را توجیه کنید که تغیر نمره وادغام یک طرح خطرناک است. وهمچنین مشمول کنکور 97 نمیشود.
سلام بنظر میرسه تراز۸۵ درصد قطعی ولی ادغام نه بعدشم کجاش خطرناکه تراز واقعا برای پزشکی کمه خب حساب اخرین تراز حدود۹۵۰۰هست برای پزشکی اگر ۷۰درصدتراز باشه با تراز ۶۶۵۰ پزشکی قبول میشه یعنی رتبه حدود صدهزار وگاهی هم بیشتر واین صورت خوبی نداره با رتبه صد هزار بریم پزشکی یه کم تعقل کنید ۸۵درصدتراز خیلی خوبی
زهرا خانم شما سهمیه پنج درصد هستید که تا همین دیروز همه کار می کردید با سهمیه بالا۲۵ یکی بشید ولی دیدید نمی شه غیر منطقی حالا که نشده بهانه سطح علمی رو با تراز ۸۵ راه انداختند که با خیالتون بالا ۲۵ قبول نشن و شما صندلی های خالی اونا رو بگیرید خواهشا نقاب تونم بر دارید اگه برای ما بده برای شما که هیچ مشکلی ندارید خوبه؟؟ ما الان بهترین پزشکارو تو خاورمیانه داریم سطح علمی بهانه قشنگ وزیر بهداشت و خدایی برای صندلی خالی بالا۲۵ و پول هنگفت و حق اوناست که هرگز اجازه نمی دیم
تراز 85 و 80 رو که رای گیری کردن رای نیاورد قبلش فاش نیوز با اقای نوروزی و جاسمی مصاحبه کرده بود گفته بودند رای نمیدیم و تراز باید 70 بماند من مطمئنم همین دو نفر رای داده بودند به تراز 85 و 80
یکی از کسانی که هجوم اوردن به سهمیه ی 25 درصد ایثارگران ضد انقلاب هست.
ضد انقلاب از طریق رسانه های خود یعنی بی بی سی و امد نیوز و رادیو زمانه ( رادیو زمانه کسی هست که فیلتر شکن سایفون سه رو بین مردم ایران به طور گسترده پخش کرد از طریق لینکی که فیلتر نمیشد و الان هم سرویس دهنده ی این فیلترشکن همین رادیو زمانه هست تا یک سال پیش که سر و کله ی اون لینک پیدا نشده بود مردم خیلی کمتر فیلترشکن داشتند) به سهمیه اایثارگران 25 درصد حمله کرد و ان را ظالمانه خواند و دلایلی هم که مطرح کرده دقیقا دلایلی هست که وزیر های کشور و چند تا از نماینده های مجلس مطرح کردند در کنار این رسانه های ضد انقلاب که برای سرویس های جاسوسی موساد و ... کار میکنند سازمان مجاهدین خلق دست عمل هست و در واقع همیشه دست عمل بوده ( این سازمان فقط در تهران 24000 عضو فعال دارد ) سال گذشته در طی اعتراضاتی که به سهمیه ی 5 درصد و خصوصا مازادی که به ان میرسد کردند تعداد زیادی دانشجو و دانش اموز دستگیر شدند که اخیرا اعلام شد یه عده از این دستگیری ها مردمی بودند که فقط معترض بودند ( منافع شون رو میخواستند ) و ازاد کردیم شون و گفتند 5 نفر از اونها منافق بودند ( عضو سازمان مجاهدین خلق هستند ) که اونها رو به خیابون اورده بودند و به اونها جهت داده بودند و ... حال با وجود این حمله ی اشکارا و جدی دشمن چرا دولت و بخشی از مجلس به این همنوایی خاتمه نمیدن چرا دنبال این هستن که این ماجرا را جنجالی ( رسانه ها بهش میگن طرح جنجالی ) دنبال کنند چرا رسانه های داخلی ما همنوا شدن با رسانه های ضد انقلاب ان ضد انقلاب ها کینه ی ایثارگران را به دل دارند شما ها چی ؟ اقای کواکبیان توی یک رسانه گفته بودند که کاندیدی که مورد حمایت رسانه های ضد انقلابه اون از ما نیست اقای کواکباین ایا طرحی ( چه تراز 85 و 80 چه ادغام و ... کلا هر طرحی ) که مورد حمایت ضد انقلابه اون از ماست یا از اوناست ؟ ایا بهترین کار این نیست که این طرح کلا از دستور کار خارج بشه تا فتنه ی دشمان نظام و انقلاب دفع بشه ؟ من چند بار توی این کامنت ها گفتم که این گروه های معترض و تعدادی از این جریان های معترض و ... رو ضد انقلاب ها رهبری میکنند 24000 عضو سازمان مجاهدین خلق ان هم فقط توی تهران دست به کمر ننشستند و همانطور که چندی پیش دست گذاشتند روی مسئله ی اقتصاد الان دست گذاشتند روی مسئله ایثارگران و اموزش کشور و همانطور که یک سال پیش مبداء فتنه در گروه ها و کانال های تلگرامی بود الان هم در همان گروه هاست و دنبال اهدافشون هستند ( یه سری منافع هم نشون مردم میدن که با هاشون همراه بشن تا به هدف هاشون برسند ) نگذارید ضد انقلاب در مجلس ما و کشور ما و قوانین ایثارگران ما و ... نفوذ کند.
متاسفانه اینها نقشه های چند نماینده ای است که باکمال تاسف جانباز هم هستند و دارند به جانبازان ضربه میزنند
ملایی رئیس کمپین فلان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما قبلا گفت :
در مورد تسهیلات مرتبط با حوزه آموزش عالی و اعمال سهمیه 5 درصدی کنکور‌ 96 ­عده­ ای جلوی مجلس علیه سهمیه­ ها (سهمیه 5 درصدی کنکور امسال برای جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان) اعتراض کردند و حدود 2500 امضا جمع کردند. و ما هم گروهی حدود سه هزار نفری تشکیل داده­ ایم که ما برای ابقای سهمیه تلاش می­ کنیم و آنها برای لغو سهمیه. برای سربازی هم جلسه­ ای با دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس و سردار باقری و آقای نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران و آقای امیر آبادی تشکیل شد که مقرر شد سریعا انجام دهند و تا امروز که 26 مهرماه است هنوز خبری نشده است و همه کسانی که مشمول این سهمیه می­ شوند در تشویش و نگرانی به سر می­ برند.
این افراد سودجو تا دیروز برای ابقای سهمیه 5 درصد و مازادی که از سهمیه ی 25 درصد بهشون میرسید در تلاش بودند تا داوطلب های ازاد سهمیشون رو لغو نکنند اما امروز همون گروه های پر از فساد تلگرامی را که اسمش را هم گذاشتند کمپین گسترش دادند و علاوه بر فرزند جانباز زیر 25 درصد و رزمنده تعدادی داوطلب ازاد را نیز دور خود جمع کردند تا ضربه بزنند به سایر ایثارگران
تراز افزایش نیابد
مازاد 25 درصد به 5 درصد برسد
این خواسته 5 درصدی هاست
اونایی که گروه راه انداختن داوطلب های آزادند که میگند تراز 85 بشه و مازاد برسه به مناطق
در دستور کار مجلس در روز یکشنبه 31 تیر ماه هست
تکلیف روشن میشه
باسلام وتشکرازاقای مجتهدی
دوستان عزیزیحث حذف سهمیه ایثارگران نیست خودشون میدونن اگه باسهمیه خیلی راحت میشد واردرشته های بالاشد بجای۶‎٪درصدازضرفیت کل ضرفیت پرمیشد،بحث حذف کامل ایثارگران ازگروههای اجتماعیه وگرنه بعداز۲۵سال که ازجنگ گذشت تازه یادشون اومدبرای حفظ نظام ومملکت هم کسایی بودنند که ازجان شیرین واسایش .ورفاه ...... خودشون گذشتند ورفتندحالا حداقل برای اونایی که زنده مموندندچه سالم چه ناسالم لایحه خدمات رسانی راتصویب کنندکه کردنندحالا که چند درصدی ازاین لایحه میخواد اجرا بشه شروع به سنگ اندازی میکنند اینها حتی یکبا مرح نکردندکه چرا تصویب لایحه بایید هشت سال طول بکشه مگه حق مدافعات هرکشور نیست کهبلافاصله بعد جنگ به رزمندگانش وجانبازانش وبازماندگان اسیبهای ناشی ازجنگ رسیدگی بشه وقتی نشد چرا صداشون در نیومد حالاکه پای چنددرصدسهمیه وسطه بفکراجرای عدالت افتادن?ایثارگران باعث نابودی سطح علمی شدن ؟؟؟؟ دلار واقتصادکشوربه خاطرمستمری که به بعضی ازجانبازان ازکارافتاده میدن نابودنشه یه وقت اصلا مشکل برجامم بخاطرایثارگرانه کم کم میگن الودگی هواهم بخاطرنفس کشیدن اینهاست ونباییدنفس بکشن تاهواخوب بشه
ویاحق
متاسفانه بنیاد شهید ضعیف عمل میکند و اجازه میدهد هر روز به ایثارگران حمله و هر روز قانون رو تغییر بدن ایا غیر از اینه که پدران ما رفتن شما ارامش دارید و زیر درد و رنج و قرص و دارو کمر خم کردن تحمل کردند که شما اقایان از حقشون اینطوری دفاع کنید قاضی باشید کسی که با ارامش درس میخونه پول داره بهترین کلاس ها و استاد ها رو داره با کسی که فقط ویلچر دید فقط قرص و دوا دید فقط صبر کرد خون دل خورد غصه خورد و اشک ریخت واقعا یکی هست سهمیه مال شما متاسفم از مسوولین که بی انصافی میکنند یک روز به جای ما باشید فقط یک روز اقای مجتهد دفاع کن دفاع کن از درد های جنگ بگو از شهدا بگو از اخلاصشون برای کشور و مردمشون بگو سهمیه برای شما بهترین دانشگاه و تحصیل فرزندانتون مال شما ما عزیزانمون رو میخواهیم سالم با همون اعتقادات راسخ و محکم رهبر عزیزم اجازه نده به توهین کنن اجازه وست دراز کنن اجازه نده وارد حریم و حرمت ما شوند خسته شدیم از بس توی سر ما زدن سهمیه متل شما هر روز توهین از طرف سازمان سنجش هر روز توهین از طرف اقایان نماینده تو رو خدا بس کنید متاسفم پدر شهر پر شده از بی مهری ........ سهمیه و بهترین تراز و دانشگاه مال شما
واقعا دمت گرم آقای مجتهد۰۰
سلام وقت بخیر
دوستان عزیز احتمال تصویب این طرح زیاده باید برای یک اقدام موثر هماهنگی داشته باشیم و صرفا پشت گوشی شعار ندیم . باید یک اتحاد تشکیل بدیم که بتونیم کاری کنیم لطفا به من پیام بدهید در تلگرام تا یک گروه برای ایجاد هماهنگی و شکایت در دیوان عدالت ایجاد کنیم وگرنه دیر بجنبیم همه چیز از بین رفته دلخوشی فرزند جانباز به همینه
بنده پدرم جانبازه و لطفا تا ته اش بخون!
فقط همین یک سوال من رو جواب بدید:
۵ دقیقه تصور کن فقط ۵ دقیقه! زنگی ات با یه شیمیایی به هم گره خورده و درآمد ات به مدت دو ماه صفره صفر بشه! برا بابای اعصاب روانت صب تا شب دوا درمونایی که از فلانی و بهمانی پولشو قرض گرفتی رو درست کنی تمامه زندگی روی دوش خودتو مامانت باشه و تمام دل خوشی و انگیزه درس خوندنت توی شرایط و جو خونت این باشه که سهمیه ای هم هست و با تلاش مضاعف و عالی ات و هوش قابل قبول ات و امید، با کتاب کمک اموزشی هایی که واسه دوره قاجاریه از پسر خالت گرفتی داری درس میخونی میگم درآمد صفر بود پوله دوا درمونارو قرض میگرفتیم چه برسه کتاب بخرم و این رو میدونی که ۳۰ سال تو این مملکت کسایی که شرایط نامطلوب تورو داشتن از سهمیه برخوردار بودند ولی برای تورو میخوان بگیرنش چه حالی میشی؟فقط میخوام تصور کنی جایه یه بچه ی جانباز میبودی و بعد نظر میدادی پدرت صحیح سالمه ایشالا۱۲۰ ساله هم بشه ولی تو پدرت رو بده به من سهمیه نمیخوام به قران نمیخوام به الله قسم نمیخوامش ولی پدرمو مثه روزه اولش کن اگه پدرم جانباز نبود و کار میکرد با حقوق کارمندی به جانه مادر و پدرم نمیومدم اعتراض کنم به سهمیه فرزند شهید بدبخت تو میدونی بحث اینه که درک نمیکنید ما هایی که در جنگ با داعش نیستیم هیچ وقت حال و روز اون بچه های همسن سوریه ای رو درک نمیکنیم به خدا جو خونه تمام ایثار گران از جنگه با داعش هم بد تره! این چند ترکِشی که به کمر بابای من خورد عامل همه بد بختی های ما بود چی بود که زندگی یه خونواده رو از هم پاشوند.عدالت اینه که تو به زبونه عراقی نمیای نیش ات رو باز کنی بگی:سهمیه خانواده شهدا رو بردارید‌ با پول دارن صندلی های بهترین دانشگاه ها رو آقا زاده ها میخرن طرف با هزار جور پارتی بدون هیچ درس خوندنی میره دانشگاه کجای کار هستید شما دیواری کوتاه تر از ما فرزندان جانباز نیست چه گناهیی کردیم شدیم بچه هاشون بعد شما میگید هر کی باباش جانبازه خنگه و درس نخون پس سهمیه اشو بگیرید .
دوستان با هم متحد میشیم و این لایحه ناجوان مردانه در حق ما فرزندان ایثارگر رو دفع میکنیم شده یه کاری میکنیم به‌گوش رهبری برسه
اگه شخص خود اقای روحانی میدونست چه قدر به فرزندان ایثارگر نیاز داره در آینده نمیزاشت این طوری بخوان برا ما فرزندان مظلوم این مملکت خط و نشون بکشند و حق مونو بخورند
من از تمام بچه های پاک و مظلوم که پدرشدن ایثار گر اند خواهش میکنم متحد شید بقیه متحد شدن که بعد از ۴۰ سال داره یه همچین ظلمی به ما میشه سکوت باعث به این جا کشیدن ماجرا شده
من نمیفهمم دارن صندلی های دانشگاه ها رو با پول و پارتی میخرن بعد اینا به خانواده های رنج دیده ایثار گران حمله میکنند دیواری کوتاه تر از این فرزندان پیدا نشده برای بهانه یه عده شاگرد تنبل!
دوستان تعداد ما کم هست خواهش میکنم سکوت نکنید و حق خودتونو بگیرید هر جا که حرف از اعتراض به سهمیه ایثارگر میشه به صورت منطقی و محترمانه توجیه کنید که سهمیه ما کاملا حق هس .
دوستان ایثارگر ترو خدا بیاید یجوری صدامون رو به رئیس بنیاد شهید برسونیم. تروخدا مسئولین بنیاد شهید از ما حمایت کنید بعد از خدا امیدمون به شماست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi