شناسه خبر : 59890
سه شنبه 12 تير 1397 , 10:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمی خواست شرمنده حضرت زینب باشد

با آغاز جنگ تکفیری های داعش علیه مردم و دولت های عراق و سوریه و حضورشان در نزدیکی مرزهای کشورمان، این گروهک تروریستی عملا زنگ خطری برای جمهوری اسلامی ایران بود.
آن روزها تکفیری های داعش با حمایت آمریکا و اسرائیل دنبال آن بودند که به مرزهای ایران نیز تجاوز کنند اما شیرمردان ایران و مدافعان حرم اجازه نزدیک شدن به مرزهای کشورمان را به این جنایتکاران ندادند.
مدافعان حرم داوطلبانه پای در میدان نهادند و از حریم مرزهای ایران دفاع کردند، آنان از جان خود گذشتند تا چشم طمع حرامی های داعش بخشکد و دستان پلیدشان از آب و خاک این سرزمین دور بماند.
شهید اکبر نظری یکی از این شیرمردان حاضر در جبهه مقاومت و جنگ با تکفیری ها بود که جانش را داد تا اسلام حفظ شود و دشمن ملعون فکر تجاوز به این سرزمین را با خود به گور ببرد.
مادر و همسر این شهید والامقام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از خاطرات شیرین اکبر نظری گفتند، خاطراتی که به اعتقاد آن ها هرگز فراموش نخواهد شد.


** پسرم نمی خواست شرمنده حضرت زینب (س) شود
خانم بتول زیدی مادر شهید اکبر نظری در این گفت و گوی تلفنی، در ابتدای مصاحبه از اخلاق نیکوی پسرش گفت و اینکه اکبر از همان دوران کودکی مهربان و خوش قلب بود، بزرگتر که شد اهل کمک بود و همه اهل محل دوستش داشتند.
وی ادامه داد: پسرم تا جایی که در توان داشت به دیگران کمک می کرد و بعد از تشکیل خانواده هم ارتباطش را با همه فامیل حفظ کرد و می گفت باید صله رحم را به جا بیاوریم تا خدا از ما راضی باشد.
خانم زیدی که انگار خاطرات پسر شهیدش برایش زنده شده ادامه داد: اکبر از لحاظ مذهبی هم بسیار انسان معتقدی بود، همیشه پنج روز دوم محرم را مراسم می گرفت و غذای نذری بین همسایه ها و فقرا توزیع می کرد. حتی غذای روز بعد را به برخی از نیازمندان هم می داد.
از این مادر شهید در مورد سوریه رفتن پسرش می پرسم که پاسخ می دهد: اکبر با اینکه در دوران دفاع مقدس مجروح و جانباز شده بود ولی یک لحظه رفتن به سوریه از ذهنش خارج نمی شد و خیلی برای رفتن اصرار داشت.
وی می گوید: من خیلی سعی کردم مانع رفتنش بشوم اما وقتی اصرارهای پسرم را برای رفتن دیدم دیگر دلم نیامد مانعش شوم.
مادر شهید نظری ادامه داد: یک روز که به منزل ما آمده بود و بازهم بحث رفتن او به سوریه پیش آمد رو به من کرد و گفت: مادر اگر نروم داعش به ایران می آید، اجازه بده بروم نمی خواهم روز قیامت شرمنده حضرت زینب (س) شوم.
خانم زیدی گفت: وقتی پسرم نام حضرت زینب (س) را به زبان آورد دیگر نه من و نه دیگر اعضای خانواده نتوانستیم نه بگوئیم، اکبر رضایت همه را بدست آورد و راهی سوریه شد و جانانه هم از حرم دختر امیرالمومنین (ع) پاسداری کرد و به شهادت رسید.

** اکبر اگر 10 بار دیگر زنده شود برای رفتنش مخالفت نمی کنم
خانم شهناز نظری همسر شهید اکبر نظری هم فراق این شهید والامقام را بسیار سخت توصیف می کند و می گوید: با این همه سختی اگر اکبر 10 بار دیگر زنده شود و بازهم شهید شود برای رفتنش به سوریه و دفاع از حریم اهل بیت (ع) مانعش نمی شوم.
وی می گوید: زمانی که اکبر قصد سفر به سوریه و نبرد با تکفیری های داعش را داشت خیلی ها مانع رفتنش شدند و می گفتند تو که در زمان جنگ دینت را به این کشور و انقلاب ادا کرده ای اما او نظر دیگری داشت.
این همسر شهید از تصمیم اکبر برای به همراه بردن 2 فرزند پسرش به سوریه برای جنگ با تکفیری های داعش نیز سخن گفت و افزود: هرچند در نهایت این کار میسر نشد اما خودش رفت و آسمانی شد تا از غافله رفقای شهیدش جا نماند.
خانم نظری در خصوص اینکه آیا با رفتن همسرش به سوریه مخالفتی نداشته است، گفت: وقتی با خودم فکر کردم که این راه به عاقبت بخیری و نیک نامی در دنیا و آخرت منجر می شود حرفی برای گفتن نداشتم و هرگز مانع رفتنش نشدم.
وی گفت: اکبر نبرد در سوریه و مبارزه با تکفری های داعش را رویارویی اسلام و کفر می دانست و همواره می گفت نمی خواهم روز قیامت شرمنده حضرت زینب باشم، باید بروم و از حرمش پاسداری کنم، امیدوارم مرا لایق بداند و این اذن را بدهند.
همسر شهید نظری از خاطره آخرین دیدارش با اکبر هم گفت و اینکه او در این دیدار واپسین، سه بار از او خواسته که در برابر اتفاقات پیش رو صبر پیشه کند.
وی می گوید: آخرین باری که اکبر به مرخصی آمده بود حال عجیبی داشت، در آن چند روز مدام از من و فرزندانمان می خواست مراقب خود باشیم. می گفت من مراقب خودم هستم، شما هم از خود مراقبت کنید و در لحظه خداحافظی سه بار به من گفت برای اتفاقات آینده 'صبر پیشه کنید'.
خانم نظری در پایان از سختی های زندگی کردن بدون اکبر می گوید اما این را هم اضافه می کند که دلش محکم است، همسفر زندگیش راه درستی را انتخاب کرده است، راهی که به جاودانگی و سعادت در دنیا و آخرت تبدیل خواهد شد.
شهید اکبر نظری اول فروردین 1342 در کرمانشاه متولد شد و روز 15 شهریور 1395 در نبرد با تکفیری های داعش در حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
از این شهید والامقام سه فرزند (2 پسر و یک دختر) به یادگار مانده است.
استان کرمانشاه تاکنون 15 شهید را در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم اسلام کرده است.
مصاحبه از مسعود اسماعیلی

 

منبع: جماران
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi