شناسه خبر : 59920
چهارشنبه 13 تير 1397 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور اولین گروه فاطمیون در حماه +فیلم

فیلم اعزام اولین گروه از نیروهای فاطمیون به منطقه حماه پیش از آغاز یک عملیات سنگین علیه تکفیری‌ها توسط مرکز رسانه‌ای فاطمیون تهیه شده است

اولین گروه از رزمندگان فاطمیون در پنجم شهریور ماه سال 93 بود که راهی حماه شدند و عملیات کردند. پیش از آغاز عملیات نیز به زیارت مقام حضرت امام زین العابدین(علیه السلام)  رفتند. فیلمی از ابوسجاد یکی از فرماندهان فاطمیون حین زیارت رزمندگان افغانستانی از این زیارتگاه منتشر شده است که شهید سید حکیم، معاون تیپ دوم فاطمیون نیز در این فیلم حضور دارد.

سردار شهید سید حسن حسینی با نام جهادی سید حکیم، یکی از فرماندهان ارشد و از بنیانگذاران لشکر فاطمیون بود که به عنوان معاون فرمانده تیپ دوم لشکر سرافراز فاطمیون ایفای وظیفه می‌کرد. او در ابتدای امر مسئولیت فرماندهی یگان اطلاعات و عملیات فاطمیون را از سوی شهید ابوحامد عهده‌دار شد. در جبهات غوطه شرقی، حران، احمدیه، زمانیه، خیبرها(از یک تا ده)، دیر سلمان، دیر ترکمان، سیلو، حجیره، حماء، ادلب، تل شهید و تل خطاب به خوبی فرماندهی میدانی می‌کرد و در اکثریت عملیات‌ها پیروز بود. او بعدها از طرف ابوحامد به حماء اعزام شد و معاونت فرماندهی تیپ دوم لشکر فاطمیون را پذیرفت و سرانجام در 16 خرداد ماه سال 96 به شهادت رسید.

"سید علی حسینی عالمی" با نام جهادی "ابوسجاد" که این تصویر برداری را انجام داده است نیز یکی از فرماندهان لشکر فاطمیون بود که در آبان ماه سال 93 طی عملیات محرم در سوریه به شهادت رسید. او جزو اولین نیروهای فاطمیون بود که راهی سوریه شد. پیش از وی، سید قاسم حسینی خواهر زاده او و سید محمد‌حسن حسینی علمی و سید ابراهیم عالمی ، از اعضای خانواده او در درگیری‌ها و برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده بودند و او شهید ِ چهارم خانواده‌اش است. پیر مطهر او در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

فیلم اعزام اولین گروه از نیروهای فاطمیون به منطقه حماه پیش از آغاز یک عملیات سنگین علیه تکفیری‌ها توسط مرکز رسانه‌ای فاطمیون تهیه شده است که در ادامه قابل مشاهده است:

فاطمیون در سال 1392 شمسی با تلاش‌های شهید توسلی (ابوحامد) با گردآوری 22 نفر برای دفاع از حرم تشکیل شد، و  تبدیل به تیپ شد و امروز با دارا بودن چند هزار نیرو با نام لشکر فاطمیون با نام عربی (لواء فاطمیون) شناخته می‌شوند. لشکر فاطمیون دارای چند هزار نیروی متعهد و متخصص می‌باشد که به‌تصریح بسیاری از حاضران در جنگ سوریه، این لشکر عامل موفقیت جبهه مقاومت و حفظ حرم حضرت زینب(س) است.

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi