شناسه خبر : 59926
چهارشنبه 13 تير 1397 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رساندن مهمات برای سرکوب آشوب‌گران ورق شهادتش را مهر زد

حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شده و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستاده‌اند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

رساندن مهمات برای سرکوب آشوب‌گران ورق شهادتش را مهر زد

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌ها است. شهادت مُردن تحمیلی نیست، بلکه انتخاب آزادانه، آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

در ادامه شرح کوتاهی از زندگی شهید «اسماعیل برنج آبادی» یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را می‌خوانید:

شهید اسماعیل برنج آبادی در سال 1332 در شهرستان ارومیه در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. از همان دوران نوجوانی غیرت و مردانگی در رگهایش جاری بود. این جوان رشید با توجه به علاقه قلبی‌اش به استخدام ارتش درآمد و در دسته موزیک به انجام وظیفه پرداخت. شهید برنج آبادی به علت انتقال دادن هشت قبضه اسلحه به نیرو‌های مردمی از طرف رژیم منفور پهلوی به اعدام محکوم شد که خوشبختانه انقلاب اسلامی پیروز شد و توانست از پادگان فرار کند.

شهید برنج آبادی عاشق امام (ره) بود. این ارتشی دلاور، خدمت به مردم و ایثارگری برای اسلام را یکی از مهمترین اهداف خود می‌دانست. وی در تاریخ 19 مهرماه 59، وقتی که افراد معاند انقلاب به پادگان ارومیه حمله کردند با وجود اینکه در دسته موزیک بود، ولی برای دفاع از پادگان و عقب‌راندن متجاوزین به کمک دیگر هم‌رزمانش شتافت و در هنگام انتقال مهمات به هم‌رزمانش بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi