شناسه خبر : 59931
چهارشنبه 13 تير 1397 , 11:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عدم تمکن مالی باعث شد ترکِ تحصیل کند

حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شده و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستاده‌اند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌ها است. شهادت مُردن تحمیلی نیست، بلکه انتخاب آزادانه، آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شهیدی که به‌خاطر عدم تمکن مالی تحصیلش را رها نمود

در ادامه شرح کوتاهی از زندگی شهید «قادر بزغش» یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را می‌خوانید:

شهید «قادر بزغش» در روستای ذلیلان بخش اشنویه در یک خانواده متدین و مذهبی به دنیا آمد. دوره ابتدایی را با موفقیت تمام سپری کرد و به سبب عدم تمکن مالی ترک تحصیل نمود. برای امرار معاش خانواده، به شغل کارگری پرداخت و با فرا رسیدن دوران سربازی به‌طور داوطلب 2 سال خدمت را با عشق در راه اسلام جانبازی نمود. پس از اتمام دوره مذکور به شهرستان اشنویه مهاجرت نمود و در جهاد سازندگی این شهر به عنوان راننده استخدام شد. پس از چند سال خدمت، به عضویت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. شهید بزغش داوطلبانه عازم جبهه‌های حاج عمران و آبادان شد؛ سرانجام مورد شناسایی ضدانقلاب قرار گرفت؛ سپس در جلو چشم همسر و فرزندان خود، توسط این خود‌فروختگان (نیروهای ضدانقلاب) به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش را در گلزار روستای ذلیلان به خاک سپردند.

انتها‌ی پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi