شناسه خبر : 59969
شنبه 16 تير 1397 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار با تشکل‌‌ایثارگری موقعیت خوبی برای آگاهی از نیازهای درمانی است

عبدالرضا عباسپور روز چهارشنبه 13 تیرماه در نشست با جمعی از دبیران کل تشکل‌های جانبازان که در سالن اجتماعات دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد با بیان اینکه وظیفه داریم مشکلات و انتقادات ایثارگران را بشنویم و درصدد رفع آن باشیم افزود: دیدار با ایثارگران و تشکل‌های ایثارگری موقعیت خوبی است که از نزدیک با مسائل و دغدغه‌های درمانی این عزیزان آشنا شویم.

وی افزود: درمان از اصلی‌ترین نیازهای جامعه ایثارگری است و از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و تمام مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران حساسیت ویژه این بخش را درک می‌کنند و در جهت ارائه بهترین خدمات در این زمینه حرکت می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص بیمه تکمیلی درمان ایثارگران گفت: انتخاب شرکت بیمه‌گر بر اساس ضوابط باید از طریق برگزاری مناقصه انجام شود و این مناقصه به‌صورت عمومی و با حضور نماینده‌ نهادهای نظارتی برگزار می‌شود و برنده آن عهده‌دار بیمه تکمیلی ایثارگران خواهد بود.
عباسپور ادامه داد: سال گذشته شرکت بیمه ایران که چندین سال عهده‌دار بیمه ایثارگران بود، در این مناقصه شرکت نکرد و شرکت بیمه دی برنده مناقصه شد. این شرکت تا امروز با مراکز درمانی زیادی قرارداد امضا کرده است و نیازهای درمانی جامعه ایثارگری را به‌خوبی برآورده می‌کند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره موضوع حق پرستاری والدین و همسران شهدا گفت: مبلغ مربوط به حق پرستاری از ابتدای فروردین‌ماه امسال با تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد در فیش حقوقی والدین و همسران معظم شهدا که به علت بیماری مشمول خدمات پرستاری هستند پرداخت می‌شود.

وی در خصوص ناوگان آمبولانسی مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آمبولانس‌های بنیاد از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ به روزرسانی شدند، اما از آن زمان تاکنون دیگر به روزرسانی و توسعه‌ای در این زمینه صورت نگرفته است. اخیراً به همین منظور با یکی از سازندگان داخلی به توافق رسیده‌ایم و ظرف چند ماه آینده گسترش و نوسازی آمبولانس‌ها انجام می‌شود.

 

عباسپور با اشاره به توجه ویژه مجموعه بهداشت و درمان بنیاد برای تهیه تجهیزات پزشکی از تولیدات داخلی باکیفیت گفت: طبق نامگذاری امسال با عنوان سال حمایت از تولید داخلی از سوی مقام معظم رهبری، سیاست کلی ما در بخش قطعات و تجهیزات پزشکی از جمله قطعات ویلچر و تجهیزات ارتز و پروتز، استفاده از کالای باکیفیت داخلی است، اما در شرایطی که نمونه داخلی وجود نداشته باشد یا انتظارات کارشناسان را از جهت کیفیت برآورده نکند مجبور به استفاده از قطعات‌ وارداتی هستیم.

عباسپور در خصوص حضور متخصصین پزشکی بین‌المللی در کشورمان گفت: از چند سال پیش به این‌سو به‌جای اعزام جانبازان به کشورهای خارجی، از حضور متخصصین خارجی در کشور استفاده می‌کنیم تا ایثارگران بیشتری بتوانند از امکان درمان توسط این متخصصین استفاده کنند و همچنین پزشکان ایرانی نیز در با حضور در کنار این متخصصین به کسب تجربه بپردازند.

وی همچنین درباره اعزام تیم‌های پزشکی بنیاد به سردشت گفت: تیم‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران هرسال به این شهرستان مراجعه می‌کنند و جانبازان شیمیایی را از نزدیک ویزیت می‌کنند تا در صورت لزوم دستور بستری این عزیزان در تهران صادر شود.

محمدرضا سروش رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: ما آمادگی داریم به هرکدام از تشکل‌های ایثارگری که نیازهای پژوهشی داشته باشند، کمک کنیم. همچنین اولویت‌های پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص است و هر فرد یا تشکل می‌تواند در صورت داشتن صلاحیت علمی و توانایی لازم این پژوهش‌ها را انجام دهد.

غلامرضا طائبی مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به بیان توضیحاتی در خصوص روند کاری کمیسیون‌های پزشکی بنیاد پرداخت.

 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi